Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis uit verkoop halen, kosten?

hallo,
onze flat staat te koop...helaas wil het niet erg lukken.
er staan er hier 7 te koop waarvan onze de minste is. we waren het goedkoopste,maar ze gaan nu allemaal zakken waardoor de verschillen minimaal zijn.
die flats hebben wel dubbel glas en een nieuwe vloer, die moet er bij ons in.

anyway...we willen ons huis een tijd uit de verkoop halen.
kan dat zomaar? moeten we dan wel kosten aan de makelaar betalen voor de bezichtingen tot nu toe?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

03-12-2008 om 10:18

Wat staat er in je overeenkomst?

Als het goed is heb je bij het geven van de opdracht een overeenkomst met de makelaar getekend. Hierin staan bv de kosten voor adverteren weergegeven. Daarin moet hierover ook wat staan.

Vaak iets in de trant van als binnen 3 maanden na ontbinding overeenkomst het huis toch verkocht wordt zij als nog hun provisie krijgen. Omdat het dan waarschijnlijk is dat dit komt door de door hun geleverde inspanningen.

Maar je moet echt je overeenkomst goed lezen, daar staat het in.

groet,
angela

annemir

annemir

03-12-2008 om 11:17 Topicstarter

Nou...

hoi,
nou ik heb eens gekeken,maar dat kan nogal in de papieren lopen zo te lezen.

maar momenteel gaat het gewoon niet goed. makelaar vindt dat wij ons huis niet goed tonen. teveel spullen die in het huis staan. ja, we hebben een te kleine flat met teveel kinderen meer opruimen dan ik doe kan ik niet.
toch vindt hij dat het huis nu 10.000 euro minder waard is in deze slechte tijd. zo niet onverkoopbaar.
nou, goed dan...dan schorten we het toch een jaar op, we hebben geen haast.

maar als ik het zo lees,laat ik het gewoon staan en maken we gewoon geen afspraken,ook goed hoor.

Sjocola

Sjocola

03-12-2008 om 11:27

Overwegen

Annemir,

Wat je ook zou kunnen overwegen is jullie flat voorlopig in de stille verkoop zetten.
Dat betekend geen bord meer op balkon/raam, geen advertentie, niet in de etalage van de makelaar, van funda af etc. etc.
Mocht er iemand bij de makelaar langskomen die op zoek is naar een flat zoals die van jullie dan kun je dus nog steeds wel een bezichtiging krijgen maar het is niet meer publiek bekend dat jullie woning te koop staat.
Wanneer je dan over periode x het opnieuw wilt proberen dan lijkt het voor de kopersmarkt alsof ie nieuw in de verkoop komt.
Succes!!

Dat lijkt me een prachttip

Bij mij in de straat staat een huis al heeeel lang te koop (naar Amsterdamse begrippen dan). Dat bord hangt volgens mij al een half jaar aan de gevel. Dus wat denk je dan: er is iets met die woning, of in elk geval is de prijs te hoog. En waarschijnlijk zijn die mensen wanhopig, dus laat ik maar eens flink laag gaan zitten met mijn bieding.

Die 'stille verkoop' zou dat probleem mooi ondervangen, want het is volgens mij echt geen aanbeveling als er een jaar lang een 'te koop' bord in je tuin staat. ('tjee, is die woning nou nog niet verkocht!?')

Groeten,

Temet

annemir

annemir

03-12-2008 om 13:24 Topicstarter

Toptip

Hoi,
wat een toptip!!
de makelaar belde net dat er vrijdag mensen komen. wordt dat niets,dan gaat het de stille verkoop in.

dank je wel!!

Sjocola

Sjocola

03-12-2008 om 15:47

Mooi!

