Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik baal! vlekken in kleding...

Mijn wasmachine geeft de laatste tijd steeds vlekken. Die vlekken gaan er ook niet uit als ik het nog een keer was, bah! En altijd mijn lekkerste shirt, gets!
Iemand enig idee waar dit door kan komen? Het zijn echt zwart/blauwe vlekken, snap er niks van. Misschien heeft iemand hier de gouden tip?
Groetjes, Sanneke*

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ardnax

Ardnax

10-10-2008 om 23:03

Lagervet?

Maakt je wasmachine ook meer geluid bij het centrifugeren ?
Wij hadden die vlekken ook en daarna waren de lagers echt helemaal finaal versleten.
Grtz.,
Ardnax

marie

marie

11-10-2008 om 00:14

Vetluis?

Hallo
Zoek eens in het "archief" van deze rubriek naar "vetluis" - ik denk dat je dan veel tips en ervaringen zult lezen.
Begin in elk geval eens je machine op 95 graden te laten draaien met een schep soda in de trommel.
succes

Maxime

Maxime

11-10-2008 om 23:11

Inderdaad

Hoi,

Wij hadden zwarte vlekken/strepen in de was door gebruik van teveel vloeibaar wasmiddel. Ik ben weer over gegaan naar poeder en nu heb ik het niet meer. Ook die vlekken zijn er in de was uiteindelijk weer uitgegaan.

maxime

Sanneke*

Sanneke*

12-10-2008 om 09:23 Topicstarter

Dat zou goed kunnen

Ik zit nu de vlekken eens te bestuderen en zie dat ze blauw/paarsig zijn ipv zwart. Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel, blauw of paars. Dus... overstappen op waspoeder zou een oplossing kunnen zijn? Het proberen waard! Dank voor de reacties, op vetluis ga ik nog even zoeken. Ben benieuwd wat dat is.
Groetjes, Sanneke*

Geen vloeibaar

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe wasmachine gekocht. De man die de wasmachine kwam leveren heeft me op het hart gedrukt zo min mogelijk vloeibaar wasmiddel of wasverzachter te gebruiken & om minimaal 1 keer per maand een was van 95 graden te draaien. Daarnaast gaf hij aan dat schoonmaakazijn een goed alternatief was voor wasverzachter en meteen ook de machine ontkalkte.
Ik had met mijn oude wasmachine heel veel last van vlekken in m.n. de bonte was. Was inderdaad de vetluis. Ik heb er nu geen last meer van (al was ik m.n. mijn handdoeken wel met wasverzachter omdat ik dat zo lekker vind ruiken).

juulia (die een hekel heeft aan wassen en strijken)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.