Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik zoek al tijden een zwart, fluwelen colbert...

Ja, het gaat natuurlijk nergens over. Maar toch.

Maanden geleden gezien bij een dame die ergens een praatje voor een groep hield. Mooie donkere spijkerbroek, laarzen, witte blouse. Heel basic. Maar heel mooi met een zwart (of heel donkerblauw) fluwelen colbert. Ik vond 't prachtig.
Nu heb ik een gewone maat 38/40 maar vooral de heupen zijn wat breder zeg maar; hollandse bouw dus.
Nou kan ik op mijn werk best in spijkerbroek maar door die brede heupen wordt 't snel heel, tsja, tuinwerkerig zeg maar
Ik kies dus vaak voor rokken met een mooie laars eronder. Ik heb 1 ander colbertjasje, en dat draag ik ook heel graag, ooit bij Oilily gekocht in een grappig ruitje. Werk bij IT bedrijf dus 't moet niet te stijf, maar soms moet ik ook iets presenteren en zoek ik net die balans tussen casual maar wel netjes.

Hoe dan ook. Zo'n colbertjasje is het helemaal. Met als bijkomend voordeel dat ik zoiets ook aankan met kerst, of op een feestje, of bij theaterbezoek of zo. Ik zie veel mogelijkheden maar geen jasje!
Al heel wat gegoogled op 'zwart fluwelen jasje colbert' maar niks. Wie oh wie? Zo'n gek kledingstuk is het toch niet?
Het moet overigens wel over de heupen vallen...

Ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

03-11-2008 om 18:22

Eens!

Ik héb een zwart fluwelen colbert, en ik draag 'm HEEL vaak. Kan bij netjes, kan bij casual en in de zomer heb ik hem als jas aan.

Ik heb 'm al zeker 15 jaar of meer.. en hij was toen al tweedehands. Daar heb je dus niks aan, maar het is de moeite van het doorzoeken waard

Minnie

Yta Chalne

Yta Chalne

03-11-2008 om 18:32

Donkerblauw

Ik heb precies het model wat jij bedoelt in heel donkerblauw. Echt heel mooi. Twee jaar geleden gekocht bij Claudia Sträter, met bijpassend fluwelen rokje (net boven de knie), maar inderdaad bijna overal mee te combineren.
Ik heb ze onlangs wel in Duitsland gezien, daar zijn ze wat meer van de witte blouses en blazers Misschien bij Heine (postorder)? En misschien zoeken op velours ipv fluweel?

Maria

Maria

03-11-2008 om 18:39

Kijk eens bij

www.wenz.nl (geen aandelen). Colberts worden ook wel Blazers genoemd, dus daar kan je ook onder zoeken.

Succes, Maria

Misschien bij

la ligna of purdey?

m@

m@

04-11-2008 om 21:25

Kerstcollecties

Ik heb er een paar jaar geleden eentje uit de kerstcollectie van Mexx gekocht. Hele leuke, die voor net kon, maar ook op een spijkerbroek. Heb er enorm veel plezier van. Dus ik zou zeggen...hou de kerstcollecties een beetje in de gaten.

Groetjes,

M@

moeder

moeder

05-11-2008 om 10:12

Zara

Bij Zara hebben ze heel veel fluwelen colberts in heel veel kleuren! Vallen ene jaar vallen ze ruimer dan 't andere; gewoon een keer proberen! En, ze zijn betaalbaar.

Succes.

Mare

Mare

05-11-2008 om 13:38 Topicstarter

Dank voor meedenken dames!

Heb inmiddels druk gegoogled op alle door jullie gegeven merken maar helaas... nog niets. Claudia Strater heeft niet echt online blazers zo te zien, dus daar moet ik gewoon de winkel in.

Ja, ik heb ook mijn hoop een beetje gevestigd op de kersttijd die er aan komt. Haha, leuk te horen dat een paar van jullie zo goed begrijpen waarom ik nou juist zo graag dat specifieke kledingstuk wil! Jullie bevestigen precies mijn idee erover dat je het heel veel kunt dragen; als 'net', op een spijkerbroek zodat casual net even iets gekleder wordt maar niet opgedirkt wordt, etc.

Zara is idd ook een goede tip; daar zal ik ook eens gaan speuren als ik in de stad ben.

Mexx zit hier ook, dus daar kan ik morgenavond gaan kijken. Heb al vaak gekeken bij Esprit (mijn absolute favoriete kledingmerk) maar (nog) niets.
Recentelijk heel veel tevergeefs lopen winkelen ivm trouwerij, en alhoewel ik 'gewoon' winkelen heel leuk vind zie ik op tegen winkel-in-winkel-uit op zoek naar iets speciaals.

