Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

04-01-2015 om 16:00

Ik zoek een bureau voor in de woonkamer

We zijn bezig om de woonkamer wat op te knappen. Ik heb al een interieurmevrouw gehad en zij had een waanzinnig idee om de tv, computers en een antiek kastje tot één geheel te smeden, ware het niet dat het antieke kastje te hoog is voor haar idee. Ik kom er niet helemaal uit. Nu dacht ik, als ik nu de tv op het antieke kastje (90cm hoog) zet en links en rechts een klein strak bureautje er naast waar de Macs op kunnen, dan ben ik er ook.
Ik heb nu een lang wit bureau in de woonkamer waar ze samen op staan. Computers uit de woonkamer is met zorgenkinderen geen optie, veel geld in een bureau investeren ook niet omdat ik als de Macs afknappen overstap op laptops.
Ik zoek een klein bureau mét la en met eventueel een mogelijkheid om snoeren weg te werken. Zelf denk ik dat iets wits en best strak het mooist is als contrast bij het antieke kastje. De stoelen van de eettafel worden ook bij de computer gebruikt, dat worden witte eames dsw.
Wat is mooi en nog belangrijker, waar koop ik het of ben ik in de verkeerde stijl aan het zoeken? Ben nu al dagen aan het googlen.

Mijntje

Mijntje

04-01-2015 om 17:38

secretaire

Heb je al op marktplaats gekeken? Ik weet nog of het mooi is, twee strakken bureautjes en 1 antiek kastje in het midden. Waarom toch niet 1 ondiep lang bureau? Of evt een secretaire? Dat zie er dicht meteen opgeruimd uit. Ik denk dat 2 meubels aan een muur rustiger oogt dan 3.

SdV

SdV

04-01-2015 om 18:29

smalle (schrijf)tafel

Je kan kiezen voor twee smalle (schrijf)tafels, antiek of heel strak en modern, eventueel met een lade. Hoewel twee dezelfde antieke tafels op de kop tikken best lastig zal zijn.

Zelf heb ik deze tweedehands op de kop getikt (op marktplaats); http://www.meuble-decoration-pays.com/images/eichholtz-bureau-st-andrew-noir-tbl05011.jpg (die is er ook in het bruin). Maar nieuw dus heel duur.

Voor inspiratie kijk ik graag naar laredoute(.fr), moooi, woood, marieclairemaison. VTwonen had ooit een mooi strak bureau, wie weet hebben ze dat nog? En ben weg van deze: http://www.laredoute.be/nl/schrijftafel-om-tegen-de-muur-te-plaatsen-margaux-keller/prod-324366778-551714.aspx (omdat we niet genoeg muurruimte hadden, voor de tweedehands eichholz gegaan). Die zal vast niets zijn maar ik wilde 'm toch even delen.

Juno

Juno

04-01-2015 om 18:42

Witte ombouw

Die interieurmevrouw had een witte u-vormige ombouw bedacht. Computer, tv en dan nog plek voor een lampje op de ombouw en een lectuurmand er onder. Leuk, maar het kastje heeft dus geen goede werkhoogte en ik heb geen één maar twee Macs die een plekje nodig hebben.
Ze heeft heeft andere dingen gemaild die wel leuk zijn maar niet passen, zoals zo'n lang wit zelfmaakdressoir met daarop de tv. Erg leuk, ook mijn smaak maar ik schiet er niets mee op. Ik merk dat ik een beetje in haar ideeën blijf hangen. Ik heb ook al allerlei opties uitgetekend: bureau met daaraan vast een laag plateau voor de tv en dan een witte ombouw voor het kastje. Het wordt dan wel erg groot allemaal en ook met verschillende hoogtes.
Als ik zowel links als rechts een bureautje zou doen, is de boel symmetrisch, wordt het hopelijk één geheel en staat de tv tegenover de zithoek. Anders heb ik een lang wit bureau tegen een antiek kastje aan, ik weet niet hoe ik dat samen kan voegen en er is geen andere plek waar het kastje of de computers kunnen staan. Het is een echt antiek kastje, verven of poten afzagen is geen optie .
VT-wonen, moooi en woood heb ik al gekeken. Ik kijk zo of ik de link kan vinden van bureau met tv, dat maakt het denk ik wat duidelijker.

