Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chantelle

Chantelle

07-12-2008 om 10:32

Ik baal....(slechte kwaliteit spellen)

Gisteravond is Sinterklaas geweest. Hij had mooie cadeaus bij zich. Onze Sinterklaas gaat voor kwaliteitsspul, liever iets duurder maar dan wel zo dat je er jaren mee door kunt.
Dus ook Vier op 'n Rij. Onze kinderen spelen bij opa en oma steeds vaker dit spelletje. Op het exemplaar van opa en oma (30 jaar oud) zijn al duizende potjes gespeeld.
Sinterklaas betaalde dus zonder blikken en blozen meer dan 20 euro (nee, ik ga het niet omrekenen in guldens). Bij het in elkaar zetten baalde ik al, wat een gamele toestand. De schijfjes vallen niet lekker naar beneden, de schijfjes zijn van een Actionkwaliteit en vanmorgen jawel, steuntje kapot. Grrrrr! Volgens mij had ik vorig jaar net zo iets met Wie is het? Een half uur de boel in elkaar zetten en bij elk potje vallen de kaartjes er uit....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kwaliteit

Ik herken het wel. Wij hebben vorig jaar Wie is het gekocht en inderdaad vallen om de haverklap de kaartjes eruit. De "steuntjes" klappen ook niet makkelijk rechtop bij het opnieuw beginnen van een spelletje.
Ik heb het idee dat de Wie is het van vroeger veel steviger was. Met Vier op een rij heb ik geen ervaring, maar irritant is het wel

Contact met mb

ik zou het kwaliteitsbedrijf MB maar eens een keurig en vriendelijk mailtje sturen. Inhoud: teleurstelling van de kwaliteit. Dus niet hoog blazend van de toren, maar met een vriendelijke toon.
Maar eens kijken wat er dan gebeurt.

groetjes van Purk

Chantelle

Chantelle

07-12-2008 om 15:47

Gedaan...

Natuurlijk heb ik MB verzocht om een nieuw steuntje. Maar ik baal er gewoon van. Je betaalt meer dan 20 euro, de doos kun je niet open maken, het ziet er op de foto stevig uit en bij het in elkaar zetten, denk je al "dit gaat mis....". Het heeft gewoon Actionkwaliteit! Grrrr!

Precies hetzelfde met 'onderuit'

Vorig jaar met Sinterklaas. Was gewend dat dat een rechthoekig degelijk gevaarte is waarin de muntjes zo naar beneden kloeken (of hoe je het noemt)....
Is nu een verzameling radertjes met alles eromheen weggekapt (dus niet meer rechthoekig maar een paar cirkels bovenelkaar) met ieniemienie fiches die je bij ieder gaatje moet helpen.

MB is alvast gaan bezuinigen op het plastic, misschien vanwege de dure olie? Ze hebben in ieder geval lak aan kwaliteit of klantenbinding, zoveel is duidelijk.

Fraz

Fraz

07-12-2008 om 17:41

Inderdaad

die stomme kaartjes van wie is het ! Bah baal iedere keer dat we weer al die kaartjes goed moeten gaan zetten bij een nieuw potje. Vind het eigenlijk te zot voor woorden dat dat niet beter kan (gewoon al vast gemaakt bijv.) maarja wat doen we er aan ??

MaximeM

MaximeM

07-12-2008 om 19:10

Kaartjes vastlijmen?

Hoi,

Ik zou met die kaartjes resoluut te werk gaan, gewoon kleine dotjes secondenlijm erop en vastlijmen die hap. Ik vond het trouwens al heel vreemd dat ik het zelf in elkaar moest zetten, was dat vroeger ook al zo??
Heb ooit eens een soort transformer ding voor mijn zoontje gekocht wat balletjes kon schieten, kostte 20 euro en het kostte me een uur om het ding in elkaar te zetten (was door een kind niet te doen en je kon het pas in elkaar gebruiken) het was geen lego ofzo waar het in elkaar zetten juist het doel was.
En het lag trouwens ook zó weer uit elkaar. Geef me dan playmobiel maar (moet je ook wel zelf in elkaar zetten, maar dat is tenmiste stevig!)
Oh ik kom op dreef, ook de spullen van hotwheels hebben action kwaliteit, ook zelf in elkaar zetten en dan al voelen dat het gewoon binnen 3 tellen weer los zal zitten, daar kan een kind van 5-6 jaar gewoon niet mee spelen.

