Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MarleenTY

MarleenTY

18-11-2008 om 13:21

Ideeen oostenrijks cadeau?

Voor een echtpaar die 40 jaar getrouwd is, ben ik van plan een "Oostenrijkse Mand" te maken met allerlei typisch oostenrijkse dingetjes. Wie kan mijn ideeen aanvullen, ik heb al Oostenrijks bier, wijn, kaisersmarren....
Daarnaast krijgen ze een tegoedbon voor een sauna, dus het gaat om kleine dingetjes.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

18-11-2008 om 13:47

Mozartkugeln

en die heerlijke Mozart chocoladelikeur in bolle flessen. En natuurlijk een flesje Schnaps.

Groetjes, Minet

Sissi-dingetjes

Sissi en Franz-Jozef, da's hevig Weens Apfelstrudl, knödel, een popje met lederhosen aan.

Mozart

De Mozartkugeln likeur was al genoemd, maar die is natuurlijk afgeleid van de echte Mozartkugeln: de chocoladebonbons met marsepein vulling.

Andere ideetjes: Mozart-cd (bv goedkope van Kruidvat) en (recept voor) appelstrudel.

De mand kan je versieren met koebellen, dennetakken/kunstkerstboompjes, spuitsneeuw, ...

bibi63

bibi63

18-11-2008 om 15:55

johannesbeersaft en himbeersaft.
Groetjes
Bibi

MarleenTY

MarleenTY

19-11-2008 om 17:49

Mozartkugeln nergens te vinden!

Inmiddels is mijn mandje gevuld met oostenrijkse wijn, strohrum, Bratkartoffelen (Lidl), Kaisersmarrn, winterthee en 2Milka-repen. Alles onder een laagje nep-sneeuw. Maar toch zou ik er erg graag Mozartkugeln in willen hebben. Heb hier gekeken bij het Kruidvat, Super en Emte maar hier kan ik ze niet krijgen. Heeft iemand ze onlangs nog ergens gezien?

Niet zo lang geleden hadden ze ze hier bij de c1000

Of die ze nu nog hebben, weet ik niet. Ben in geen weken door het chocoladegangetje gekomen.

Biene M.

Biene M.

19-11-2008 om 22:12

Mozartkugeln

Ik zie ze wel eens liggen bij de grote V&D hier in de buurt.

Is Milka trouwens niet Zwitsers?

Marmar

Marmar

20-11-2008 om 01:25

Speciaalzaak

Mozartkugeln hebben ook een speciaal prijsje..... Maar zoek maar bij een delicatessenwinkel, zeker als ze veel chocola hebben.

Jessica O

Jessica O

20-11-2008 om 19:41

Almdudler

oostenrijks fris.
ze verkopen het sinds kort bij de jumbo.

Jessica

Jaaa, natuurlijk almdudler

Goeie, Jessica. Dat is ook echt ultiem Oostenrijks.

Waanzinnig is internet toch!

Dat geloof je toch niet! Er is zelfs een website:
http://www.mozartkugeln.nl/
Als we met zijn allen de 100 stuks verpakking kopen, kunnen we met zijn allen proeven... Ha, ha.

Via deze site kwam ik trouwens weer op http://austrianshop.com

Handig om nog meer inspiratie op te doen!

Ot almdudler

Geweldig. Mijn Oostenrijkse lievelingsdrankje. Eigenlijk drink ik nooit fris met prik, maar Almdudler............
Ik ga op zoek naar een Jumbo. Die is hier helaas niet in de buurt.

Angelika

Mozart kugeln

Ik zag daarstraks bij V&D (le marche) een heeeeeleboel doosjes van deze lekkere versnapering!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.