Juno

Juno

04-01-2015 om 18:47

Zoiets

https://www.werkspot.nl/profiel/impressiva-j-meulendijks/referenties

Leuk, maar dan moet dat kastje er nog bij. Ik dacht om dan eventueel met die ombouw omhoog te gaan en een u-vorm te maken en daar het kastje onder te schuiven. Dan wordt alles met een witte lijn verbonden, optisch één geheel en heb ik voldoende bergruimte en werkplek. Nadeel is dat de drie horizontale vlakken verschillende hoogtes hebben en dat het best wel een gevaarte wordt. Voordeel is dat zowel Macs als tv wit zijn, optisch rustig. Maar ik weet niet of dat mooi is en twijfel enorm.

Mijntje

Mijntje

04-01-2015 om 18:50

Wij hebben na lang zoeken op mp een kastje gevonden voor 50 euro om de tv op te zetten (en apperatuur in op te bergen). Deze staat naast een antieke kast, is heel anders maar toch staat het heel mooi. Op mp kan je voor weinig iets moois krijgen, een kwestie van goed zoeken.
Voor eenheid kan je het bureautje in dezelfde kleur verven als het antieke kastje?

Snuffel

Snuffel

04-01-2015 om 19:13

Op maat laten maken

Hoeft echt niet de wereld te kosten. Ik zou eens gesprekje aangaan met een bedrijf(je) dat meubels op maat maakt, krijg je ook meteen nieuwe invalshoeken. Bijvoorbeeld Kastwerk maar er zijn natuurlijk massa's zzp-ers die dat soort dingen kunnen.

Juno

Juno

04-01-2015 om 19:13

Moeilijk hoor

Mijn lage kastje lijkt op deze:

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-meubels-kasten/m885182085-te-koop-empire-penant-eiken-kastje.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Het lastige is dat zowel tv als computers als dat kastje bij elkaar moeten komen. Het moet wel een eenheid worden. Heb op mp ook gekeken voor die zwevende blokken voor de tv, die vind ik ook erg mooi. Heb zelfs al gedacht aan een pastoe-achtige witte kast in dezelfde afmeting als het antieke kastje om daar de tv in te doen. Soort spiegelen van de meubels in vorm en tegengesteld aan stijl. In Adam staan van die hypermoderne grachtenpanden. Wel de stijl, maar duidelijk modern. Zo kwam ik op het idee. Hmm, bedenk me nu dat ik ook zo'n witte vierkante kast kan doen waar de computers in komen, dan zo'n laag blok voor de tv en dan dat antieke kastje.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-01-2015 om 19:42

U vormige ombouw?

Is het de bedoeling dat deze om het kastje heen gaat en daarbovenop dan de beeldschermen, tv enzo?

En dat kan niet omdat het kastje te hoog is?

Ik zou dan een gaan kijken bij Ikea voor twee bureautjes voor ernaast.

Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon wachten totdat de Macs het leven laten, of nu alvast die laptop aanschaffen. Waarom half oplossen?

SdV

SdV

04-01-2015 om 19:54

ontwerp vs gebruik

Ik denk dat zoiets heel mooi kan zijn als het strak en simpel in gebruik is. Anders heb je kans dat het een groot en rommelig ding wordt dat overheerst in de woonkamer. Dus stiekem denk ik dat je teveel wilt, en het kastje en de ombouw-oplossing samen rommelig wordt. Dus kies of het idee en plaats het kastje ergens anders of gooi het idee over boord.

Want stel nu dat de macs het begeven en je een laptop neemt, is het bureau-deel van het geheel dan als bureau-functie overbodig geworden? Dan wordt zoiets snel een tafel voor post, papieren, tijdschriften. Dat zou jammer zijn aan zo'n ontwerp. Zo'n zelfmaak dressoir klinkt overzichtelijker en past beter met laptopfunctie. Hoe hoog wordt dit? Dan gaat het om je Macs op de juiste hoogte te krijgen als het dressoir niet hoog genoeg is met een oplossing over je toetsenbord. Mijn idee is dat strak ontwerp ook functioneel moet zijn (dwz hoe jij het gebruikt) anders wordt het alsnog rommelig.

Ik moet erbij zeggen dat ik niet zo houdt van wandmeubelen en dat idee krijg ik er een beetje bij. Maar misschien heb ik het verkeerd. Wat is het probleem in je woonkamer: klein en smal (en lang)?

