Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe hou ik mijn dochter roze-vrij?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha the first

Nasha the first

20-11-2008 om 19:41

Oh heeeeeeerlijk, roze

Ik vind het zalig, en ook dat mijn dochter er zo dol op is.....zolang het kan....maar, als je er echt niet van houdt, gewoon eerlijk zijn!

Kari1

Kari1

20-11-2008 om 20:38

Maar temet toch

"Ik houd niet van roze." Prima! Maar de dochter die je gaat krijgen heeft een eigen mening...In de babytijd heb jij het nog voor het zeggen natuurlijk. Maar bij een beetje pittige meid is dat in de peutertijd al anders. :-S
De dochter hier droeg als peuter en kleuter ook het allerliefst roze, bloemetjes en veel ruches. Dat is wel overgegaan (gelukkig), maar in die tijd vond ik het toch wel leuk dat ze duidelijk wist wat ze zelf wilde.
Jij bent toch niet zo'n moeder waarvan de kinderen een muts op moeten omdat jij het koud hebt, of aan een bepaalde sport moeten doen omdat jij daar zo van houdt? (rethorische vraag . En wie weet, heb je geluk en wordt haar lievelingskleur groen...of is dat ook niet goed?
Kari

Asa Torell

Asa Torell

20-11-2008 om 20:46

Welnee joh

Er is heel veel turquoise, lime, appelgroen, beige, creme, als je een beetje zoekt hoef je echt niet alleen of roze of donkerbruin te nemen!

Guinevere

Guinevere

20-11-2008 om 20:55

Jongensbaby

Ach Temet, wie weet hebben ze "iets" over het hoofd gezien en wordt het tóch een jongetje! Dan hoop ik wel dat je van suffe kleuren houdt, want naar leuk gekleurde jongenskleding moet je ook met een vergrootglas zoeken!

Yaron

Yaron

20-11-2008 om 21:16

Veel kleuren

Hoewel ik zelf erg van roze en paars houd, vind ik een andere kleur voor dochterlief ook wel leuk op zijn tijd. Bij Rainbowbabies kun je kleertjes krijgen in alle kleuren van de regenboog, er staan ook verrassende kleurencombinaties op de site om ideën op te doen. Bijvoorbeeld oranje, geel en turquooise en dit alles in knalkleuren. Veel succes met zoeken.

Jolijt

Jolijt

20-11-2008 om 21:39

Hier was het niet te sturen,

al dacht ik van wel.
Ik hou helemaal niet van roze, nooit gedaan ook. Toen onze eerste meid geboren werd ben ik dus ook niet aan roze begonnen en dochter heeft er nooit naar gevraagd, nooit naar omgekeken. Keuze uit oranje/rood/roze...dan nooit roze. Ik dacht dat ik dat mooi voor elkaar had, of dat de tegenzin erfelijk bepaald was... tot dochter twee kwam.
Geen enkele kleur staat haar zo lekker als roze, ze vindt het geweldig en wel op zo'n lieve manier dat het prima te doen is.
Proberen te sturen kan... uitkomst is onzeker

Roze

Wat leuk, weer zwanger, proficiat. Tja, meisjes en roze. Ik heb het lang buiten de deur kunnen houden, maar dochters hebben beide toch een roze periode gehad, zo tussen hun 4e en hun 6e, daarna was het over en uit met roze. Alhoewel, oudste (11) heeft net een roze t-shirt aangeschaft.
Ps, mocht je nog nog een mooie bahassa meisjesnaam zoeken, denk je dan aan Siti (ook een Maleisische zangeres, Siti Nurhaliza, zie


http://www.youtube.com/watch?v=dvTePdySvAk , een van mijn favoriete bahassa nummers) zonder me op te willen dringen?