Zal nog even online op Mexx kijken, wie weet...
Dank voor meedenken dus! En als iemand 'm online tegenkomt; laat het me weten! Zou helemaal makkelijk zijn..

groet
Mare

Plien

Plien

06-11-2008 om 00:45

Marktplaats?

Heb je daar al gekeken? Je weet nooit...

Astrid

Astrid

06-11-2008 om 13:47

H&m

Ik heb net een zwart ribfluwelen colbert gekocht bij H&M (op de website). Mooi net colbert. Staat geweldig. Ik draag voor mijn werk vaak een colbert met een donkere spijkerbroek. Een mooie nette donkere kleur. Een donkere wassing kleed enorm af. Als ik een middenblauwe (zeg maar de meest gangbare) wassing neem lijk ik 2 maten breder. Ook hoe de pijpen vallen is van belang. Ik kan alleen skinny hebben (nooit gedacht, maar dat kleed dus echt af) of met een lichte flair.

Geisha

Goed idee, ik heb er vorig jaar 1 gekocht van Geisha en draag 'm echt vaak. Ik heb er ook een broek bij.
JOnne

Mare

Mare

06-11-2008 om 19:47 Topicstarter

Bijenkorf, claudia strater, mexx, esprit...

net allemaal geweest. Noppes!
Geisha zie ik wel een site van maar je kunt er niet online shoppen helaas... En hier in de buurt zit hij niet.

H&M; waar staat die dan Astrid? Net gekeken en zie wel colbertjes maar met satijnen randen en dat bedoel ik nou weer net niet.

Marktplaats, Speurders... ook al afgeweest. Heel brede zoektermen ingevoerd 'zwart fluweel velours blazer colbert jasje'.... maar niks. Getver. Heb ik weer.
Morgenavond ook weer zo'n typisch feest (vriendin wordt 50) waarvan je niet weet hoe feestelijk of casual men is; en daar lijkt het me weer zo'n ideaal moment voor een ZWART FLUWELEN COLBERT. Mmm. Zou het helpen; zo de kosmos inschreeuwen dat het vanzelf op mijn pad komt?

Ach wie weet. Wel weer door dat geshop een mooi wollen rokje van Esprit gekocht. He, dat was nu weer niet de bedoeling
Mare

rosa

rosa

07-11-2008 om 09:39

bij www.laredoute.be zoeken op veste velours

rosa

rosa

rosa

09-11-2008 om 16:56

Mare?

Is 't wat?

rosa

Mare

Mare

11-11-2008 om 17:34 Topicstarter

Rosa, je bent geweldig...

... sorry dat het even duurde. Superdruk op het werk, en dus even niet prive achter de computer gekropen.

Euh... ooit al eens een carriere als personal shopper overwogen ??
Precies het model dat ik bedoel. IK heb net met een meetlint gestaan want ik vind ook de lengte wel belangrijk. Daar twijfel ik nog over... Wat ik wil gaan doen is een ander colbert wat wel goed valt te gaan meten, en dan eens kijken of de lengte ok is.

Wel gek overigens, die verschillen in prijzen. VOlgens mij zijn ze precies hetzelfde...
Overigens heb je me wel op een idee gebracht. Ik zocht in het nederlands, maar ja, het kan natuurlijk ook in een andere taal.

Ik zie beelden van een Mare, tikkie casual maar toch sjiek met een mooi zwart fluweren colbert... Trouwens, in het donkerblauw ook wel heel mooi. Oeh; kan ik daar weer over gaan aarzelen...

Top dus Rosa, dank!
En als je nog zin hebt in verder speuren, ik blijf open staan voor verdere suggesties hoor!

rosa

rosa

11-11-2008 om 18:00

Mare

Denk er zelf ook over er eentje te kopen, ben wel door je overtuigd.

Enne, personal shopper: ik zou er graag eentje hebben. Heb een hekel aan winkelen, vind erg weinig dingen echt leuk. Maar kan wel aardig googelen..

rosa

Mare

Mare

12-11-2008 om 17:09 Topicstarter

Rosa! nu 65% korting.....

ging net de site op om te bestellen en wat ziet mijn oog? Waar het jasje (althans op belgische site) eerst 109,- euro was is deze nu met 65% korting E. 38,15!

Kijk, dan kan ik er zelfs 2 bestellen, 1 in donkerblauw en 1 in zwart! Nu nog even puzzelen hoe betrouwbaar die site is en of je vooruit moet betalen... en dan snel bestellen!

