Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-07-2011 om 23:14
Ik heb een berg Duplo gekregen, maar het is behoorlijk smoezelig. Hoe krijg ik dat het beste schoon, zonder dat de steentjes straks niet meer op elkaar passen? (ik heb weleens van die verhalen over te heet wassen gehoord...)
06-07-2011 om 00:38
Wassen op 40 graden.
Dat moet Duplo kunnen hebben, ik denk zelfs dat het met 30 graden ook wel lukt. Je zou de blokjes in een dichtgebonden kussensloop kunnen doen zodat het minder herrie maakt in de wasmachine. Heb zelf ook weleens duplo gewassen, prima resultaat.
06-07-2011 om 12:47
Spiegels
Let wel op dat je spiegels en eventuele blokjes met stickers erop niet mee wast; die worden er niet beter van.
07-07-2011 om 14:42
In bad
ik deed de duplo regelmatig bij de kinderen in bad, niet een hele berg tegelijk maar af en toe een beetje, nachtje laten drogen op een handdoek en klaar én je hebt hele zoete kinderen in bad.....