Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Het huis in Nijkerkerveen gaat meer dan 9 ton kosten, de keuken is enorm gedateerd. Overigens ook de deuren en die gordijntjes tot op de vensterbank. Allemaal niet zo erg als de prijs van het huis er naar is, maar dat is niet zo in dit geval. 
Als je dan ook de plavuizen niet mooi vindt wordt het geen kleine verbouwing. Eerlijk gezegd vind ik ook het aangezicht van het huis niet mooi, de gevel en ramen. 

fusion

fusion

05-10-2022 om 19:55 Topicstarter

Pief schreef op 04-10-2022 om 10:42:

Maar je moet best ver van anderen vandaan zitten wil je overlast totaal uitsluiten. Geluid draagt ver, zeker als er weinig bebouwing is.

Wij wonen vrij, met de buren op ongeveer 80, 100 en 50 meter afstand. Die op 100 meter geven vaak een feestje en dat hoor ik echt heel goed. En mijn eigen kinderen hebben ook vaak in het weekeinde nog laat bezoek in de tuin en dat horen onze buren ook heel goed.

Snap ik. En weet ik. Maar op een paar meter van je terras zodat je letterlijk het hele gesprek kunt volgen? En dat de hottub wordt aangestoken op 3 meter afstand en je als de wiedeweerga je was moet binnenhalen, alle ramen moet dicht doen - geef mij maar die wat verder weg wonende buren…. wéreld van verschil (en ja, we spreken uit ervaring). 
Dus ja, echt, ruimte óm het huis, niet alleen áchter het huis

fusion schreef op 05-10-2022 om 19:55:

[..]

Snap ik. En weet ik. Maar op een paar meter van je terras zodat je letterlijk het hele gesprek kunt volgen? En dat de hottub wordt aangestoken op 3 meter afstand en je als de wiedeweerga je was moet binnenhalen, alle ramen moet dicht doen - geef mij maar die wat verder weg wonende buren…. wéreld van verschil (en ja, we spreken uit ervaring).
Dus ja, echt, ruimte óm het huis, niet alleen áchter het huis

Zoiets als in Beets, bedoel je.😉

Leene

Leene

05-10-2022 om 20:21

Steak schreef op 05-10-2022 om 13:25:

[..]

Maar die keuken vind ik er prima uitzien. Alles hangt recht, geen rare vlekken, butsen of deuken. Waarom zou het nieuw moeten zijn als het prima functioneert? Kun je altijd nog aanpassen als je er wat langer woont en weer hebt kunnen sparen.

Eens dat niet alles nieuw hoeft te zijn, maar dan niet je huis te koop zetten voor 875.000 euro!! Hoe durf je dat te vragen voor een huis met een onafgewerkte bovenverdieping, lelijke plavuizen, een oude keuken, oude leidingen zo te zien in de bijkeuken en daar ook een niet afgewerkte muur. 
Maar goed ik hoef er niet te wonen maar ik vraag me af welke "gek" die prijs gaat betalen.

fusion

fusion

05-10-2022 om 20:29 Topicstarter

beste meezoeksters en -denkers, dit draadje heeft me enorm veel gebracht in onze zoektocht. Soms van onschatbare waarde (Flanagan!) vaak voelde het gewoon ook als steun. Als ik dat hele Funda en alle teleurstellingen zat was, gooide Steak (of anderen) er weer een aantal op het forum die ik dan zelf nog niet had bekeken.

Wat ik in toenemende mate lastig(er) ben gaan vinden is het elke keer weer moeten uitleggen (verdedigen?) waaróm we toch echt, echt ruimte om het huis willen. En dat we te kritisch zijn als we een bepaald huis niet verder gaan onderzoeken omdat we het te duur/te oud/te klein/te ver/te dicht op buren vinden.
Wij vinden: de insteek was dat dit ons ‘forever home’ zou zijn. Dat pakt helaas anders uit, dus we gaan nog één laatste keer verhuizen. Dat zijn dan 3 verhuizingen in 3 jaar. Dat moet dan wel hét huis zijn. 
Hoe graag we ook weg willen, we gaan niet naar een ‘nou doe deze dan maar’ huis. We laten zo’n prachtig huis achter, hoge kosten met verhuizing en kosten koper: dat doen we echt alleen voor het huis waar we kriebels van krijgen.

Het is een emotionele tijd op meerdere onderdelen van ons leven. De verhuizing moet die broodnodige rust geven, en die vinden we niet in dat huis dat wij dus te ver/te klein/te… etc. vinden. 
Ik dank jullie dus voor de waardevolle input, en het zo enthousiaste meezoeken, en stap hier even uit.
En voor wie wil: als we ‘het huis’ gevonden hebben, dan post ik die nog hier. Deal? 

fusion schreef op 05-10-2022 om 20:29:

beste meezoeksters en -denkers, dit draadje heeft me enorm veel gebracht in onze zoektocht. Soms van onschatbare waarde (Flanagan!) vaak voelde het gewoon ook als steun. Als ik dat hele Funda en alle teleurstellingen zat was, gooide Steak (of anderen) er weer een aantal op het forum die ik dan zelf nog niet had bekeken.

Wat ik in toenemende mate lastig(er) ben gaan vinden is het elke keer weer moeten uitleggen (verdedigen?) waaróm we toch echt, echt ruimte om het huis willen. En dat we te kritisch zijn als we een bepaald huis niet verder gaan onderzoeken omdat we het te duur/te oud/te klein/te ver/te dicht op buren vinden.
Wij vinden: de insteek was dat dit ons ‘forever home’ zou zijn. Dat pakt helaas anders uit, dus we gaan nog één laatste keer verhuizen. Dat zijn dan 3 verhuizingen in 3 jaar. Dat moet dan wel hét huis zijn.
Hoe graag we ook weg willen, we gaan niet naar een ‘nou doe deze dan maar’ huis. We laten zo’n prachtig huis achter, hoge kosten met verhuizing en kosten koper: dat doen we echt alleen voor het huis waar we kriebels van krijgen.

