Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

EZW67

EZW67

08-01-2009 om 10:22

Iemand verstand van electrische fietsen?

Een paar jaar geleden heb ik de electrische (oplaadbare) fiets van mijn moeder over genomen. Zo'n ding met een hulpmotortje. Die dingen zijn trouwens erg populair momenteel! Ik heb een Batavus.
Werkt prima, ik kan op zomerdagen zo'n 25 km fietsen op een volle accu. Echter, nu met het koude weer haal ik misschien net 5 km voordat de (volle) accu leeg is. Ik vraag me af of dat komt door de kou, die ervoor zorgt dat de accu het gewoon minder doet, of dat de accu te oud wordt en vervangen moet worden. Iemand enig idee?

groeten Emmy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Accu

Niet helemaal hetzelfde, maar hier met mijn scootmobiel, met 2 accu's merk ik het ook. Hoe kouder, hoe sneller ze leeg zijn. Is het nu alleen met de kou? Dan zou ik even wachten met vervangen, dat zou zonde zijn.

Groetjes, Pinkelot

Zus

Zus

09-01-2009 om 23:52

Accu

Hierbij het antwoord van mijn zus en zwager (fiets-experts):
De eerste fiets is gewoon wat ouder: toen waren de batterijen (accu's) minder goed dan nu en die dingen gaan ook per jaar achteruit.
Mijn instructieboekje zegt: minimumtemperatuur tijdens laden: min 10 en tijdens gebruik - 15. En J. zegt: niet gaan fietsen als het te koud is; als je dan de accu leegtrekt krijg je diepte-ontlading en dat verkort de levensduur van de accu.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.