Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

29-08-2022 om 21:57 Topicstarter

Voor donderdag 7 sept hier een afspraak:
https://www.funda.nl/koop/epe/huis-42823021-burgweg-1/
Ik vind het een plaatje, die huiskamer… Heeft mooie ligging: vrij gelegen maar ook dicht bij Epe. 
Nadelen ook helder: boven wat kleiner (en donker!), en net wat meer dan een uur. Maarr… wil ‘m toch graag zien.
Overigens: we zagen ‘m óp Funda komen toen we vrijdagavond keken. Meteen gebeld (‘telefonisch bereikbaar tot 23:45). Niet bereikbaar. Meteen mail gestuurd. Zaterdag meteen gebeld. Geen gehoor, weer mail. Wordt vanmorgen gebeld: zit bijna helemaal vol, nog 1 moment volgende week. Hoe dan? 

Vandaag heeft mijn man deze bezichtigd:
https://www.funda.nl/koop/burgerbrug/huis-88284423-ruigeweg-11/
Mij sprak het niet zo aan, maar had ook werkafspraak die niet verzet kon worden. Man best enthousiast, zag er ‘netjes’ uit en ‘goed verzorgd’. Maar ja, ik vind ‘t zo… uh… niks. En niet bijzonder genoeg om voor in de kop van NH te gaan zitten. Huiskamer niet ruim ook, en weinig m2. Wel interessant qua prijs (695.000) maar makelaar gaf meteen al aan dat 675.000 ook acceptabel zou zijn. Huh? 
Op zoek naar de link tikte ik net per ongeluk het in oktober verkochte buurhuis aan… wat een verschil! Heel mooi, totaal ander gevoel (badkamer niet, overigens). En: 2x zoveel ruimte, én nig 2 volledig ingerichte gastverblijven met keukentjes zelfs. Wow. Die stond voor 595.000! Echt wel verschil in afwerking - althans: onze smaak. 
(Hadden jullie alsnog kunnen komen logeren dames - zo begon het toch ook
Maar met deze gaan we dus niet verder. 

Fusion, ik vind het ook een mooi huis maar voornamelijk qua kleurgebruik en interieur, ik zie ook de minpunten. Het lijkt allemaal zo laag, de plafonds, de deuren, je ziet het ook aan het dak, ook kleine ramen. 
Misschien valt het mee als je er door heen loopt. En hoef je helemaal niet krom te lopen 
En het is een monument, zeker bijzonder om in te wonen maar je moet je wel aan de regels houden. Het is van rond 1700, dus ook veranderingen niet eenvoudig én kostbaar. 
Feit blijft, mooi huis en lekker veel ruimte eromheen.

Hi, ik had dat huis in Epe ook gezien maar vroeg mij af of de kleinere slaapkamers en badkamer niet te laag plafond hadden voor de langere mensen onder ons. 
Het huis bij burgerbrug heeft diverse windturbines in de ‘achtertuin’. Even opgemeten; 9 turbines langs de N9 waarvan sowieso 2 op ca 460 meter afstand. Jammer.

Zelf zagen we een huis bij Beekbergen. Wel stroomtrein in zomer 2x per dag langs de achtergrens tuin van Apeldoorn naar Dieren, maar dat is zelfs leuk. Alleen komt de wijk Apeldoorn- zuid vlakbij via destentor niet erg goed uit de bus. Destentor is ook informatief over Epe en omgeving. Zo lees je wat daar in de gemeente speelt.

Je moet overal zo op letten, je durft bijna niet weg omdat je weet wat je hebt en niet wat je gaat krijgen. Zo niet leuk.

Leene

Leene

30-08-2022 om 10:45

Dat huis in Epe is geweldig ja... alleen die zwarte muren bij de douche snap ik niet zo. Komen ook snel plekken op en inderdaad als je lang bent, kun je vaak je hoofd stoten.... maar misschien valt het mee. Ik ben benieuwd hoe de bezichtiging was.

Leene

Leene

30-08-2022 om 15:26

Steak schreef op 30-08-2022 om 14:00:

Ik doe nog een keer een poging:
https://www.funda.nl/koop/soest/huis-88286646-nieuweweg-59/

Ik blijf het raar vinden, dit is bijna een ton duurder dan de woning in Epe! en kijk eens naar de badkamer daar moet je echt wat aan doen.  En de buren zitten er dichter op. En Epe ligt toch ook centraal, ik weet wel wat mijn voorkeur zou hebben. 

