Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe lijst ik dit in?

Hallo!

Ik zit al jaren op scouting en ben met diverse internationale kampen meegeweest. Nu heb ik heel veel (stuk of 20) verschillende internationale dassen (opgerold sjaaltje om je nek, is onderdeel van het uniform)

Ik wil de dassen inlijsten en aan de muur hangen, anders verstoffen ze in een doos en dat vind ik zonde. Gister heb ik een poging gewaagd met een 'riba' lijst van de ikea. Ik heb de dassen gestreken en zo dun mogelijk opgerold, vervolgens verdeeld over een stuk karton en vast gezet met speldjes, aan elkaar en aan het karton. Tot zover alles goed, maar toen!
Ik heb de bijbehorende plastic plaat in de lijst gedaan en daar het karton met dassen opgelegd, toen nog het bijbehorende karton er achter gedaan en geprobeerd de lijst dicht te maken. Ik kreeg de lijst met moeite dicht en toen ik de lijst van de grond tilde viel de plaat er aan de voorkant uit!! Mislukt dus.

Maar hoe doe ik het dan? Ik vond het zelf zo een leuk idee, ingelijst aan de muur. Ik wil er wel graag een plaat voor ivm stof en vuil. Ik wil ook graag de dassen opgerold, omdat het zo bij het uniform hoort.

Iemand een goed idee?

Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

04-01-2009 om 22:11

Idee

Ik denk niet dat er standaardlijsten te koop zijn die diep genoeg zijn voor zoiets, die zijn waarschijnlijk toch berekend op ongeveer schilderij-dikte.
Als je het (blijvend) mooi wilt krijgen, zou ik er mee naar een lijstenmaker gaan. Die maakt er een op maat. Ik ken er een die al van alles heeft ingelijst, van kindertruien tot spijkerbroeken en trouwjurken. Enige probleem is wel dat zo iemand niet goedkoop is.
En anders zelf maken. Iets als een ondiep vitrinekastje, maar dan hangend.

reina

reina

04-01-2009 om 23:08

Vragen

Ik zou naar een goede lijstenmaker gaan en advies vragen.

MaximeM

MaximeM

04-01-2009 om 23:26

Diepere ribba van ikea

Hoi,

Ik heb hier ook lijsten van Ikea van Ribba en die zijn 4,5 cm diep. Daar kan je dus echt wat in doen wat zo'n 3 cm dik is. Kijk maar eens op de site van Ikea, ik hoop dat ze ze nog in de winkel hebben.

Hier de link naar de lijst: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60078034

Groetjes
Maxime

MarSy

MarSy

06-01-2009 om 10:30 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor de tips!

Ik ga eerst de lijst van Ikea proberen, als dat niet lukt, dan laat ik het inlijsten, al hoe wel dat waarschijnlijk wel duur zal worden.

Nog andere tips?

groetjes

MarSy

MarSy

08-01-2009 om 10:02 Topicstarter

Gelukt!

De lijst van Riba van Ikea is prima! Het staat erg leuk, ik ben helemaal tevreden!

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.