Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe komt de zak het huis in

Ja, het is een beetje raar omschreven maar jullie begrijpen hem vast wel.

Kind is om 17.30 thuis van nso, dan eten en daarna dus kadootjes.

Hoe gaan we dit jaar die zak met kadootjes het huis in krijgen ? We hebben een zolder, een balkon, een tuin, schuur, poort, voordeur, schuifpui.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mammie2

mammie2

04-12-2008 om 11:49

Hier bonst een buurman op het raam

De zaak staat dan op de stoep. Als ze vragen waar de sint is, zeg ik dat hij het heel druk heeft en gelijk weer verder is gegaan.

Buren

... tja, ik weet dat het niet zo botert. Heb je niet meer buren? Ik zou de zak in de schuur zetten en die dan door een buurpiet er weer uit laten halen, of anders tevoren al die zak afgeven.

Als er geen buren beschikbaar zijn moet iemand even op het moment supreme naar de brievenbus, vrees ik.

Groeten,

Temet

Badkamer en laten opbellen

Bij onze vrienden met wie we het vieren, hebben we Piet ooit via de badkamer laten komen. Mijn vriendin moest even naar de WC, boven natuurlijk , die heeft de zakken met cadeaus in de badkamer neergezet. Alle kinderen speelden beneden. Op het afgesproken tijdstip belde er iemand op met de stem van Zwarte Piet, die vertelde dat de cadeaus in de badkamer stonden. De kinderen stoven natuurlijk naar boven en vonden het badkamerraam open en de zakken met cadeaus naast het bad.

Guinevere

Guinevere

04-12-2008 om 12:46

Veluxvenster

Ik ga de zak morgen onder het Velux-venster op zolder neerzetten. Raampje op een kier, dan weer naar beneden. Na een tijdje hoor ik dan opeens rare geluiden op zolder. Er is vast wel iemand die dan naar boven stuift!
Pieten komen graag via de daken, dus dat raampje is een goede binnenkomer voor ze.

Vera*

Vera*

04-12-2008 om 12:49

Hier

staat alles al op de goede plek. Na het eten gaan we buiten kijken (met zaklantaarns) of zwarte piet ergens op het dak of achter een struik verstopt is.
Na een klein blokje om zijn we weer thuis en moeten ze gaan kijken of zwarte piet al is geweest. Dan stormen ze het huis door en wordt het gevonden.

Manda Rijn

Manda Rijn

04-12-2008 om 12:59 Topicstarter

Buren

we hebben alleen een nogal groot probleem met de buren rechts, de rest van alle buren zijn heel aardig hoor

Leuke tips, dank !

Misschien kan ik het raam van de dakkapel op een kiertje zetten en daar de zak onder zetten. Kind gaat toch beneden door het raam kijken of ze op straat iets ziet en ze sputtert altijd tegen als ze de cavia's (staan op zolder) eten moet geven.

Ja ik denk dat ik haar gewoon weer verplicht de cavia's laat voeren en dan vindt ze vanzelf die zak, gniffel. Zo en nu nog alle kadootjes voorzien van papier en naam.

Manda Rijn

Manda Rijn

04-12-2008 om 13:24 Topicstarter

Kastanjet ot

ja mijn zwangerschap, hoera, ik ben er zo blij mee ! Nog even een weekje of 2, dan gaan we het dan eindelijk vertellen aan dochtertje. Die vermoed van alles en die hoopt er erg op

Hier

Hele aardige buren maar we doen het eigenlijk altijd gewoon zelf.
Na het eten stuur ik mijn man naar boven om een pyamaatje voor de jongste ofzo (wij hebben de badkamer beneden dus pyama's aan en tandenpoetsen gebeurt altijd beneden). Hij neemt de zak mee naar beneden, zet die in de gang en als het tijd is voor de cadeautjes moet een van ons nog even iets in de schuur doen (oud papier opruimen, was uit de droger halen, vlees uit de vriezer, noem maar op) en diegene loopt dan via de poort naar de voordeur, bonst al een idioot op de ramen en deur en rent heeeeeeeel snel weer achterom naar de tuin en naar binnen.