Leuk draadje

Grappig dit draadje. Als kind hield ik echt helemaal niet van roze. Ik was ook een beetje van de stoere kleding en speelde vooral met jongens. Met poppen spelen vond ik ook extreem stom. Ik had er wel een paar (van oma gekregen: "Vorig jaar kreeg ik ook al een pop en toen had ik ook al gezegd dat ik poppen stom vond!!"). Die werden alleen gebruikt om kappertje mee te spelen en in te gipsen (had een vriendinnetje met een vader die arts was en die ons gipsverband gaf).
Nu vind ik roze eigenlijk best leuk en draag dat zelf ook regelmatig. Ik heb 2 zoons die noooit roze dragen. Dat hoeft ook niet, maar de kleuren van jongenskleding zijn nu wel heel erg saai. Ik heb me rot gezocht naar een winterjas in een felle kleur. Dat wilde ik vooral voor de zichbaarheid/veiligheid!

Ik vind het

ook echtgeweldig om te zien hoe zij ontwikkeld. Dat interesses elkaar opvolgen en dat haar mood ook terug te zien is in haar kledingkeuze. OP de momenten dat ze onzeker is dan kan haar kleding niet stoer genoeg zijn, op de momenten dat ze zich veilig en prettig voelt wil ze opeens staartjes is en zoekt ze een rokje uit. Dit gedrag geeft precies aan hoe ze in elkaar zit, wat onzeker en zeker ook ijdel

Temet

Temet

21-11-2008 om 10:00 Topicstarter

Kari

Nee, mijn kinderen hoeven geen muts op omdat ik het koud heb. Mijn kinderen moeten een muts op omdat vader ziet dat het waait

Ik schreef al eerder: als ukje eenmaal een eigen smaak ontwikkeld heeft heb ik natuurlijk niet zoveel meer in te brengen. Maar ik heb nog even. Zoon is nu 3, en gaat gewoon niet mee als ik kleren koop. Hij trekt nog aan wat er in de kast ligt (mag soms wel kiezen: wil je deze broek of deze broek). Maar ja, als dochter op die leeftijd gaat mekkeren omdat al haar kdv-genootjes als zuurstokken gekleed gaan, dan ben ik denk ik het haasje.

En op een gegeven moment krijg je natuurlijk wat in mijn vak 'marginale toetsing' heet: er kan een hoop, alleen bij excessen wordt er nog ingegrepen door het ouderlijk gezag.

Bintje, de naam, daar zijn we eigenlijk al uit. Als het tenminste inderdaad een meisje wordt, wordt het toch een jongetje dan hebben we een probleempje. Maar goed, we hebben nog een maand of 4 om een jongensnaam te verzinnen voor het geval dat... Het wordt geen echt Indonesische naam (heeft oudste ook niet) maar wel een naam die ook voor Indonesiërs is uit te spreken. Daar hebben we wel rekening mee gehouden.

Groeten,

Temet

Nijn

Nijn

21-11-2008 om 10:05

Ik had ook tegen iedereen gezegd

dat ik absoluut niet van roze hield en dat ik mijn, toen nog ongeboren, dochter echt geen roze kleertjes aan zou trekken. Het leek wel of niemand naar me geluisterd had want bijna iedereen kwam met roze dingen aan. Ik begreep er niets van, ik had het toch duidelijk gezegd? Had ik op het geboortekaartje dan iets moeten zetten van "ik hou niet van roze" of zo? Zouden ze allemaal gedacht hebben dat ik onder invloed van hormonen opeens wel van roze van gaan houden?
Of dachten ze dat ik mijn dochter als een paasei door het leven zou laten gaan (het wurm kreeg nl ook een haarband met strikjes, arghghghh)?

Marie L

Marie L

21-11-2008 om 10:31

Niet...

Zolang jij nog bepaalt welke kleren ze draagt maar er komt een dag dan moet alles roze zijn. Wen er maar aan!

Ik heb me laten vertellen dat het over gaat.

