Huis, Tuin en Keuken

Primavera
27-09-2010 om 11:27
Hondennaam met humor gezocht
Jahoor, het moest er natuurlijk eens van komen. In de lente is onze oude hond doodgegaan aan een tumor. Voorlopig wilden we geen nieuwe hond, omdat onze bejaarde kat dat echt niet zou trekken. De kat is deze zomer overleden en dus hielden we als enige huisdier ons tweejarige witte je-weet-wel katertje over. Kinderen wilden natuurlijk graag een nieuwe hond, maar als ouders vonden we de vrijheid van het geen hond meer hebben eigenlijk ook wel prettig. Dus hebben we afgesproken dat we eerst op vakantie zouden gaan en dan daarna wel kijken of er toevallig iets op ons pad zou komen en er niet actief naar gaan zoeken.
Het was al eigenlijk helemaal uit mijn gedachten verdwenen totdat ik de kinderen gisteren van communieleer af kwam halen. Kinderen helemaal dol. Ze waren met z'n allen op de dijk gaan wandelen en daar hadden ze een klein hondje gevonden, die helemaal alleen was en hen achterna kwam. Na wat zoeken hebben ze ontdekt dat de pup was ontsnapt uit het dierenopvangcentrum wat daar in de buurt bleek te liggen. Daar houden die slimmerds van mij het smartlapverhaal dat hun oude lieve hond overleden is, en dat ze die zo missen, snik, snik, snik. (Alsof het een halve dag geleden was ipv een half jaar) En de eigenaar van het centrum had een eveneens tranentrekkend verhaal, dat het puppy een zwervertje is wat ze gered hebben uit Rome en ze dringend een huis voor hem zoeken, want ze kunnen hem hier niet veel langer houden, maar niemand wil hem hebben omdat hij al 4 maanden is en snik, snik, snik.
En toen kwam ik ze dus ophalen en moest weerstand bieden aan vier paar smekende kinderogen en één paar smekende hondenogen, die voor het betere effect zich nog even met de buik omhoog tegen mijn voeten aanrolde.
Kortom we zoeken dus nu een honden naam voor een kortharig zwart hondje met witte vlek op de borst. Model slanke jachthond, maar zal waarschijnlijk kleiner blijven. We houden wel van een beetje humor in de naam en absoluut niet van namen voor beesten die met gewone kindernamen worden verward. Het is een mannetje. Ideeën?
Groeten Primavera

Mien*
27-09-2010 om 18:23
Funny
zo heette het hondje van schoonzus en zwager, het was ook een komisch hondje

rodebeuk
27-09-2010 om 20:20
Ik stem voor eccolo
En je hebt nog wel meer van die tussenwerpsels in het Italiaans, even denken of is dat ecco la? (even geen accenten uit het toetsenbord geklopt)?
Ja ik zou toch echt voor het woordgrapje gaan, ik heb uit mijn Italiaanse tijd in herinnering dat er heel van die uitdrukkingen zijn die je 20 keer per dag hoort.
Of het stopwoordje van Paul Verhoeven:
Niewaar?

Polly Shearman
27-09-2010 om 21:26
Zwart is hij toch>?
dan zou ik hem sneeuwvlokje noemen, of gewoon vlokje
maar jij woont in italie, lijkt me dan hilarisch om je hond een naam te geven, een gewoon nederlands woord: penis! whahaha
oh sorry
zieke geest..
of gewoon Brokje! of Brood of tafel, stoel of whatever...

Mariel81
27-09-2010 om 21:59
Monster/mormel
Mijn vader heeft de hond die ik uit Spanje meenam jarenlang Monster of Mormel genoemd. Dit als wapen tegen de ogen die hem zo aankeken dat ze binnen een dag bij hem op de bank en in bed lag (40 kilo Duitse herder).
Hun nieuwe hond heet Doerak, beetje lastig voor een buitenlandse tong.
Succes met de hond! Ik vind het een fantastisch verhaal. Hoop dat jullie heel lang plezier met hem hebbne. Niks leukers dan een nieuwe hond.
Marile

Nasha 1st
27-09-2010 om 22:08
Moest wel errug lachen!
wat een verhaal! En ja, ik zie alle ogen zó voor me....
hier weleens een middag blauw gelegen met manlief, toen we nog over een hondje nadachten....Dan noemen we hem, Slipje of Tanga.....en dan aan voorbijgangers vragen, mijnheer, wilt u mijn natte Slipje even vasthouden.....Het ging van kwaad tot erger.....

sus-anne
27-09-2010 om 22:12
Het verhaal
ik vind het ook een geweldig verhaal,zou zo een sprookje kunnen zijn,hondje wat alleen op de wereld is,komt terecht in een liefdevol huis.
zp,n hond kan je alleen maar Remy noemen.( uit *alleen op de wereld*.)

snuffie60
27-09-2010 om 23:42
Ik moest direct denken
aan een hond met de naam noffel. Mensen uit het oosten van het land zullen het herkennen. Het betekent zoveel als onbenul, onhandig iemand........ Niet uitgesproken als een ronde o en ook niet als de o in hoken. , maar wat nasaal. In andere delen van het land zal het geen glimlach opleveren.....
snuf

juinen
28-09-2010 om 00:02
Pavlov
Onze hond heet Pavlov. Wel leuk als mensen weten wie dit was. Die vinden het vaak wel grappig.
Mensen die hier geen idee van hebben vragen of het een russisch ras is (kruising wetterhoun en Friese stabij).
Moet wel zegeen dat hij zijn gedrag prima heeft aangepast aan zijn naam

soepstengel
28-09-2010 om 08:58
Ik vind
Figo wel erg leuk hoor!
ik ken ook een hond die een prachtige naam heeft gekregen en die in het gewone leven door 3 mannen als; joekel wordt geroepen waar ie nu alleen nog maar naar luistert.
Of wammes!

