Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos

Roos

08-10-2008 om 20:31

Hypotheekrente vastzetten?

Ik heb echt totaal geen verstand van de bankcrisis die er nu is. Krijg alleen wel de zenuwen over de hypotheekrente. Ik heb namelijk een hypotheek met flexibele rente. Hier en daar hoor ik mensen over de hypotheekrente die wel eens gigantisch zou kunnen gaan stijgen.
Over twee jaar loopt de rente periode af. Zou het verstandig zijn om nu de hypotheek open te breken om de rente vast te laten zetten? Ik snap dat niemand in de toekomst kan kijken, maar is een rente stijging te verwachten?
Roos

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is al gestegen

en het hangt af van de condities die aan jouw hypotheek vast zitten, ik geloof dat de rente nu zo'n 6,2 is voor 15 jaar.

Als ik jou was zou ik dus eerst eens uitzoeken hoe en wat met jullie hypotheek en dus eens gaan checken wat die rentestand is voor jullie constructie.

Er is natuurlijk een gigantische rentestijging te verwachten waarbij de overheid gaat proberen hem te laten dalen omdat er anders helemaal te weinig geinvesteerd wordt.

Ik zou hem (balen achteraf, want een jaar geleden hadden we voor 30 jaar kunnen vastzetten) nu (in mijn positie) vastzetten ja, voor zo lang mogelijk op 6%.

Femke_

Femke_

08-10-2008 om 22:42

Wij waren op tijd...

Oef....wat ben ik blij dat wij vorig jaar de hypotheekrente hebben vastgezet voor 20 jaar: 4,85% da's toch fijn in deze tijden

Femke

Zus

Zus

08-10-2008 om 22:43

Nee, niet nu vastzetten