Marie-Louise

3 kids mam

3 kids mam

21-11-2008 om 12:09

Nog erger dan roze

vind ik al die beertjes en andere zoete dingen op babykleding. En als ze dan 3 zijn staan er weer allerlei andere belachelijke opdrukken op shirts en truien.
Wat hier overigens goed werkt om dochter er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien is naar de zeeman gaan en haar daar zelf de meest verschrikkelijke roze prinsessen onderbroeken, hempjes en pyama's uit te laten zoeken (die ze altijd aan mag) zodat ze vervolgens kan accepteren dat wat ze verder aan heeft niet roze en met prinsessen is. Overigens vind ik een knalroze shirt met daarover heen een spijkerjurk wel weer leuk of een stoer rokje met een roze maillot, op die manier valt hier gelukkig prima te onderhandelen.

Asa Torell

Asa Torell

21-11-2008 om 12:46

Dag met alles roze

Ik zie steeds de leeftijd van ca. 3 tot 6 genoemd worden als een periode waarin de 'dag met alles roze' aanbreekt voor meisjes. Nou, ik heb vandaag even in de kleuterklas van zoon rond gekeken: van de meer dan 10 meisjes had er welgeteld 1 iets in het roze aan! Dus misschien is de populariteit wel aan het afnemen... (NB. Het is een school waarvan ik vrij zeker meen te zijn dat de kinderen met de mode mee gaan en zelf inbreng hebben in wat ze aantrekken).

Nijn

Nijn: "Had ik op het geboortekaartje dan iets moeten zetten van "ik hou niet van roze" of zo? Zouden ze allemaal gedacht hebben dat ik onder invloed van hormonen opeens wel van roze van gaan houden?"
Precies, exact, helemaal zo heb ik ook gedacht in de kraamtijd. Waarom denken ze nu plotseling allemaal dat ik wel van roze ga houden? Want sommigen zéiden het nota bene gewoon: "Ik weet wel dat jij nooit van roze hield, maar voor een meisjesbaby vindt iedereen het toch schattig." Ik ben niet iedereen...

Temet, das mooi, al een naam gevonden. Succes de komende maanden (en jaren) in het vermijden van roze.
Toen ik zwanger was van oudste was geel erg in zwang. Laat dat haar nu vreselijk staan, toch wat gele pakjes gekregen. En toen ik zwanger was van de jongste 2 was ecru in de mode. Ik heb dus nog foto's van een in ecru geklede tweeling, ook niet echt een schattige babykleur.
En ook was positiemode met beren erop toen in de mode, evenals geboortekaartjes. Ik heb altijd de (rare) gedachte gehad: "Maar ik ben toch niet zwanger van een beertje!"

Temet

Temet

21-11-2008 om 14:11 Topicstarter

Bintje

Om diezelfde reden heb ik bezwaar tegen pakjes en mutsjes voor kinderen met oren erop. Ik heb toch het leven geschonken aan een mensje, en niet aan een muis/beer/aap denk ik dan altijd.

Ik heb serieus overwogen om t.z.t. op het geboortekaartje te zetten 'geen roze kraamcadeaus aub', maar ik vind het geven van cadeausuggesties en -afkeuren op kaartjes niet helemaal kies, dus toch maar niet.

Geel is ook een lastige kleur (zeker bij blanke kinderen), en ecru vind ik met mate wel aardig, maar bij grote hoeveelheden is het net of je kind in een bak met bleekwater is gevallen.
Bij zoon kregen we van éen iemand het een en ander in beige. Ook al zo'n niet-kleur waar ik de sjeu niet van inzie. Nog mazzel dat zoon donkere was uitgevallen, het kon nog net.

Ik ga er nog steeds vanuit dat in elk geval een groot deel van mijn vriendenkring en familie zich weet te gedragen. En voor echt wanstaltige kleding biedt de kookwasknop op de wasmachine uitkomst

groeten,

Temet

Roze kleertjes cadeau

Ik vind het wel een nadeel dat de meeste babykleertjes voor meisjes gewoon allemaal in het roze zijn. Als je tenminste van de schattige zachte stofjes en boxpakjes houdt en niet wilt dat het kind gelijk in spijkerkleertjes ligt oid. Toen een van mijn vriendinnen een dochter kreeg vorig jaar wilde ik ook kleertjes in een andere kleur, want vriendin houdt niet van roze, maar wel van schattig en ruches en strikjes. Na erg lang zoeken heb ik wel wat gevonden maar het is bijna onbegonnen werk!

