Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stopverf

Stopverf

02-12-2008 om 21:42

Hoe ziet jullie ochtend eruit?

Volgens mij is dit al eens eerder een draadje geweest, maar naar aanleiding van het draadje over full-time werken, ben ik heel nieuwsgierig hoe ieders ochtend eruit ziet.
Hoe laat moet je op en wat doe je allemaal voor je gaat werken (of niet gaat werken).
Ik sta om tussen half 7 en kwart voor 7 op, haal de vaatwasser leeg, vouw de was van het wasrek, hang de nieuwe was op, dek de tafel, zet thee voor de kinderen en mijzelf, zet koffie voor mezelf, leg kleren klaar voor de jongste, ga douchen, zorg dat jongste gaat douchen, ruim daarna alles op, pak de tas in samen met jongste, leg mijn eigen werkspullen klaar. Veeg de kamer, ruim hier en daar wat op, ruim de bedden op (en controleer bij de kinderen), ga met de honden eruit, breng kind naar school op de fiets.
Als ik nog niet hoef te werken (deze periode vaak het geval) ga ik een lange wandeling met de honden maken, doe wat administratie en dan moet ik om 10 uur op mijn werk zijn. Soms ga ik onderweg nog even een kleinigheid halen bij AH oid.
En bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

02-12-2008 om 22:05

Sjemig!

Hoe krijg je dat allemaal gedaan in die korte tijd?? Ik douche meestal 'savonds omdat ik daar 'smorgens geen tijd voor heb, en ik wil niet de deur uit met natte haren en geen tijd om 'smorgens te föhnen.. Mijn oudste dochter (5) duikt meestal om 7 uur bij mij in bed, ik ga er na een minuutje uit om haar broodtrommeltje en tas klaar te maken. Dan ga ik me wassen en spoor haar aan zich aan te kleden. Ik kleed me aan en mijn dochter help ik. ik breng haar naar beneden, geef haar een boterham en ze mag tijdens het eten even tv kijken. Ik maak een flesje melk voor de jongste (2) klaar en ik kleed haar aan. Als er nog tijd is kan ze ook een boterham eten. Om 8:15 iedereen de schoenen en jassen aan en dan breng ik mijn oudste naar school. Met de kleine haal ik wat brood bij de bakker, we gaan naar huis en we eten allebei, en ik kan eindelijk een kopje koffie drinken. De kleinste breng ik om 9:00/9:15 naar de crèche. Rond 10 uur ben ik weer thuis en kan aan het werk (ik ben zelfstandig).
Huishoudelijke dingen, administratie, boodschappen.. daar kom ik echt niet aan toe! Groetjes, Yvon.

Katrien

Katrien

02-12-2008 om 22:09

Hier

Ik sta op om 7u45, tenzij één van de opvangkindjes uitzonderlijk vroeger komt, dan sta ik ook vroeger op, natuurlijk.

Wassen, aankleden, naar beneden gaan, koffie zetten, tafel dekken. Dochter komt rond 8u naar beneden nog in pyama. We ontbijten, ik maak haar lunch klaar, teken haar agenda, kijk nog even op de kalender of er iets bijzonder is die dag, tafel afruimen. Tussen 8u en 8u30 komen eventueel de eerste opvangkindjes.

Rond 8u20 gaat Dochter zich klaarmaken: wassen, aankleden, tanden poetsen.

Ik doe, indien er opvangkindjes zijn, jassen, mutsen, sjaals aan en zet de kinderen in de auto tegen 8u30. Dochter is tegen dan ook klaar voor school. We vertrekken naar school. Om 8u50 zijn we terug. Kinderen uit de auto, jassen, mutsen en sjaals uit. Tweede kop koffie van de dag, daarna tanden poetsen.

Vaatwasser uitladen doet Echtgenoot voor hij vertrekt (dat is rond 7u).