Graag gedaan!
En succes vrijdag!
(gewoon alles optisch opruimen en alle kastruimte die je hebt helemaal volstouwen. Dan denken mensen hooguit vreemd over jou als bewoner maar zien ze de ruimte zo optimaal mogelijk. Desnoods al het speelgoed in een kelderruimte of auto gooien)

Chantelle

Chantelle

03-12-2008 om 17:04

Opruimtips

Wij hebben destijds eerst ons huis grondig opgeruimd (lees: spullen weggegeven) en sommige spullen weggebracht (naar ouders). Denk aan spullen die je niet vaak niet nodig hebt: slee, gourmetstel, bakvormen, winterkleren, koffers, wintersportspullen, etc. Ook in de tuin hebben we bv klimtoestelletje weggehaald. In de keukenkasten ontstond hierdoor veel meer ruimte. De tuin, de waskamer en zolder leek ruimer.

We hebben een kast uit de woonkamer gehaald, daardoor leek het misschien iets kaal maar wel veel ruimer! Voor een bezichtiging gooide ik de speelgoedkisten, buggy, mand met badspeeltjes, groter speelgoed in auto en die zette ik 50 mtr verder op. Vieze was bij elkaar in de wasmachine, ongestreken/ongevouwen was in droger. Bedden opgemaakt.

annemir

annemir

03-12-2008 om 21:36 Topicstarter

Nee doe ik niet

hoi,
goede tips hoor,maar daar begin ik niet aan. speelgoed weghalen in bijv. auto? nee sorry, dat red ik niet. moet naar mijn werk die ochtend
het is opgeruimd, speelgoed staat netjes in bakken onder de bar. jeetje kom op zeg, daar moet toch doorheen te kijken zijn.
we hebben al niet veel extra spullen,omdat we veel te klein wonen.

Ik heb een winkel aan huis. in mijn slaapkamer bakken en dozen met kleding. die haal ik weg en zet ik op het balkon, ik kan ze nergens anders laten helaas...

Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-12-2008 om 22:24

Begin je niet aan?

Hmmm, je begon je draad met het bericht dat het niet lukt om je huis te verkopen, en dat het volgens de makelaar veel te vol staat.

Maar je vind dat je er niet aan kunt beginnen om het leeg te maken? Dan is het kennelijk niet erg belangrijk om het te verkopen.

Dat schrijf je ook al, dat je geen haast hebt. Toch lijkt het me handig om je te realiseren dat niet iedereen door de spullen heen kan kijken. Je kunt je er aan ergeren dat mensen dat niet kunnen, maar tegen de tijd dat je wel haast krijgt met het verkopen van je huis, zou ik dat toch maar als een gegeven gaan beschouwen.

Groet, Ellen

Jujube

Jujube

04-12-2008 om 11:30

Apart

Wat een aparte reactie, Annemir. Als jij je flat graag wilt verkopen zul je, zeker in deze slappe tijden, extra je best moeten doen. Mensen kijken doorgaans niet door rommel heen als ze een huis bezichtigen, zeker niet als het een flat is waarvan er blijkbaar meerdere te koop staan. Je zult je flat zo ruim mogelijk moeten laten lijken, dus weg met al die zooi van je internetwinkel (Op het balkon? Geef me geduld!) en zoveel mogelijk speelgoed weg (bij vrienden/buren of whatever). En idd je auto volstouwen met zooi en elders parkeren is ook een erg goede tip.
Wil je die flat nou verkopen of niet?
Succes,
Jujube

annemir

annemir

04-12-2008 om 11:45 Topicstarter

Weg?

zo simpel is het niet altijd.
waar moet ik het laten? drie kinderen hun speelgoed maar weggeven? bij familie die ook geen ruimte heeft? in een schuur die vol staat?
geen ruimte dus. je kan geen ijzer met handen breken

amk

amk

04-12-2008 om 11:56

Nou daarvoor

hebben ze de shurguard uitgevonden. Box huren en daar dus die spullen in zetten.
Wij woonden ook niet zo groot, maar bv de kampeerspullen konden mooi daar staan. En zo is er vast speelgoed waar de kinderen niet zo veel mee spelen. Boeken die je niet zo veel leest etc.