Juno

Juno

04-01-2015 om 20:14

SdV

Je slaat de spijker op de kop! Ik hou niet van wandmeubels, wil eea wel strak weg gewerkt hebben maar zit met die macs in mijn maag. Ze zijn nog goed maar inmiddels al wel een jaar of 8 oud. Niet heel realistisch om daar de woonkamer op aan te passen. Zo'n dressoir zou niet hoog worden dus daar kan ik niet met een laptop aan werken. Dat kan wel aan de eettafel en dat ik de laptop bewaar in het dressoir. De kinderen maken ook hun huiswerk beneden en hebben veel! hulp nodig.
Wat bedoel je met een oplossing over het toetsenbord? Wat ook nog kan is dat ik wel haar idee doe en dan een kruk of hoge stoel koop voor bij de computer.
Woonkamer is prima maar er zijn een aantal beeldbepalende elementen waar ik rekening mee moet houden.

amk

amk

04-01-2015 om 20:52

Ikea?

de Micke: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60221616/#/30213076

strak wit, met een la en een mogelijkheid om de snoeren weg te werken. Is niet heel erg diep.

Juno

Juno

04-01-2015 om 21:18

Dat is ook een goed idee!

Dat is ook een goede, amk! Budgettair interessant, symmetrisch en een la!
Ik denk dat het of die Micke wordt of een hoge ombouw met een (doorzichtige) kruk.

amk

amk

04-01-2015 om 21:24

hij kan 2 kanten op gebouwd worden als dat nodig is. Je zult ook al wel gezien hebben dat ze er ook breder zijn en eventueel met een opbouw.

Ikea

Bureau is ook in andere kleurencombinatie te krijgen, misschien wel handig als het toch tijdelijk (paar jaar) is, kan je die bureaus over paar jaar weer verkopen

SdV

SdV

04-01-2015 om 22:01

toetsenbord

Je schermen kunnen op een (smalle) tafel staan en je toetsenbord heb je vervolgens op een blad dat je op schoot hebt (bijv verhoogd) of op een aanschuifbaar tafelblad (terwijl jij op de bank zit, bijvoorbeeld). Dat ligt aan de indeling van je woonkamer, het (intensieve?) gebruik van je Macs. Ik bedoel te zeggen dat je niet perse het scherm en het toetsenbord aan 1 oppervlakte hoeft te hebben.

Je kan denken aan een dressoir met een verhoging voor de Macs (en een aanschuif tafel voor je toetsenbord) of een uitschuifbare plank voor je toetsenbord (en een hoge kruk), de televisie weg en de tv bekijken op een van de Macs (als het technisch mogelijk is). Of toch een andere oplossing: geen televisie op een kastje maar een plat scherm aan de muur aan een uitschuifbare draaiarm. Eventueel als er geen gebruik van wordt gemaakt, weggewerkt achter een luik (spiegel, schilderij, een soort plank op rails).

Barvaux

Barvaux

04-01-2015 om 22:10

hmmm

Computers van acht jaar oud? Ik zou laptops kopen!

amk

amk

04-01-2015 om 22:12

Barveaux

Hoezo, als ze het nog gewoon goed doen, waarom dan al vervangen?
Die dingen zijn nogal milieu belastend om te maken en te verwerken. Denk ook nog even aan de slavernij om aan de zware metalen te komen. Gewoon zo lang mogelijk gebruiken.

Ik werk op een 8 jaar oude laptop. Die gaat echt nog lang niet weg.

Barvaux

Barvaux

04-01-2015 om 22:18

amk

Dan koopt ze toch tweedehands... waarom je hele woonkamer zo omgooien en met ikea bureaus beginnen die leuk staan in een kantoor als het met een laptop kan?

Juno

Juno

04-01-2015 om 22:38

Zitgedeelte

Het woonkamergedeelte waar het om gaat is rechthoekig. Aan de ene korte kant komt de bank, rechts bij het raam twee fauteuils. Kleed, salontafel, twee poefjes. Aan de muur tegenover de bank komt de tv. Tussen bank en tv/computers zit een meter of vijf.
Macs worden intensief gebruikt, er is echt een werkplek nodig. Huiswerk, betaald werk, er gebeurt meer op die dingen dan filmpjes kijken.
Ik wil graag nieuwe fauteuils en eetstoelen, is ook nodig want in die ik nu heb vallen gaten en zitten splinters. Het budget wat ik voor de woonkamer heb uitgetrokken is dan al aardig op, ga geen computers weg doen als het nog werkt.
Oudste kwam met het idee voor Netflix, scheelt ook weer heel veel spullen in de woonkamer. TV kijken op Mac zou wel kunnen, maar het scherm is wat klein om vanaf de bank te kunnen zien. De tv is plat en niet lelijk. Dat scheelt .