Katrien

Fraz

Fraz

02-12-2008 om 22:19

Drie scenario's

1. werk maandag/donderdag sta om 6.00 uur op ga douchen, aankleden, ontbijten,lunch klaarmaken en haar fohnen en maak om 7.00 uur de kinderen wakker en ga naar mijn het treinstation (man zorgt voor de kinderen en brengt ze naar school) om 7.50 ben ik op mijn werk.

2. ander werk af en toe. Ik sta om 7.00 uur op, wek de kinderen en ga douchen (roep daarna man), aankleden, ontbijten, lunch klaar maken en haar fohnen. Even voor 8.00 uur breng ik de kinderen naar school en om 8.15 ga ik van school naar mijn werk.

3. hoef niet te werken. Sta om 7.15 op (man staat om 7.00 uur op) ga douchen en de hele bupt. Om 8.10/8.15 breng ik de kinderen naar school.

7.15 opstaan

de avond van te voren maak ik mijn lunchpakket,de rest van het gezin maakt zijn eigen lunchpakket.
ook dek ik alvast de ontbijttafel voor ik ga slapen.
om 7.15 uur gaat de wekker.
om 7.30 uur gaat de wekker weer en dan sta ik op .
7.30 uur douchen
7.45 uur ontbijten met de krant.
8.00 uur aankleden ,make up ,lenzen in.
8.15 uur jongste naar school brengen.
daarna door naar mijn werk van ma tm vrij.
zaterdag en zondag slaap ik uit tot half negen ,langer lukt me nooit.

nyed

nyed

02-12-2008 om 23:25

2 scenario's

maandag/vrijdag 5.30 op, douchen, lunchbrood en fruit klaarmaken voor de kids en voor mezelf.
Wekker stellen van mijn man en dan nog even een koppie thee, en dan 10 voor half 7 op naar de trein richting werk. Man brengt dan dochter naar school.

di/wo/do 7.15 opstaan douchen, lunchbrood en fruit maken voor de kinderen. Dochter helpen aankleden, bordje pap geven. Middelste maakt zijn eigen boterham, oudste instrueren dat hij vooral op moet schieten en de hond uit moet laten of ik doe het zelf. Nog even een was in de machine zetten of de droger een slinger en ook de vaatwasser inruimen van de ontbijtboel. 8.15 de deur uit en dochter naar school brengen.

Ook drie scenario's

Maandag en woensdag sta ik om kwart over 6 op, kleed me aan en zo, kus man gedag en ga naar beneden. Daar maak ik de tas voor de oudste klaar, behalve het brood want dat doet man. Dan eet ik en ga naar mijn werk, begin om 7 uur. Man staat om half 8 op, maakt de kinderen wakker indien nodig en brengt oudste naar school en jongste op maandag naar het KDV, op woensdag is hij vrij.
Dinsdag en vrijdag ben ik zelf vrij, dan staat man om 7 uur op en in om half 8 met de kinderen. Dan maak ik het brood voor oudste, breng haar naar school en ga daarna met jongste boodschappen doen en naar huis.
Donderdag eigenlijk hetzelfde als dinsdag en vrijdag, alleen gaat jongste dan naar het KDV en ik naar mijn werk.

Marie L

Marie L

03-12-2008 om 08:42

Pfff

Wat een drukte. Mijn eerste reactie was: wat doen die mannen? Gelukkig zijn er toch ook wel die meedraaien in de ochtendspits. De mijne een beetje.

Maar wat een heerlijkheid deze dagen. Om 7.35 uur herhaling van het sinterklaasjournaal. De kinderen mogen 's ochtens geen televisie kijken maar nu wel, mits ze zijn aangekleed en hebben ontbeten. Dus dan kunnen ze ineens toch wel opschieten
Ik ga dan douchen en aankleden en breng de kinderen daarna naar school. Ik werk zelfstandig vanuit huis dus daarna ga ik naar huis om even op m'n gemak bij te komen met een kop thee en even OOL te bekijken.

