Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wendelien

wendelien

08-01-2009 om 19:12

Ik ga op schaatstoertocht en ik neem mee

schaatsen, schaatsbeschermers, handschoenen, muts, ..... (wie vult aan?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

08-01-2009 om 19:26

en fiets-/skibril (vooral fijn met wind), een rugzakje met schoenen voor als je een grote ronde schaatst, eten en drinken, sporttape om je enkels te beplakken tegen de blaren, reservekleren in de auto (dan hoef je niet terug te rijden in bezwete kleren), thermoskan koffie en thermoskan kokend water in een isotas zodat het nog een beetje op temperatuur blijft) in de auto. Je portemonnee en je mobiel (dan kun je je partner bellen dat het zoooooo lekker is (gggggrrrrrr)).

Minet

Minet

08-01-2009 om 19:28

Mobieltje en

rugzakje om je schaatsbeschermers in mee te nemen, plastic tas om je schoenen in achter te laten bij het start/finishpunt, portemonnee om bij de koek en zopie iets te kunnen kopen.
Niks meer en niks minder
Veel plezier!
Minet

lippenbalsem,dat zeker!,geld, klein flesje water en een peperkoekje of zo.
Ik heb geen idee hoe lang een toertocht is eerlijk gezegd....dus weet ook niet of ik bij hele lange afstanden meer mee zou nemen, maar heb een hekel aan sjouwen dus veel zal t niet zijn als t op mn rug moet
Veel plezier!!

Vera*

Vera*

08-01-2009 om 20:19

Mijn man

Ik heb het over mijn man die een tocht maakt van ongeveer 80 km of meer en nog steeds wacht op de volgende elfstedentocht.
Voor een tochtje van 25 km heb je inderdaad niet zo veel nodig.

Veters

..las ik op de website van de knsb. Ze hadden een heel lijstje voor Gevallen zoals je Man.

Komt ie (hele stuk compleet met tips):
Moet ik me voorbereiden op een schaatstoertocht?
Ja! Ook voor een kleine schaatstoertocht moet je een beetje conditie hebben, fit zijn en moeten de schaatsen gerond en geslepen zijn. Zorg dat:
> De schaatsen ingereden zijn, je dus een aantal keren op de kunstijsbaan geweest bent. Dit kan blaren, zere schenen, zere voeten en een pijnlijke onderrug voorkomen.
> je een toertocht kiest die qua afstand en zwaarte geschikt voor je is. Houd rekening met de wind (liefst terug wind mee) en overschat jezelf niet
> je niet alleen bent/gaat
> je de aangegeven en gepeilde route aanhoudt en voor donker weer terug bent
> je goed oplet bij wakken, bruggen en kluunplaatsen. Niet alleen rood-wit lint dient als markering, ook boomstammen, bundels riet etc.
> je voldoende eet, drinkt en rust. (5:1, Na 50 minuten actief, 10 minuten rust)
> je een rugzakje meeneemt met daarin wat extra kleding (bijv. pully en windjack), extra veters, eten en drinken, wat EHBO spulletjes en een aluminium opvouwbare deken. Dit alles bij elkaar weegt niet meer dan 1-1,5 kilo.
> je naast je rugzakje ook een natuurijsveiligheidsset bij je hebt (kijk op www.KNSB.nl) bestaande uit een werplijn en ijsprikkers. Doe deze NIET in je rugzak!

Guinevere

Guinevere

08-01-2009 om 20:31

Ijspriem

Nou, ik las dat je een ijspriem mee moet nemen om zelf uit een wak te kunnen klimmen, en een (spring)touw om naar iemand in een wak te kunnen gooien en hem eruit te halen. En een tas om op te zitten, zodat je broek droog blijft, en droge warme kleren in de auto.

wendelien

wendelien

09-01-2009 om 15:35

Goed beslagen ten ijs!

Bedankt voor de tips! Echtgenoot "mocht" mee, mits hij de ijspriem droeg. Het was echt prachtig, daar tussen Nieuwkoop en Noorden en goed georganiseerd. (Onze laatste tocht was al ruim 15 jaar geleden, dus we waren er wel een beetje uit, vandaar mijn vraag.)

Nieuwkoop was vrijdag een sprookje

Ik heb vrijdag de tocht bij Nieuwkoop geschaatst. Man had zijn vrije dag en ik heb vrij genomen. Om half 11 stonden wij op het ijs (en de kinderen zaten op school en moesten overblijven). Alles was wit van de rijp, strakblauwe lucht en zon. Het leek wel een sprookje.
Eindelijk weer een tocht op natuurijs geschaatst. Jaren naar uitgekeken. 8 jaar geleden stond ik in de vorstperiode op het punt van bevallen en 12 jaar gelden was ik toen net bevallen. Dus het was wel heel lang gelden dat ik natuurijs onder mijn schaatsen voelde.
Het ging heerlijk en de medaille van 30 km hangt nu in de keuken op het prikbord te pronken. Gisteren was het uitgestelde slaapfeestje van dochter dus geen tijd om te schaatsen. Vanochtend ging mijn man alleen op pad om toch nog een keer 50 km te schaatsen.
Vandaag zelf nog even een uurtje geschaatst in het park hier in de buurt toen alle feestgangers weer naar huis waren en man terug. Grappig hoe zo'n park er opeens heel anders uitziet als je het vanaf het water/ijs bekijkt.

groeten,Ekeim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.