Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

13-08-2023 om 16:55 Topicstarter

Steak schreef op 13-08-2023 om 16:20:

Wat fijn dat het gelukt is! Heel veel geluk op jullie nieuwe plek!
Wanneer is de housewarming? 😜

Haha! Maar serieus: bij 1 vd huizen waar we (bleek met ruim 60.000, terwijl wij ook al flink boven vraagprijs hadden geboden) overboden werden zat dus een echt mooie b&b! 
En echt tegen mijn man gezegd dat ik dan wel 1 nachtje wat forum dames wilde uitnodigen. Helaas… geen b&b dus. 
Hartstikke trots op dit huis dus zou het aan de meest fanatieke meezoeksters eigenlijk heel graag laten zien. Dus Steak, Flanagan, Wil40, Bijtje82 (sorry als ik iemand vergeet!) : ik stuur jullie met liefde via een PB het funda-linkje toe! 

fusion schreef op 13-08-2023 om 16:55:

[..]

Haha! Maar serieus: bij 1 vd huizen waar we (bleek met ruim 60.000, terwijl wij ook al flink boven vraagprijs hadden geboden) overboden werden zat dus een echt mooie b&b!
En echt tegen mijn man gezegd dat ik dan wel 1 nachtje wat forum dames wilde uitnodigen. Helaas… geen b&b dus.
Hartstikke trots op dit huis dus zou het aan de meest fanatieke meezoeksters eigenlijk heel graag laten zien. Dus Steak, Flanagan, Wil40, Bijtje82 (sorry als ik iemand vergeet!) : ik stuur jullie met liefde via een PB het funda-linkje toe!

Dat zou ik wel heel leuk vinden! Ik ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk allemaal op zijn pootjes terecht is gekomen!

fusion

fusion

13-08-2023 om 17:08 Topicstarter

Flanagan schreef op 13-08-2023 om 16:44:

Ik heb de laatste tijd ook aan je gedacht. We hadden ons huis opgeknapt, rijp voor verkoop, Energielabel en geschikt voor fotosessie.
Niet verwacht maar prompt kwam een leuk huis voorbij, buiten zoekomgeving maar wel heel geschikt. We waren meteen verliefd.Jammer genoeg was de verdiepeing met slaapkamers door de schuine daken de no go. Maar het was wel leerzaam want in deze buurt staan ook huizen met rechte muren. We wachten tot iets dergelijk te koop staat. Gelukkig geen stress.
We willen niet nu al verkopen ondanks dergelijke geluiden, ik merk in mijn omgeving dat er dan een ‘stille haast’ gaat kruipen.
Heel fijn dat je geslaagd bent je wensen in vervulling te zien gaan. Het is namelijk geen appeltje bij de supermarkt.

Dat is (weer) heel herkenbaar! Wij realiseerden ons dat te strikt vasthouden aan ons wensenlijstje een nog veel langere zoektocht zou inhouden - zie Kopen zonder Kijken met de concessieklok .

Dus ook wij zijn soms wat verder weg gaan kijken als het huis ons écht aansprak. Of dan toch maar geen grote afstand tot een buurman als diens huis net anders naar de buitenruimte gericht was. En exact hetzelfde dilemma als jij nu beschrijft (was het ‘n huis in Middelie, toevallig?): geweldige ligging, fijne sfeer, maar een bovenverdieping met schuin dak waar ook niet echt ruimte aan toegevoegd kon worden. Met nek schuin de doucheruimte in, zeg maar. 
Ook bij dit huis zitten concessies, maar wij vonden de balans zo overtuigend doorslaan door de locatie en de ruimte, én omdat vraagprijs ruimte voor een verbouwbudget overliet, dat we die concessie voor lief genomen hebben. En dat blijkt helemaal ok uit te pakken. 

Verschil is dat wij echt weg wilden, en niet nog langer in die stresssituatie zitten. Verkoop van ons huis was wel echt stok achter de deur in die zin! Het is gewoon ook een proces van loslaten, ontdekken wat nou écht doorslaggevend is, en waar ruimte zit om een ‘eis’ te laten vallen. Jullie huis komt vast ook langs… het staat al ergens, de bewoners moeten alleen nog bedenken dat ze weg willen

Fijn dat jullie een mooi huis hebben gevonden! Gefeliciteerd!

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2023 om 17:17

fusion schreef op 13-08-2023 om 16:55:

[..]

Haha! Maar serieus: bij 1 vd huizen waar we (bleek met ruim 60.000, terwijl wij ook al flink boven vraagprijs hadden geboden) overboden werden zat dus een echt mooie b&b!
En echt tegen mijn man gezegd dat ik dan wel 1 nachtje wat forum dames wilde uitnodigen. Helaas… geen b&b dus.
Hartstikke trots op dit huis dus zou het aan de meest fanatieke meezoeksters eigenlijk heel graag laten zien. Dus Steak, Flanagan, Wil40, Bijtje82 (sorry als ik iemand vergeet!) : ik stuur jullie met liefde via een PB het funda-linkje toe!

Ja lijkt me heel leuk! Ben benieuwd wat het is geworden.