Marie-Louise

Hmmm

Hier gaat de wekker om 7:05, dan is het nog maar 7:00 omdat de horloges en klokken hier standaard 5 minuten voorlopen vanwege het psychologisch effect (behalve wekkers, klokken, horloges en mobieltjes van de kinderen, die vinden dat onzin!). Dan lig ik nog even lekker een minuutje of wat. Dan maak ik de kinderen wakker, zet theewater op, ga de tafel dekken, smeer brood voor ontbijt en eventueel lunch voor mij en de kinderen. Oudste zoon smeert zijn eigen meeneeembrood. Kinderen zijn dan beneden, maken fruit/overblijftas klaar en intussen ruim ik de vaatwasser uit en schenk thee. We ontbijten, kinderen ruimen ontbijtboel af en gaan tandenpoetsen. Ik rommel intussen wat of 'blader door' OOL. Middelste vertrekt om 7:50 naar school, oudste om 8:00 en jongste weer 10 minuten daarna. Als ik moet werken fiets ik een eindje met hem mee, zo niet dan begin ik in huis aan datgene waarvan ik vind dat het moet gebeuren. Vandaag was dat de frituurpan schoonmaken, en nu ga ik op zolder het resterende deel van de pakjes ophalen, inpakken en dichten. Daar ben ik nog wel even zoet mee.

O ja, maria l

Man hier ontbijt nooit thuis en heeft zeer wisselende begin en eindtijden (of is over ver). Dus hij staat op wanneer nodig, smeert zelf een paar plakjes brood voor bij de koffie op werk of onderweg en vertrekt wanneer nodig.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

03-12-2008 om 09:34

Mijn man

Mijn man is al om 5:00 vertrokken naar zijn werk. Als hij er wel een keer is 's ochtends helpt hij natuurlijk mee om het spul de deur uit te krijgen.

Hanne.

Hanne.

03-12-2008 om 09:39

6.30 gaat de wekker

die natuurlijk nog 1x op snooze moet dus om 6.40 opstaan, douchen, man roepen, kids roepen en ondertussen zelf aankleden. Ik kleed jongste aan, man oudste terwijl ik beneden ontbijt + lunch pakket maak.

7.15 iedereen beneden, ontbijten, 7.30 tandenpoetsen, man met jongste weg.

Ik doe nog een klusje (vaatwasser, stofzuigen of dweilen), om 7.55 oudste aansporen om schoenen aan te gaan trekken zodat we om 8.05 de deur uit kunnen.

krin

krin

03-12-2008 om 10:01

6.50

gaat de wekker, op mijn drie werkdagen. Dan sluip ik uit bed in de hoop dat zoon (3) nog doorslaapt, zodat ik in alle rust kan douchen en aankleden en koffie zetten en krant doorbladeren en ochtendhumeur bezweren. Man ligt nog te sudderen. Tussen 7.15-7.30 komt zoon uit bed, en probeer ik tussen zijn (nog ergere) ochtendhumeur door er een boterham en drinken in te krijgen en hem zichzelf met hulp te laten aankleden. Man suddert nog altijd, of staat onder de douche. Als wij bijna klaar zijn, tegen achten, komt man beneden, stopt woordeloos een (zelf gesmeerde, dat wel) boterham in zijn mond en vertrekt, een dag in de week met kind, de andere dagen breng ik hem naar het kdv. Hier gebeurt 's morgens alleen het hoogst noodzakelijke, dus. Als ik lees dat sommige mensen al drie wassen hebben weggevouwen en de kamer een halve beurt hebben gegeven, word ik stil van bewondering. Ik vind het al knap van mezelf dat ik nog weet hoe het koffieapparaat werkt.

