Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-08-2009 om 11:15
Soms rij ik langs flats, en zie daar was hangen op alle mogelijke manieren. Met knijpers, zonder knijpers, lagen over elkaar, recht, slordig, alles even grauw en kleurloos, dagenlang in weer en wind, tussen de poepende duiven, etc. etc.
Nu weet ik van mezelf dat ik een grote zeikerd kan zijn bij het ophangen van de was, tenminste.....in de ogen van man en zoons.
Hier hangt was die niet in de droger kan altijd binnen, liefst binnenstebuiten zodat je minimale afdrukken ziet van de wasknijpers, altijd strak en uitgeslagen, aan een aantal wasknijpers per kledingstuk om 'bochtjes' te voorkomen.
21-08-2009 om 20:40
Hahahaha
ja, erg onnodig inderdaad....ok, warmte pomp droger....onthouden....minder krimp! Dank Temet!
23-08-2009 om 21:42
Niet zo moeilijk
Ik hang de was op een rekje in de logeerkamer, met de openslaande deuren open (dus bijna buiten). Ik sla alles uit en probeer het zo glad mogelijk op te hangen, zonder knijpers. Overhemden en bloesjes gaan op een hangertje, dat is ook het enige wat gestreken wordt. Knijpers vind ik vooral handig om aangebroken verpakkingen dicht te maken, maar volstrekt overbodig voor de was.
26-08-2009 om 12:16
Parel
Een gelijkgestemde: ook op kleur en van groot naar klein. Was ophangen begint bij mij met het sorteren: eerst zwart, blauw, groen, roze (ja, een dochter zit er ook nog tussen). Zo'n saai klusje moet je gewoon op de één of andere manier leuk maken. Bonte knijpers is bij mij geen risico: ik heb alleen maar houten
26-08-2009 om 16:48
Per persoon
Ik sorteer niet per kleur of soort, maar per persoon. Dan vouwt ik het, als het droog is, gelijk in de wasmand en heb ik een stapeltje dat zo in de kast kan. Anders moet ik later weer uitzoeken welk kledingstuk bij wie hoort. Ook heb ik altijd een lijntje ertussen leeg, hang ik sokken per paar en hang ik mijn ondergoed uit het zicht. Man heeft er geen problemen mee als zijn ondergoed in het zicht hangt, en de jongens al helemaal niet.