Ben benieuwd of jij 'm ook nog koopt

groet
Mare

rosa

rosa

13-11-2008 om 08:24

Probleem

Geweldig, die korting! Ik wil ook bestellen, maar nu lijkt het toch of je alleen vanuit Belgie en Luxemburg kan bestellen, grrrr. Ik heb ze een mailtje gestuurd.

rosa

Mare

Mare

13-11-2008 om 17:06 Topicstarter

Ik heb al antwoord op mijn mail en...

die luidt;

..Mevrouw,

Momenteel zijn er geen redoute kaarten in Nederland.

Hoogachting,

Grégory D

FInalia NV..

Daar kunnen we het mee doen Rosa! Gaan we weer verder zoeken.... snif.

rosa

rosa

14-11-2008 om 07:48

Ah nee

In zoveel landen verkrijgbaar en dan niet hier.
Net nue ik helemaal enthousiast was. Sorry Mare, blij gemaakt met een dooie mus.
rosa

Maria

Maria

14-11-2008 om 11:48

Misschien een belgische Ouders Online-ster?

Misschien kan je via een Belgische ool-ster iets bestellen? Moet je wel goeie afspraken maken natuurlijk, maar als je bijv. tel.nrs. uitwisselt zou het best kunnen. Je zou een oproepje kunnen doen bij Vraag en aanbod.... Tis maar een idee....

Groet, Maria

rosa

rosa

17-11-2008 om 14:59

Mare!

Ik krijg net antwoord op mijn mail:

"Helaas is het niet mogelijk om catalogi noch bestelling te versturen naar Nederland. Sinds 1999 heeft onze Algemene Directie besloten om de markt naar Nederland stop te zetten. (...) Via onze collega's in Frankrijk op www.laredoute.fr kunt u wel bestellen en ook catalogi aanvragen."

Dus dan zou het toch kunnen. Ik ga er vanavond nog eens naar kijken.

rosa

Mare

Mare

17-11-2008 om 22:20 Topicstarter

De aanhouder....

Goed van je Rosa!
Ik ben reuze benieuwd... dus ik houd dit draadje in de gaten!

En vwb die suggestie van een belgische OOL-ster; wel heel creatief bedacht maar het lijkt me toch een beetje te ingewikkeld. Stel het past niet of er is iets niet goed, dan wordt het ruilen ook wel heel lastig.
Liever 'gewoon' dus. We wachten af..

Mare

rosa

rosa

17-11-2008 om 22:46

Kon account aanmaken

Maar nog niet bestellen. Mogelijk krijg ik eerst een password toegestuurd, morgen verder.
Maar: het ziet er hoopgevend uit. Hij is ongeveer 50 euro (50% korting)- ik bestel 'm in beide kleuren.

rosa

Mare

Mare

18-11-2008 om 17:53 Topicstarter

Super!

Ik ga het ook gewoon proberen - niet geschoten is.... etc.

We houden elkaar op de hoogte (en nu maar hopen dat de colberts al die moeite zijn waard geweest - grijns)

Mare

rosa

rosa

24-11-2008 om 09:44

Niet dus

Nou, hoewel je in principe vanuit NL bij Redoute in Frankrijk kunt bestellen, kan dit colbert net weer niet.

Ik geef het eventjes op. Misschien lopen we er de komende feestmaand toch nog zomaar ergens tegenaan..

rosa

mem

mem

24-11-2008 om 17:07

Folders

in allerlei folders staan zwarte ribfluwelen of gewoon fluwelen colberts ( belgie ), dan moet dat toch ook in NL wel lukken. Folders van winkelketens die in meeredere landen zitten ( scapino, C en A, H en M)

Mare

Mare

24-11-2008 om 17:32 Topicstarter

Balen zeg...

.. al die moeite!

En helaas Mem, tot nu toe nog niet een gewoon fluwelen colbert ontdekt. Als ik ze al zie - en dat valt eigenlijk enorm tegen in deze feestmaand - zijn ze vaak te kort, of hebben weer iets extra's als satijnen banden of zo.

En dat wil ik nou net niet. Ik wil een mooi, maar basic colbert dat gewoon mooi is door snit en model. Dan kan ik 'm voor een feest of zo leuk optuigen met een fraaie blouse en ketting of zo. Maar kan ik 'm ook aan voor een presentatie op mijn werk met een basic blouse en spijkerbroek met mooie laarzen. En zo heb ik er gewoon meer aan.
En juist een 'gewoon' (lees; langer) colbert dat over de heupen valt... ik zie het echt helemaal nergens.

Nou, wie weet, komt het toch nog in de winkel. Als dat zo is hoor je het meteen Rosa!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.