Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

24-01-2009 om 22:19

Ik wil engels leren spreken

Ik wil engels leren spreken. Ik kan wel engels lezen, maar spreek het slecht. Mijn kinderen zijn dyslectisch en mijn broer ook, ik ben nooit getest, maar heb veel vergelijkbare problemen en daardoor kan ik wel lezen (woordbeelden), matig verstaan en slecht spreken.
Ik heb een Ier ontmoet die mij iets kan leren wat ik heel graag wil leren, maar er is dus een taalprobleem. Wie heeft er praktische tips/website o.i.d.
Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Marieke

In mijn jeugd heb ik goed Engels leren spreken door tv-series in het engels (amerikaans) te kijken met ondertiteling, en dan nam ik het vaak op op een bandje en dat luisterde ik dan. Dan wist ik al een beetje waar het over ging. Misschien kan je Engelse luisterboeken vinden die je al in het Nederlands kent.

Marie L

Marie L

25-01-2009 om 09:30

Taalcursus van itunes

Gisteravond heb ik zelf een cursus Italiaans gedownload van iTunes. Ik kan je dus nog niet zeggen hoe het bevalt. Je kunt er ook (gratis) cursussen Engels downloaden. Verder hebben de volksuniversiteiten taalcursussen.

De tip van Petal is ook een goede, met ondertiteling (text pagina 888) BBC kijken.

Succes!

amar

amar

25-01-2009 om 13:48

Boek en speeches obama

Las net in de krant dat veel Japanners engels leren aan de hand van de toespreken van Obama. Diens boek en de cd erbij met Obama's speeches erop worden massaaal aangeschafd.Ideetje?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2009 om 14:37

Grappig

Je zou er toch ook jaloers op worden hoe Obama zich uitdrukt?

Jippie

Jippie

25-01-2009 om 15:46

Och

"Je zou er toch ook jaloers op worden hoe Obama zich uitdrukt?"

Hij lepelt vaak ook alleen maar zijn gedachten op die iemand anders voor hem heeft uitgewerkt http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/20/barack-obama-inauguration-us-speech

Verder zou ik het juist in persoonlijke begeleiding zoeken ipv het zelf proberen te leren

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2009 om 00:11

Obama

Uiteraard heeft hij tekstschrijvers, maar je merkt dat deze manier van spreken hem makkelijk af gaat en het dus in zijn systeem zit. Bush had ook tekstschrijvers...

Kijk eens hier...

www.livemocha.com

gr, Sabrina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.