Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Miss M®

Miss M®

31-12-2008 om 20:22

Hoe kots-lucht verwijderen?

Tweede kerstdag is leuk geeïndigd door een heuse overgeef-partij door m'n jongste zoon in de auto op weg naar huis.
Werkelijk de hgele achterbank zat eronder en een gedeelte van de autostoel. De zitting van de autostoel hebben we kunnen wassen en is die nare kotsucht gelukkig weggewassen.
Maar... de achterbank blijft ruiken. De raampjes achterin staan al een paar dagen open om te luchten zeg maar. Verder hebben we de achterbank afgesopt met een groene zeep-sopje en een dag erna met textiel-spray (zo'n verfrisser) behandeld. Maar de geur van kots blijft...
Heeft iemand dé tip om die nare geur weg te krijgen?
Miss M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fébrèze!

Mijn bank in de woonkamer was binnen een dag van de stank af. En nog een dag later van de Fébrèze-lucht

Wellicht

vind je iets via http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/

Hier heb ik al met succes een goed middel gevonden tegen kattenluchtjes. Is geen troep, neutraal en helpt erg goed.

Succes, ik hoop dat je snel van je luchtjes af bent!

Kiki

Kiki

01-01-2009 om 13:38

Koffie!

Gewoon een bakje koffiepoeder op de achterbank zetten, dus niet de vloeistof Ramen dicht, nachtje laten staan en de geur is weg.

Ik weet niet waarom, maar dat absorbeert vieze luchtjes. Het is ideaal!

Het werkt bij ons in ieder geval met een putlucht en een vieze rioollucht

Miss M®

Miss M®

01-01-2009 om 14:21

Ecodor...

... daar had ik nog een kwart flacon van staan in het aanrechtkastje. Heb er op gespoten gisteravond, maar je ruikt het nu nog!
Tegen kattenpis-luchtjes helpt het inderdaad. Niet tegen kotslucht helaas!

Miss M®

Miss M®

01-01-2009 om 14:22

Kiki

Die koffiepoeder he: je bedoelt gewoon snelfilter koffie en dan in z'n pure vorm nog? Dus niet de prut in de filter zelf na het koffiezetten??
Als het echt helpt... dan idd wát een tip!!!

Miss M®

Miss M®

01-01-2009 om 14:24

Fébréze...? wat is dat?

Mickey, kan je me vertellen wat Fébréze is? Heb er weleens van gehoord, maar wat het precies is???

Madressilva

Madressilva

01-01-2009 om 14:45

Azijn

Hier laatst een plas kots op de overloop, de énige plek in huis waar we geen laminaat of tegels hebben, maar vloerbedekking (grrr). Ook schoon gekregen, maar die lúcht... Op advies van een vriendin hebben we het schoongemaakt met azijn en toen was de geur zo weg.

Kijk ff in de supermarkt

... daar kun je het zo kopen. Het is een spuitfles met spul dat nare luchtjes weghaalt uit textiel (kleding, vloerbedekking etc.). Zie http://www.febreze.com/en_US/index.jsp

Kiki

Kiki

02-01-2009 om 18:14

Ja, ik bedoel gewoon de pure vorm

en niet het prut
Het werkt echt, ik gebruik het wel vaker als het ergens stinkt

Miss M®

Miss M®

02-01-2009 om 20:24

Kiki!

Je hebt gelijk! Afgelopen nacht koffie in de auto gedaan en ja hoor: de kotslucht is weg!! Echt waar! Dit heb ik dus echt niet verwacht.
De auto ruikt nu een beetje naar koffie, maar dat vind ik niet eens zo erg.
Bedankt voor de tip!
Groetjes, Miss M.

Kiki

Kiki

02-01-2009 om 21:56

Fijn dat het hielp!

Ik moet zeggen dat toen mijn schoonmoeder het zei, ik het niet geloofde, maar het werkt echt

Prulletje

Prulletje

03-01-2009 om 20:24

Koffie?

Hoe doe je dat dan? Strooien en later opzuigen? Of een bakje met koffie neerzetten? Klinkt in elk geval als een geweldige oplossing (oploskoffie! Hahaha!)

Prulletje

Kiki

Kiki

03-01-2009 om 21:27

Nee prulletje, niet strooien

Gewoon in een bakje doen en in de ruimte zetten waar het stinkt.

Bijvoorbeeld, wij hadden bij de kringloop een koelkast gekocht voor kantoor. Echt een vreselijke lucht kwam eruit. Ik had toen wat koffie in een bakje in de koelkast gezet en de geur was daarna verdwenen.

Dus nog even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus gewoon koffie uit een pak. Max Havelaar of Douwe Egberts of Perla. Geen koffieprut of de drank zelf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.