Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Leene

Leene

23-09-2022 om 10:49

Dit is een mega leuk huis fusion. Als ik het geld had zou ik hier ook wel op willen bieden.. en heel vrij en geen buren in de nabije omgeving

Ja, mooi huis. Strak en modern en toch sfeervol. Schagen ziet er ook heel gezellig uit, winkels en gezellige horeca en amper 8 km. verderop. Ik kan me goed voorstellen dat het goed voelde. 

fusion

fusion

24-09-2022 om 16:10 Topicstarter

Wat fijn jullie reacties! Het gevoel was ook meteen goed. Bij sommige huizen liepen we meer af te vinken, maar hierbij werden we door alle ruimtes prettig verrast. En ja, het dak knikt dus boven 2 kinderslaapkamertjes die kleiner zijn. Eentje prima als logeerplekje/kleindochter. Voor de ander zouden we nog een dakkapel kunnen overwegen en er een kastenkamer van maken. Grote slaapkamer ook best ok qua ruimte - je hoeft niet bukkend om het bed.
Keuken is wel aan vervanging toe, maar wie weet is daar budget voor. 
Vanmiddag naar Schagen: lekker koffie gedronken op marktplein bij de kerk. Veel horeca, leuke winkelstraatjes, gezondheidscentrum.. en maar 6 minuutjes rijden. Fiets ca 15/20 min (ik heb n electrische

Weer bij huis rondgelopen en bij wat buren aangebeld. Nr 3: erg aardig. Wonen er al 23 jaar, prettig onderling contact. Buurman gaf wel aan: houdt rekening met een ‘Polenhotel’ verderop - geen overlast van overigens. En: de bollenkweker tegenover ‘ons’ huis heeft nieuwe aggregaat, zij hebben er zelf nauwelijks last van maar staat huis als buffer tussen. Hij raadde aan ‘s nachts eens te gaan luisteren. Tsja….
Meteen daar ook maar langs, eigenaren niet thuis, werknemer vertelde dat buurhuis net is opgekocht, komen huurders in, zo kunnen zij uitbreiden want bedrijf mocht niet dichter dan x meter op buurhuis.
Van die bollen niet zoveel last, maar weet niet of ik me over aggregaat/uitbreiding wel zorgen moet maken…

fusion

fusion

24-09-2022 om 16:15 Topicstarter

Oh ja, en: zijn op zoek gegaan naar aankoopmakelaar voor 2 stappen: 1) begeleiding bij 2e bezichtiging, onderzoek bestemmingsplannen etc. En (mogelijk) 2) advies uit te brengen bod, check koopovk etc.

Makelaar 1; 1.500,- voor stap 1), 10% voor alles onder vraagprijs (niet waarschijnlijk in deze markt) maar max 1.500,-. Totaal dus 3.000,-, waarbij ik die eerste 1.500,- wel heel fors vind voor alleen bezichtiging + onderzoek.
Makelaar 2: 95,- voor stap 1), idem 10% voor alles ondervraagprijs maar minstens 2.875,-

Raar verschil. Neig dus nr makelaar 2. Alleen werd makelaar 1) genoemd door verkoopmakelaar dus mogelijk kennen die elkaar en kan er makkelijker achter de schermen getoetst worden hoe hoog een bod zou moeten zijn. 
Lag er vannacht prompt weer wakker van

Bijtje82

Bijtje82

24-09-2022 om 16:16

fusion schreef op 24-09-2022 om 16:10:

Wat fijn jullie reacties! Het gevoel was ook meteen goed. Bij sommige huizen liepen we meer af te vinken, maar hierbij werden we door alle ruimtes prettig verrast. En ja, het dak knikt dus boven 2 kinderslaapkamertjes die kleiner zijn. Eentje prima als logeerplekje/kleindochter. Voor de ander zouden we nog een dakkapel kunnen overwegen en er een kastenkamer van maken. Grote slaapkamer ook best ok qua ruimte - je hoeft niet bukkend om het bed.
Keuken is wel aan vervanging toe, maar wie weet is daar budget voor.
Vanmiddag naar Schagen: lekker koffie gedronken op marktplein bij de kerk. Veel horeca, leuke winkelstraatjes, gezondheidscentrum.. en maar 6 minuutjes rijden. Fiets ca 15/20 min (ik heb n electrische

Weer bij huis rondgelopen en bij wat buren aangebeld. Nr 3: erg aardig. Wonen er al 23 jaar, prettig onderling contact. Buurman gaf wel aan: houdt rekening met een ‘Polenhotel’ verderop - geen overlast van overigens. En: de bollenkweker tegenover ‘ons’ huis heeft nieuwe aggregaat, zij hebben er zelf nauwelijks last van maar staat huis als buffer tussen. Hij raadde aan ‘s nachts eens te gaan luisteren. Tsja….
Meteen daar ook maar langs, eigenaren niet thuis, werknemer vertelde dat buurhuis net is opgekocht, komen huurders in, zo kunnen zij uitbreiden want bedrijf mocht niet dichter dan x meter op buurhuis.
Van die bollen niet zoveel last, maar weet niet of ik me over aggregaat/uitbreiding wel zorgen moet maken…

Als je er snachts gaat kijken en je hoort dat ding, dan zegt het nog niets. Je zit snachts niet buiten neem ik aan. Het gaat er dan om hoe de overlast binnen is. 