Asa Torell

Asa Torell

21-11-2008 om 20:28

Beige

Mijn favoriet zou het ook niet zijn, ware het niet dat het dochter zoveel beter staat dan al dat knalroze. Extra ergerlijk aan beige, bruin, creme etc is dat er meteen een soort kleren bij hoort die ik niet leuk vind, heel simpel en basic en saai.
En ik houd juist erg van foute plaatjes van poezen, bloemen, vlinders, tijgers enzovoort. Die dingen die je wel op de knalroze H&M t-shirts vindt. Enfin, als je dan wat langer zoekt op marktplaats lukt het alsnog wel om iets te vinden met wat meer sjeu, wat toch beige/groen oid is. (tip: bakkaboe - maar goed, jouw smaak is dat misschien wel helemaal niet).
Marktplaats is trouwens ook zeer geschikt als plek om de toch gekregen, vreselijke roze kleertjes straks meteen op door te verkopen Temet!

Lynna

Lynna

21-11-2008 om 22:16

Ik hou ook van niet van roze

Sterker, ik haat roze. En mijn dochter heeft alleen 1 roze rompertje gehad, verder helemaal niets. Ik heb haar zodanig geindoctrineerd dat zij nu ook niet van roze houdt

Rafelkap

Rafelkap

22-11-2008 om 07:46

Mede daarom ook zo blij

met twee jongens! Dat lichtblauwe vind ik minder erg dan ROZE! Vooral lichtroze, donkerroze gaat nog wel. Ik zou ook beslist alle roze kleertjes ROOD gaan kleuren.

Asa Torell

Asa Torell

22-11-2008 om 12:35

Marktplaats

(had ik maar aandelen, hahaha) is ook zeer geschikt voor het vinden van meer opgewekte jongenskleding, Guinevere e.a.! Felle jassen bijvoorbeeld, die koop ik altijd daar (inderdaad ook voor de veiligheid).

Asa Torell

Asa Torell

22-11-2008 om 12:37

Nieuwe ergernis

Naast de bestaande ergernissen over 1) te veel roze, 2) beige etc. zijn meteen zulke saaie kleertjes, nu weer een nieuwe in de stad (hema, villa happ) opgedaan vanochtend: heel veel niet-roze meisjeskleren, maar dan allemaal met van die minibloemetjes e.d. waardoor vooral de lichtgekleurde kleertjes meteen op pyjama's lijken... enfin, wel weer fijn voor de portemonnee want die kon dicht blijven.

Guinevere

Guinevere

22-11-2008 om 13:41

Asa

Ja, ik shop altijd op internet met oudste zoon, ook op MP. Advertenties met een foto met iets in een duffe kleur sla ik gelijk over. Het ergste vind ik de jongensjassen. Waarom zijn die dingen altijd zwart, donkergroen of bruin? Inderdaad, lekker zichtbaar maarnietheus.... En die kleuren stáán mijn bleekneus niet eens...

MariaV

MariaV

22-11-2008 om 19:45

Het kan best zonder (veel) roze

Ha, ook ik moest mijn hele leven al totaal niets van roze hebben. En toen kreeg ik een dochter. Ik heb tegen iedereen gezegd dat ze echt niet met zachtroze cadeautjes moesten aankomen. De meesten respecteerden dat. Ik heb mijn dochter van begin af aan veel oranje en paarse kleertjes aangetrokken. En bij paars glipt er nog weleens wat felroze doorheen. Oranje staat trouwens ook erg mooi bij het donkerblauw en bruin dat haar grote broer vaak droeg. Paars is mooi met lichtblauw. Nu heeft onze dochter felrood haar, dus paars, blauw, bruin en oranje staan haar mooi (vind ik). Zachtroze vind ik nog steeds niet echt mooi. Maar ik ga er niet meer van over mijn nek. Het went. Ik heb trouwens nooit moeite om kleren voor haar te vinden.
Maria

