Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoezen bank wassen

Hallo,

ik heb lichte hoezen over de bank, die volgens etiket chemisch gereinigd moeten worden. Heb ik al eens gedaan, maar was wel heel prijzig. €75,- meen ik. En het slijt er enorm van. Heeft iemand van jullie ervaring met zelf wassen en zo ja hoe dan: in badkuip weken, wolprogramma, wel of niet centrifugeren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

15-12-2008 om 20:42

Heb ik (ikea)

Hoi,

Ik heb een witte bank van ikea. De hoezen mag je officieel niet zelf wassen maar dat doe ik dus wel, op 30 graden en niet in de droger. Gaat heel goed. Maar dit is misschien helemaal niet te vergelijken met jouw hoezen. Van welk materiaal is het?

Maxime

amk

amk

15-12-2008 om 21:23

Hoezen ikea

Althans die van de banken en stoelen die ik heb / heb gehad mogen allemaal op 60 graden in de wasmachine. Daarna behandel ik ze nog met harmisol om ze vlekwerender te maken. Dit was een tip die ik destijds van een ikea medewerker kreeg.

Als het een afneembare hoes is zit er vast wel een etiket in met wat voor materiaal het is. Aan de hand daarvan kun je bepalen wat je kunt doen. Vaak is op 30 graden wassen wel mogelijk, met een fijnwas middel. Alleen is de vraag is de trommel van je machine groot genoeg. De bekleding van de drie-zits-bank deed ik in 2x. Anders paste het niet.

Mar1

Mar1

16-12-2008 om 15:13 Topicstarter

Helaas

in het wasvoorschrift staat alleen chemisch reinigen. Maar mischien moet ik het toch maar proberen. Mijn machine kan ook op 15 graden wassen en heeft speciaal centrifugeprogramma voor fijne/wolwas.
Bedankt in ieder geval!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.