Bij ons stonden toen ook meerdere huizen te koop, goed koper als ons, maar wij hadden het binnen 3 weken verkocht. En niet onder de vraagprijs.

Wat ook helpt is de muren leeg maken, dus zo min mogelijk 'gezellige' familie foto's dat huis is handel en geen thuis. Dat wordt jullie volgende huis weer.

Zo denk je toch ook niet over de spullen van je internet winkel, die wil je toch ook verkopen en op hun best tonen zodat ze zo veel mogelijk opbrengen.

Zie je huis dan ook zo.

groet,
Angela

annemir

annemir

04-12-2008 om 12:27 Topicstarter

Ja maar....

hallo,
wij hebben al geen spullen die we niet gebruiken. ja, die staan in de schuur.
de spullen van de winkel heb ik elke dag nodig, om verkochte kleding uit te zoeken. dat kan niet in een opslagbox.
het is te weinig om op te slaan en te veel om te laten staan.
ik heb de eerste keren alles weggehaald, alles van de muren. weet je wat een impact dat heeft met drie kinderen?
ik heb twee dozen met dingen die ik dagelijks nodig heb en toch weggehaald heb voor morgen. morgenmiddag moet ik alles weer terugzetten. dat kan ik niet met alles doen.

ik vroeg ook niet hoe ik mijn huis snel moet verkopen,want dat zit er nu hier niet in. ik wil mijn huis dus uit de verkoop halen.
zo is nu gedaan, in de stille verkoop

annemir

annemir

04-12-2008 om 14:25 Topicstarter

Idd

hoi,
het gaat idd om heel veel geld. momenteel bieden ze allemaal veel lager. er staan hier 12 flats al maaaanden te koop waarvan mijne een van de mindere is. Ik weet dat dit nu niet verkocht wordt.
Ik werk me kapot hoor, om alles goed te krijgen.
Voorheen heb ik een huis bij iemand gekeken die 4 kinderen had. overal speelgoed. stoorde ik me niet aan, ik keek naar het huis niet naar de inboedel.
mensen zijn nu in deze tijd zo veeleisend dat mijn huis al 10.000 euro minder waard is door de slechte tijd.
Ik wil nu dus helemaal niet verkopen, vandaar de stille verkoop.

vrijdag komt er toch nog een. ik heb opgeruimd, het is schoon. bakken met kleding staan op het balkon van 12 meter dus ruimte genoeg over. het is zoals het is. drie kinderen in een veel te kleine flat en ik ga niet nu ruimte huren in deze tijd. jammer dat alles geld kost,maar dat heb ik gewoon niet

Mamasan

Mamasan

04-12-2008 om 19:01

Huis verkopen

Ik vind een huis verkopen een van de meest stressvolle dingen die er bestaan. Je wilt er niet aan, je wilt dat mensen gewoon door de zooi heenkijken (dat kunnen we zelf toch ook, dus wat zeuren ze nou?), maar het kan zomaar duizenden euro's schelen op je verkoopprijs als je een beetje opruimt. Heb je geen berging onder je flat? Ik heb voorafgaand aan de verkoop mijn hele berging leeg geruimd en daar vier dozen met speelgoed neer gezet. Ik heb alleen een speelgoedkist laten staan (gezorgd dat die dicht kon) en wat grote playmobildingen. Ook in huis had ik een doos staan, waarin ik voordat er een bezichtiging kwam alle losliggende zooi ingooide en de doos in mijn kofferbak. Ik had daarna overigens geen puf meer om me nog druk te maken over loshangende of ontbrekende plinten, en het gebrek aan schilderijen enzo, dus dat heeft ook invloed gehad op de verkoopprijs.

Nasha the first

Nasha the first

04-12-2008 om 19:38

Tja...

sommige mensen kunnen dat ja, door de rommel heen kijken, maar sommigen niet.....volgens mij zijn er al genoeg draadjes hier geweest, en de mensen die de tips ter harte hebben genomen zijn allemaal hun huis kwijt geraakt....misschien moet je dat toch maar eens in overweging nemen....voor ons maakt het niet uit hoor annemir, jij wilt je huis verkopen....