Dan moet je dus een inschatting maken van het geluid buiten ten opzichte van de overlast binnen. 

fusion schreef op 24-09-2022 om 16:10:



Weer bij huis rondgelopen en bij wat buren aangebeld. Nr 3: erg aardig. Wonen er al 23 jaar, prettig onderling contact. Buurman gaf wel aan: houdt rekening met een ‘Polenhotel’ verderop - geen overlast van overigens. En: de bollenkweker tegenover ‘ons’ huis heeft nieuwe aggregaat, zij hebben er zelf nauwelijks last van maar staat huis als buffer tussen. Hij raadde aan ‘s nachts eens te gaan luisteren. Tsja….
Meteen daar ook maar langs, eigenaren niet thuis, werknemer vertelde dat buurhuis net is opgekocht, komen huurders in, zo kunnen zij uitbreiden want bedrijf mocht niet dichter dan x meter op buurhuis.
Van die bollen niet zoveel last, maar weet niet of ik me over aggregaat/uitbreiding wel zorgen moet maken…

Als dat buurhuis is opgekocht, is dat meestal door een investeerder die daar arbeidsmigranten een kamer laten huren. Eigenlijk net als verkamering aan studenten; steeds nieuwe buren met nieuwe leefregels. Zo mogen de studenten in huis van onze buren niet in huis roken. De laatste groep hebben daar lak aan. Gelukkig is deze lichting studenten tot nu toe geen groep radbrakers. Dus kijk op drimble op ontrekkingsvergunningen of andere vergunningen op dat adres, want niets zo irritant als steeds nieuwe buren.


Verder heeft de bollenkweker een nieuwe aggregaat. Het blijkt dat daar in 2020 een grote brand is geweest als gevolg van brand in zonnepanelen. Vreemd dat de buren van nr 3 dat niet genoemd hebben. Door de brand zijn veel glasscherven op het land en in sloten gekomen. Zodanig dat de VVD in de gemeenteraad daar vragen over ging stellen. 
ik gun jullie graag een fijn huis, maar wel één zonder naweeën.

Als iemand een huis te koop zet, vraag ik mij altijd af ‘waarom’?

Ik liep net tegen deze informatie aan over verhuur van huis nr 6a:

https://hollandskroon.bestuurlijkeinformatie.nl/Agenda/Document/59e15acd-fe4e-4d2c-8a89-b59364b4c610?documentId=c60cb1ad-b68f-4e5f-a606-e8c4e62d14db


oef, fam de Wit heeft een flinke vinger in de pap. Lees indiener 3 pag17 .

En? Hebben jullie een bod gedaan?

fusion

fusion

27-09-2022 om 20:39 Topicstarter

Flanagan schreef op 24-09-2022 om 20:13:

[..]

Als dat buurhuis is opgekocht, is dat meestal door een investeerder die daar arbeidsmigranten een kamer laten huren. Eigenlijk net als verkamering aan studenten; steeds nieuwe buren met nieuwe leefregels. Zo mogen de studenten in huis van onze buren niet in huis roken. De laatste groep hebben daar lak aan. Gelukkig is deze lichting studenten tot nu toe geen groep radbrakers. Dus kijk op drimble op ontrekkingsvergunningen of andere vergunningen op dat adres, want niets zo irritant als steeds nieuwe buren.


Verder heeft de bollenkweker een nieuwe aggregaat. Het blijkt dat daar in 2020 een grote brand is geweest als gevolg van brand in zonnepanelen. Vreemd dat de buren van nr 3 dat niet genoemd hebben. Door de brand zijn veel glasscherven op het land en in sloten gekomen. Zodanig dat de VVD in de gemeenteraad daar vragen over ging stellen.
ik gun jullie graag een fijn huis, maar wel één zonder naweeën.

Als iemand een huis te koop zet, vraag ik mij altijd af ‘waarom’?

Ik liep net tegen deze informatie aan over verhuur van huis nr 6a:

https://hollandskroon.bestuurlijkeinformatie.nl/Agenda/Document/59e15acd-fe4e-4d2c-8a89-b59364b4c610?documentId=c60cb1ad-b68f-4e5f-a606-e8c4e62d14db


oef, fam de Wit heeft een flinke vinger in de pap. Lees indiener 3 pag17 .

