Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mamavogel

mamavogel

27-09-2008 om 10:43

Huis niet verkocht

Een paar weken geleden hadden we eindelijk ons huis verkocht.
Wij waren helemaal in de wolken. We kunnen eindelijk weg uit deze rotbuurt.
Ondertussen hebben we ons droomhuis gevonden. In gedachte hebben we het al helemaal ingericht. Het huis past helemaal bij ons en staat ook nog eens in de wijk waar wij heel graag willen wonen en waar niet zo heel veel te koop staat. We hadden er een optie op en zouden maandag in onderhandeling gaan.

Todat ik gisteren gebeld werd door onze eigen makelaar het gaat niet door. De mensen die ons huis gekocht hebben waren even vergeten te vertellen dat ze nog een paar flinke leningen hebben lopen en zullen nu met geen mogelijkheid een hypotheek kunnen krijgen.
In een keer is onze droom aan digelen. We kunnen weer helemaal opnieuw beginnen Weer al die kijkers over de vloer en weer wachten.
En ik wil hier zo graag weg. Deze buurt is totaal niet kindvriendelijk. Er wonen bijna geen kinderen. En er hangen hier veel rare types rond. Ook is er best veel criminaliteit. Dus we waren heel blij dat we eindelijk een koper gevonden hadden.
We willen perse niks kopen tot ons huis is verkocht dus het ziet er naar uit dat we hier nog wel een tijdje wonen.

Sorry beetje lang maar ik moest het even kwijt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Balen!

Joh Mamavogel, dat is stevig balen, zeg! Vooral als je nu 'mag' vrezen dat je droomhuis ook aan je voorbijgaat!

Het blijkt dat jullie toch wel heel verstandig zijn geweest met te wachten tot de daadwerkelijke verkoop...

Ik hoop voor jullie dat jullie snel een nieuwe koper zullen vinden!

sterkte,
Jons

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2008 om 11:33

Wat een teleurstelling

Ik kan me echt heel goed voorstellen wat een domper dit is. Hou moed!

angel3

angel3

27-09-2008 om 11:47

Bel die makelaar

hebben ze zwart op wit van 3 banken een afwijzing van de finaciering?
Dat was wat onze makelaar vertelde toen ik zenwuachtig werd over de verkoop van ons huis. Ik dacht ook: straks zeggen die mensen dat het niet lukt.
Volgens de makelaar gaat dat zo maar niet en moeten ze diverse bewijzen overleggen. Ook zei onze makelaar dat hij zelf dan nog banken ging bellen en bemiddelen.
Dus ik zou even vragen aan de makelaar hoe dit is gegaan.

Sterkte want daar word je flink ziek van zeg.

mamavogel

mamavogel

27-09-2008 om 13:21

Reactie

Ons huis was verkocht onder voorbehoud van financiering.
Er moet inderdaad nog een afwijzing van een tweede bank komen maar volgens onze makelaar is dat alleen nog maar formaliteit.
Die lening is zo veel dat geen een bank hem een hypotheek zal geven. Volgens de makelaar zou hij nog geen lening voor een auto kunnen krijgen.

Wat ik vooral niet begrijp is waarom iemand zo iets verzwijgt. Zou deze man nou echt hebben gedacht dat ze dit niet zouden merken. Wat is het nut om op deze manier een huis te kopen.

Ondertussen staan wij weer te koop en hebben we zaterdag een open dag. Hoewel we natuurlijk niet meer in het krantje kunnen dus ik geloof nooit dat dit nut heeft.
En nu maar hopen dat ons huis toch nog eerder verkocht zal zijn dan het huis wat we heel graag willen kopen. Die kans is heel klein omdat huizen in deze wijk veel langer te koop staan dan in de wijk waar we naar toe willen.

amk

amk

27-09-2008 om 19:37

Niet in krantje, geen open huis

maar wel 6 bezoekers op die dag. Vriendelijk toch maar rond geleidt en zo was ons huis binnen 3 weken verkocht in 2007.
Het eerste huis heeft funda niet eens gehaald in 2004 dat was binnen 24 uur verkocht. Kon nog sneller, maar mijn mobiel mocht niet aan in de fabriek.

Als je huis wel gewoon op funda staat en je hebt zo'n poster voor je raam (wij dus niet want we deden niet mee) heb je best kans dat er nog mensen langs komen.

groet,
Angela

Jose van Polanen

Jose van Polanen

27-09-2008 om 21:16

En ook een goed teken

dat je dus wel serieuze gegadigden had, ook al zaten deze sufferds dan met die lening. Er zijn dus mensen die dit huis serieus zien zitten. Dat maakt mijns inziens de kans op een volgend bod groter.
groet,

mamavogel

mamavogel

28-09-2008 om 09:42

Kijkers

Die mensen die ons huis zouden kopen waren wel kijker nummer 20 ofzo. Dus zo goed liep het niet.
Ik ben bang dat ik nu weer een stuk of 20 krijg en een jaar verder ben voor het verkocht is.
De meeste mensen willen niet in deze buurt wonen en ook onze keuken vinden ze niks.
We gaan nu maar kijken wat het kost om er een goedkope nieuwe keuken in te zetten kijken of dat wat helpt.
Want ik heb dus geen zin in weer zo veel kijkers. De buurt kan ik natuurlijk niet veranderen.

amk

amk

28-09-2008 om 10:08

Tip

veel mensen weten niet hoe mijn keuken eruit zag toen ik dit appartement kocht. Veel daarvan denken dat ik een nieuwe keuken heb laten plaatsen. Het enige dat ik gedaan heb is de kastdeurtjes schilderen en een andere kraan plaatsen. En ook nog het plafond vervangen, schrootjes door gipsplaat.