Maxime

Maxime

amk

amk

07-12-2008 om 19:56

Wie is het

moest je vroeger ook al zelf inelkaar zetten.

Maar dat spel van 30 jaar oud is idd veel steviger. Die borden kun je op z'n kop laten wapperen en nog vallen de kaartjes er niet uit.

groet,
Angela

Goed vastklikken

Zaterdag ook het nieuwe wie-is-het spel in elkaar gezet en me ook verbaasd waarom ik dat zelf moet doen en het bovendien zo gammel oogt. De kaartjes moet je inderdaad wel goed vastklikken door het midden van het kaartje achter de twee plastic uitstulpinkjes te drukken. Kaartje staat dan een beetje krom. Het lijkt nu wel goed vast te zitten, maar ook pas 1 potje gespeeld!
Overigens zie ik dat de oude versie op marktplaats voor een euro of 8 verkrijgbaar is...

Heeft te maken met.........

ooit járen terug heb ik ook eens een lijntje gestart met hetzelfde onderwerp. niet eens dat het bij ons al kapot was, maar inderdaad de belabberde kwaliteit ervan (en toch hoge prijs) en ook dat mijn indruk was dat de 'oude' spelletjes veel steviger waren.
en als je ze dan eindelijk in elkaar hebt kan je ze niet meer fatsoenlijk opbergen, je moet ze elke keer weer in elkaar zetten omdat ze anders niet in de doos passen.....of dus iedere keer weer opnieuw in elkaar zetten zodat ze alsnog op een gegeven moment 'lam' worden van het in en uitelkaar halen.
wat me toen wel duidelijk werd, de samenstelling van plastic is 'anders' dan dat van vroeger. het had te maken met bepaalde toevoegingen(weekmakers?) die nu niet meer mogen omdat ze kankerverwekkend waren ofzoiets. dus vandaar dat de plastic kwaliteit heel 'anders' is, minder stevig zeg maar.
toen ik het lijntje startte scheen ik 1 van de weinigen te zijn die 'last' hadden van de kwaliteit. (of ik heb gewoon zulke onhandige kinderen ofzo...) de meesten vonden de kwaliteit goed genoeg zo. erna heb ik zelden of nooit nog 'nieuwe' spelletjes gekocht. ja bordspelen enzo, maar spelletjes waar je 'raamwerken' van plastic voor nodig hebt scoor ik gewoon op de rommelmarkt. stukken goedkoper en betere kwaliteit. én een goed passende doos. dus nu hebben we al jaren een oude 'wie ben ik', '4 op een rij' en 'onderuit', 'boggle' en zelf een oude 'dokter bibber' compleet en al.
ondertussen zijn ze hier de spelletjes-tijd al wel uit. ze spelen nog wel eens spelletjes (m.n. jongste) maar die kan wel uit met wat we al hebben en echte wensen m.b.t spelletjes heeft die ook niet. o,nee vorig jaar heeft ze het 'huis anubis' gekregen van de sint. maar die was van bordkarton.
groeten albana

Ja wij ook hier

Vier op een rij in de zak, maar wat een slechte kwaliteit inderdaad!
Die avond even in elkaar zetten, ik heb lopen @@$#$%*^%&^&08, ik kon me dat van vroeger zo niet herinneren!
Goedkope zooi gewoon!
Alhoewel vroeger bij een vriendinnetje ook het klepje onderin wel lam was geworden en dichtgeplakt moest worden...

Ella

Ella

08-12-2008 om 21:57

Wie is het

De kaartjes van Wie is het moet je inderdaad heel erg goed vastzetten. Dat helpt wel. Maar het terugklappen is echt beroerd.

Hier ook Onderuit en dat is ook niet meer wat het geweest is qua kwaliteit. Gelukkig heb ik mijn oude 4 op een rij van vroeger nog. Die is hartstikke stevig en nog altijd heel.

Tirza G.

Tirza G.