Huizen kopen is ook best moeilijk; op gegeven moment ga je ook nietmeer van 1 bepaald aanbod uit, maar wil je vergelijken.
Huis Epe kan vanwege lokatie last hebben van verkeergeluiden en huis in Soest kan weer last hebben van de paarden van de buren, vanwege  de stank van vuil stro en de vliegen. Maar dat kan je pas opvallen als je er geweest bent.
Zo zag ik in Huis ter Heide een interessant huis. Eenmaal ter plekke, lag een straat verder een voormalig militair kamp, omringd met hekwerk en borden van waakhonden. Het diende nu als COA opvang. Met de beelden van Ter Apel, geeft dat een onrustig gevoel.
Belangrijk om niet op één paard te gokken. En dan nog, wat de ene storend vindt, kan een ander geen probleem mee hebben. Hier merk ik ook wel dat een prijs een richtpunt is, waar ook  afgeweken kan worden als je tegen iets bijzonders aanloopt.

fusion

fusion

30-08-2022 om 21:02 Topicstarter

Steak schreef op 30-08-2022 om 14:00:

Ik doe nog een keer een poging:
https://www.funda.nl/koop/soest/huis-88286646-nieuweweg-59/

Ja, die hadden wij ook gezien! En het duurde (bij mij) echt een aantal foto’s tot ik zag dat het een impressie was hoe het zou kúnnen worden. Wel inspirerend, maar de werkelijkheid valt dan wel tegen…

Soest vind ik wel heel leuk als woonomgeving trouwens, lekker centraal ook. Maar dit huis toch niet zo. Maar geef niet op Steak: ook Flnagan zoekt dus dubbele zoektocht nu

fusion

fusion

30-08-2022 om 21:14 Topicstarter

wil40 schreef op 29-08-2022 om 22:24:

Fusion, ik vind het ook een mooi huis maar voornamelijk qua kleurgebruik en interieur, ik zie ook de minpunten. Het lijkt allemaal zo laag, de plafonds, de deuren, je ziet het ook aan het dak, ook kleine ramen.
Misschien valt het mee als je er door heen loopt. En hoef je helemaal niet krom te lopen
En het is een monument, zeker bijzonder om in te wonen maar je moet je wel aan de regels houden. Het is van rond 1700, dus ook veranderingen niet eenvoudig én kostbaar.
Feit blijft, mooi huis en lekker veel ruimte eromheen.

Ja, die kamers boven da’s wel een ding vrees ik. En die monumentstatus ook: wat betekent dat? Nadelen/voordelen.
Beneden geeft het wel een ruim gevoel, maar hoe is het boven? De ruimte eromheen is wel heerlijk. Anyway, goed om ook te bezichtigen. Ik meld de ervaring hier wel!

fusion schreef op 30-08-2022 om 21:02:

[..]

Ja, die hadden wij ook gezien! En het duurde (bij mij) echt een aantal foto’s tot ik zag dat het een impressie was hoe het zou kúnnen worden. Wel inspirerend, maar de werkelijkheid valt dan wel tegen…

Soest vind ik wel heel leuk als woonomgeving trouwens, lekker centraal ook. Maar dit huis toch niet zo. Maar geef niet op Steak: ook Flnagan zoekt dus dubbele zoektocht nu

Oohhh, dat had ik dus niet door. Ik vond die kleine fotootjes wel raar, maar dat er niet bij bedacht. Ik dacht nog wel, hebben ze twee keukens of is de bijkeuken zo groot? Maar tegen de tijd dat ik bij de plattegronden was, daar niet meer aan gedacht. 🤦🏻‍♀️

fusion

fusion

30-08-2022 om 21:32 Topicstarter

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 22:43:

Hi, ik had dat huis in Epe ook gezien maar vroeg mij af of de kleinere slaapkamers en badkamer niet te laag plafond hadden voor de langere mensen onder ons.
Het huis bij burgerbrug heeft diverse windturbines in de ‘achtertuin’. Even opgemeten; 9 turbines langs de N9 waarvan sowieso 2 op ca 460 meter afstand. Jammer.

Zelf zagen we een huis bij Beekbergen. Wel stroomtrein in zomer 2x per dag langs de achtergrens tuin van Apeldoorn naar Dieren, maar dat is zelfs leuk. Alleen komt de wijk Apeldoorn- zuid vlakbij via destentor niet erg goed uit de bus. Destentor is ook informatief over Epe en omgeving. Zo lees je wat daar in de gemeente speelt.

Je moet overal zo op letten, je durft bijna niet weg omdat je weet wat je hebt en niet wat je gaat krijgen. Zo niet leuk.

Ja, echt lastig, dat heen-en-weer bewegen. Wij gaan soms van ‘we willen écht graag weg, moeten echt water bij de wijn doen’ zeggen we dan eensgezind. En gaan dan een huis bezichtigen dat bv 1 uur en kwartier rijden is. Maar de praktijk is dan dat het toch wel echt ver weg is, en dat gewoon met heen en weer nr A’dam niet handig is. Dus enerzijds wil je compromis doen, maar anderzijds blijk je die eisen niet voor niets te hebben. En, eerlijk gezegd, dan is het niet het droomhuis want er is kennelijk ruimte om kritisch te blijven

Zo’n stoomtreintje lijkt mij ook leuk! Wat jammer dat het huis dan toch afvalt… maar goed om idd ook naar omgevingsfactoren te kijken. Kan zo bepalend zijn. En idd: je kent je huidige omgeving (met pro’s en con’s) en een nieuwe omgeving is natuurlijk deels onzeker. Echt lastig.


