Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brink

Brink

14-03-2019 om 21:22

Huishouden oom na overlijden oma


Blij,

Te lezen dat hij zich redelijk kan redden. Ook fijn voor zijn bezorgde nicht.
Hij heeft wat tijd nodig; dat stofzuigen komt wel, lijkt mij.
Hopelijk heeft hij een hobbyclub zodat hij onder de mensen blijft.

Lente

Lente

16-03-2019 om 23:41

Dat hij er mag blijven wonen was toch ‘ waarschijnlijk’ ?

Je schreef dat je Oma zei dat hij er waarschijnlijk kon blijven wonen. Dat klinkt nog niet als iets dat zeker is.
Je oom kan dat beter zo spoedig mogelijk navragen. Want als het niet zeker is of niet kan, dan heb zeker die juridische hulp nodig waar Temet het over heeft.

Brink

Brink

17-03-2019 om 14:13

@Lente

Hij zei dat vrijdag dat hij bericht had ontvangen dat hij in het huis mag blijven wonen dus daar had hij dan mooi snel bericht van.

Lente

Lente

17-03-2019 om 14:56

Dat is zeker mooi!

En dan toch even doorzeuren. Gaan ze dat schriftelijk bevestigen?

Brink

Brink

17-03-2019 om 18:36

@Lente

Ik dacht dat mn oom zei dat hij er een brief over had gekregen maar dat weet ik niet zeker.In ieder geval had hij bericht dat hij er mag blijven.

mirreke

mirreke

17-03-2019 om 20:58

Fijn, Brink

Een geruststelling dat je oom daar mag blijven wonen. Dat is echt een hele zorg minder. De rest gaat ook vast goedkomen. Fijn dat je er voor hem bent.

Ga eens alleen voor de gezelligheid langs

Je maakt er nu een gewoonte van om altijd iets te "doen" als je langskomt. En hij vraagt je nu al expliciet om dingen voor hem te doen. Jullie tweeën scheppen NU de verwachtingen voor de rest van jullie relatie. Zijn verwachting wordt op deze manier dat hij niets hoeft te regelen en dat jij alle klusjes wel voor hem doet. En jouw resentment wordt levensgroot. Een relatie op basis van gelijkwaardigheid wordt op die manier onmogelijk.

Dus stop direct met dingen doen. Kom een keer langs voor de gezelligheid en ALLEEN MAAR voor de gezelligheid.

Deze man gaat echt geen "subtiele hints" begrijpen. Je moet duidelijke grenzen stellen. Zeggen wat je (niet) wilt en meteen doen wat je zegt (niet pas een volgende keer). Hij moet weten waar hij aan toe is. Dat dit zijn eigen probleem is om op te lossen en niet jouw probleem. En dan moet jij het ook echt loslaten. Hem de ruimte geven om zonder schaamte/kritiek de gevolgen van niet schoonmaken te ervaren.

Elizabeth

Elizabeth

18-03-2019 om 18:19

Oom

Hoe oud is je oom? Wat zijn zijn lichamelijke klachten? Ook, of misschien juist, mensen met lichamelijke klachten, moeten in beweging blijven. Huishoudelijk werk is een goede vorm van beweging.

Brink

Brink

18-03-2019 om 18:47

Mirreke,Syboor,Elizabeth.

Idd Mirreke een zorg minder.Syboor is ook zo ik moet daar ook wat harder in worden dat ik vooral gewoon langskom voor de gezelligheid heb je gelijk in.Elizabeth mn oom is rond de 50 en heeft soms last van zn handen en soms kan hij ook slecht lopen maar dat komt de laatste tijd minder voor zei hij al. Reumatische klachten geloof ik is het.Heb me er nooit zo in verdiept/naar gevraagd.Maar komt wel goed allemaal met het huishouden denk ik.

Elizabeth

Elizabeth

19-03-2019 om 13:45

Rond de 50 is nog piepjong in mijn ogen. (Ik ben 51 ).

Ja jong.

Dat zegt over zijn gezondheid verder niets natuurlijk. Maar ik lees geen ernstige ziektes of zware lichamelijke problemen? Gelukkig maar. Ik kreeg ook de indruk dat oom zelf al hoogbejaard was.

Brink

Brink

19-03-2019 om 14:34

Hahaha

Idd jonge oom nog

Bosbes

Bosbes

19-03-2019 om 15:39

oma was 75

Hoe kan de zoon van oma nou zelf bejaard zijn als zijn moeder 75 was?
Grofweg kon de zoon (de oom) dus tussen de 35 en 55 zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.