08-12-2008 om 23:08

Absoluut

Ik koop al meer dan 10 jaar speelgoed in voor een speelotheek en jullie hebben allemaal gelijk: het is wááibomenspul tegenwoordig, soms echt gewoon zonde van je geld. HABA-spellen: dát is kwaliteit (geen aandelen).
Maar bij álle merken hoor, ook bij Aquaplay, lego en playmobil. De samenstelling van het plastic is volgens mij gewoon veranderd. "plastic merken" die wel goed zijn: Little Tikes en Fisher Price-Little People serie. Behoorlijk robuust en verkleurt niet snel. Maar ja, die maken geen spelletjes

Tirza

Fraz

Fraz

08-12-2008 om 23:20

999 games

is wel goede kwaliteit vind ik. Die gebruiken vaak hout ipv plastic (kinderen van catan, kolonisten van catan etc.)

Leve de rommelmarkt

Hier ook: alles wat nieuw is lijkt te flodderen (ook als het niet van de Action komt), maar spellen die net zo oud zijn als ik zelf ben, dus bij oma vandaan of van de rommelmarkt, lijken veel steviger. De dozen vaak al!

Bree

Bree

09-12-2008 om 09:57

Baal ook

Ik baal ook van de kwaliteit van tegenwoordig. Niet alleen spellen (daar hebben wij ook genoeg ervaring mee), maar ook speelgoed waar wij vroeger erg lang deden is zo kapot. Zoon had bv een goed ijzeren klappertjespistool gekregen (geef toe, fout cadeau), maar dan is het verbindingsdingetje tussen pistool en ronddraaiend klappertjes huls van zo'n slechte plastic gemaakt, dat het onmiddellijk afbreekt.

Lys Lionne

Lys Lionne

09-12-2008 om 11:29

Notenkraker gekraakt

De titel zegt het al: de notenkraker is gekraakt door een harde noot Zo frustrerend om met een bak vol lekkere noten te zitten die niet open gaan omdat de net nieuwe notenkraker na 1 amandel in tweeën ligt.....

k-dootje

k-dootje

09-12-2008 om 13:20

Anna

ik heb triominos ook 2 jaar geleden gekocht. speciaal in de winkel gevraagd of het plastic stukjes waren en volgens de verkoopster was dat zo. Grote teleurstelling bij het uitpakken, het was van karton. Een mail naar de winkel gestuurd (was te ver om even naar toe te rijden), maar die verscholen zich achter het feit dat het vast een invaller was die mij te woord stond... Ga ik dus niet meer naar toe.
Nu spelen we bijna 2 jaar met het spel en het is nog steeds heel mooi. De kwaliteit is dus toch beter dan ik op het eerste gezicht zou zeggen!

Minerva

Minerva

09-12-2008 om 14:57

Ik baal ook

Ik heb het spel muizenval gekocht voor mijn dochter van bijna 8. Alles zit gammel in elkaar en je moet het bord niet aanraken want alle muizenvallen kletteren in elkaar. Troep is het gewoon. Weg 25 EURO en er zal niet veel mee gespeeld worden vrees ik. Ook moet alles weer uit elkaar met heel veel beleid omdat het anders kapot gaat.

Dochter heeft ook nog het huisje van Sneeuwwitje gekregen met de kabouters en sneeuwitje zelf. Hele avond zitten prutsen om het huis in elkaar te zetten. Dochter kijkt er niet naar om want ze vind het erg tegenvallen. De katten vinden het huisje nog het leukste omdat je zo fijn al die kleine dingetjes weg kan slaan met je pootjes. 1 kabouter wil nu al niet meer fluiten en bij 1 kabouter valt de kop er steeds af. Het traporgeltje waar geluid uit moet komen doet het alleen maar als je er met je voeten hard op trapt. Snert cadeautjes dus. Heb dus ook grote spijt dat ik niet gewoon het poppenhuis van playmobiel heb gekocht. Kwalitatief toch beter spul en als ze er niet mee spelen goed verkoopbaar op E-bay.

Nu zit ik enorm te balen.

Minerva

Muizenval

waardeloos!!! Leek me leuk met mijn kinderen, 1,5 jaar geleden. Toen had ik ook nog maar weinig (lees: geen) recensies hier gezien. Voor overwegers: NIET DOEN!

Echt weggegooid geld.

Jons

Muizenval groot succes

Wij hebben 7 jaar geleden Muizenval op de rommelmarkt gekocht.
Echt het hele spel gespeeld hebben we zelden, maar het in elkaar zetten en laten klappen van de vallen is steeds weer een groot succes.

Maar goed, deze kwam van de rommelmarkt en zal dus van de goede oude kwaliteit geweest zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.