Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

05-05-2010 om 20:22

Hoe vaak en hoe ontdooien jullie de laden vd vriezer?

Vandaag was het weer zover, de lade sloot niet en ja hoor dikke lagen ijsafzetting.
Nu had ik me zo voorgenomen bij deze koelkast het in de gaten te houden. Maar dat blijft er steeds bij omdat de lades altijd vol zitten, dan denk ik eerst alles op en dan ontdooien.
Maar alles is nooit op...
Hoe doen jullie dat?
Ik ben nu dik 2 uren bezig geweest met een plantenspuit met heet water en het duurde erg lang en dan staan in een onmogelijke houding te bikken en te dweilen (lades zitten beneden).
Sita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uhm

eigenlijk weet ik het niet eens....
1 keer per jaar?????????

Massi Nissa

Massi Nissa

05-05-2010 om 20:27

Elk jaar

En wel de dag voor we op zomervakantie gaan. Inderdaad, alles zoveel mogelijk opmaken, wat niet op kan bij de buurvrouw in de vriezer gooien. Stekker er 's avonds uit, net voor je gaat slapen schoonmaken en klaar.
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

05-05-2010 om 21:07

Nooit

Nooit dus, al vijf jaar niet meer gedaan. Bij de vorige koelkast deed ik het als het nodig was. Dan kon ik vaak wel wat kwijt in de vriezer bij de buurvrouw en de rest deed ik in de koelkast, dat was dan een aardige stok achter de deur om het snel op te eten of weg te gooien.

Winter

elke winter leg ik als het flink gaat vriezen al mijn diepvriesproducten in een paar klapkratten buiten.dit doe ik als ik naar bed ga( uur of twaalf).
ik trek de stekker uit de vriezer en de volgende ochtend maak ik de vrizer schoon en leg alle spullen er weer in.

sita

sita

05-05-2010 om 21:30

Dat ik daar niet aan gedacht heb...dat is nu zo leuk van ool

om de spullen in de koelkast te leggen.......
Ik had ze op de grond gezet en heb er tegen gewerkt als een gek dat ze niet zouden smelten met zo'n groot ijseement erop
En in de winter...dat is ook ideaal, had best gekund afgelopen winter

1 á 2 keer per jaar+kattenfeestje

'Vroeger' zette ik het ook altijd buiten...maar sinds ik een waar kattenfeestje heb gezien bij buurvrouw verderop, doe ik dat niet meer. Of eerder gehóórd want die katten kregen door dat het vlees was blijkbaar en probeerden er stukjes van af te krabben en eraan te likken etc. etc. ondertussen gilden ze dat het een lieve lust was. En het vlees schijnt de hele tuin doorgemept te zijn...'s zomers moet het nog vreselijk gestonken hebben van kleine restjes vlees die her en der lagen en die je niet terug zag in de bloemperkjes enzo. (wel van horen zeggen, want ik heb het zelf niet geroken). Het kattenfeestje heb ik wel gezien..want ik schrok me wezenloos...het geschreeuw van die katten klonk als een baby die helemaal overstuur is...En omdat hier een weg achter de tuinen langs loopt dacht ik eerst dat iemand een baby ergens in een tuin gesmeten had ofzo (erg onwaarschijnlijk, maar dat was mijn eerste gedachte...n.a.l.v. het geluid).Dus ben ik boven op de eerste verdieping gaan kijken waar dat geluid dat door merg en been ging in hemelsnaam vandaan kwam! En zag andere buurvrouw op het balkon staan (hiernaast) en dus nog een huis verder een aantal katten die renden alsof ze achter zo'n balletjes van elastiek aanrenden.In zo'n zithouding en dan pieuwwww als een speer weg...achter iets aan.En dan een stuk of 3,4 katten....kriskras door die tuin...De betreffende buurvrouw was ook nog 's niet thuis, dus andere buurvrouw en ik schreeuwen tegen die katten en klappen in de handen in de hoop dat ze weg gingen...(wat overigens geen enkel effect had).Het hield pas op toen wéér een andere buur die een sleutel had van betreffende huis de tuin in kwam om het vlees van de buurvrouw te 'redden'. Afijn hele consternatie in de buurt voor de vriezer van buurvrouw....
Sindsdien neem ik het vlees mee naar mijn werk. Waar ze een kolossale werkloze vriezer hebben, waar alleen wat brood zo nu en dan in ligt en wat gevriesdroogde groente.(Is oude afgekeurde keuken dus niet in keuken die in gebruik is). Als dat geen optie was zou ik het zover mogelijk opeten en anders verdelen over de buurvriezers. De buren komen ook wel eens bij mij er wat in leggen als ze de vriezer ontdooien.
groeten albana

soepstengel

soepstengel

06-05-2010 om 11:04

Als het nodig is...

en dat is ongeveer 2 keer per 1-1,5 jaar?
t Liefste ontdooi ik m als het 25 graden is; de veizer stat in de bijkeuken vlak bij de deur; ik zet m dan schuin( naar buiten gekanteld zeg maar) in de deuropening en hij smelt weg als ...sneeuw voor de zon hahha!
Zo de tuin in en klaar na een uurtje.
De spullen die er nog in zitten doe ik in de extra koelkast die ik dan hoog heb gezet de avond van te voren. Zo blijft alles lekker bevroren.
Afgelopen winter toen er veel sneeuw lag heb ik de spullen daarin gezet en met de fohn etc aan de gang gegaan, maar wat een werk dan....

Maxime.M

Maxime.M

06-05-2010 om 12:31

Misschien een tot twee keer per jaar

Ineens dan vind ik dat de laden slecht sluiten en ga ik aan de gang. Ik leg al het vriesspul op een kluitje in een of 2 vrieslades (die dan dus buiten de vriezer staan), heel dicht tegen elkaar aan gepuzzeld, in de hoop dat het elkaar koel houdt. Vervolgens ga ik aan de slag met een emmer heet water, doekjes en pollepel om het ijs er uit te krijgen, meestal ben ik wel een uurtje bezig. Dan alles er weer in, is eigenlijk nog prima bevroren dan hoor. Meestal gaan de waterijsjes als eerste uit model, maar mijn kinderen vinden het niet erg om even te helpen er alvast een paar op te eten

Maxime

Margriet*

Margriet*

06-05-2010 om 14:54

Regelmatig

ontdooien is toch wel beter dan er 4/5 liter uit laten ontdooien. Is echt heel slecht voor het milieu. Ik doe het 2x per jaar (en ook vaak te laat).

Nooit want no frost

Deze nieuwe koelkast mede daarop uitgezocht, en dat blijkt ook echt zo te werken. Ook al laten we lade per ongeluk stukje open staan; geen ijs!
Super!

100%mama

100%mama

09-05-2010 om 13:10

Toevallig

vrijdag de vriezer ontdooit nadat ene van mijn huisgenoten (lees man of kind, hahaha) de deur niet goed had afgesloten. Hier kan ik ook geen nacht alles uitzetten dus zet ik de fohn erop. Daarna haal ik met een spatel het losse ijs eraf en is het in een uurtje gepiept. Normaal doe ik het alleen wanneer het nodig is eigenlijk.....dus altijd te laat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.