Ongeveer zo

Rond half 7 ga ik uit bed, neem de jongste mee naar beneden, geef hem een schone luier en trek zijn kleren aan, smeer brood voor hem (ontzettende hongerlap 's ochtends) en schenk drinken voor hem in.
Daarna maak ik de tassen voor de oudste 2 in orde (op ma, di en do overblijftrommeltjes, op wo en vr alleen tussendoortje + drinken) en smeer voor hen vast brood.
Dan loop ik naar boven, haal de oudste 2 uit bed, zoek kleren voor hen en mezelf uit.
Beneden moeten ze eerst wassen en aankleden, daarna mogen ze voor de tv hun brood opeten en melk opdrinken. Ondertussen zorg ik (met hulp van de jongste ) dat ik zelf aangekleed ben en eet ik wat.
Als ze hun brood op hebben gaan we tanden poetsen en mogen ze nog even verder tv kijken (Kerst met Linus!) en om ongeveer 8.10 gaan we de deur uit. Eerst de oudste naar school, die zit ivm verbouwing van school tijdelijk op een andere locatie. Daarna de middelste naar het kleutergebouw, nog even spelen of boekje lezen en dan loop ik met de jongste terug naar huis.
Rond 8.30 ben ik dan thuis, breng de jongste weer naar bed en dan doe ik zelf wat huishoudelijke dingetjes. Om 10 uur komt mijn zoontje weer uit bed en dan gaan we iets leuks doen.
En dat is zo ongeveer nu dus...

amk

amk

03-12-2008 om 10:39

6:45 gaat de wekker

dan sta ik op, loop naar de kachel en zet die aan. (geen termostaat, en al helemaal niets programmeerbaars)
Ik duik mijn bed weer in.
om 7:45 sta ik op en rommel wat rond, of ik kijk het journaal. Om 8:00 of iets later wordt dochterlief wakker. Die parkeer ik bij de tv, ik smeer haar boterham en warm de melk op. Die gaat zij dan eten.
Dan smeer ik mijn eigen boterhammen en eet die tijdens het aankleden en tas inpakken op.
Om 8:15 kleed ik mijn dochter aan.
8:20 haren kammen staarten maken
8:30 Jassen aan en de deur uit.

Dochterlief is 3, kan zich wel aankleden maar niet in mijn tempo.

Hoef ik niet te werken, kan het zijn dat ze om 11 uur nog in haar pyjama loopt. Tenzij we andere afspraken hebben vind ik het wel prima om het dan allemaal wat op zijn beloop te laten.

groetjes,
Angela

7.00

7.00 gaat de wekker, maar meestal komt zoon (5) een paar minuten voor 7 al tussen ons in liggen. Knuffelen tot ca. 7.10 (dochter (7) is er dan ook bij)

Kleren kinderen leg ik de avond van tevoren al klaar

7.10: kinderen kleden zich aan (douchen doen zij en ik 's avonds), ik steek hoofd onder kraan om haren te fatsoeneren.

7.30 zijn kinderen en ik aangekleed beneden, man gaat douchen. Ik smeer brood voor ontbijt. Ontbijten met krantje, kinderen lezen een donaldduckje.

7.40 komt man beneden, laat hond uit, maakt brood, fruit en drinken voor school/werk klaar.

Om 8.00 vertrek ik naar werk, 8.15 brengt man kinderen naar school en gaat dan zelf werken.

Marlies

bibi63

bibi63

03-12-2008 om 15:29

's avonds en 's ochtends

Ik wil 's ochtends zo min mogelijk doen. Ik douche me, kleed mee aan, tut me op, zet thee en smeer voor mij en m'n dochter een boterham. Manlief perst sinasappels.
's Avonds maak ik de overblijflunch klaar en leg de spullen voor het 10 uurtje klaar. Ook leg ik de kleren voor m'n dochter en mezelf klaar. En zorg ik dat de schooltas klaar staat met de spullen die de volgende dag mee moeten. Dat doe ik allemaal tijdens/na het avondeten en het schoonmaken van aanrecht e.d. Daarna ben ik klaar en hoef 's ochtends nergens mee aan te denken.
Dochter is (net) 10, dus heeft uiteraard geen hulp meer nodig bij aankleden e.d.
Wat ik verder wel met m'n dochter heb afgesproken, om ochtendstress en te laat weg kunnen te voorkomen: eerst zorgen dat je helemaal klaar bent, dus plassen, aankleden enz. en dan pas tv kijken. Bij de tv mag ze haar boterham en haar drinken, dat gaat goed. In pyama tv kijken en nog moeten aankleden gaat niet goed.
Groetjes
Bibi

