Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Romantiseer je het dorpsgebeuren niet een beetje? Winkels zijn er vaak niet meer, iedereen kent elkaar en jij komt van buiten. Mest wordt uitgereden en dat stinkt, landbouwmachines die een hele hoop lawaai maken.

https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-88035874-fokko-kortlanglaan-98/

zag wel al een aantal keer Ermelo voorbij komen maar volgens mij niet deze woning.

Ik vond het een huis met een paar mooie details 

Lotte78 schreef op 22-07-2022 om 16:30:

https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-88035874-fokko-kortlanglaan-98/

zag wel al een aantal keer Ermelo voorbij komen maar volgens mij niet deze woning.

Ik vond het een huis met een paar mooie details

Is denk ik wat te klein voor fusion. Bovendien zit iets verderop de eendenslachterij. En al ruik je die niet echt, er komt regelmatig vrachtverkeer langs. Verder is het wel een rustig gebied.

fusion

fusion

25-07-2022 om 21:02 Topicstarter

Kijk deze nou….
https://www.funda.nl/koop/zuilichem/huis-42805244-waaldijk-6/
Love, love it!
De sfeer, die ligging en ruimte, het uitzicht, maar ook binnen… Ligging op het rándje, maar kennet zeg maar. 

Maar ja, die vraagprijs alleen al. Wordt vast en zeker (flink) overboden  
Moet hier even van bijkomen… 

fusion schreef op 25-07-2022 om 21:02:

Kijk deze nou….
https://www.funda.nl/koop/zuilichem/huis-42805244-waaldijk-6/
Love, love it!
De sfeer, die ligging en ruimte, het uitzicht, maar ook binnen… Ligging op het rándje, maar kennet zeg maar.

Maar ja, die vraagprijs alleen al. Wordt vast en zeker (flink) overboden
Moet hier even van bijkomen…

Grappig, man en ik zaten ook net daar dat huis te kijken omdat man na de zomer toch wel serieus op zoek wilt gaan. Ik dacht nu ook even aan jou omdat je aangaf een huis aan water te ambiëren maar vermoedde dat je deze te ver van je sociale leven zou vinden.

Maar droom fijn van de ijsvogeltjes en het beverpaar op lokatie. Doe ik ook.

fusion

fusion

25-07-2022 om 21:20 Topicstarter

Lotte78 schreef op 22-07-2022 om 16:30:

https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-88035874-fokko-kortlanglaan-98/

zag wel al een aantal keer Ermelo voorbij komen maar volgens mij niet deze woning.

Ik vond het een huis met een paar mooie details

Ja, had ‘m wel gezien. Best leuke details inderdaad, maar tsja… Ook wel beetje ‘ingeklemd’. Was ‘m voor ons niet.

Bijtje82

Bijtje82

25-07-2022 om 21:52

Ik wil geen spelbreker zijn, maar Zuillichem ligt niet echt op het randje😬 De dorpen hier in de omgeving zijn prachtig, maar liggen vaak best nog een stuk van de snelweg af waardoor je stiekem toch net ff wat langer onderweg bent dan je zou willen. 
Maar goed, ik begreep dat jullie voor het perfecte huis best concessies wilden doen 😁
In dat geval snel kijken en de vraagprijs bieden misschien? Er wordt in deze prijscategorie steeds minder vaak overboden. Dus misschien dat je zelfs 850 nog kunt overwegen. 

fusion

fusion

25-07-2022 om 22:09 Topicstarter

Flanagan schreef op 25-07-2022 om 21:13:

[..]

Grappig, man en ik zaten ook net daar dat huis te kijken omdat man na de zomer toch wel serieus op zoek wilt gaan. Ik dacht nu ook even aan jou omdat je aangaf een huis aan water te ambiëren maar vermoedde dat je deze te ver van je sociale leven zou vinden.

Maar droom fijn van de ijsvogeltjes en het beverpaar op lokatie. Doe ik ook.

Echt hè? 
Eigenlijk is het net té mooi, en daardoor te duur. Die enorme lap grond is prachtig, maar ook weer veel onderhoud, vijver ook. 
Op kadastraal zie je dat de huizen ernaast veel kleinere kavels hebben, en die liggen ook heel mooi. 
overigens: als je de tekst goed leest staat er, wat omfloerst, dat de tuin eigenlijk uiterwaarden is en dus (regelmatig?) onderloopt. Man heeft nig eens flink ingezoomd, er zijn wel wat plekjes in hoeken van bv plafonds waar wat rare plekken zijn qua onderhoud. Maar dan nog… qua rust & ruimte… ik zou er voor tekenen!

