Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna3

Anna3

28-11-2008 om 22:13

Ik wil alles draadloos

Dag,
Gek word ik ervan, van alle (verleng)snoeren, kabels, stekkerdozen overal.
Toen ik alleen woonde ging het nog zo'n beetje, maar sinds ik een man heb is het heel erg geworden.
Hoe krijgen wij e.e.a. elegant en betaalbaar weggetoverd??
Heb jij de Mediamarkt een soort van grijze stofzuigerslangen gezien, waar je snoeren in kunt bundelen, maar die zijn le-lijk!
Als over een paar maanden onze dochter (hopelijk) gaat kruipen, dan moet het ook nog eens een beetje veilig weggewerkt zijn.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen (of niet doen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

28-11-2008 om 23:51

Verstopt

Hoi,

Ik heb de snoeren zoveel mogelijk verstopt. Dus één stekkerdoos achter de televisie gezet op de grond en dan daar alle stekkers in. Er gaan dus nog maar 2 snoeren richting tv, die van de kabel en die van de stekkerdoos. Och ja en straks langs het laminaat zie ik ook alweer een snoertje van een boxje lopen. Alleen naast de tv staat een kastje en daarna zijn we bij de hoek van de kamer beland en staat tegen de andere muur de bank, dus ik kan ook makkelijk de draden daarachter verstoppen. Verder staat er in de andere hoek van de kamer een laptop met daaronder (helaas) een berg snoeren en een stekkerblok. Komt inderdaad ook door mijn man, ik ga zelf minder voor gemak en meer voor mooi, zou dus al die dingen helemaal wegmoffelen als het van mij zou zijn, maar hij houdt van praktisch en laat het lekker in het zicht liggen. Het is dat dat weer in een andere hoek van de kamer ligt dus niet echt opvallend. Op deze manier stoor ik me er niet zo aan, maar ik zou anders de snoeren zoveel mogelijk in plinten wegwerken ofzo? Of de stekkerblokken enzo toch hergroeperen dat het minder verspreid ligt.

Ik ben benieuwd of er nog echt goede ideeen komen, ik herken het probleem toch ook wel ondanks dat ik alles zoveel mogelijk heb proberen te verstoppen.

Maxime

Hier ook ergenis

Ja vreselijk, al die stekkers en snoeren. Achter de bank, achter een kastje, draadjes langs de muur van de boxen, laptopsnoer, voor wii,over het aanrecht voor koffiezetapparaat en waterkoker, stekkerdoos voor aquarium en straks ook weer een stekkerdoos voor de kerstboom om honderden mini lampjes op aan te sluiten.
Stofnesten bungelen aan al die snoeren. En omdat je een poging doet om de dradentroep te verstoppen zijn ze dus ook niet makkelijk te bereiken met stofdoek en -zuiger.
Ja prima idee, alles draadloos.Maar dan krijgen we weer een afstandsbediening erbij? Heb ik ook al een hekel aan. Hmm, èèn klein kastje aan de muur waarmee je alles kunt bedienen. Maar dan ook echt àlles. Ik lees mee.

dc

dc

29-11-2008 om 07:28

Uhm

hier ook kabels overal. Als mijn jongste erheen kruipt, haal ik hem gewoon weg. Eerlijk gezegd zie ik het niet eens meer...

Jolijt

Jolijt

29-11-2008 om 09:18

Bij de tv opgelost...

Hier ook een hekel aan alle draden en snoeren. Het surroundsoundsysteem van manlief heeft het ook niet overleefd. In de winkel staat het schattig, maar thuis met alle draadjes wogen de voordelen toch niet op tegen de nadelen. Voor de snoeren bij de tv hebben we een oplossing: tv staat in een hoek; in de hoek hebben we een plank gemaakt, met achter de tv een gat waar de snoeren doorgaan. Onder de plank zit een inzetkast voor dvdspeler, bluerayspeler, Wii etc, met gaten in de achterwand. Alle snoeren komen dus uit zicht bij elkaar op een redelijk stofvrije plek.

Minder lelijk

Behalve de lelijke stofzuigerslangen zijn er ook minder lelijke kleurige spoeltjes waar je snoeren op kan rollen. Ze zijn dan verpakt, maar goed, dan heb je, bij 5 snoeren, dus 5 van die plastic rondjes naast elkaar liggen (ipv 1 stofzuigerslang).

