Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tina T.

Tina T.

15-01-2018 om 14:21

Huis kopen waar iemand in vermoord is?


Guppie

Guppie

20-01-2018 om 21:05

Zuiveren

Het gaat erom dat jij het huis op zich prettig vindt, dat het bij jullie ook past. In elk huis is wel wat gebeurd of op die plek voordat er een huis stond. Daarvoor kan er wel een gevangenis of wat anders hebben gestaan en dat die energieën er nog hangen. Ook kan een huis op aardstralen staan.
Je kan het huis laten reinigen. Salie lijkt me wel goed voor negatieve energieën maar als er nog iemand ronddwaalt zou je medium kunnen inschakelen. Of zelf, als je negatieve energieën voelt, die wegsturen. In ieder geval je er niet door laten verstoren. Ze zeggen wel dat je situaties niet voor niets tegenkomt. Om ervan te leren.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

20-01-2018 om 21:42

Poehee Guppie

Je haalt er echt van alles bij. Energieen die er nog hangen, tjonge. Kan dat ook heftige ruzie zijn?? Of een medemens in stilte compleet negeren ? Hoe kun je iets onstoffelijks met stoffen zoals kruiden doen verdwijnen?

Energie is voor mij iets wat uit een stopcontact komt. Of zo.

Iemand ronddwalen Guppie?

Nee joh, er is iemand vermoord. Die is dood en weg. Zijn we ts net over enge gedachten heen aan het beuren kom jij met hirikiri

Ad Hombre

Ad Hombre

21-01-2018 om 11:38

Triva

"De uitdrukking werd dan wel via de goede spelling geschreven maar is alsnog fout"

Zoals ik al zei, inhoudelijk deugt het van geen kant

Dymo

Dymo

23-01-2018 om 22:24

Salie

Een vriendin van mij bleef na een afschuwelijke vechtscheiding in de echtelijke woning. Er waren echt nare dingen gebeurd. Haar ex zou zijn spullen weghalen maar had toen zij met de kinderen een weekend weg was om hem de kans te geven rustig te verhuizen het huis totaal leeggehaald. Tot aan de haakjes van de handdoeken en de lampen aan toe. Kinderbedden en speelgoed, pannen, bestek, echt alles, het huis was compleet gestript.
Om de nare herinneringen om te zetten in positieve, zijn we met mijn en haar kinderen door het huis gaan dansen met brandende salie in een wierook potje. Niet dat we geloven dat dat het huis zou zuiveren, maar gewoon om voor de kinderen het nare deel duidelijk af te sluiten en een nieuw deel te beginnen. Haar kinderen (toen 5, 6 en 8) mochten één voor één iets roepen waarvan ze afscheid wilden nemen. En dan dansten we in het rond met die salie en riepen dat het weg zou gaan. En omdat het huis toch helemaal leeg was hebben we en discofeestje gehouden met een oude gettoblaster van mij. Daarna hebben we een busje gehuurd en zijn we naar Ikea gegaan. Intussen hebben we wat mensen gebeld of ze nog wat spullen hadden en hebben die opgehaald.
De salie was echt een mooi ritueel dat het gezin weer zin gaf in het huis en het leven na de scheiding. Dus ik vind het echt wel een aanrader.

Ik snap je!

Ik zag de titel van dit bericht en dacht direct: Wow, dit moet ik lezen. Niet dat ik een echte sensatiechick ben, maar vooral nieuwsgierig. Ik zat te denken wat ik zou doen, maar ik vind het inderdaad ook moeilijk. Ik ben niet iemand die nadenkt over spoken of negatieve gevoelens, maar vooral het idee. Er is immers iemand vermoord.

Maar als jij echt van het huis houdt, zou dit geen issue hoeven te zijn. Je kijkt naar de praktische zaken en je maakt er je eigen thuis van. Dat komt ook vast goed! Maar heb je een sterk gevoel waardoor je twijfelt, raad ik het je af om het huis te kopen. Gevoel is toch wel erg belangrijk en je koopt niet 'zomaar' even een huis.

Koop het dan niet.

Simpel toch?
Als de geschiedenis van het huis dermate uw gemoed bezwaart: koop het niet. Er zijn massa's leuke huizen.
Of toch maar kopen en een ritueeltje. Nooit de kracht van (zelf)suggestie onderschatten.

In sommige gehuchten en dorpen in Vlaanderen, vooral in Zuidoost-Vlaanderen, bestond tot voor enkele tientallen jaren nog de traditie van het "inbranden" van nieuwe inwoners.

Een aantal dorpsbewoners kwamen dan samen en voor het huis van de inwijkelingen werd een pakje hooi of stro in brand gestoken. Daarna gingen de kurken van de flessen...

Hooi/stro (kostbaar wintervoer!) werden zo geofferd aan god weet welke oudgermaanse/keltische goden en door het vuur werd het huis ritueel gezuiverd van alle denkbare en ondenkbare kwaad.

Het had wel iets.

Li

Li

25-01-2018 om 11:51

en anders

bouw je gewoon een plaggenhut in de tuin en gaat daar wonen. Met de hulp van wat buren schijnt zo'n ding in 1 dag te staan. Die hutten gaan niet lang mee, dus je zuivert alles vanzelf weer als je hem na een jaar of wat opnieuw opbouwt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.