Linda99

Linda99

04-12-2008 om 14:54

Post

Vorig jaar hadden we de zak verstopt op zolder. Tussendoor een envelop met brief van de sint bij de voordeur gelegd en toen oudste die vond en hem had gelezen is ze het hele huis doorgegaan om die zak te vinden. Dolle pret!

Dit jaar doen we pakjesochtend en zetten de zak beneden klaar voor als de meiden uit bed komen.

Idee van Ouders Online

na het avondeten gaan we met zijn 3tjes n korte wandeling maken om te zien of er nog ergens pieten op het dak zijn of dat we misschien klaas tegen komen (hopelijk maar 1 LOL).
In die tussen tijd komt oma de zak met kadootjes in de gang oid zetten zodat, als we weer thuiskomen, die vol in zicht staat SURPRISE.

Succes met wat bedenken, komt vast goed, ik wist ook nog niks maar oo heeft altijd raar

fijne pakjesavond vast voor allemaal

gula

Asa Torell

Asa Torell

04-12-2008 om 20:40

Hier gewoon papa

Zoon (4) is hopelijk nog klein genoeg om dat te slikken. De zak ga ik straks in de fietsenberging verstoppen en daar haalt papa hem dan morgenavond bij thuiskomst uit. Dan gaat ie op de deur bonken en zich snel in het trappenhuis verstoppen, om een minuutje later thuis te komen bij blije mama en kinders. Hopelijk .

mijk

mijk

06-12-2008 om 09:44

Onze hond begon gisteren

ineens hevig bij de kamerdeur te piepen (geen iee waarom.>.) Dus toen kon ik mooi zeggen dat ik ook iets hoorde op de zolder en toen lag er een pepernotenpijl op de overloop die naar de zolder wees en daar waren de pakjes het raam stond nog open..

Kinderen vonden het geweldig en ik ook. Veel beter te timen dan een bonkende buurman!

WiekeB

WiekeB

06-12-2008 om 10:05

Het was vreselijk

De bezorgpiet had een deel van de pakjes vergeten mee te nemen naar papa, maar durfde ze niet alsnog te brengen. Daarom had sint een briefje in de brievenbus gestopt met excuses, en het bericht dat de rest van de kadootjes bij mama was afgeleverd.
Vanmorgen stonden er dus 2 kinderen helemaal opgewonden voor de deur hier. De bezorgpiet had er veel werk van gemaakt. Er hing een gedicht op de haldeur, met de locatie van de eerste kadootjes. Daar zat wéér een gedichtje op, en zo renden ze hier door het hele huis (en de garage). En het grootste kind in huis (mijn lief) was blij verrast met zijn kadootje, het radiografisch bestuurbare helicoptertje dat hij al ruim een jaar wilde hebben
Hélemaal goed dus, iedereen blij en ik ben zeer tevreden, zeker toen ik de oudste, die al anderhalf jaar weet wie de Sint is, hoorde zeggen dat dit het leukste feest ooit was. Tot volgend jaar waarschijnlijk, dan ga ik hier weer inspiratie opdoen
Groet, Wieke

Manda Rijn

Manda Rijn

06-12-2008 om 11:20 Topicstarter

Zo grappig

dochter gooide gisteren de sla in de caviakooi (op zolder) en had niet gezien dat het raam open was en er een zak vol kadootjes stond, dus moest vriend zeggen 'he wat is het hier koud, staat er een raam open ?'

haha, kind helemaal door het dolle heen, ze was nog even bang dat zwarte piet misschien nog wel verstopt op zolder zat. Ik heb haar nog nooit zo hyperdepieper gezien, alsof er meerdere partypillen in gestopt waren, net een stuiterbal.

Het is hier beneden nog steeds een enorme zooi, de helft van de lego vuilniswagen is af, barbiepaard is gekamt en elefun is al 5x gespeeld. Knutselspullen liggen over de hele tafel. Mooie dag, iedereen tevreden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.