SdV

SdV

06-01-2015 om 14:26

room divider?

Voor de combinatie bureau en plek voor de televisie aan een wand vind je, denk ik, zo snel geen standaard oplossing bij standaard winkels.

De woonkamer klinkt best ruim. Is het geen idee om een room divider (een kast zonder deuren die de ruimte in twee deelt) neer te zetten met aan de ene kant de televisie en de andere kant een bureau met de macs? En dan geen scherm maar eerder een kast. Het kan een kast zijn die aan twee kanten open is of alleen aan de televisiekant of juist aan de werkkant (met een mooie afgewerkte achterkant) Zo'n kast kan je op maat laten maken maar er zijn ook diverse kasten te koop. Het voordeel is dat je naar een oplossing kan zoeken waarbij je je huidige kastje kan houden en er naast een eigen bureau kwijt kan zonder dat het rommelig wordt. Zoiets oogt ordelijker, ook als je je macs aan laat staan en papieren laat liggen. Het is natuurlijk afhankelijk van de vorm van je huiskamer maar het hoeft niet midden in de kamer, je kan het ook zo maken dat je een soort 'walk-in bureau' hebt met kast en bureau aan een kant en een muur aan de andere kant. Want zoveel ruimte heb je daar eigenlijk ook weer niet voor nodig, denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2015 om 16:54

Geen wit

Als je kastje op de foto lijkt die je hierboven geplakt hebt, zou ik niet weer naar wit gaan, maar iets kiezen wat dicht bij het kastje komt. Je zou een paar losse poten kunnen kopen met daarop een los blad. Mijn dochter heeft een keukenwerkblad gekocht.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/kitchen/24264/

Juno

Juno

11-01-2015 om 15:20

Bedankt!

Het wordt totaal anders, al jullie opmerkingen hebben me flink aan het denken gezet! Dingen als een 'tafel voor de post', 'woonkamer aanpassen aan oude apparatuur', 'verkoop de oude computers' en 'wit'.
Er komt géén bureau in de woonkamer. Het geld dat ik hiermee uitspaar geef ik uit aan laptops. Die er ooit toch wel zouden zijn gekomen maar nu iets eerder. De computers verkoop ik.
Ik koop bij Ikea een tv-kast van Besta Burs, gewoon een wit blok op pootjes van 120 cm waar ik dan lades in doe. Om het bij de rest van het interieur te trekken komt er een eiken blad op. Idee van Pinterest , niet van mezelf. Die tv komt tegenover de bank en naast het kastje te staan. Een klein kastje uit dezelfde serie wordt het bijzettafeltje naast de bank. Ook hier komt een eiken blad op. Soort echo van meubilair.
We hebben ons oog laten vallen op Eames dsw, een wit stoeltje met poten van hout en metaal, dat worden de eetstoelen die vlak bij de tv staan. We moeten nog live zitten, ik heb ze lang geleden wel gezien en het is wel wat ik mooi vind.
Bedankt dus allemaal, het heeft erg geholpen om alle gedachten die door mijn hoofd tuimelen te ordenen en zo op nieuwe en andere ideeën te komen!

Nog één tip

Ik heb een (IKEA)bureau in de woonkamer staan met daarop een laptop en een groter scherm. Ik sluit de laptop aan op het grotere scherm en kan dan toch goed werken. Het scherm van de laptop vind ik namelijk erg klein.

Tsjor

Juno

Juno

04-01-2016 om 08:40

Update

Het is toch nog iets anders geworden. De ene Mac heeft het begeven, de ander staat nu op zolder op een bureau en ik heb afgelopen week een laptop aangeschaft. Die witte Ikeakast was uitverkocht en ik heb het hele idee van een strakke witte kast los gelaten. Ik bleef daar in hangen omdat de interieurmevrouw dit getipt had en we het wel mooi vinden. Eigenlijk past het niet bij ons. Ik heb een oud, laag, groen metalen kastje gekocht waar de tv op staat. Er in de dvd's en apparatuur. Volgens mij een kastje uit het leger of van een schip of zo, helemaal Juno.
De witte Eamesstoelen hebben het niet gered, we kwamen een winkel in waar ze originele verkopen en daar stond een prachtig setje gekleurde. Ik heb nu zes verschillende die prachtig bij elkaar staan.
Nog bedankt voor alle input!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.