Jetske

Jetske

03-12-2008 om 20:13

Helaas erg vroeg.

Mijn kinderen zijn duidelijk ochtendmensen; normaal al vroeg (uiterlijk half 6), maar met de Sinterklaasstress zijn ze nog vroeger wakker (ongeveer half 5 dus). En ja, ze houden zichzelf wel even bezig, maar ik word er toch wakker van, en kan dan ook niet meer slapen. Dus: wij hebben 's morgens alle tijd .
Ik maak dus ontbijt, ontbijten op ons gemak, douchen op ons gemak, haren fohnen, opmaken. Mail checken. Aankleden. Wasje soms vroeg aan; ook daarna nog alle tijd om het op te hangen. Tassen inpakken. Club van Sinterklaas op t.v. Eten voor 's avonds voorbereiden. Soms dek ik zelfs al te tafel (op de dagen dat ik moet werken dan).

Jetske

Asa Torell

Asa Torell

03-12-2008 om 20:56

Hee grappig

Rond 7 uur, de tijd dat ik opsta, blijkt toch wel de meest voorkomende tijd hier. Van een vorig draadje meen ik me te herinneren dat iedereen later op stond en alles veel sneller deed dan ik.
Hoe het hier gaat (door de week):
Ongeveer 10 voor 7 op. Vriend tegen 7 uur.
Dochter (1,5) wordt dan meestal ook wakker en krijgt een fles warme melk. Soms is ze eerder wakker, dan komt ze bij ons in bed of krijgt al de melk en slaapt dan weer.
Ik zet dan koffie, haal de krant, maak het 10-uurtje voor zoon (4) en ga ontbijten tot ongeveer 8 uur, met krant en koffie. Dit alles in pyjama.
Vriend doucht, ontbijt en vertrekt om kwart voor 8. Of soms brengt hij dochter naar het kdv, dan gaan ze samen rond 8 uur de deur uit.
Zoon komt tussen 7 en half 8 uit bed. Voor hem is er een heel schema, sinds we dat hebben gaat het supergoed met op tijd op school komen:
7.40 ontbijt
ong. 8.00 spelen
8.10 douchen
8.15 afdrogen
8.20 aankleden
8.25 jas aan
8.35 we zijn op weg naar school (al dan niet met dochter erbij).
Ik moet hem dan wel wat helpen met aankleden want hij is meestal op dinosaurusjacht oid. in plaats van met aankleden bezig te zijn...
Ikzelf ga net voor zoon onder de douche en kleed me aan terwijl hij doucht.
Ik neem er dus wel de tijd voor, maar echt nadenken doe ik liever niet dus de meeste dingen die in de tas moeten regel ik al de avond ervoor. Huishoudelijke taken erbij zouden echt helemaal niet gaan.

Mama van Jesse

Mama van Jesse

03-12-2008 om 22:02

En hier.....

Hé, leuk! Weer een ochtend-draadje!!

Onze ochtenden zijn sinds de vorige keer wat veranderd.

Om 5.45 gaat de wekker - die loopt trouwens ook 10 minuten voor - en na 1 of 2 keer snooze ga ik meestal als eerste douchen.
Dat kan ik heel erg snel, ik ben er binnen 5 minuten weer onder vandaan, maar het is wel heilig voor mij!

