Huis, Tuin en Keuken

Poetsvrouw
09-11-2008 om 18:21
Hoe doe je zingend het huishouden?
Ik heb meestal een hekel aan het huishouden.
Ik ben momenteel een cursus aan het doen waarin oa de RET theorie aan bod is gekomen. Volgens deze theorie worden je gevoelens bepaalt door je gedachten.
Ik merk dat er vrij veel negatieve gedachten door mijn hoofd spoken tijdens het poetsen zoals "Ik krijg hier toch geen waardering voor" en "Ik ben nog niet eens aan de helft".
Wat voor positieve gedachten kun je hebben tijdens het schoonmaken om het leuker te maken? Of moet ik gewoon de muziek keihard zetten en keihard meezingen om gedachtenloos het te doen.

Guinevere
09-11-2008 om 18:47
Ha, interessant
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo iemand ben als jij, Poetsvrouw...
De oplossing die ik heb gevonden: ik heb een werkster. Mijn vrije tijd verlummel ik nu op de bank met de laptop, veel leuker!
De enige positieve gedachte die ik kan bedenken bij schoonmaken: "Goh, wat verbrand ik hier toch veel calorieën mee!"

Morgana Fata
09-11-2008 om 20:36
Dreamer
Voor mij zijn er twee manieren om het huishoudelijk werk leuker/makkelijk te maken.
Tijdens de lichte werkzaamheden wil ik nogal eens wegdromen. Echte droom/nadenktijd voor mij. Hoe ga ik die uitgebreide maaltijd tijdens een etentje strak op schema op tafel krijgen? Hoe pak ik een bepaalde situatie aan? maar ook, hoe wil ik dat mijn leven er over tien jaar uitziet? Nou ben ik dol op multitasken en dit voelt echt als twee vliegen in 1 klap.
Daarnaast benut ik het ook een beetje. Een douche is snel blinkend schoon als ik even mijn frustratie erop los laat. Dus geen bijdehand antwoord gegeven op vervelend opmerking? Tijdens flink poetsen komt het allemaal wel naar boven. Of onenigheid met mijn man of (schoon)moeder? Ik ben mijn woede zo kwijt.
En af en toe inderdaad verstand op nul en stereo op 10. Valt het ook niet zo op dat ik zo vals zing.
Succes, en ik ben benieuwd naar ander tips.

M Lavell
09-11-2008 om 20:58
Ach
vloekend het huishouden doen is ook best leuk
Groet,
Miriam Lavell (it's good to talk)

Roos
09-11-2008 om 21:15
Telefoneren
Ik ben er erg handig in geworden om al doende met de telefoon tussen mn oor en schouder geklemd van alles te doen. Ik bel dus lekker een vriendin en ondertussen doe ik van alles.
En anders lekker de muziek aan, en heel hard en vooral heel vals meezingen.
Roos

Triple
09-11-2008 om 22:08
Schoon!
Mijn positieve gedachten tijdens de (gehate) schoonmaakklussen zijn vooral dat het er allemaal weer lekker schoon uit gaat zien. Moet je dus ook niet te vaak schoonmaken anders zie je het verschil niet! Ha, ha. Maar dan baal ik weer vreselijk als iemand weer met kleipoten het huis binnenbanjert, naast de wc druppelt, tandpastaklodders in de wasbak spuwt, etc. etc.
Harde muziek en zingen vrolijkt ook wel lekker op.

Poetsvrouw
10-11-2008 om 11:00
Cobi
Mag ik je voordragen voor de winnares van de beste OO-tip van de maand? Wat een fantastisch idee!!!

wendelien
10-11-2008 om 11:29
Mp3
Met luisterboeken heb ik het nog niet geprobeerd (graag tips!), maar mij helpt uptempo muziek op mijn mp3tje. Geen geluidsoverlast (tenzij ik toch bezwijk voor de verleiding mee te balken) en ook geen onderbrekingen (dus uitvluchten) door telefoon en deurbel.
Het vooruitzicht van de beloning in de vorm van een flinke cappucino doet ook wonderen.
Maar het blijft dweilen met de kraan open - 't is niet anders...