Ondertussen willen we hier ook wel graag weg; man ergert zich steeds meer aan de veranderingen in de buurt. Toen dat ene huis dat ons aansprak, voorbij kwam , (nee niet boven Noordzeekanaal), kon het mij ook niet zoveel meer schelen waar we gingen wonen als het maar praktisch was. Ik zei prima, maar dan vanaf nu geen gezeur of negativiteit over de buurt zolang we hier nog wonen. Die negativiteit werkt als vergif en beïnvloedt je kritisch vermogen.
Maar we geven de moed niet op.

Bijtje82 schreef op 13-08-2023 om 17:17:

[..]

Ja lijkt me heel leuk! Ben benieuwd wat het is geworden.

Lijkt mij ook heel gezellig.

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2023 om 18:11

Flanagan schreef op 13-08-2023 om 17:19:

[..]

Lijkt mij ook heel gezellig.

Ik denk dat ze bedoeld dat je mee mag kijken op funda

fusion schreef op 13-08-2023 om 16:55:

[..]

Haha! Maar serieus: bij 1 vd huizen waar we (bleek met ruim 60.000, terwijl wij ook al flink boven vraagprijs hadden geboden) overboden werden zat dus een echt mooie b&b!
En echt tegen mijn man gezegd dat ik dan wel 1 nachtje wat forum dames wilde uitnodigen. Helaas… geen b&b dus.
Hartstikke trots op dit huis dus zou het aan de meest fanatieke meezoeksters eigenlijk heel graag laten zien. Dus Steak, Flanagan, Wil40, Bijtje82 (sorry als ik iemand vergeet!) : ik stuur jullie met liefde via een PB het funda-linkje toe!

Aha, je staat dus wel open voor een house warming.🤭

fusion schreef op 06-09-2022 om 20:58:

[..]

Absoluut prachtig Magnoliatakje!
Die gang, die plafonds, die hoge ramen en oude details… ik ga hier wel erg op ‘aan’!
(Te) groot nadeel: die grote boerderij/bedrijf die er bijna pal tegenaan ligt. En de toegangsweg langs dit perceel.

Ik voel me wel zeikerig over die nabijheid van buren steeds, maar het is #1 reden waarom we uit ons nieuwe, made-to-order huis gaan. Dus dat is echt, echt heel erg belangrijk voor ons. Hoe mooi een huis ook is, never nooit meer zo dicht op buren.

Maar hoe weet je dat dat zo blijft? Als je in Nederland ergens een poosje niet geweest bent, herken je het niet meer, zoveel is er bijgebouwd. Ook heel goed bestemmingsplannen bekijken dus!

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2023 om 20:13

Auwereel schreef op 13-08-2023 om 19:57:

[..]

Maar hoe weet je dat dat zo blijft? Als je in Nederland ergens een poosje niet geweest bent, herken je het niet meer, zoveel is er bijgebouwd. Ook heel goed bestemmingsplannen bekijken dus!

Ze hebben hun droomhuis gevonden, wees gewoon blij voor ze.

Bijtje82 schreef op 13-08-2023 om 20:13:

[..]

Ze hebben hun droomhuis gevonden, wees gewoon blij voor ze.

Sorry, een paar keer gezien dat een droom in rook opging, vandaar. Ook in mijn vriendelijke laagbouwwijkje (niet boven 4 hoog) worden nu twee woontorens van 20 hoog gepland.

fusion

fusion

14-08-2023 om 20:44 Topicstarter

Flanagan schreef op 13-08-2023 om 17:18:

Ondertussen willen we hier ook wel graag weg; man ergert zich steeds meer aan de veranderingen in de buurt. Toen dat ene huis dat ons aansprak, voorbij kwam , (nee niet boven Noordzeekanaal), kon het mij ook niet zoveel meer schelen waar we gingen wonen als het maar praktisch was. Ik zei prima, maar dan vanaf nu geen gezeur of negativiteit over de buurt zolang we hier nog wonen. Die negativiteit werkt als vergif en beïnvloedt je kritisch vermogen.
Maar we geven de moed niet op.

Lastig hoor, ik herken jullie situatie natuurlijk best wel. Als dat vervelende gevoel over je huis of buurt eenmaal postvat, en je kijkt om je heen naar iets anders, dan ben je eigenlijk al een beetje aan het weggaan denk ik. En kan extra binnenkomen waar je je toch al aan stoorde maar nu dus steeds bevestigd wordt: kijk, daarom wil ik weg. En dat kan idd dan als gevolg hebben dat je vooral weg wilt waar je woont en hoe zuiver bekijk je andere huizen dan nog…

Hoe leuk ik Funda ook altijd vond, ik ben er nu even helemaal mee gestopt. Zoektocht werd wat wanhopig haast, de hele dag door steeds weer refreshen. Hoop oprecht dat jullie ook een fijn ander huis vinden. Wij komen net uit de tuin. Heerlijk buiten gegeten met…. niks. Een vogel, wat geritsel in bladeren, in de verte het pontje, zucht. Zo, zo fijn. Dat je huis weer een thuis is, waar je graag bent. 

Wat ontzettend fijn dat het gelukt is!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.