Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Orangina

Orangina

07-08-2012 om 21:25

Hoe kom ik er achter wat ik echt wil?

Het is tijd geworden voor mezelf. Ik heb jaren gezorgd voor mijn gezin en dat was zwaar. Ik heb 3 zorgenkinderen. Gelukkig worden ze ouder, wijzer en zelfstandiger. Ik begin dus langzaam weer wat lucht te krijgen. Maar ik merk dat ik volledig ben afgestompt en echt niet meer weet wat ik wil en kan. Ik werk 2 dagen per week en heb dus dagen genoeg over. Maar wat ga ik doen? Waar haal ik voldoening uit? Waar liggen mijn interesses? Hoe kan ik daar achter komen? Ik heb al geprobeerd wat dingen op papier te zetten maar zelfs dat vind ik lastig. Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

07-08-2012 om 21:36

Morgen...

Morgen krijg je te horen dat je tien miljoen wint. Wat ga je er mee doen? Je kunt overal hulp voor inhuren, maar wat ga jij zelf doen?

Of, maar da's een misschien minder leuke vraag, wat ga je doen als je morgen te horen krijgt dat je nog twee of vijf jaar te leven hebt?

Je kunt ook anderen gaan vragen wat zij bij je vinden passen.

Tekenen

Ga eens wat zitten tekenen/kliereren op een vel papier, gewoon voor de leuk. Kijk waar je gedachten heen gaan.

Ok, dit is niet heel algemeen.. Maar ik word rustig en tevreden door met mijn handen te werken.

Succes met de zoektocht!

kamille

kamille

07-08-2012 om 23:18

Wat deed je voor je moeder werd?

Ik herken veel wat je schrijft, heb ook een gezin met zorgenkinderen en ik ben sinds mijn scheiding ook kostwinner. Nu worden ze ouder en de extra zorg is er nog steeds, vooral voor één kind dat echt aandacht SLURPT, maar ik merk wel dat er steeds meer rustmomenten komen en dat is wennen!

Ik heb pas geleden het advies gekregen eens goed na te denken wat ik graag deed/wilde voor de kinderen er waren. Dat was héél diep graven, want het lijkt nu wel een heel ander leven. En inderdaad, ik voel me afgestompt en ook mijn sociale leven is volkomen weg.

Maar er begint nu toch een beetje boven te komen van wat ik destijds graag deed, en dat ben ik nu verder aan het uitwerken. Maar het voelt wel heel onwerkelijk, na al die jaren!

Muziek draaien....

uit de tijd dat je puber was. Heb ik ooit gelezen en ik vond het wel een leuke tip. Zou je jezelf weer door terug moeten vinden.

JansjeRommy

JansjeRommy

08-08-2012 om 23:53

Take your time

Ten eerste, neem de tijd. Je hebt jarenlang jezelf weggecijferd, dat draai je niet met een possje nadenken om. Ik zou klein beginnen en eens een paar keer een uitje voor jezelf plannen, lekker wandelen en dan ergens gaan zitten met een schriftje. En dan maar wat gaan brainstormen over de hier al genoemde vragen. Eerst iets overzichtelijks ondernemen en dan denken over grotere stappen.
En ken je het boek DIT WORDT JOUW JAAR van Ben Tiggelaar? Misschien helpt dat je ook op gang.

Wat mij helpt

Ik zit wel zo'n beetje met hetzelfde. Wat mij helpt is dingen wegstrepen waarvan ik zeker weet dat ik dát niet wil.

Vacatures bekijken en de werkzaamheden goed lezen, dan komt je er ook wel achter of je daar wel zin in hebt of juist helemaal niet.

Op een site voor (thuis)onderwijs naar beschrijvingen van opleidingen kijken en bedenken of je dat wel leuk vind of juist helemaal niet.

Op je werk zelf rondkijken welke afdelingen je helemaal niets lijken en welke juist wel en waarom.

Misschien heb je er wat aan.

Double4

Tinus_p

Tinus_p

09-08-2012 om 14:21

Retraite

Orangina:
"Ik heb al geprobeerd wat dingen op papier te zetten maar zelfs dat vind ik lastig. Wie heeft tips?"
1. Ga op de één of andere manier in retraite. Dat kan officieel (er zijn heel wat retraite cursussen workshops etc), minder officieel (ga een paar dagen in een hotel of camping zitten) of door gewoon een paar dagen alles en iedereen uit huis te gooien.
2. Zoek een coach of peut om tegenaan te praten, bij voorkeur één die lastige vragen aan je stelt. Er zit veel kaf tussen het koren, maar er zijn hele goede.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.