Mathilde
10-11-2008 om 11:42
Flylady
Al vaker genoemd: op www.flylady.net kun je een aantal positieve zinnen vinden ter vervanging van je negatieve gedachten. Bij mij helpt het.
Groetjes, Mathilde

albana
10-11-2008 om 13:49
Bellen
ik bel al m'n sociale contacten als ik poets en als ik uitgebeld ben zet ik 3 fm op volle sterkte aan.
groeten albana

Tirza G.
10-11-2008 om 16:28
Cobi
Ooooooo jaaaaaaa luisterboeken. Ik blijf nu weer af en toe in de auto zitten terwijl ik al voor de deur sta. Is m'n boek nog niet uit.
Tirza

Tirza G.
10-11-2008 om 16:29
Wendelien
Dweilen gaat een enorm stuk beter als je de kraan dichtdraait, echt waar.
Tirza

wendelien
10-11-2008 om 16:38
Tirza
Nee maar - is dát het! Gelukkig doe ik het niet zo vaak. Met dit nieuwe inzicht kon mijn dweilfrequentie echter wel eens sterk toenemen.....

Tirza G.
10-11-2008 om 20:46
Wendelien
Weet je, ik dácht al zoiets. Ik dacht: laat ik het even melden. Het zit soms maar in kleine dingen he
Tirza

M Lavell
10-11-2008 om 21:05
Altijd vriendelijk...
ik, tegen de stofzuiger. Alsof het een hondje is geef ik een zacht rukje en kijk om als het niet gewillig mee gaat. Dan zeg ik ook nog 'kom' tot hilariteit van mijn kinderen.
Maar als ik de 'clutter' van de gezinsleden tegenkom, die klamme vergeten handdoek in een tasje, de aanmaning tussen de oude kranten, de kopjes met inmiddels levende biotoop achter de bank, dan word ik.. eh... onaardig.
En dat lucht op!
Groet,
Miriam Lavell

wendelien
10-11-2008 om 21:20
Mooie aanleiding
om eens te informeren naar die Robomops die dankzij OOL enige tijd geleden massaal zijn verkocht. Hoe is het met ze: doen ze het überhaupt nog, hebben jullie de doekjes op tijd verwisseld en nieuwe kunnen vinden?

Roos
11-11-2008 om 01:17
Wendelien - robomop
Ik gebruik hem nog, alleen voor boven eigenlijk. Daar stofzuigde ik toch wat minder. Nu is het een kwestie van dat ding aanzetten en klaar. Het ziet er in ieder geval weer fris uit. In de hoekjes vind je dan nog wel hoopjes zand en dergelijke soms, maar dat mag de pret niet drukken. Doekjes had ik een hele voorraad van besteld, dus nog geen nieuwe nodig gehad.
Ik ben er dus nog steeds wel tevreden over, maar het is geen vervanging voor de stofzuiger.
Roos

Puck2
11-11-2008 om 08:52
Ook robomop
Onze robomop Saartje wordt ook nog steeds gebruikt. Ook ik heb toendertijd direct een flinke partij doekjes erbij gekocht. En volgens mij zijn die ook gewoon via internet los te koop. Ik ben ook nog steeds tevreden. Ze gaat aan de slag als ik naar mijn werk ga en als ik thuis kom veeg ik even met een kruimeldief de hoekjes op en klaar.

desiree
11-11-2008 om 09:23
Robomop - het wordt eentonig
ook hier een tevreden robomop gebruiker. Alleen voor boven, en inderdaad: de hoekjes neemt ' ie niet mee. Dus af en toe ook met een gewone stofzuiger er doorheen. Extra doekjes had ik meteen meebesteld, die zijn nog niet op.
Afgelopen weekend was m'n moeder hier, en toen zag ze dat ding in werking: ze werd meteen enthousiast! Net z'n fanatieke huisvrouw (uhmm.... als haar dochter...
desiree

sus-anne
11-11-2008 om 21:58
Mien dobbelsteen
ook hier doet mien dobbelsteen nog regelmatig haar werk,ik achter de pc ,en mien veegt intussen de hondenharen bij elkaar,doekjes heb ik ook ruim ingeslagen dus ik kan nog even vooruit.

geniaal
11-11-2008 om 22:30
Dat idee van cobi
vind ik nou geniaal. mijn gedachten schieten bij liedjes ook alle kanten op (en die kanten zijn niet positief..)
ik lees veel zelfhulpboeken, van die boeken die je kracht geven enzo (maar dat werkt meestal bij mij maar een paar dagen en dan komt de klad er weer in). ik ga opzoek naar dit soort boeken op cd, dan kan ik die hopelijk op mijn mp3 zetten..