Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mammie2

mammie2

08-12-2008 om 13:42

Hoe isoleer ik wanden garage

Wij hebben een uitgebouwde garage, waar we een gastenverblijf van willen maken. We hebben isolatiemateriaal tegen het plafond gezet met gipsplaten ertegen aan.

Tegen de wanden zitten van die jaren '70 schrootjes. Daar verzamelt zich veel stof op en ik vind het ook niet mooi. Ik wil die schrootjes weghalen, maar dan zie je de witte garage bakstenen. Hoe kan ik de wanden isoleren, zodat het ook wat warmer wordt in de garage? Kan ik er eventueel ook gewoon isolatiemateriaal op bevestigen? Of wordt dat vochtig? Het is maar een laag die muur, geen spouw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

08-12-2008 om 13:54

Half steens

als je de schrootjes van de muur haalt hou je een halfsteens muur over (de breedt is een halve baksteen). Om goed te isoleren moet je er een voorzetwand voor zetten van stijltjes met gipsplaat en tussen buitenmuur en gipsplaat een flinke laag isolatie.
Je moet ook denken aan je vloer. Die moet je ook flink isoleren anders blijft het koud bij je voeten.
Bij ons staat de garage voor het huis (4.5 m) en wij willen de garage bij het huis trekken. Om in de garage/schuur geen oppervlakteverlies te krijgen heeft man bedacht om een nieuwe buitenmuur op te trekken en dan de zo ontstane spouw met de oude halfsteens garagemuur te isoleren. Het dak moet dan wel vernieuwd worden. Dat laatste staat toch ook in de planning zodat het van buitenaf geisoleerd wordt.

MaximeM

MaximeM

10-12-2008 om 23:59

Laten zitten?

Hoi,

Ik zou die schrootjes gewoon laten zitten en dan iets van folie ertegen (die geen vocht doorlaat) en dan iets van steenwol en dan gipsplaat. Voor de zekerheid zou ik me goed laten informeren bij de bouwmarkt, want je hebt ook wit piepschuimen platen bijvoorbeeld ter isolatie. Gewoon eens vragen wat het verschil is. Verder moet je inderdaad ook iets met de vloer doen, isolatie of vloerverwarming misschien?

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.