Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

hybride auto ervaringen?

Is er iemand hier die een hybride heeft? Twijfel of ik wel of niet zo'n auto zal kiezen, dus graag advies!

Dank, Carole

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-03-2017 om 18:57

wij hebben een hybride

Wat wil je graag weten?

dieselhybride

Volvo V60 hier, superfijne auto, maar is een leaseauto. Ik zal hem volgend jaar vreselijk missen. Wat zijn je vragen?

Carole

Carole

29-03-2017 om 16:40 Topicstarter

vragen

Hoi, dank voor t reageren. Ik was niet volledig: ik wil een nieuwe occasion En nou hoor ik mensen zeggen dat dat riskant is, want als er iets met de batterij is dan ga je voor duizenden euro's het schip in. Dat vooral mensen hun auto verkopen waar dus iets mee aan de hand is. Dat soort bangmakerij.

En missen jullie de bagageruimte niet?
Scheelt het veel in de benzinekosten?

Dank!

Caesar

Caesar

29-03-2017 om 20:32

€0,02

My two cents.

Hybride auto's waren in Nederland heel erg populair vanwege de gunstige bijtelling voor lease rijders. Ik denk dat op dit moment de meeste hybride occasions ex-lease zijn.

Of een hybride auto voordeliger is met brandstof, hangt erg van je eigen rijden. Heb je veel snelweg kilometers met weinig file, dan is er nauwelijks voordeel. Maak je veel stads kilometers, dan kan het best wel eens gunstig uitpakken.

Maar, met een hybride auto met een beetje krachtige motoren kan je heel erg sportief rijden. Benzine en diesel motoren zijn efficiënt bij een contant toerental. Electro motoren zijn bij versnellen veel efficiënter dan benzine en diesel motoren. Dus bij het stoplicht kan je mening sportieve auto makkelijk achter je laten. Als je dat graag doet, zal je dat wel direct in je brandstof gebruik merken.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-03-2017 om 21:20

de onze is tweedehands

en rijdt perfect. Geen lease-auto dus, gewoon van ons zelf. Het is een Toyota.

Eens met Caesar: 'Of een hybride auto voordeliger is met brandstof, hangt erg van je eigen rijden. Heb je veel snelweg kilometers met weinig file, dan is er nauwelijks voordeel. Maak je veel stads kilometers, dan kan het best wel eens gunstig uitpakken.'. Je ziet op het display als je op 'zelfgemaakte' stroom rijdt.

Hij rijdt geruisloos weg. En het is een automaat. Heel relaxed.

Caesar

Caesar

29-03-2017 om 22:52

Zelfgemaakt

Ja, die stroom is weliswaar zelfgemaakt, maar dat betekent niet dat het gratis is. Stroom opgewekt met remenergie is inderdaad winst. Voor de rest worden die accu's gewoon opgeladen door de dynamo, daar verstook je gewoon extra brandstof voor.

Carole

Carole

31-03-2017 om 07:52 Topicstarter

bedankt, nu nog meer twijfel

Ik maak inderdaad veel stadse kilometers, maar Caesar als ik jou goed begrijp lijkt dat goedkoper maar is het dat per saldo eigenlijjk niet?
En Wilgenkatje, uit welk jaar is jouw Toyota?

Groetjes en dank, Carole

Yucca

Yucca

31-03-2017 om 08:16

Berekening

Wij hebben recent eens uitgerekend wat het zou kosten om hybride/plugin/elektrisch te gaan rijden (ook tweedehands bekeken), en dat viel mij toch wel wat tegen. Uiteindelijk hebben we wederom gekozen voor tweedehands LPG; per KM en qua afschrijving was dat voor ons het voordeligst.

Caesar

Caesar

31-03-2017 om 09:29

Carole

Met veel standskilometers kan hybride best wel eens gunstig zijn, maar het is alleen het terugwinnen van de remenergie die je echt wat oplevert. (Plus dat de electromotor efficiënter is met optrekken, maar dat wordt een erg technische discussie). Wat je bespaart zal uiteindelijk aan de pomp blijken, dat is moeilijk te voorspellen.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-03-2017 om 10:08

Wat voor hybride?

Het maakt nogal wat uit over welke auto je het hebt. Een gewone hybride of eentje met een stekker. Bij de laatste soort is je dagelijkse rijpatroon van belang. Met een beetje geluk hoef je dan nauwelijks te tanken. Dat is dan wel een heel ander rijpatroon dan dat van iemand met een LPG auto.

Carole

Carole

02-04-2017 om 13:16 Topicstarter

Dank voor de reacties!

Ad, ik had t over een gewone hybride. Denk - mede door jullie reacties - dat ik er toch vanaf zie. Misschien over een paar jaar, en dan een nieuwe ipv occasion.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.