Tip:
 https://www.funda.nl/koop/beets/huis-42741340-beets-88-a/
daar jullie toch al in die contreien aan het kijken waren..

fusion

fusion

04-09-2022 om 09:30 Topicstarter

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 22:43:

Hi, ik had dat huis in Epe ook gezien maar vroeg mij af of de kleinere slaapkamers en badkamer niet te laag plafond hadden voor de langere mensen onder ons.
Het huis bij burgerbrug heeft diverse windturbines in de ‘achtertuin’. Even opgemeten; 9 turbines langs de N9 waarvan sowieso 2 op ca 460 meter afstand. Jammer.

Zelf zagen we een huis bij Beekbergen. Wel stroomtrein in zomer 2x per dag langs de achtergrens tuin van Apeldoorn naar Dieren, maar dat is zelfs leuk. Alleen komt de wijk Apeldoorn- zuid vlakbij via destentor niet erg goed uit de bus. Destentor is ook informatief over Epe en omgeving. Zo lees je wat daar in de gemeente speelt.

Je moet overal zo op letten, je durft bijna niet weg omdat je weet wat je hebt en niet wat je gaat krijgen. Zo niet leuk.

Ben benieuwd Flanagan, was dat dit huis toevallig?
https://www.funda.nl/koop/beekbergen/huis-42821201-hansengraaf-20/

Ik ga regelmatig door m’n ‘bewaarde woningen’ lijst heen. Huizen die we wel iets leuks vonden hebben maar het tóch waarschijnlijk niet helemaal hadden. En daar staat deze tussen. De combi Beekbergen en stoomtreintje was ‘t voor mij. Alleen ligt die A’doorn Zuid wel ad andere kant van de A1. Ben benieuwd, is deze voor jullie daardoor afgevallen?

fusion schreef op 04-09-2022 om 09:30:

[..]

Ben benieuwd Flanagan, was dat dit huis toevallig?
https://www.funda.nl/koop/beekbergen/huis-42821201-hansengraaf-20/

Ik ga regelmatig door m’n ‘bewaarde woningen’ lijst heen. Huizen die we wel iets leuks vonden hebben maar het tóch waarschijnlijk niet helemaal hadden. En daar staat deze tussen. De combi Beekbergen en stoomtreintje was ‘t voor mij. Alleen ligt die A’doorn Zuid wel ad andere kant van de A1. Ben benieuwd, is deze voor jullie daardoor afgevallen?

Ja. Juist omdat je voor boodschappen qua ligging eerder naar zuid zou fietsen dan naar Beekbergen. Waar ik nu woon, buitenzijde nieuwbouw Amsterdam, fiets ik ook door wijk waar ik nooit zou willen wonen en die we juist verlaten hebben doordat we ons daar niet meer thuis voelde. De nieuwbouw waar we 20 jaar geleden een huis kochten, is ook weer veranderd. Dan ga je verlangen naar een vrijstaande woning, uit buurt van snelle leven en asocialen die geen rekening houden met buren.

Gisteravond de vier nieuwe internationale studenten die voor komend jaar het huis van de buren gehuurd hebben, gewezen op het roken van joints daar ik die stank in mijn huiskamer waarnam en de ramen naar de slaapkamer open stonden wegens de warmte. Ik kon hen dus even aangeven dat dit een rijtje huizen betreft waar veel kleine kinderen wonen en dat ze hun geblow maar doen op plekken die beter geschikt zijn dan in de achtertuin. Ze wonen er nog niet eens een week, en nu al weer moeten gaan opvoeden, ik baal daar zo van. Weer die confrontatie met de egoïsme van sommige mensen die je met problemen opzadelen terwijl ze zelf alleen maar vangen, agv de verkamering.

Ik zou ook nooit een leuk huis kopen in straat achter de Diamantbuurt in Amsterdam of het leuke huis in Huis ter Heide met een  COA een straat verder; ik wil niet bang zijn dat iemand mijn auto bekrast of gaat chillen. Ik merk ook een toename slecht rijgedrag van mensen die haast hebben. Maar het is nog te vroeg om naar de Provence in Frankrijk te verkassen.

fusion schreef op 30-08-2022 om 21:14:

[..]

Ja, die kamers boven da’s wel een ding vrees ik. En die monumentstatus ook: wat betekent dat? Nadelen/voordelen.
Beneden geeft het wel een ruim gevoel, maar hoe is het boven? De ruimte eromheen is wel heerlijk. Anyway, goed om ook te bezichtigen. Ik meld de ervaring hier wel!

Ligt eraan wat in die plaats de eisen zijn. Maar het kan een flinke uitdaging zijn. Mijn neef heeft er een maar laat ik het zo zeggen.... Na 3 jaar is hij net zover dat er een nieuw dak op zit 🙄 om over de extra kosten nog maar niet te spreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.