Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

AAE

AAE

11-02-2022 om 15:05

Hoe weer ik katten uit mijn tuin?

Een dagelijks terugkerende ergernis: een van de buurtkatten poept op het gras in onze voortuin. Welke het is weet ik niet.
Al van alles geprobeerd: apparaat dat hoogfrequentie geluid maakt, koffiedrab, chilipeper, kruidnagelpoeder, knoflook,… niks helpt. Wie heeft de gouden tip?


Plantenbak schreef op 11-02-2022 om 21:07:

[..]

Blijkbaar weten buurkatten dat wij katten hebben want wij vinden sinds de aanwezigheid van onze katten nooit meer kattenstront in de tuin (wij hadden vroeger ook last van een schijtende kater op het gras en in de zandbak van de kinderen).

Blijkbaar? Blijkbaar? Die conclusie lijkt me wat voorbarig. Wie weet hebben de buren wel besloten hun katten binnen te houden naar aanleiding van de aanwezigheid van jouw nieuw aangeschafte katten. - Om maar eens één denkbare andere verklaring aan te dragen voor de gedragsverandering van de zich voorheen misdragende kat.

Dus, beste topic starter? Reserveer die prijs voor de gouden tip maar voor mij!

RodeKrullenbol schreef op 11-02-2022 om 21:21:

[..]

Blijkbaar? Blijkbaar? Die conclusie lijkt me wat voorbarig. Wie weet hebben de buren wel besloten hun katten binnen te houden naar aanleiding van de aanwezigheid van jouw nieuw aangeschafte katten. - Om maar eens één denkbare andere verklaring aan te dragen voor de gedragsverandering van de zich voorheen misdragende kat(ten).

Dus, beste topic starter? Geef die prijs voor de gouden tip maar aan mij!

Mijn katten zijn de eerste drie jaar de tuin nuet uit geweest maar vooruit jij wint. Goed idee om met tiewraps een stellage aan elkaar te bouwen met vlijmscherpe punten om te voorkomen dat katten in je tuin komen. 

 

Plantenbak schreef op 11-02-2022 om 21:07:

[..]

Nee, onze katten slapen 's nachts altijd binnen en ze gebruiken een kattenbak. Ze schijten dus sowieso geen tuinen van buren onder.

Blijkbaar weten buurkatten dat wij katten hebben want wij vinden sinds de aanwezigheid van onze katten nooit meer kattenstront in de tuin (wij hadden vroeger ook last van een schijtende kater op het gras en in de zandbak van de kinderen).

Lange tijd 2 katten gehad, inmiddels 1 overleden maar elke dag en nacht zien we die rotbeesten op de camera de tuin in lopen de boel onderschijten en weg gaat. Baasje weleens gevraagd het weg te halen "welke drol is dan van de mijne" zeggen ze dan, en ze lopen weg.

Plantenbak schreef op 11-02-2022 om 21:24:

[..]

Mijn katten zijn de eerste drie jaar de tuin nuet uit geweest maar vooruit jij wint. Goed idee om met tiewraps een stellage aan elkaar te bouwen met vlijmscherpe punten om te voorkomen dat katten in je tuin komen.

Ho, ho ... Vlijmscherpe punten? Dan zouden die duivenpinnen ook niet diervriendelijk genoeg zijn om duiven te weren. Met die scherpte valt het dus reuze mee. Van een "stellage" is ook helemaal geen sprake, maar van een staketsel dat, als was het een vloerkleed, over het gazon kan worden gedrapeerd. Met een beetje geluk ontneemt het gras al snel het zicht op dat ding, zodat het visuele tuingenot er niet onder hoeft te lijden.

Alles bij elkaar zou de meest diervriendelijke oplossing van het onderhavige probleem wellicht bestaan uit het vervangen van het gazon door een vijver. Een zonder vissen wel te verstaan; anders komt straks nog bij de buurkatten te zeer het jachtinstinct hun angst voor water overstemmen.

Als dit geen gouden tip is? Dan weet ik het niet meer.

Bijtje82

Bijtje82

11-02-2022 om 22:02

Knoflook of uienpoeder strooien. 

Bijtje82 schreef op 11-02-2022 om 22:02:

Knoflook of uienpoeder strooien.

En de hoofdprijs haast naar.....

Bijtje82

Bijtje82

11-02-2022 om 22:15

Decembermamma schreef op 11-02-2022 om 22:05:

[..]

En de hoofdprijs haast naar.....

🎉

Als de hoofdprijs uit een armetierig bloemboeket bestaat, dan zou ik er niet rouwig om zijn als deze naar een ander gaat. Wie weet is de eventuele troostprijs, zoals wel vaker het geval is, veel leuker!

Als wij onze poezen moesten leren niet in de box te springen, werkte water het beste. De plantenspuit.
En het liefst dat ze niet zien dat het van jou komt. Dus een sprinkler die je een aantal keer ineens aanzet als de kat er zit of inderdaad een supersoaker/emmer water vanachter een hoekje of vanuit een dakraam. Vergt even wat inspanning maar als je de boosdoener te pakken hebt, is het misschien de oplossing.   

Junio schreef op 12-02-2022 om 07:30:

Als wij onze poezen moesten leren niet in de box te springen, werkte water het beste. De plantenspuit.
En het liefst dat ze niet zien dat het van jou komt. Dus een sprinkler die je een aantal keer ineens aanzet als de kat er zit of inderdaad een supersoaker/emmer water vanachter een hoekje of vanuit een dakraam. Vergt even wat inspanning maar als je de boosdoener te pakken hebt, is het misschien de oplossing.

Het vergt waarschijnlijk ook wat nachtelijke rust aangezien vele.katten juist in de nacht naar buiten worden gelaten. 


Dan is een vijver toch niet zo'n slecht idee. Ze zijn uiterst fraai te maken met planten en - met het oog op kleine kinderen - te beveiligen met een metalen raster.

Vannacht kwam echter nog een idee bij mij op: het planten van bamboe! Eigenlijk een soort van natuurlijke duivenpinnen, maar dan aanzienlijk decoratiever.

Acceptatie van de overlast zou het soort van soelaas bieden dat het minste voeten in de aarde heeft. Af en toe met een schepje in de weer (moeten) gaan? Bezie het als een plezant uitstapje naar de kindertijd en er is geen vuiltje aan de lucht!

je zou ook gewoon kunnen achterhalen waar die beesten wonen. En dan de eigenaren vragen poep te komen scheppen.

Wat ze dan beleefd zullen weigeren

ja en dan kun jij vervolgens dagelijks de drollen aan hen teruggeven op een door.jou gekozen plek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.