Juliëtte

Juliëtte

04-12-2008 om 20:18

Ook huis verkocht met 3 kleine kinderen

en het is niet makkelijk en ja het is een hoop gesjouw en gedoe maar goed, dan raak je wel je huis kwijt !

Destijds waren onze 2 jongsten nog een dreumes. En wij deden de verkoop *dus ook de rondleidingen* zelf.

Elke afspraak alle zooi in kratten en manden en deze werden bij de buren gezet of in onze 2 auto's. Ook de schone was waar ik niet meer aan toe kwam. Speelgoed in afsluitbare kisten die dan ook dicht konden. Een aantal stonden in een hoekje uit het zicht, de rest ging de auto in. Net als het rijdend materieel (poppenwagens, loopfietsjes etc).

Je zag wel dat er een gezin met kinderen woonde maar het was verder ruimtelijk en netjes.

Idem met het huis waar we nu woonden. Toen we kwamen kijken was het praktisch steriel en kaal 4 mnd later kwamen we langs om even wat op te meten, mennn het leek wel alsof er een bom was ontploft, maar goed toen was het huis al verkocht natuurlijk en werd er volop weer ingeleefd.

Zeker als je huis kwalitatief wat minder is dan andere aangeboden woningen moet je op andere punten 'scoren' en ze de positieve punten aan je huis laten zien.

En ja mensen moeten er door heen kunnen kijken (moesten wij ook bij de oranje en groene muren in dit huis haha) maar bovenal moeten mensen zichzelf er al in zien wonen en dat lukt gewoon minder als je bij wijze van spreken struikelt over het speelgoed. En als je jezelf er al ziet wonen, dan zijn die minpunten van de woning (de vloer die vervangen moet worden bijv) ineens veel minder van belang.

Snik

Maar hoe moet dat nou met ons straks, met die losse rommel. Wij hebben geen auto! Boehoehoe
Moet ik zeker heeeele grote fietstassen aanschaffen

Groeten,

Temet

amk

amk

04-12-2008 om 22:10

Nee hoor temet

zo'n aanhangfietswagen. Daar kan veel meer in.

Annemir

Annemir, ik heb net mijn huis verkocht (prima huis, alleen toevallig enorm veel aanbod in onze prima straat). Het heeft 2,5 jaar te koop gestaan (wij hadden ook geen haast want ons nieuwe huis moest nog gebouwd worden én we hebben 8 maand huurders gehad) en onlangs, middenin de kredietcrisis hebben we het binnen 2 dagen verkocht. En we hebben een goed bod gekregen.

Door de kredietcrisis worden veel zaken wel opgeklopt. Mensen moeten wonen. En of je nu 800 euro huur betaald of 800 euro hypotheek? Ik wist het wel... Kortom; niet zo negatief.

"Jammer dat alles geld kost". Tja, je wilt het niet zien, geloof ik. Als je eerst eens flink met de bezem door je huis gaat, dan kun je heel veel weg doen. Onze kinderen hebben vast niet minder speelgoed dan andere kinderen, maar tijdens een bezichtiging zag je dat gewoon niet. We hebben eerst grondig opgeruimd. Alle kinderen spelen 80% van de tijd met 20% van hun speelgoed. Als je die 80% deels definitief wegdoet en deels alvast opbergt in een verhuisdoos op zolder (daar passen heel wat puzzels in) dan scheelt dat gewoon teveel. Idem dito met keukenspullen, dat past prima in één verhuisdoos (en een rijtje verhuisdozen op zolder, daar kun je wel door heen kijken) en scheelt echt enorm veel ruimte in je keukenkastjes (waardoor een kleine keuken toch wat ruimer lijkt).