Groeten,

Temet

Ondergronds

misschien kan het bij jullie helemaal niet, maar misschien breng ik je ook op een geweldig idee...
hier lopen de lange draden (b.v. kabel uit meterkast naar t.v. 1 en t.v. 2 en radio) allemaal ondergronds.
dus onder de vloer door. er zit kruipruimte onder de vloer hier, kabeltje door gaatje naar beneden steken, in de kruipruimte, kruip, kruip en op gewenste plek weer gaatje boren en naar boven steken.
het mooiste is het als de draden omhoog komen op de plek waar het bewuste apperaat moet staan. hier komen draden omhoog op 5 verschillende plekken in de woonkamer.de muziekboxen zijn ook ondergronds verbonden (4 stuks) met de stereo.
maar er blijven ook draden over die onvermijdelijk zijn, b.v. van de telefoonstekker naar de telefoon. of van printer naar p.c.
je zou ook ondergronds enkele verlengsnoeren kunnen doorleggen, moet je wel eerst de stekker eraf halen voor je door het gaatje van de vloer kan.
maat bij ons is dat niet nodig. we hebben qua stroom genoeg aansluitingen en eigenlijk ook wel op de goede plekken.
dus hier weinig kabeltjes. alleen achter kastjes e.d. maar die frummelt mijn echtgenoot gewoon onder de plintruimte aan de achterkant van het kastje (loze ruimte, past precies).
ik zit zo even in de rondte te kijken....nee, alleen de telefoonstekker dus en 1 oplaader van mobiel (dochter). meer draden zijn hier niet zichtbaar.
groeten albana

ayla

ayla

01-12-2008 om 09:11

Gaat hier niet

in dit huis lag al een natuurstenen vloer toen we erin trokken met natuurstenen plinten. Hier kan ik dus niets achter plinten wegmoffelen en onder de vloer gaat ook niet, manlief ziet me aankomen, het is al geen klusser. Al die draden is ook iedere week weer een ergernis voor mij, lelijk en onhandig maar ik zou niet weten wat ik eraan kon doen

Anna3

Anna3

01-12-2008 om 10:25

Super..

..lijkt me dat, alles ondergronds! Dat niet meer mensen zoiets bedenken.
Wij wonen in een appartement op de begane grond, dus dat moet in principe kunnen. Anders stuit je wel op bezwaren natuurlijk
Maar het is hier beneden wel heel erg spinnenwebberig, muffig, stinkerig en vochtig beneden, dat is vervelend.
Bedankt iedereen voor alle tips.

Je moet er iéts voor over hebben........

ja wat denken jullie.......dat wij stofzuigen in de kruipruimte? welnee....'t is hier net zo stoffig en muf in de kruipruimte als bij jullie. maar toen we ons huis kochten zaten die gaten en 1 achtergelaten kabel (t.v.) er al....dus hebben we 2 gaatjes erbij geboord (kan van bovenaf) en hebben onze kleuter(5) de kruipruimte ingestuurd. toen had man wel het e.a. aan verlichting in de kruipruimte gezet trouwens. maar kleuter was en is niet gauw bang voor zulke dingen én was het kleinste dus pastte het beste in de kruipruimte. die vond het wel een spannend avontuur....ik scheen met een zaklampje door de gaatjes van boven zodat kleuter het gaatje goed kon zien, man boven 't gat van de kruipruimte om kleuter goed in de gaten te houden en andere kind stand-by om eventueel ook af te dalen om kleuter eruit te halen. en man en dochter maar kleuter aanmoedigen met hun kop door dat gat....
maar het ging als een tierelier. kleuter is nu 10 en is nog 'trots'op het resultaat....
man daalt voor geen goud af in zo'n kruipruimte die is als de dood voor spinnen én muizen en zelf zag ik me daar ook nog niet kruipen....('t is hier wel érrug laag, dus op je buik.)
hier hebben we kiezelbeton in de vloer (onder het parket) en daar kan alleen een klopboor doorheen. dus als wij door kiezelbeton kunnen boren, kan je ongeacht welke vloer je hebt er doorheen. niks is sterker dan kiezelbeton volgens mij....wij hebben gewoon geboord in het hoekje tussen de plint en de vloer, dan zie je het minste qua kabels.
en stekkerdozen wegwerken onder plint, bedoel ik de plinten van kasten/kastjes. de meeste kasten (vast niet alle, maar de onze wel) hebben een plint onderaan waarachter loze ruimte zit. die gebruik je ook niet en vooraan zit die plint ervoor....daar zitten onze stekkerdozen dus in.
groeten albana

Ook onderlangs

Wij hebben gelukkig ook bijna geen snoeren in het zicht. De stekkerdozen van de schemerlampen zitten achter de gordijnen en er loopt dus een klein stukje snoer van lamp naar gordijn. De snoeren van de boxen (dvd surroundsound gebeuren) lopen door de kuipruimte. Manlief heeft dat keurig gedaan met pvc buizen onder de grond waar de snoeren weer doorheen lopen. De aansluiting van telefoon en tv zaten op de verkeerde plek (of tv en telefoon staan verkeerd!) maar die snoeren zijn ook via de kruipruimte omgeleid. Ik ben zelf gelukkig nog nooit onder de vloer gekropen, maar mijn lief heeft er geen enkel probleem mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.