Man blijft liggen tot ik klaar ben en gaat dan.
Intussen zal onze zoon wel wakker worden - meestal ergens tussen 6.15 - 6.45.
Meestal haalt man onze zoon van bed. Het is maar net hoe het uitkomt, of dat voor of na het douchen is.
Ik kleed me aan en maak me op, en ga dan thee zetten.
De ontbijttafel dek ik 's avonds. Het brood om mee naar 't werk, smeren we ook 's avonds.
Meestal zitten we rond 6.45 te ontbijten. Manlief wil rond 7.00 naar zn werk, maar 5 min. later is geen ramp.
Zoontje kijkt een half uurtje tv, na het ontbijt, dan ruim ik de rommel op en vul de vaatwasser. Rond 7.30 vertrekken we samen naar KDV en werk. Ik zit meestal rond 8.15 op mn stoel.

Dit schema volgen we 3x per week. Man is een dag vrij - die werk ik half - dan vertrek ik zonder moeite vroeg. En ik ben een dag thuis en die vertrekt man zonder moeite.

Het was de bedoeling dat - nadat man besloten had elke morgen vroeg te beginnen - dat ik ons zoontje zou aankleden ed. ik heb meer tijd.
Maar zoontje heeft de laatste tijd een ochtendhumeur om op te schieten en wil alleen zn vader maar!! Als ik in de buurt kom, begint 'ie te huilen en werkt hij absoluut niet mee!! Aangezien hij dat humeur niet van een vreemde heeft laten we het maar even zo om erge toestanden tussen hem en mij te vermijden.....

Wij zijn in vergelijking wel vroeg, volgens mij! Vind ik ook niet leuk, ik ben geen ochtendmens, maar dit is beter dan superveel gestress. En ach, dit werkt goed, dus laten we het maar zo....

Groetjes,
MamavanJesse

Asa, nou vooruit dan zal ik ook even posten...

de relaxte TBM die van uitslapen houdt! LOL!

Mijn wekker gaat om 7.10. Dan druk ik nog minstens 3 keer iop snooze en worstel me net voor 1/2 8 uit bed. Ik roep de kinderen (7/8/11) dat ze wakker moeten worden en ga douchen. Dan is het kwart voor 8 en dan roep ik alle kinderen NOG een keer dat ze moeten opstaan. Om uiterlijk 8 uur zijn we allemaal aangekleed en opgefrist beneden (kinderen badderen/douchen meestal 's avonds)

Ik smeer in 5 minuten tijd een boterham voor iedereen terwijl de kinderen de gordijnen openrukken, de poezen eten geven, de vaatwasser uitruimen en hun eigen tassen inpakken (jahaa, goed gedrild hier, ze onthouden ook allemaal zelf wanneer ze gym hebben en zo).

Om 5 over 8 uiterlijk zitten we aan het ontbijt. Indien gewenst overhoor ik tijdens het kauwen nog een paar moeilijke dikteewoorden of topoplaatsen. Om 8.15 roep ik 'jassen en schoenen aan'. Dan zet iedereen zijn bord & beker op het aanrecht en dan zitten we om 8.20 op de fiets naar school...

Heel strak, maar gaat altijd goed, en aangezien iedereen hier avondmens is is dit voor ons de optimale routine.

Ingrid

(en ja, ik heb een man, maar die is oha door de weeks afwezig. Als ie er wel is zijn we minstens een kwartier vroeger beneden, en omdat we dan heel relaxed denken overal veel tijd voor te hebben komen we dan bijna standaard op het nippertje aanhijgen bij school)

Asa Torell

Asa Torell

03-12-2008 om 22:48

Ingridt

Ja, het verschil tussen onze tijden is dus een dik half uur waarin ik de krant lees en koffiedrink. Dus ik ben niet zo te beklagen. (ik houd trouwens ook van uitslapen, maar niet van haasten, en dat wint).
Hier zijn ze dus 4 en 1 dus dat drillen, dat moet nog een beetje komen. Zoon ruimt (na aandringen) wel altijd zijn eigen pyjama en tandenborstel op die eerst in de badkamer rondslingeren.