Maar dus jullie ook op zoek? Je komt iig goed beslagen ten ijs: weet precies wat er waar te koop is, en wat voors en tegens zijn van de verschillende locaties!

Zuilichem
Het kasteel ligt nog veel dichter bij de Waal, de vijver wordt door bevers in stand gehouden en het kavel in zo uitgebreid omdat de ingang van het weggetje naar de garage een stuk naar links ligt.
Maar het dorp kent 500 huizen en het plan voor de bouw van 150 huizen voor asielmigranten op plek oud partyhuis aan onderzijde van Zuilichem bij de N 322, is door de kerk.
Dat is wel 30%. Te veel voor zo’n klein dorp, vrees ik.

https://www.ad.nl/zaltbommel/definitief-150-woningen-voor-arbeidsmigranten-in-zuilichem~ace6d59f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F


Door jouw zoektocht, zijn wij ook bewust van het feit dat het niet makkelijk is. Man vroeg al naar de eerste grote stad in de buurt, in geval je naar ziekenhuis moet. Dan ben ik realistisch:  ‘ Die andere bewoners laten zich er toch ook niet door weerhouden.’

Bijtje82

Bijtje82

25-07-2022 om 23:39

Gorinchem heeft het beste zkh van Nederland 😜 en anders kun je nog uitwijken naar het Jeroen Bosch dus je zit in Zuillichem toch wel redelijk safe. 

Flanagan :"Maar het dorp kent 500 huizen en het plan voor de bouw van 150 huizen voor asielmigranten op plek oud partyhuis aan onderzijde van Zuilichem bij de N 322, is door de kerk.
Dat is wel 30%. Te veel voor zo’n klein dorp, vrees ik."

Dit gaat niet om "asielmigranten", het gaat om arbeidsmigranten, onder andere Polen, die ieder jaar komen om in de land-en fruitteelt te werken. Die worden nu met meerdere personen in kleine kamertjes gestopt op eigen terrein van de fruittelers. 
Ze zijn er al, er moet normale huisvesting geregeld worden. Het gaat om een appartementen complex, niet om 150 woonhuizen. 
Als zij niet naar Nederland komen wordt ons fruit niet geplukt, in onze omgeving komen ze ook iedere zomer. De Coronatijd was helemaal een drama, geen reisverkeer, geen arbeidskrachten. 

@Wil40, wij willen verhuizen omdat de directe buren hun huis sinds een paar jaar verkameren aan groepje buitenlandse studenten. Ieder jaar aantal nieuwe gezichten en geen binding met de buurt want hun binding ligt met de medestudenten van hun opleiding ipv met buren. En dat mogen we ervaren; feestjes, joints in de tuin, massaal de fietsen in de voortuin in de schuur. Juist het ontbreken van binding door tijdelijk verblijf, of dit nu studenten, arbeidsmigranten of of andere migranten zijn, is van invloed op het woongenot van hen die daar wel willen blijven wonen.

En idd, het is ook naar hoe arbeidsmigranten stapelbed aan stapelbed, het ontbreekt aan privacy en te maken hebben met verveling. Een seizoenshotel zou oplossing bieden, maar dat dienen ze de huur heel laag   te houden anders is het voor de arbeidsmigrant ook niet rendabel om hier te komen werken.

fusion

fusion

26-07-2022 om 13:09 Topicstarter

Flanagan schreef op 25-07-2022 om 22:51:

Zuilichem
Het kasteel ligt nog veel dichter bij de Waal, de vijver wordt door bevers in stand gehouden en het kavel in zo uitgebreid omdat de ingang van het weggetje naar de garage een stuk naar links ligt.
Maar het dorp kent 500 huizen en het plan voor de bouw van 150 huizen voor asielmigranten op plek oud partyhuis aan onderzijde van Zuilichem bij de N 322, is door de kerk.
Dat is wel 30%. Te veel voor zo’n klein dorp, vrees ik.

https://www.ad.nl/zaltbommel/definitief-150-woningen-voor-arbeidsmigranten-in-zuilichem~ace6d59f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F


Door jouw zoektocht, zijn wij ook bewust van het feit dat het niet makkelijk is. Man vroeg al naar de eerste grote stad in de buurt, in geval je naar ziekenhuis moet. Dan ben ik realistisch: ‘ Die andere bewoners laten zich er toch ook niet door weerhouden.’