En een buggy, wat jassen, een wasmand met rondslingerende troep en twee kisten speelgoed in de auto mieteren (eventueel de avond van te voren) kost je nog geen 5 minuten. Het huis schoonmaken, kost je veel meer tijd (of vindt je dat ook de moeite niet waard?)

Je zegt dat je nu niet wilt verkopen. Wanneer dan wel? Dan heeft het toch ook geen zin om in de stille verkoop te gaan? Je wilt een minimumbod, en als het bod te laag is, dan gaat de koop niet door. Stille verkoop vind ik zo'n onzin. Of je zet je huis te koop, of niet. Met stille verkoop heb je nog steeds de kans op bezichtigingen.

Chantelle

Chantelle

04-12-2008 om 23:14

Annemir

Als overal "troep" in jullie huis staat, is de eerste indruk dat het een klein huis is, omdat overal wat staat. Ik kan daar niet door heen kijken. Je wordt meteen geconfronteerd met het grootste minpunt van het huis (daarom gaan jullie waarschijnlijk ook verhuizen). Als alles opgeruimd is, valt dat gewoon veel minder op. Mensen kopen op gevoel en niet rationeel.

Amk

Ik heb zo'n kar. Maar die staat op zijn kant in de berging, de berging is niet lang genoeg voor een fiets met kar erachter.
Wil ik spullen in de kar doen, dan moet ik die kar dus buiten zetten. In Amsterdam Oost. Dan ben ik wel van het losslingerende spul af waarschijnlijk, maar op een iets te definitieve manier.

Die berging gaan we natuurlijk sowieso volproppen, maar dan is er dus geen plek meer voor de losslingerende spullen die op het laatste moment uit het zicht moeten.
Hoewel: misschien kan ik e.e.a. bij de bovenburen op de galerij parkeren, da's ook nog een idee.

Goh, ik mis een auto nooit zo, maar nu...

Groeten,

Temet

Stopverf

Klopt helemaal. Nu al gaat er het een en ander tijdelijk naar de ruimer behuisde ouders, maar als dat vol zit dan is Shurgard een optie. Maar het ging mij om de losslingerende spullen die je wel gebruikt, zoals speelgoed. Maar ja, als we die berging niet volplempen, omdat we van alles bij Shurgard stallen, dan kan die losse zooi natuurlijk de berging in (wel in een verhuisdoos, dan lijkt het nog strak).

Groeten,

Temet

annemir

annemir

05-12-2008 om 21:17 Topicstarter

Bedankt

Hallo,
bedankt meiden!
tuurlijk hebben jullie gelijk. ik wil alleen wel even aangeven dat er geen troep is en geen rondslingerend speelgoed.
allles staat netjes in bakken en buggy bij karretje

wij hebben hem even in de stille verkoop gezet, ook van funda af, om onszelf rust en tijd te gunnen.
mijn man hoort feb. of zijn baan doorgaat. in maart gaan we dan weer beginnen.
we gaan dan idd mede dankzij jullie adviezen iets regelen voor de spullen.
of een vriend die tijdelijk opslaat, of zo'n verhuurbox wat jullie zeiden. daar gaan dan de dingen in die we niet dagelijks gebruiken. ook de dingen uit de schuur.
de lopende dingen, bakken voor de winkel en speelgoed zetten we dan in de berging hieronder en kunnen we dan naartoe wanneer we willen.

we gaan alles opnieuw verfen en de plinten vervangen, deurposten verfen. balkon opruimen en misschien van die houten vlonders,zodat je de lelijke betonnen vloer niet ziet.

Jullie hebben gelijk, maar het is niet altijd zo makkelijk. even alles in de auto gooien terwijl je 6 hoog woont is niet zo makkelijk als geschetst wordt. zeker niet als je met die auto en drie kids weg moet omdat er kijkers komen

maar het is duidelijk! dank jullie wel voor de adviezen!

Nou kijk!