Anienom
28-09-2010 om 09:16
Poezennamen
Maar misschien kun je er toch iets mee:
Ons katertje dat wij uit het asiel haalden kroop van angst de eerste dag weg in de verwarmingsketel (wij woonden destijds in een heel oude flat met zo'n grote ketel in de keuken). Dat was niet zo'n goed idee, de ketel sprong aan en de kat kwam er dampend uit. We hebben hem toen Tostie genoemd (en over zijn angst voor ons was hij direct heen). Verder hebben wij op dit moment een Guinness.

M Lavell
28-09-2010 om 10:02
In een woord
Mijn vader was op vakantie - nou ja, hij deed een sapkuur - en raakte bevriend met een zwerfhond. Het dier kwam binnen de kortste keren op vaste tijdstippen naar zijn appartementje. Maar ineens was ie er niet. Vader zoeken en ja hoor, hij trof het dier aangereden langs de weg.
Hop, naar de dierenarts en natuurlijk het edelmoedige besluit om deze vluchteling permant asiel te verlenen in het zo gastvrije Nederland.
Hij belde meteen de complete kinderschaar om kind voor kind van zijn bewogen avontuur kond te doen. Afsluitend met, zijn verhaal had een goede opbouw, de naamgeving waarmee in één woord het bijzondere van deze onderlinge vriendschap moest worden uitgedrukt: De kroon op de hond.
Maar ik, ik voelde dat naamgevingsmoment al aankomen en sneed hem de pas af: Hoe heet ie, vroeg ik en vulde aan: Sappie?
Raker kon het niet, deze samenvoeging van sapkuur, slappeling en tegelijkertijd de parodie op flappie, een authentieke hondennaam uit vaders kindertijd.
Het koninklijke predicaat dat vader had verzonnen was al snel vergeten. Nou ja, vader kreeg toch een beetje zijn zin. Het werd Sappo.
Ik zou zoeken naar Italiaans een woord dat het theaterstuk van je kinderen samenvat. Een beetje plagen mag.
Roma heeft die humor, al denk ik dat je kinderen een tikkeltje te jong zijn om er echt de grap van in te zien. Verder: Ik kom uit geenitalie. Ik spreek geenitaliaans.
Groet,
Miriam Lavell

M Lavell
28-09-2010 om 11:55
Pubergrapje..
van mijn dochter.
We houden hem erin.
Groet,
Miriam Lavell

Silone
28-09-2010 om 12:45
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen
Cujo
doet het ook altijd leuk, zeker bij zo'n klein schattig hondje.
Pavlov vind ik zelf wel leuk!
Die vaffanculo moest ik googelen. Dat had ik nog niet gehad tijdens mijn Italiaanse cursus van de volksuniversiteit

fladder
28-09-2010 om 13:17
Onze hond...
...luisterde (voor ze doof werd) eigenlijk beter als we "Trut!" riepen...
Oh ja, en ik ben nog op zoek naar een vrouwtjescavia. Als ze nog geen naam heeft, wil ik haar Poes noemen. Gewoon, zomaar... Mijn jongens verklaren me voor gestoord, maar de namen die zij voor de herencaven, sorry, cavia's hebben gekozen vond ik ook niet bepaald je-van-het...
Ergens moet ik nog een heel oud krantenartikel hebben liggen van Nico Scheepmaker zaliger, waarin hij bizarre kattennamen opschreef...

Polly Shearman
28-09-2010 om 13:25
Ja dieren namen
noem je hond konijn, en je cavia giraffe, en je kat, koe...
hilarisch vind ik dat.

Eltie
28-09-2010 om 14:07
Ik kende vroeger
een helemaal zwart hondje dat Venco heette. Past ook wel een beetje in het Italiaanse (of betekent het ook iets?)

Silone
28-09-2010 om 14:12
Historisch
katen- of konijnennamen lenen zich ook bij uitstek voor historische namen vind ik.
Lord Nelson (leuk!)
Churchill
Baltasar
Imhotep
dat soort werk. Voor een hond is volgens mij een tweelettergrepige naam het beste. Dat roept lekkerder. Vooruit nog een paar dan;
Bolus
Vrijdag
Diesel

Margriet*
28-09-2010 om 17:37
Nou eh
Ceasar of Titus of als ie dicht bij Vaticaanstad is gevonden Pius of als ie blond is Flavius. Of Valerius betekent kracht/dapperheid.
Of Hilarius (vrolijk)of Liberrius of Pluto (god van de onderwereld)

Margriet*
28-09-2010 om 17:40
Ik zie nu pas
dat hij zwart met een witte vlek is. Curato (pastoor op zijn Italiaans?).
Ik heb maar wat zitten googlen, mijn italiaas in niet zo.

