Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ideeën uitje gevraagd

Er is het plan opgevat om met een paar dames iets leuks te gaan doen en daarna ergens te gaan eten.
Maar wat?
Eentje heeft obesitas en kan niet ver lopen en een ander is slechtziend. De anderen lijken normaal 🤪.
Het liefst zoeken we iets onder de lijn Amsterdam - Apeldoorn (en niet in de uithoeken van Zeeland of Limburg).
Alvast bedankt voor het meedenken.

Naar het Muiderslot misschien ?

iets met boot? rondvaart of fluister. Dan hoef je niet te lopen. En met varen worden ook andere zintuigen aangesproken dan alleen zicht.

Aanvullend op de optie van Lotte78: op de Biesbosch bijvoorbeeld.

Ik dacht ook meteen aan een rondvaart: misschien in Utrecht, in Delft of in Den Bosch?

een rondvaart lijkt me voor een slechtziende nou echt wat minder leuk! Iets bezichtigen lijkt me fijner kan de slechtziende nog wat dichterbij komen en sommige zaken aan raken enzo daar hoef je ook echt geen kilometers te gaan lopen..

Iemand kan op heel veel verschillende manieren slechtziend zijn. Misschien vindt ze een rondvaart juist wel geweldig. 

Ik dacht aan de Keukenhof. Veel kleur en geur. Ook voor bejaarden te doen, dus misschien ook wel voor de vriendin die slecht loopt.

IMI-x2 schreef op 25-03-2022 om 14:10:

Iemand kan op heel veel verschillende manieren slechtziend zijn. Misschien vindt ze een rondvaart juist wel geweldig.

Ik dacht aan de Keukenhof. Veel kleur en geur. Ook voor bejaarden te doen, dus misschien ook wel voor de vriendin die slecht loopt.

Ja keukenhof is wel een leuk idee en neem dan gewoon een rolstoel mee of regel die daar. Diegene kan dan steeds kleine stukjes lopen zo nodig. Ga in ieder geval doordeweeks dan. 

Maar inderdaad een rondvaart kan toch ook gewoon leuk zijn als je slecht ziet? Dat kunnen we toch niet bepalen? Het gaat toch ook vaak gewoon om het kletsen en samen zijn en dan niet de hele tijd naast dezelfde op een stoel? 

Ik heb een tijdje geleden een rondvaart in Delft gedaan en de bankjes van de boot waren ongelooflijk oncomfortabel: van hout en veel te smal. Misschien zijn er nog andere aanbieders, maar ik zou dit wel even navragen.

in Nijmegen is het muZIEum. Gaat over visuele beperkingen en er werken ervaringsdeskundigen. Is zeer geschikt voor iemand die slechtziend is.

Lotte78 schreef op 25-03-2022 om 10:45:

iets met boot? rondvaart of fluister. Dan hoef je niet te lopen. En met varen worden ook andere zintuigen aangesproken dan alleen zicht.

En dan gaan die anderen wijzen. “Kijk wat loopt die hond grappig. Kijk, die mooie voordeur. Kijk, wat een leuke jas draagt die man.” En dan knik ik vriendelijk en zie het nog niet. Dus ook op de boot zien slechtzienden niks. 

Bijtje82

Bijtje82

26-03-2022 om 06:44

Waar liggen de interesse van de dames? En in welke leeftijdscategorie? Zijn het vriendinnen of is het een dagje uit met een ouderenvereniging oid? 

MariekeT

MariekeT

30-03-2022 om 12:14 Topicstarter

Super dat jullie willen meedenken.
Het idee om te gaan varen lijkt ons allemaal leuk maar (we kwamen op Den Bosch uit) het zijn allemaal open boten. 
en voor komend weekend wordt er nu niet echt lekker weer verwacht.
Bioscoop valt af want dan kun je niet kletsen.

MariekeT schreef op 30-03-2022 om 12:14:

Super dat jullie willen meedenken.
Het idee om te gaan varen lijkt ons allemaal leuk maar (we kwamen op Den Bosch uit) het zijn allemaal open boten.
en voor komend weekend wordt er nu niet echt lekker weer verwacht.
Bioscoop valt af want dan kun je niet kletsen.

Er zijn vast ook boten die wel dicht zijn. In Amsterdam heb je die zeker. En in Haarlem ook. 

Een bioscoop lijkt me nu ook niet bepaald handig als er iemand slechtziend is. 

Bijtje82

Bijtje82

30-03-2022 om 14:53

In Utrecht zijn ook dichte. 

Misschien is de Majesteit in Rotterdam leuk. 

https://www.raderstoomboot.nl/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.