Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

naomie p

naomie p

06-03-2009 om 16:51

Hoe zet ik een spaarregeling stop en wie heeft hier ervaring mee?

Wij zijn 10 jaar geleden begonnen met sparen voor de kinderen... via spaarbeleg, en sparen voor een beter pensioen, we kregen deze week het overzicht... Ik kan je vertellen dat je er behoorlijk beroerd van wordt.
Hoe kan ik zoiets stopzetten, en wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt Naomie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

06-03-2009 om 18:00

Geen ervaring, wel een mening

Naomie,
Als je voor de lange termijn spaart zou ik stilzitten terwijl je geschoren wordt. Als je toch ervan af wilt, zul je weinig tot geen winst hebben gemaakt, misschien zelfs verlies. Het is toch niet zo'n woekerpolis? Daar zijn wat afspraken over gemaakt, over verzekeraars die teveel premie hebben ingehouden.
Als je ervan af wilt, gewoon ze opbellen en vragen wat je moet doen.
Sterkte,
Angela
ps heb in najaar 1999 veel geld in aandelen gestoken met het idee: da's voor later. Begin 2008 waren we pas terug op het beginniveau en begon het leuk te worden. Het is nu terug naar de helft van het bedrag van sept 1999. Ik zou niet weten wat ik beter kan doen dan blijven zitten waar ik zit. Het zal allicht beter gaan. Er werd ons gezegd: als je belegt voor lange termijn moet je het niet doen met geld dat je echt nodig hebt. Hoewel ik natuurlijk hier gigantisch van baal...

Vic

Vic

06-03-2009 om 18:32

Spaarbeleg

Een collega van mij had zo'n polis bij Spaarbeleg die zo'n beetje nu zou uitkeren. Hij kreeg een waarde-overzicht waaruit bleek dat e.e.a. flink gekelderd was, met een rendement van 3 euro ofzo over 15 jaar. Hij wilde de polis dus laten doorlopen, maar dat kon niet. Verlies nemen en nooit meer beginnen aan een polis die je niet kunt verlengen na einde looptijd.

(Janneke)

(Janneke)

06-03-2009 om 19:37

Navragen

Of je de polis niet premievrij kunt maken. Bij sommige polissen/verzekeringen kan dat. Gewoon even bellen en de mogelijkheden navragen. Voordeel is dan dat je geen premie meer moet betalen, het bedrag dat je nog over hebt (als dat nog iets is) blijft staan en met een beetje geluk nog wat kan groeien tot de vervaldatum en je ook geen boete (al dan niet..afhankelijk van polis) moet betalen.

Vraag of je het op papier kunt krijgen, kun je op je gemak alles doorlezen, overleggen en beslissen.

groetjes Janneke

Minimum uitkering

Wij hebben 2 van die spaarverzekeringen lopen maar op beide zit wel een minimum rendement. De 1e (12 jaar geleden afgesloten) 4% en de 2e (vorig jaar) ongeveer 3%. De 1e loopt nog 3 jaar maar zal wel niet een heel veel hoger rendement geven. En bij de andere hopen we ook maar op betere tijden.
Groeten Lieuwkje.

Hier ook 3 van die *** dingen

Sparen had meer opgeleverd, het jaar overzicht heb ik bijna van zitten janken.
3 jaar geleden hebben we ze stopgezet. Om zo af te wachten tot uit te keren jaar, want wij verloren elk jaar geld op de rekeningen. SLik nu weer flink ingeleverd. Maar tot onze verbazing zagen we dat ze ondanks stopzetting en wij hebben gezegd niet meer te willen dat ze het overige geld zouden beleggen (zwart op wit) ze het toch hebben gedaan. Resultaat zullen jullie wel kennen.
Nu dus hier een heeeeeeele boze brief naar Aegon weg om directe uitkering vanaf het punt dat we hem hebben stopgezet !
Anders gaan we naar KASSA of zoiets.
Rymcke

m@

m@

07-03-2009 om 13:48

Net gedaan

Ik heb dat koersplan. Janken natuurlijk met de koersen. Kan het gewoon afzeggen. Kost iets van 7 euro en een paar cent en dan krijg je de dagwaarde van het saldo toegestuurd. Je kunt gewoon per brief opzeggen. Zet het rekeningnr erbij en het tegenrekeningnr (is bij hun bekend als het goed is) en klaar ben je.

Maar wat dan?

wij hebben ook spaarrekeningen bij spaarbeleg, en eerlijk gezegd heb ik er de ballen verstand van.
We hebben 1 spaarrekening waarbij geen geld vaststaat, ook geen minimumbedrag, en we hebben voor de kinderen allebei een spaarrekening waarvan het bedrag wel voor zoveel jaar vaststaat. Hoe weet ik of het belegd wrodt? ( ik vermoed die laatste 2 wel). Of wordt bij spaarbeleg ( zalas de naam zegt) ál het spaargeld belegd?

Tinus_p

Tinus_p

07-03-2009 om 22:14

Jasset

jasset:
"Hoe weet ik of het belegd wordt?"
De (polis)voorwaarden lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.