Asa Torell

Asa Torell

22-11-2008 om 21:15

Guinevere

Zoeken met opties, dan kun je de kleur(en) kiezen en hoef je niet langs al die donkerbruine winterjassen te scrollen. Heb zo jarenlang alleen rode jassen gekocht voor zoon, dit jaar is het een felgroene geworden van de zeeman.

Guinevere

Guinevere

23-11-2008 om 12:02

He asa

Die had ik ook bijna gekocht bij Zeeman! Zag alleen op het laatste moment een groene jas op MP, met een heftig lichtgroene/witte schuine streep erop, dus toen werd die het.

Tink

Tink

23-11-2008 om 14:41

Villa happ

Ik heb al een hoop suggesties voorbij zien komen, zelf zag ik een tijdje terug bij Villa Happ ook leuke kleuren, daar was volgens mij zelfs geen roze te vinden . Wel veel geel, groen, rood en blauw.

Ik las ergens Bakkaboe, toevallig was ik laatst in een winkel waar ze dat hebben en ook daar hing voornamelijk (cyclaam)roze, paars, gecombineerd met donkerbruin (erg leuke combi vind ik!), en hier en daar hing er wat petrol tussen maar dat was grotendeels al weg.

Hier hebben we voor onze jongste wel veel roze gekregen, maar ik vind dat niet erg. Zeker dat felle roze staat haar geweldig . Maar ze kan veel kleuren wel hebben en ook de zachtroze kleurtjes staan haar mooi.

Ik lees ook steeds over die leeftijd van 3 tot 6, misschien moet je haar tót die leeftijd in niks anders dan roze hullen, zodat ze het tegen de tijd dat ze haar eigen smaak ontwikkelt, totaal beu is ))

Voor jongens vind ik de kleuren vaak bedroevend saai, al moet ik zeggen dat de Hema toch wel vaak leuke dingen heeft hangen. Turqouise, petrol, rood en oranje hebben ze de afgelopen jaren vaak aan gehad. Beige zie je ook veel, maar dat vind ik supersaai, zeker onze oudste zoon (bleekneus) ziet er in beige uit alsof-ie een fikse griep achter de rug heeft.

In de tijd dat mijn oudste dochter geboren werd, was er weinig roze te krijgen, toen was alles lichtgeel, lichtgroen, wit en lichtblauw. Ook lief, maar ik had voor de afwisseling wat roze wel leuk gevonden . Dat ben ik toen zelf maar gaan maken. Toen ze rond de 9 was en meer zelf begon te kiezen, was roze (in wat voor tint dan ook) opeens not done bij haar en dat is lang zo gebleven.
Zij is trouwens momenteel een puber die voornamelijk donkere kleuren aan wil, veel zwart en grijs, hier en daar wat donkerpaars of petrol. Maaaaaar gek genoeg komt ook het (knal)roze weer terug .

Bastet

Bastet

23-11-2008 om 17:55

Pink!

Ik vond roze wel leuk,na twee knullen..Mijn dochter ook,maar sinds ongeveer haar achtste verjaardag is ze wel een beetje over de roze fase heen,al draagt ze het nog weleens.
Al vanaf haar vijfde heeft ze een zeer uitgesproken smaak,en nu houdt ze erg van paars en zwart.Het enige waar ik echt niet van hou,is sletterige kleding in meisjesmaten.Dat vind ik gewoon niet goed.
Groetjes,Bastet

sjaan

sjaan

23-11-2008 om 20:47

Meisje van 3

Mijn meisje van 3 is zo gek op roze dat ze laatst stampvoetend in de winkel stond omdat ze perse wilde dat mama roze wasverzachter kocht

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.