Prakje
28-09-2010 om 18:13
Tux?
Is de afkorting van Tuxedo en de mascotte (een pinguïn) van Linux. Dit omdat hij zwart met wit is.
Onze katers heten Tux (zwart/wit) en Pixel (zwart met een witte snorhaar)

hortencia
28-09-2010 om 18:57
Oreo
dat wit-zwarte koekje, favoriet bij kinderen.
Het 'bekt' ook lekker: 'Oreo, kom hierrrr....' Ik kom honden te kort voor al die leuke namen. Onze hond heet overigens Klown...
Hortencia

Mare
28-09-2010 om 20:25
Weet niet zeker maar figo....
... zou ik toch niet zo snel doen.
Zie onder;
"Ook is het heel normaal om tegen een andere man te zeggen dat hij mooi is of elegant. Of dat ie figo is. Figa is het Italiaanse woord voor het vrouwelijke geslachtsdeel, maar het betekent ook ‘lekker stuk'. De mannelijke variant figo is hetzelfde, maar dan voor mannen. Het houdt van alles in: goed gebouwd, goed gekleed, cool, noem maar op. Je kunt als man zonder problemen tegen een andere man zeggen dat, bijvoorbeeld, George Clooney een figo is. Overigens heeft figo niets met het mannelijk geslachtsdeel te maken. Misschien zegt dat wel iets over het verschil tussen Nederlanders en Italianen. Een figa is een mooie en begerenswaardige vrouw. ‘Kut' is een rotwoord en een scheldwoord.
Het kan dus wel, maar heeft toch een tikje rare bijklank...

Kaaskopje
29-09-2010 om 02:03
Klinkt stoer:
Hero
Twee namen van onze honden waren gebaseerd op de vrouwen van 2 grote mannen: Raiza (Raisa Gorbatsjov) en Winnie Mandéla. Maar toen ik de verhalen van de échte Winnie hoorde, zo netjes was dat niet altijd, heb ik ook wel eens gezegd dat het gewoon van Winnie de Poeh was afgeleid

albana
29-09-2010 om 10:55
2 stuks
Ik geloof dat wij ons hele leven (jeugd en volwassen) altijd dubbele exemplaren hadden. Wij hadden 'vroeger' 2 cocker-spaniels en die heten 'Cokey en Pepsy' (dat laatse was mijn vaders favoriete drankje) en daarna hadden we 2 teckels (waarvan er al 1 snel werd aangereden dus dood) die heten Tacko en Tecko. Maar Tekco legde dus al snel het loodje dus bleef alleen Tacko nog over. En we hadden toen ik kind was cavia's Bobo en Rieki (genoemd naar een strip in de Bobo, je weet wel dat blad dat je kan nemen in de eerste klassen basisschool) Rieki was de vrouw van Bobo en ze kregen élke 6 weken jonkies. Nou ja en die Bobo uit de strip kreeg of had ook véél kinderen. We hebben ook nog muizen of woestijnratten gehad en die heten Miss en Poes. Nou ja lijkt me duidelijk.
En we hebben hier nog hamstertjes gehad. Barbi en Papa (je weet wel van barba-papa, barba-mama) en zo genoemd omdat de 1 een dikke buik had omdat er al kleintjes inzaten en de andere gewoon 'dik' was. En we konden ze amper uit elkaar houden. Dus genoemd in 1 naam, Barbi-papa. Dat uit elkaar houden werd beter toen er opeens onverwachts jonkies in de bak lagen.
En als laatste hadden we 2 poezen. Sam en Moos. En zo keken ze ook uit de ogen,ja. Nogal lodderige beesten. Ook helaas al in de poezenhemel.
En voorlopig heb ik genoeg van al die dierlijke stellen die wij in huis krijgen (nog nooit 1 gekocht) en altijd maar jonkies blijken te werpen terwijl het eigenlijk 2 mannetjes waren enzo. Dus voorlopig houd ik de boot af.
groeten albana

100%mama
01-10-2010 om 18:58
Veel namen al gehad
Mijn 1e poezen noemde ik Georgio & Armani, daarna kwam Flip erbij (rode kater). De cavia's hebben we Satoe en Doea genoemd (1 en 2 in het maleis) en we hebben een pebbles gehad. Onze kreeft (vraag me niet waarom, hahaha) heette pindakaas en in een grijs verleden ook nog en konijn die heette Ralp (van de Lauren afdeling). Nu 2 honden waarvan er 1 al een naam had namelijk Hooch, dat vonden we niet leuk en aangezien hij zo bizar groot is heet hij.....Huge dus groot in het engels. Onze hamster het JoJo (uitspraak djodjo), Rinus vind ik altijd heel erg leuk voor een hond overigens.
Onze buren hebben overigens 2 honden en die noemen ze Maxi & Cosi........