Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iemand met plisségordijnen al dan niet van luxaflex?

Hoera onze erker is klaar! En nu zijn we aan het verzinnen wat we voor raambekleding willen. We willen geen gordijnen, maar denken aan een soort van luxaflex. Het type dat je ook zowel van boven als beneden (aan twee kanten) kunt optrekken. Ik heb inmiddels geleerd dat dit plisségordijnen heet.

Ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Wij vragen ons vooral af, of je, als je voor semitransparante 'stof' kiest, 's avonds als het donker is en binnen de lampen aan zijn, of je dan nog inkijk hebt?

Het is een groot kozijn, aan de voorkant van het huis, ca. 3.60 x 1.80 m. Dit kozijn bestaat uit twee delen. Eentje van ca. 2.90 m breed en deel van ca. 60 cm met een kopraampje erin. Het kopraampje moet natuurlijk open kunnen. Is het voor zo'n groot oppervlak beter een A-merk, luxaflex? te kiezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Topdown

Zo heten die dingen volgens mij die je op elke gewenste hoogte kan zetten. Plissé heeft alleen te maken met de plooi in de stof vziw.
Wij hebben dit ook aan de straatkant. Het grootste raam is 215 cm breed. De goedkoopste oplossing was toen voor ons een van HUBO-bouwmarkt. Is gratis gemeten en opgehangen. Blijft ook na 3 jaar perfect, geen enkel probleem. We hebben niet gekozen voor zo'n heel doorzichtige, maar ook geen zonwerende stof. Het is de noordwestkant. Met de gordijnen dicht en de lampen aan kun je niet naar binnen kijken. Ik vond het een rib uit je lijf, maar meer dan de moeite waard. Een briljante oplossing voor straatgericht wonen.
Ik kan me herinneren dat die 215 cm breed wel zo'n beetje het maximum was (voor de hubo). Misschien dat je dan toch aan luxaflex vastzit?

madelief

madelief

21-04-2012 om 22:36

Wij ook

Wij hebben wel luxaflex, wilden stof en geen papierachtig iets. Wij hebben een dubbele laag stof met daarbij nog in-between gordijnen. Tussen overgordijn en gordijn in. Dit meer voor de sfeer. Je ziet wel schimmen door het gordijn heen, met alleen de plisse zou ik me niet prettig voelen. Overigens ben ik heel blij met de plisse's!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mamamic

mamamic

23-04-2012 om 10:06 Topicstarter

Kijken en gluren

Fijn om te horen dat het jullie bevalt.
Wij gaan komende week maar eens kijken bij een grote luxaflex dealer met grote showroom. Ik heb inmiddels gesnuffeld bij de bouwmarkten, maar wat er daar aan voorbeelden hangt is maar beperkt. Fietsend door de straten zie ik wel ineens overal deze zonwering hangen. Haha, in de wetenschap heet dat selectieve perceptie. Misschien moet ik maar eens een rondje gaan fietsen als het donker is en kijken wat er nog te gluren valt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.