rosa

rosa

04-12-2008 om 09:32

Strak

6.50 de wekker: dochter van 14 en ik staan op, douchen, aankleden. Dan staan man en andere dochter (12) op. Intussen dek ik de tafel, ruim vaatwasser uit en om kwart over 7 zitten we met z'n vieren aan tafel. Man smeert alleen boterhammen, drinkt koffie en heeft de trein om half 8 waar hij ontbijt. Wij eten en ik lees de krant. Kinderen om 7. 45 op de fiets, ik ruim af en zit om 8 uur achter de pc om te gaan werken.

Dit scenario werkt helaas maar 1 dag in de week, want iedere andere dag heeft er wel een kind het eerste uur vrij. Die komt dan beneden als de rest net weg is, dus dan zit ik nog een half uur aan het ontbijt...

rosa

Rieke

Rieke

04-12-2008 om 16:33

Relax

scenario 1. Wekker gaat om 7.15, man eruit. Laat hond uit en maakt koffie en smeert brood voor zoon. Zoon en ik kruipen om 7.30 uit bed, vaak ligt zoon dan al bij ons in bed.
Aankleden en naar beneden; ontbijten en ik maak om 8.10 een 10 uurtje en boterham voor tussen de middag voor zoon( ingeval hij overblijft wat 1 a 2 x per week gebeurd ) tandenpoetsen en jas aan, 8.20 op de fiets, ik ben om 8.30 weer thuis en pak vaatwasser uit, laad wasmachine in en maak een fles voor dochter. Ga dan naar boven en maak dochter wakker, en de rest van de ochtend zijn we met z'n tweetjes.
scenario2 Ingeval ik werk; ik sta om 6.00 op, ontbijt, laat hond uit en stap om 6.30 in de auto.
maar meestal volgen we scenario 1.

rosa

rosa

05-12-2008 om 08:31

Weet ik

maar ja, ik blijf toch thuis (werken), dus dat vind ik niet erg.
Als er eentje niet meteen weg moet helpen ze ook hoor.

rosa

tisha

tisha

05-12-2008 om 09:08

Gaap...

op werkdagen gaat mijn wekker om 5.15 uur.
Ik voed mijn zoontje van 6 mnd. (in bed) Die gaat meteen weer slapen.
Ik sta op, ruim de vaatwasser uit, eet een bord brinta, hang de was op (ik was 's nachts), was mezelf + was en fóhn m'n haar. (anders ziet het er echt niet uit)
Dan nog kolven, want mijn zoontje drinkt 's morgens maar 1 kant. Kolf weer schoonmaken, voor overdag.)
O ja, ik zet soms nog de tassen van de andere kinderen (5 en 7 jaar)klaar, als ik dat 's avonds nog niet gedaan heb.
Iets over half 7 komt de oppas, en vertrek ik om 6.45 uur naar mijn werk. Begin om 7 uur (thuiszorg)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-12-2008 om 11:34

Tisha

Heb je wel een geprobeerd om tegelijk te voeden en te kolven? Scheelt een hoop tijd en het werkt als een speer, ging bij mij altijd veel sneller dan alleen kolven. Moet je wel een handkolf hebben en een baby die heel rustig drinkt

Pff 5.15 wakker worden, moet er niet aan denken!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-12-2008 om 11:40

En hier

07.20 gaat de wekker, even rustig wakker worden
07.30 vriendlief haalt kind uit bed en legt hem bij mij, gaat zelf dochen
07.45 ik ga douchen, vriend en kind naar beneden, aankleden en ontbijt klaarmaken
08.00 of iets later: samen ontbijten en lunchbrood smeren
08.25 opruimen
08.30 op weg naar werk of kdv (waar ik altijd iets te laat aankom)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.