Het is een emotionele tijd op meerdere onderdelen van ons leven. De verhuizing moet die broodnodige rust geven, en die vinden we niet in dat huis dat wij dus te ver/te klein/te… etc. vinden.
Ik dank jullie dus voor de waardevolle input, en het zo enthousiaste meezoeken, en stap hier even uit.
En voor wie wil: als we ‘het huis’ gevonden hebben, dan post ik die nog hier. Deal?

Prima! Heel veel succes in jullie zoektocht! Ik hoop dat jullie het huis van jullie dromen kunnen vinden!

Gelukkig komt de herfst er aan  en wordt het wrs rustiger in jullie tuin. Zo heb je minder stress en kun je rustiger rondkijken. Dat doen wij ook.

Jullie zochten op het laatst in regio Noord-Holland. Fijn dicht bij leuke plaatsjes en kustgebieden. Maar gezien de lokatie van je dochter en je moeder, denk ik dat die gebieden net te ver zijn.  Oa ook vanwege de drukte en de files op de A10 en A9. Voor mijn man een reden om niet boven Noordzeekanaal te zoeken.
Veel succes met je zoektocht.

https://www.funda.nl/koop/kolhorn/huis-88377820-de-strook-44-a/
Ik kwam deze tegen en kon het toch even niet laten het hier te melden.

fusion

fusion

13-08-2023 om 15:48 Topicstarter

Een update, voor wie benieuwd is…

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2023 om 15:54

fusion schreef op 13-08-2023 om 15:48:

Een update, voor wie benieuwd is…

Ja ik!

Wilde er afgelopen week nog naar vragen. 

fusion

fusion

13-08-2023 om 16:05 Topicstarter

Omdat velen zo fijn meeleefden wil ik toch even een update plaatsen - ook omdat ik zelf soms bij draadjes me later afvraag ‘ hoe zou het toch zijn verder gegaan?’.

Goed. Met de berichten over dalende huizenprijzen werden we toch wat nerveus, dus besloten ons eigen huis vast te koop te zetten. Daarmee wisten we dan ook meteen precies wat we te besteden hadden. Nog heel gedoe, achteraf niet happy met de foto’s noch omschrijving dus zelf nog eea aangepast. Na aanvankelijke belastingstelling, zo’n 7 aanvragen, met wel 1 bod maar 50.000 ónder de vraagprijs droogde dat al snel op. Best spannend. Begin december besloten een open dag te doen. Die liep goed, kregen paar biedingen met 1 onze vraagprijs met oplevering juli. Dat paste heel mooi en gaf, dachten we, genoeg tijd om zelf een ander huis te vinden nu we het budget duidelijker hadden.

Enfin. Heel veel rondgereden en bezichtigd, paar keer overboden (elke keer weer even slikken want stiekem zagen we ons er al wonen). Het werd maart, april… oeff.. Al gaan kijken naar tijdelijke huur. Niet ideaal want 2x verhuizen maar ja, als t niet anders kan? En, echt lastminute, een tip van een makelaar met wie we eerder bezichtigd hadden: dit is echt iets voor jullie! Mooi opgeknapte 100 jaar oude boerderij, met heerlijke ruimtes, logeerkamer voor kleinkind, werkkamers. Prachtige, vrij gelegen tuin, geen achterburen, op loopafstand supermarkt etc. Bezichtigd, meteen (goed) bod gedaan gedaan en hoera, het was snel rond!
We wonen hier nu een maand. Beetje rommelig want we wilden toch nog wel eea aanpassen. Aan de tuinkant 2 kleinere slaapkamer laten doorbreken tot 1 grote met inloopkast. Keuken gaat (deels) vervangen worden want groot Boretti fornuis: wij willen weer naar inductie met fijn grote lades. En natuurlijk wat verven en behangen, en wat nieuwe vloeren.
Maar: genieten enorm van de ruimte en die geweldige natuur en rust om ons heen. En, voor ons heel belangrijk, het fijne contact met de buren! Heel warm welkom met bloemen, al een borreltje en een etentje gehad bij buren, heel fijne sfeer.
Zit wel op randje zoekgebied, 55 min van moeder vandaan, maar ik combineer het met uit werk door rijden, en dan gezellig samen hapje eten. En dat past mooi.

Dus… einde van een lange zoektocht, maar gelukt!

Wat leuk Fusion, veel geluk in jullie nieuwe woning. Bedankt voor de update! 

Wat fijn dat het gelukt is! Heel veel geluk op jullie nieuwe plek!
Wanneer is de housewarming? 😜

Ik heb de laatste tijd ook aan je gedacht. We hadden ons huis opgeknapt, rijp voor verkoop, Energielabel en geschikt voor fotosessie.
Niet verwacht maar prompt kwam een leuk huis voorbij, buiten zoekomgeving maar wel heel geschikt. We waren meteen verliefd.Jammer genoeg was de verdiepeing met slaapkamers door de schuine daken de no go. Maar het was wel leerzaam want in deze buurt staan ook huizen met rechte muren. We wachten tot iets dergelijk te koop staat. Gelukkig geen stress.
We willen niet nu al verkopen ondanks dergelijke geluiden, ik merk in mijn omgeving dat er dan een ‘stille haast’ gaat kruipen. 
Heel  fijn dat je geslaagd bent je wensen in vervulling te zien gaan. Het is namelijk geen appeltje bij de supermarkt.

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2023 om 16:48

Wat leuk dat het eindelijk gelukt is!
Heel veel woonplezier gewenst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.