Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marleen

Marleen

03-01-2009 om 14:05

Hoe vind ik een assistent(e)?

Hoi,
Ik ben ZZP-er, en heb net iets teveel werk voor mij alleen. Wat ondersteuning zou fijn zijn, vooral op administratief en redactioneel gebied. Ik dacht aan een assistent voor 1 dagdeel per week bij mij thuis (ik werk thuis). Een assistent op afstand lijkt me niet zo handig. Maar hoe vind ik zo iemand? Ik heb al wel gekeken op marktplaats bij aangeboden diensten, maar kan niet iemand vinden. Heeft iemand een tip? O ja, ik woon vlakbij Groningen,
Groetjes, Marleen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lady Grey

Lady Grey

03-01-2009 om 14:20

Via Ouders Online

Wat voor werk is het, hoever bij Groningen vandaan (ik woon er tien km boven). Ik kom uit de redactionele en secretariele hoek, heb 3 kinderen waarvan 1 nog niet op school dus wel aan huis gebonden, maar ik heb veel ervaring in op afstand werken.

CV groot genoeg zo?

hout anne

hout anne

03-01-2009 om 20:14

Uitzendbureau

waarom niet via het uitzendbureau?
Voordeel hiervan is dat je niet zelf werkgever bent en dat alle personeelskosten in het bedrag inbegrepen zijn. Het uitzendbureau doet de afdracht e.d. Zo kun je ook mooi uitproberen of het werkt, etc.
Ik werk zelf bij Randstad, die raad ik je dan ook aan natuurlijk!!
Succes!

Marleen

Marleen

03-01-2009 om 22:19

Afstand

Hoi,
Op afstand lijkt mij een beetje lastig omdat het ook wel eens om bijv. pakketten klaarmaken gaat, of nota's die hier liggen invoeren. Ook overleg lijkt me makkelijker hier. Ik heb al een redacteur die dingen op afstand doet (sorry, als ik iemand in Amsterdam zoek zal ik aan je denken!) Via een uitzendbureau zal ik ook 's over nadenken, lijkt me dan zo duur, maar misschien heb ik het mis. Toch even uit interesse Lady Grey, hoe gaat dat in zijn werk , op afstand werken? Wat doe je dan?
bedankt, meer tips welkom! Groetjes, Marleen

Nieuwsblad

hoi
ik denk dat er veel mensen zijn die zo'n baan graag zouden willen! Vrouwen met kleine kinderen, die wel de goede opleiding hebben maar het moeilijk vinden om het te combineren met de opvoeding.

ik zou in jouw geval een gewone (hoeft niet belachelijk groot te zijn, gewoon zo'n tekst-)advertentie plaatsen in de zaterdageditie van het Nieuwsblad van het Noorden (of hoe heet de krant tegenwoordig, ik woon er al een tijdje niet meer?). Die krant wordt ontzettend veel gelezen en uitgeplozen voor werk.

Groetjes
Gruffalo

mirreke

mirreke

04-01-2009 om 19:03

Ik kan me zo voorstellen

dat Marleen geen personeel aanneemt maar het op urenbasis uitbesteedt. Ik ben ook zzp'er en als ik werk teveel heb, of werk wat eigenlijk niet echt mijn pakkie'an is, dan besteed ik het gewoon uit, aan een andere zzp'er. Ik blijf dan nog steeds zzp'er. Overigens gebeurt dat niet zo vaak, ik probeer toch zoveel mogelijk zelf te doen. Werk te weinig heb ik nl. ook meegemaakt, en dat is echt heel naar.

Lady Grey

Lady Grey

05-01-2009 om 11:26

Marleen

Zoals jij het omschrijft is dichterbij inderdaad handig, ik zit voornamelijk aan de redactionelere kant denk ik. Agenda bijhouden op een site: inloggen op de server van die site.

Verder kun je natuurlijk ook werken via een VPN als je iemand echt in je eigen systeem nodig hebt. En verder via de mail, het is zo makkelijk tegenwoordig. Maarre, aan welke kant van Groningen woon je?

Lady Grey

Marleen

Marleen

05-01-2009 om 12:23

Niet in dienst

Hoi,
Ik woon in Harkstede. En het werk zit ém niet echt in het redactionele, althans, niet op dit moment, kan een keer met een klus komen natuurlijk. Wat is een VPN? Een soort netwerk?
Ik wil in ieder geval niet iemand in dienst, dus het zal of een zzp-er, iemand zwart of iemand via een uitzendbureau worden, of misschien viavia. Lady en andere redacteuren, ik hou jullie in gedachten, misschien komt er nog eens wat! Ik zou het trouwens wel leuk vinden als er ook een rubriek 'werk' zou zijn op OO, genoeg onderneemsters en werkenden hier,
groetjes, Marleen

Lady Grey

Lady Grey

05-01-2009 om 13:54

Vpn

= virtual private netwerk, je logt dus in op een virtueel netwerk met bv. je werkgever, via adsl.

Klusje via internet gaat met een CMS, geen idee waar dat voor staat, maar je logt dan in op de webserver.

Harkstede is wel aan de andere kant van Groningen, dus ietwat ver weg. Kun je niet een stagair regelen van een of andere opleiding voor dergelijke klusjes? Enne, ik ben wel benieuwd naar je werk, heb je een homepage of wil je die niet geven via een openbaar forum?

Groet,
Lady Grey

Mamvantwee

Mamvantwee

05-01-2009 om 14:03

Cms = content management systeem

idd vaak een webapplicatie die op een webserver draait.

zoekende

zoekende

05-01-2009 om 14:09

Marleen

Ik woon in de buurt en voel wel wat voor (administratieve) klusjes.
Hoe kunnen we met elkaar in contact komen?

mirreke

mirreke

05-01-2009 om 17:44

Ja! nieuwe rubriek, forumbeheer

Ouders en werk! zoiets, leuk! Ik heb af en toe best wel werkgerelateerde vragen of opmerkingen. Ik ben ook wel lid van een beroepsvereniging met een emailgroepje, maar ik kom gewoon veel gemakkelijker hier. Goed idee Marleen!

Marleen

Marleen

05-01-2009 om 21:09

Wat ik doe

Hoi,

Ja daar gaat mijn anonimiteit :! Maar goed, ik maak tv- programma's en aanverwante producties in de regio. Ik werk vanuit huis, en werk in principe alleen. Maar redactie doe ik soms wel samen met iemand en draaidagen zijn erg leuk, dan werk je met een ploeg en kom je overal! Ik heb nog geen eigen website (geen tijd voor gehad) maar mijn laatste productie staat op www.dagvandemaker.nl
Mij lijkt zo'n rubriek over werk nog steeds leuk, je kunt het hebben over dingen met collega's of je baas zonder dat het direct onder relatieproblemen valt of over hoe veel je moet vragen voor iets of zo. Wie weet leest een beheerder dit!
Groetjes, Marleen (ps CMS ben ik mee bekend, ik heb verder niet echt een uitgebreide agenda dus dat systeem kende ik niet)

mirreke

mirreke

06-01-2009 om 15:52

Rubriek

Ja maar het nieuwe huishouden interpreteer ik toch wat meer als in-en-om-het-huis. Ouders en werk is wat gerichter. Ik ben nu zelf niet snel geneigd hier een werkgerelateerd probleem neer te zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.