Hadden gisteravond meteen bezichtiging aangevraagd. Vanochtend gebeld: kon alleen nog donderdag 12 uur, want overspoelt met telefoontjes. Dus ja, de verwachting is wel dat er - fors - wordt overboden. 

Even overleg gehad met mijn man, en besloten bezichtiging af te zeggen.  Beter nu pijn in het hart, dan na een bezichtiging helemaal verliefd en dan weten dat bieden niet eens zin heeft. 895.000 is al onze max, dat lukt alleen als er niet overboden wordt maar goed.

Lullige is: vanaf je 57e wordt voor hypotheek alleen gekeken naar inkomen ná pensioendatum. Man heeft prima pensioen (gaat er netto zelfs iets op vooruit), bij mij zit daar wel een fikse inkomensdip door jarenlang werk in buitenland. Alleen: ik werk de komende jaren nog, en heb een goed inkomen. Dat wordt dus niet meegenomen door hypotheekverstrekker. Anders zouden we een hogere hypotheek kunnen krijgen. 
Maar goed. 
Misschien komt er nog eens zo’n pareltje, maar dan met minder grond, dus hopelijk lager geprijsd…

Flanagan schreef op 26-07-2022 om 09:19:

@Wil40, wij willen verhuizen omdat de directe buren hun huis sinds een paar jaar verkameren aan groepje buitenlandse studenten. Ieder jaar aantal nieuwe gezichten en geen binding met de buurt want hun binding ligt met de medestudenten van hun opleiding ipv met buren. En dat mogen we ervaren; feestjes, joints in de tuin, massaal de fietsen in de voortuin in de schuur. Juist het ontbreken van binding door tijdelijk verblijf, of dit nu studenten, arbeidsmigranten of of andere migranten zijn, is van invloed op het woongenot van hen die daar wel willen blijven wonen.

En idd, het is ook naar hoe arbeidsmigranten stapelbed aan stapelbed, het ontbreekt aan privacy en te maken hebben met verveling. Een seizoenshotel zou oplossing bieden, maar dat dienen ze de huur heel laag te houden anders is het voor de arbeidsmigrant ook niet rendabel om hier te komen werken.

Dat klinkt inderdaad als flinke overlast. Als directe buren een huis vol studenten lijkt mij sowieso vreselijk, buitenlandse of Nederlandse. 

fusion

fusion

26-07-2022 om 22:11 Topicstarter

Flanagan schreef op 26-07-2022 om 09:19:

@Wil40, wij willen verhuizen omdat de directe buren hun huis sinds een paar jaar verkameren aan groepje buitenlandse studenten. Ieder jaar aantal nieuwe gezichten en geen binding met de buurt want hun binding ligt met de medestudenten van hun opleiding ipv met buren. En dat mogen we ervaren; feestjes, joints in de tuin, massaal de fietsen in de voortuin in de schuur. Juist het ontbreken van binding door tijdelijk verblijf, of dit nu studenten, arbeidsmigranten of of andere migranten zijn, is van invloed op het woongenot van hen die daar wel willen blijven wonen.

En idd, het is ook naar hoe arbeidsmigranten stapelbed aan stapelbed, het ontbreekt aan privacy en te maken hebben met verveling. Een seizoenshotel zou oplossing bieden, maar dat dienen ze de huur heel laag te houden anders is het voor de arbeidsmigrant ook niet rendabel om hier te komen werken.

Pff.. dat is ook geen fijne situatie Flanagan! En je kunt er vrij weinig aan doen denk ik, want steeds weer nieuwe ‘buren’ die inderdaad er maar tijdelijk zijn dus niet die binding hebben met de buurt, noch medezorgen voor een fijne woonomgeving. 
Snap heel goed dat dan de wens om te verhuizen er is. Kunnen we met elkaar optrekken op de huizenmarkt.Of beconcurreren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.