Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe een makkelijke garnalensalade maken?

Op 2e Kerstdag hebben als familie een warm/koud buffet. Ik maak daar (oa) garnalensalade voor.
Ben nu dus op zoek naar een makkelijk recept.
Wie weet een snel, makkelijk en lekker recept. Het zijn trouwens grote garnalen (al gepeld).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

18-12-2008 om 22:11

Tips

50 gram gekookte garnalen (Noorse of Hollandse of rivierkreeftjes)
½ of een hele stengel bleekselderie
1 kleine sjalot
dessertlepel mayonaise
sla uit een zakje

dressing:
2 eetlepels olijfolie
1 eetlepel wijnazijn
zout en peper
theelepel Herbes Provençal

Maak de dressing en marineer de garnalen daar een paar uur in.
Als je gaat eten: ui snipperen en bleekselderie in stukjes snijden en met de mayo door de garnalen scheppen. Serveren op een bedje van sla met wat lekker brood erbij.

Nota bene In de *zeer* simpele versie laat je ui, bleekselderie en mayo achterwege en gooi je de gemarineerde garnalen direct op de sla. Het extra aan dressing kan dan ook weer over die sla gegoten. Wat ervan op je bordje achterblijft eet je op met dat brood.

Een andere mogelijkheid is een klein bedje van ijsbergsla, fijn gesneden, daarop de garnalen en een dot whiskeysaus. Zalig!

Simpelst

Blaadje sla in het bakje, garnalen er op, kloddertje cocktailsaus er over.
In pot te koop, maar even makkelijk zelf te maken: 3 el mayo, 3 el ketchup, scheutje sterke drank (sherry of whiskey)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-12-2008 om 11:01

Ook met mango en komkommer

maar dan nog verse koriander erbij een een sausje van zoete chilisaus/azijn/suiker. Overigens vindt ik grote garnalen het lekkerst.

Mamarijke

Mamarijke

22-12-2008 om 17:59 Topicstarter

Bedankt voor de input, maar dacht aan iets anders

Blijkbaar ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar dacht meer aan een salade zoals je bij de AH in bakjes aantref.
Dus met aardappel (?), ei, mayo ed.

Maar ik ga kijken wat ik met jullie tips kan maken.

Petr@

Petr@

23-12-2008 om 12:57

Schrik niet van de prijs!

Ik bekeek gisteren m'n kassabon van de Albert Heijn en kreeg een hartverzakking toen ik zag wat de Hollandse garnalen gekost hebben. M'n zoon was mee en die had alles gescand dus ik heb de prijs niet gezien, anders had ik ze laten liggen: € 8,49! Er ging gelukkig nog € 2,50 bonuskorting vanaf, maar dan nog vind ik het veel geld voor een paar garnalen ((

Dat soort salade?

Die maak ik niet, die koop ik gewoon...

Inge M

Inge M

23-12-2008 om 21:43

Combin van kant-en-klaar en zelf

Ik koop dan de kleine platte bakjes met garnalensalade (met hollandse garnalen) bij de Aldi. Daar doe ik dan zelf nog extra hollandse garnalen door (ook van Aldi). De combi is prima, goed gevuld en de smaak is prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.