Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marja

Marja

28-12-2008 om 16:51

Hoorn, welk deel leukste wonen?

Hoi! Ik orienteer me op een nieuwe woonplaats, en Hoorn ziet er zo leuk uit, de binnenstad. Is het leuk wonen in Hoorn? En is de binnenstad ook leuk voor een gezin? O ja, wij hebben kinderen rond de 10 jaar.
Bepaalde buitenwijken schijnen vreselijk te zijn, bijvoorbeeld Kersenboogerd, dus daar denk ik dus niet aan. Wat zijn leuke sfeervolle buurten, dichtbij of in de binnenstad? Dus liever geen fantasieloze allemaal dezelfde nieuwbouw rijtjeshuizen. Wie kent Hoorn goed en wil mij meer vertellen?

Marja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overigens

hebben wij ook een wok en een grillpan (en een vergiet en een rijstkoker) maar die staan dus allemaal niet meer in de pannenkast.

O, wat zie ik uit naar onze nieuwe keuken. Met een heeeele mooie grote pannenkast!

Groeten,

Temet

Oeps

Dit staat dus in een volkomen verkeerd draadje. Sorry.

Horinees

Horinees

29-12-2008 om 12:12

Binnenstad hoorn woont fantastisch

Ik woon in het centrum, met man en zoon van 12. En het woont heerlijk. We wonen hier (weer) sinds zoon op de middelbare school zit, en hij minder behoefte heeft aan 'buiten spelen'. Ik kan me voorstellen dat het voor basisscholieren iets minder is, omdat er minder 'groen' is.
Ik zou geen van de buitenwijken sfeervol willen noemen. Maar ik ben dan ook een echte binnenstadsfan.

Groet van een Horinees (die normaal onder een andere naam post, maar niet teveel privé wil prijsgeven)

Marja

Marja

29-12-2008 om 17:36

Horinees

Ja, de binnenstad lijkt me erg leuk. Is het verschil met de buitenwijken zo groot? Hoeveel last heb je van criminaliteit na de groei van Hoorn? Je hoort nl ook veel negatieve verhalen. En hoe zijn de middelbare scholen in je buurt, veilig en prettig? Mijn dochter gaat daar nl. over een jaartje naar toe. En lagere scholen? Hoe druk vind je het op straat, kan er nog gefiets en gespeeld worden in de binnenstad of is het erg druk? Graag hoor ik meer!
Marja

Horinees

Horinees

31-12-2008 om 09:53

Wat antwoorden voor marja

Ja, het verschil met de buitenwijken is groot. Ik denk dat dat in elke oude stad wel zo is.
Mijn zoon heeft een prima middelbare school gevonden; middelbare scholen zijn sowieso rond het centrum gevestigd. Dat geldt niet voor basisscholen; die zitten in elke buitenwijk. En zijn ook prima, voor zover ik dat kan beoordelen.
Criminaliteit? Ik merk er gelukkig niets van. Ja, het is wat lawaaierig in de stad...
Spelen in de binnenstad? Er wonen genoeg kleinere kinderen, dus vast wel. Ik weet dat niet zo goed, omdat we hier wonen sinds zoon naar de middelbare school gaat, en dat is dat buiten spelen ineens een stuk minder.

Succes, en misschien tot ziens in de stad.

Marja

Marja

03-01-2009 om 21:50

Nog meer hoornse inwoners hier?

Dank je horinees, voor de info!
ZIjn er nog meer mensen uit Hoorn hier, die aanvullende info hebben? Het schijnt dat er ook veel import Amsterdammers wonen, klopt dat? En hoe is de sfeer in het algemeen, is het gemoedelijk wonen? Of hangt dat heel erg van de wijk af? Wat is het leukste stuk van de binnenstad om te wonen? En wat is de leukste buitenwijk?
groet, Marja

mamvanjoey

mamvanjoey

07-01-2009 om 20:25

Hier ook horinees!

Ik woon al mn hele leven in hoorn. Verschillende wijken gehad maar vind dat ik nu wel in de perfecte wijk voor gezinnen zit hoor! Ik woon in de wijk Nieuwe Steen. Prima wijk met alleen maar koopwoningen. Heel veel kinderen die buiten spelen. Twee grote middelbare scholen op steenworp afstand. Mijn kinderen zijn nog te jong en zitten op de basisschool. Genoeg basisscholen in de omgeving. Crimineel? Zeker niet hier, binnen stad en risdam vallen wel mee. Kersenboorgaard en Grote waal kan ik je niet aanbevelen. Niet dat die overal crimineel zijn hoor, kersenboorgaard heeft achterin hele mooie wijken maar toch wel nieuwbouw allemaal. Het jammere is dat je toch naar het winkelcentrum in de kersenboorgaard moet en juist rondom dat winkelcentrum heerst er crinimaliteit, is ook vlak bij het station van de kersenboogaard, ook geen leuk stukje. Vrienden van mij wonen in de binnenstad met hun zoon van 10, die vinden dat helemaal leuk. Ze wonen in de haven en dat is lekker rustig wonen. In echte centrum zou ik niet doen, beetje te druk met uitgaande jeugd en winkelstraten. Waar woon je nu als ik vragen mag?
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
Groetjes Marjolein

mamvanjoey

mamvanjoey

07-01-2009 om 20:28

Anders...

mail me anders even, kijk niet zo vaak in deze rubriek
[email protected]

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.