Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ils

ils

06-12-2008 om 23:08

Iets tegen zere oren in vliegtuig?

vorig jaar voor het eerst gevlogen met onze kinderen, jongste had nergens last van viel zelfs in slaap toen we gingen landen met veel turbelentie
oudste daar integen had ontzetttend last van de oren met het opstijgen en dalen van de vliegtuig. ik had kaugum mee als middeltje maar dit hielp echt niet bij hem. hij had er echt last van en moest er van huilen. nu gaan we dit jaar weer met het vlietuig maar hij ziet erg tegen de vliegreis aan.
zijn er nog andere middeltjes om de oorpijn te voorkomen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

06-12-2008 om 23:21

Speciale oordopjes

er zijn speciale oordopjes in de handel, te koop bij de betere drogist. Die werken bij mij wel redelijk tot goed, net hoe verkouden ik ben.

Verder warme doekjes op je oren. Je kent ze wel van die doekjes die je krijgt om je handen af te doen na het eten.

En klaren zoals je ook bij duiken doet. Neus dicht knijpen en dan blazen door je neus tot het plopt.
Of heel hard gapen.

groet,
Angela

reina

reina

07-12-2008 om 10:00

Ils

In de herfstvakantie zat ik in het vliegtuig naast een meisje met oorpijn, zij kreeg, naast de oordopjes, van de stewardes bekertjes met natte watten of zoiets die ze tegen haar oren moest houden, mn tijdens de landing. Ik zou een advies vragen als je het vliegtuig ingaat

Lynna

Lynna

07-12-2008 om 10:14

Neusdruppels

Mijn schoonzusje had die ook altijd en kreeg van de huisarts het advies om vooraf otrivin te gebruiken. Dat hielp!

Earplanes ...

heten ze geloof ik die oordopjes speciaal voor in het vliegtuig. Ik heb ze jaren geleden gekocht en ze hielpen erg goed. Oordruppels heb ik ook uitgeprobeerd op advies van de huisarts, maar dat vond ik niet werken.

Neusdruppels en bekertjes

man gebruikt voor een vlucht altijd neusdruppels op advies van de huisarts. Dar helpt volgens hem redelijk.

Toen ik een keer met vriendin in zoontje vloog, kreeg hij van de stewardess bekertjes om over zijn oren te doen. Geen idee of daar watten of zoiets dergelijks in zaten.

groetjes van Purk

*Veertje*

*Veertje*

07-12-2008 om 19:21

Doorbijten

Een paar jaar geleden heb ik gevlogen terwijl ik verkouden was, sindsdien altijd pijn tijdens het dalen.
Alles geprobeerd, de toegereikte bekers op allebei een oor van de stewardess, allerlei soorten druppels, earplanes, kaugum en gapen maar niks helpt.
Wat helemaal gekmakend is als mensen naast je zeggen: gaap dan, dan is het over.
Ja misschien bij die persoon, bij mij helpt niks. Behalve bedenken dat die pijn over tien minuten wegtrekt.
Ik hoor de eerste 1.5 dag erna ook slecht. En het doet écht pijn. Ik kan nog bedenken dat het overgaat (al denk ik elke keer dat het de laatste keer is dat ik ga vliegen) maar voor een klein kind is het heel naar.
Ik zou bij jouw kind alle genoemde dingen hier proberen, veel meer is er niet. Mogelijk helpt het bij hem/haar wel. Ik hoop het!!!
Succes.
Groet,
Veer

Otrivin

neusdruppels, dat was voor mij DE oplossing!

Neem het een kwartier voor het opstijgen én zodra ik merk dat we dalen. Het voorkomt die snerpende pijn en doofheid, bij mij.

Omdat het slijmvlies slinkt is het druk verschil gemakkelijker op te vangen.

Ik moet nog wel zo nu en dan druk uitoefenen op mijn oren om ze weer even ´open te ploppen´ zodat ik weer wat helderder hoor, maar dit doet geen pijn.

Geen ervaring mee

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar bij baby's raden ze toch aan om ze de borst of fles te geven bij opstijgen en landen, tegen oorpijn. Zou het dan bij oudere kinderen ook niet helpen om ze wat te drinken te geven?

ils

ils

10-12-2008 om 19:47

Wat een reakties

en wat een hulpmiddeltjes, zal zeker eens bij de dokter of apotheker gaan vragen naar de neusdruppels
de bekertjes tegen de oren kan ik ook zo proberen, kan ze zelf meenemen en anders vraag ik aan het vliegtuigpersoneel om bekertjes
allemaal bedankt en meer tips zijn welkom

Vera*

Vera*

11-12-2008 om 09:18

Bekertjes

In die bekertjes moeten hete vochtige doekjes. Je hebt het gevoel dat je voor aap zit maar het werkt wel (iets)
Maar ik krijg dan ook al last van mijn oren als we in heuvelachtig terrein rondrijden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.