Ik heb me net (grotendeels) door het document geworsteld, en word daar niet vrolijk van. Zeker niet omdat we zaterdag dus hoorden dat buurhuis vd bollenkwekerij ook is aangekocht ‘ivm uitbreiding’. Hele tijd de voors en tegens afgewogen. Zoveel huizen die zo fijn voelen en passen komen we niet tegen. Deze was ook fijn qua prijs (was dat al een signaal?). Maar: we willen heel, heel erg níet in een situatie terecht komen waar we niet die rust vinden - zeker niet als we dat vantevoren hadden kunnen weten. 
We hadden as. vrijdagmiddag een 2e bezichtiging met eigen aankoopmakelaar, en zouden daarna in Schagen een hapje gaan eten en dan ‘s avonds weer terug om nog even naar aggregaat-geluid te luisteren. De ouderslaapkamer ligt nl.  
aan de weg, dus er schuin tegenover. En wij slapen altijd met het raam open.

Lang verhaal kort: we bellen de makelaar(s) af. Dik balen, maar wel verstandig. 
En een enorm groot dankjewel naar Flanagan voor haar speurwerk. Man had ook al eea opgedoken maar (nog) niet dit document.

I owe you! 

fusion schreef op 27-09-2022 om 20:39:

[..]

Ik heb me net (grotendeels) door het document geworsteld, en word daar niet vrolijk van. Zeker niet omdat we zaterdag dus hoorden dat buurhuis vd bollenkwekerij ook is aangekocht ‘ivm uitbreiding’. Hele tijd de voors en tegens afgewogen. Zoveel huizen die zo fijn voelen en passen komen we niet tegen. Deze was ook fijn qua prijs (was dat al een signaal?). Maar: we willen heel, heel erg níet in een situatie terecht komen waar we niet die rust vinden - zeker niet als we dat vantevoren hadden kunnen weten.
We hadden as. vrijdagmiddag een 2e bezichtiging met eigen aankoopmakelaar, en zouden daarna in Schagen een hapje gaan eten en dan ‘s avonds weer terug om nog even naar aggregaat-geluid te luisteren. De ouderslaapkamer ligt nl.
aan de weg, dus er schuin tegenover. En wij slapen altijd met het raam open.

Lang verhaal kort: we bellen de makelaar(s) af. Dik balen, maar wel verstandig.
En een enorm groot dankjewel naar Flanagan voor haar speurwerk. Man had ook al eea opgedoken maar (nog) niet dit document.

I owe you!

Wat jammer, zal best een teleurstelling zijn voor jullie. Maar beter dat je er nu achter komt, dan wanneer je er woont.

Bijtje82

Bijtje82

27-09-2022 om 20:46

fusion

fusion

27-09-2022 om 20:46 Topicstarter

Steak schreef op 27-09-2022 om 19:36:

En? Hebben jullie een bod gedaan?

Nee dus, zie boven. Waren wel al aan het overwegen hoever we wilen gaan, hoeveel we het waard vonden, hoeveel we nog zouden willen investeren etc. Maar gezien de laatste informatie durven we dit niet aan, helaas…

Bijtje82

Bijtje82

27-09-2022 om 20:51

fusion schreef op 27-09-2022 om 20:46:

[..]

Nee dus, zie boven. Waren wel al aan het overwegen hoever we wilen gaan, hoeveel we het waard vonden, hoeveel we nog zouden willen investeren etc. Maar gezien de laatste informatie durven we dit niet aan, helaas…

Maar hoeveel last denk je te hebben van die arbeidsmigranten?  We hebben ze hier ook in een oude woonboerderij. Je ziet en hoort die mensen niet. 

Bijtje82 schreef op 27-09-2022 om 20:46:

had ik deze al laten zien?
https://www.funda.nl/koop/arkel/huis-88235631-molendijk-1-a/

Het huis en adres komt mij zo bekend voor; volgens mij heeft Fusion bij plaatsing 2 mnd geleden eens een ritje aan deze woning gewaagd en viel haar het gedeelte vanaf de snelweg , wel 20 minuten dijk weg, haar tegen.  Maar goed,  Schagen is ook een tijdrovend ritje. En soms verleg je je grenzen. Wel fijn tussen beide dochters in.


Bijtje82

Bijtje82

27-09-2022 om 21:24

Flanagan schreef op 27-09-2022 om 21:19:

[..]

Het huis en adres komt mij zo bekend voor; volgens mij heeft Fusion bij plaatsing 2 mnd geleden eens een ritje aan deze woning gewaagd en viel haar het gedeelte vanaf de snelweg , wel 20 minuten dijk weg, haar tegen. Maar goed, Schagen is ook een tijdrovend ritje. En soms verleg je je grenzen. Wel fijn tussen beide dochters in.


Nee joh, ik zit met max 5 min op de snelweg. Of de A15 knooppunt Gorinchem of de A27 naar Utrecht. 

https://www.funda.nl/koop/hoenzadriel/huis-42961706-hoenzadrielsedijk-36/#kaart

Het huis trok mij aan, van binnen en van buiten. Ideaal voor lange wandelingen langs de Maas.
Maar toen een aanblik op de grote aantal zonnepanelen op de dak van een groetenkweker van speciale groenten die ze oa aan AH leveren. 
Mijn man was bang voor transport van de producten van die kweker en ik dacht bij zien van de panelen aan de brand bij de kweker aan de Moerbeek. Maar het is wel een bijzonder huis. Wederom tussen beide dochters in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.