Annemir, mooi dat je kunt zeggen dat het soms moeilijk is toe te geven dat je iets moet veranderen. Je hebt wel mooi wat gedaan met de adviezen! Als ass. makelaar kan ik zeggen dat het wel echt helpt om het huis goed overzichtelijk en schoon te laten bezichtigen. En een rollertje verf er over heen doet wonderen..(lekker fris)je moet het echter niet te gek maken voor jezelf natuurlijk.

Succes met de verkoop!

Nasha the first

Nasha the first

10-12-2008 om 12:25

Ook van hier

succes met de verkoop! oh, en als je het aandurft, er zijn er al meer geweest die hun foto's hier hebben laten bekijken, met ook het gewenste resultaat, verkoop van huis.....wij kijken vaak anders tegen dingen aan dan jijzelf of je makelaar )

mirreke

mirreke

10-12-2008 om 13:08

Ja annemir!

Je zou je foto's kunnen laten zien. Krijg je misschien wel commentaar (niet altijd leuk) maar vast ook goede tips. Niet altijd gemakkelijk met drie kids, maar ja, wie weet scheelt het wel duizenden euries, ook leuk toch!
Maar ik snap het wel, wij hebben zelf ook niet bijzonder veel aan ons huis gedaan, maar het gelukkig wel verkocht, slechts 10,000 onder de vraagprijs die we vrij hoog hadden gezet, en met achterstallig onderhoud en een grote verfbehoefte. Maar die mensen wilden gewoon zo graag precies ons huis hebben...! Dat kan ook nog. Wel altijd zo netjes mogelijk gehad, en dat was best lastig met vier kinderen.

Opslagtip

Wil je je spullen tijdelijk in een opslag doen, dan loont het de moeite om even te googlen en rond te bellen naar opslagbedrijven en offertes op te vragen. Ik moest 7 kuub aan spullen kwijt (o.a. piano, eettafel met stoelen, dozen) en zou bij Shurgard 2x zoveel kwijt zijn geweest als het bedrijf waarmee ik nu mee in zee ben gegaan.

annemir

annemir

10-12-2008 om 21:26 Topicstarter

Bedankt

hoi,
bedankt voor de reakties! ik heb shurgard gebeld. we hebben niet veel ruimte nodig,alleen voor dozen. het kost dan nog 70 euro per maand. best prijzig dus!
ik kan wel foto's sturen van hoe het was toen het helemaal leeg was voor de foto's,maar daar hebben we zo weinig aan,hahahhaa.

we hadden het geverfd, een half jaar geleden. helaas zie je toch weer sporen. de kinderkamers hadden we niet gedaan, maar gaan we wel doen.
we gaan de plinten,die versleten zijn, een verfje geven. de computerkast gaat weg incl. computer. dan maar een laptopje op de tafel,zodat het ruimer oogt.
speelgoed en losse spullen dus de opslag in.

Het gaat een project worden. maar wel eentje waar ik even tijd voor nodig heb. dus...eerst in feb. maar eens horen of de baan doorgaat en dan aan de slag. Ik geniet nu van de rust.

overigens is het beter als de buren eerst verkopen. zij zijn ietsje duurder, zijn erg gezakt,maar hebben alles tiptop. eerst zij dus maar weg
zij hebben al een ander huis,dus haast. als ze in jan. nog niet verkocht hebben,mogen wij hun box als opslag gebruiken. kijk,dat is toch wel weer heel fijn.

tuurlijk doe ik wat met de tips, maar het moet wel haalbaar zijn uiteraard.
ik persoonlijk blijf zeggen dat het om het huis gaat en niet om die bakken met speelgoed, daar moet je dan overheen kijken.
allerlei gebruiksdingen haal ik elke keer weg,maar het is echt een gemis hoor,hahaha.

bedankt!

Vera*

Vera*

11-12-2008 om 09:15

De huisdokter

een geweldig programma op rtl5 op zondag om 17.30 uur. Daar hebben mensen ook een 'onverkoopbaar' huis en onder leiding van de huisdokter wordt er met minimale kosten een geweldig resultaat bereikt.
Echt een aanrader dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.