Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis verven of beitsen

Ons huis moeten buitenom weer worden aangepakt. Nu vraag ik mij af wat het beste zou zijn: verven of beitsen. Wat is eigenlijk het verschil. Ik zou graag jullie ervaringen horen over verven of beitsen.
Alvast bedankt
Groeten Annala

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

05-03-2009 om 10:20

Beitsen

wat ik begrepen heb: beitsen moet iets vaker, maar wel met minder voorwerk (licht schuren). Wij (nouja mijn man dan) beitst de kozijnen daarom. Ik zou naar een goede verfwinkel gaan voor de juiste verf en voorlichting.

Alleen als je nooit meer een andere kleur wilt

het enige dat ik van beitsen weet is dat je nooit meer van kleur kunt veranderen (anders dan met verf dus). wij kochten een huis met alle kozijnen/houten onderdelen in een knallerige blauwe kleur beits. misschien 20 jaar geleden 'in', maar niet meer van deze tijd. álles, werkelijk álles moest tot op het hout geschuurd worden (dat hoeft met een nieuwe verfkleur zó ver niet) én toen was het nog net zo blauw....4 lagen beige moesten erop en zelfs toen 'scheen' het blauw er nóg doorheen. ondertussen is het alweer (wederom beige) overgeschilderd 2 keer en nu eindelijk geloof ik dat het er 'onder' zit. de beits schuren tot op het hout, heeft met 2 man 8 dagen geduurd. het schuren voor nieuwe laag verf 1,5 (even ter vergelijking).
dus mocht je voor beitsen kiezen, neem dan een kleur die lang 'in' blijft.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.