Kijk dus of je het op zo'n manier kunt aanpakken.

groet,
Angela

mamavogel

mamavogel

28-09-2008 om 10:15

Angela

Kan je een hoogglans keuken ook gewoon verven???
wat voor verf gebruik je daar dan voor?

Het vervelende is dat ik ook geen inbouw keuken heb. Nou moge de losse aparatuur wel blijven staan maar de meeste willen toch inbouw. (aleen afwasmachine is inbouw)

amk

amk

28-09-2008 om 11:51

Ja mits je goed voorbereidt

dus eerst heel goed schoonmaken en voorbereiden met een kunststofprimer. Bij de doe het zelfzaken kunnen ze je heel goed uitleggen hoe het moet.
Je kunt zelfs de tegels schilderen. Ook hier geldt goed schoonmaken en dan voorbereiden met een tegelprimer.
Nieuw stukje zeil er in et voila een volledig vernieuwde keuken.
Inbouw is geen noodzaak. Als ze dat willen doen ze het zelf wel. Zonde van jou geld want je krijgt het echt niet meer terug bij verkoop. Dat was een jaar of 20 geleden nog wel het geval.

groet,
angela

mirreke

mirreke

28-09-2008 om 11:59

Toch

zullen er ook mensen zijn die er niet mee zitten dat de keuken niet zoveel bijzonders is.
Wij hebben onlangs ons huis verkocht. Er moest eigenlijk alles aan gebeuren, keuken, badkamer en trappen. Maar we verkochten het aan iemand die het huis juist helemaal op haar manier wil gaan indelen en inrichten.
Zelf hebben we ook een huis gekocht waar alles aan gebeuren moet. Veel hebben we nu al gedaan (waaronder de keuken) maar veel moet nog (badkamer en wc en hele lelijke plavuizen in de gang die we voorlopig moeten laten zitten). Die ga ik overigens verven... als ik tijd heb.
Enfin, ik was dus juist op zoek naar een op te knappen huis, ook al omdat je dan wat onderhandelingsmogelijkheden hebt. En omdat ik het helemaal niet prettig vind om in andermans smaak te koken en te douchen maar het ook weer zonde vind om een goede keuken of douche weg te doen.
De wijk, tja, daar kan je idd niets tegen doen, maar je kunt je huis bv. iets goedkoper prijzen. Mensen zonder kinderen vinden dat misschien weer aantrekkelijk.

Keukens

Het eerste wat veel mensen doen als ze een huis gekocht hebben is een nieuwe keuken er in mikken.
Dat ze zeggen dat ze je keuken niet mooi vinden lijkt me eerder een smoes om de prijs omlaag te krijgen.

Meer dan een pot verf zou ik er niet insteken hoor.

Kun je anders niet gewoon dat andere huis kopen en dit in de verhuur doen?

mamavogel

mamavogel

28-09-2008 om 18:58

Reactie

De meeste mensen die bij ons komen kijken zijn starters. Meestal hebben ze net genoeg om ons huis te kopen en dan kunnen ze echt geen keuken meer betalen.
Ze zoeken alemaal een huis voor heel weinig geld maar waar ze wel zo in kunnen.
De mensen die wat meer geld hebben besluiten dat ze dan toch maar in een wat betere buurt willen wonen.
Ons huis is al niet duur maar we gaan mischien toch maar met de prijs zakken.
Ook wil ik nog eens met de makelaar gaan praten en vragen wat hij denkt wat we nog kunnen doen om ons huis beter te verkopen.
Want ik wil dat andere huis heel graag hebben en dat kan alleen als wij eerder ons huis verkopen.

mamavogel

mamavogel

28-09-2008 om 18:59

O ja

ons huis verhuren zien we niet zitten.

milla

milla

28-09-2008 om 19:48

Dat hadden wij ook...

Iemand was net uit de schuldsanering en dacht dat hij dan weer een huis kon kopen. Vergat even zijn BKR. In In juli (2006) een paar dagen voor we op vakantie gingen hoorden we dat het feest niet door ging. Vreselijk. Je begint echt weer helemaal opnieuw. Ik dacht op een gegeven moment ook "strik erom fles wijn erbij en teab.". Uiteindelijk waren we 13 januari weer eigenaars van slechts een woning. Wij hadden al wel een ander huis gekocht, omdat we 1,5 jaar gezocht hadden naar een ander huis was eerst verkopen niet echt een optie. Voordeel hiervan was wel dat we niet iedere keer de hele hut hoefden op te ruimen. De meeste tijd zaten we al op onze tuinstoelen in het nieuwe huis. Voorwaar een groot voordeel met drie kinders onder de 6. We hadden iedere week wel kijkers. Huis aan de onderkant van de markt dus veel beinners met weinig geld. Voor jullie is dit verschrikkelijk balen, ik voel met je mee. Pas toen ik de sleutels aan de uiteindelijke kopers kon geven was ik helemaal gerust.

Veel sterkte, en ik hoop dat het alsnog heel gauw gaat lukken

mamavogel

mamavogel

30-09-2008 om 14:18

Kijkers

Donderdag krijgen we weer kijkers. Ik heb dus weer een heel klein beetje hoop. Niet te veel want ik heb al heel veel kijkers gehad. Dus de kans is niet zo groot dat het nu meteen weer raak is.
Ik was dat trouwens bijhoorlijk zat al die kijkers. Ik was zo blij dat het verkocht was joepie geen kijkers meer riep ik als eerste toen ons huis verkocht was.
Maar ja nu hebben we ze weer nodig dus ik ga maar weer aan het poetsen. Gisteren gelukkig de ramen al gezeemd.
Want we hebben ook nog open huis zatterdag.

Mamavogel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.