Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

geen naam dit keer

geen naam dit keer

30-11-2008 om 19:26

Incassobureau maakt fout?

Hallo,
ik ontvang al een jaar lang post(acceptgiro's) van een incassobureau,en wordt de laatste tijd ook gebeld door datzelfde incassobureau.
Echter,alle post en telefoontjes zijn bestemd voor mijn zus...hoe dat bij mij terecht komt is mij een raadsel.
De post heb ik in het begin netjes aan mijn zus overhandigd.
We hebben dan wel dezelfde achternaam maar wel totaal verschillende voorletters.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

30-11-2008 om 19:44

Even bellen?

Hoi,

Ik zou morgen even met dat incassoburo bellen en doorgeven dat ze niet bij jou moeten zijn, wellicht kunnen zij je uitleggen hoe e.e.a. zo gekomen is?

Maxime

geen naam dit keer

geen naam dit keer

30-11-2008 om 19:47

Al gedaan, alleen het helpt niet

Aangezien het mijn zus d'r naam is die er op staat op die post,is het ook haar taak om dat te wijzigen.
Ook als er gebeld word en ik neem op,dan moet ik uitleggen aan die lui dat ze hier gewoon niet woont(en ik spreek toch echt geen Arabisch dus waarom ze het niet snappen weet ik niet)
ik zelfs het Incassobureau al een mail gestuurd dat ik geen last meer van ze wil hebben,omdat mijn zus op een ander adres woont als ik,zelfs dat heeft niet geholpen,want sindsdien hebben ze me gewoon nog 's 2 keer gebeld.

(Janneke)

(Janneke)

30-11-2008 om 20:03

Post

onbestemd retour sturen....dan moeten ze andere acties ondernemen. Het is echter ook niet voor jou bestemd.

Ze krijgen nu de post niet retour, dus dat geeft aan de post is aangekomen. Jij geeft de post aan je zus, maar zij reageert (klaarblijkelijk) niet.

Ik vind wel dat je dit allang zo volhoudt....dat had ik nooit gedaan. Ookal is het voor je zus...jij krijgt nu alle ellende over je heen.

Succes/sterkte!

Groetjes Janneke

geen naam dit keer

geen naam dit keer

30-11-2008 om 20:12

Nu juist bellen

Ik ontvang inmiddels geen post meer,het laatste wat ik heb gekregen is eind okt.geweest en heb ik begin nov.wederom weer overhandigd aan d'r.
Kennlijk doet ze er ook niets mee,dat is duidelijk...(schaamtegevoel?)
Aangezien het van een incassobureau afkomstig is,dan is duidelijk wat er aan het handje is natuurlijk.
Nu gaan ze juist over tot bellen,en dat is het irritante er aan,want ik sta in het telefoonboek,en m'n zus niet.
Mocht er toch nog eens post komen,dan gaat het meteen retour afzender.

Volgens mij.......adressen

ik weet het niet zeker, maar volgens mij zoeken incassobureaus zelf adressen op/controleren ze enz.
ze nemen niet klakkeloos het adres over van de opdrachtgever in ieder geval. wij hebben een akkefietje gehad met de nuon, die maar geen rekeningen stuurde toen we verhuisd waren (ondanks dat we belden waar de rekening bleef?) tot we dus een incassobureau op onze nek kregen....bleek uiteindelijk dat de nuon de rekeningen naar onze oude straat, met nieuwe huisnummer stuurde. (dus fout van de nuon) het incassobureau wist wél ons goede adres. dus mijn conclusie was dat ze adressen van mensen die wat moeten betalen gewoon natrekken en zo hebben ze die rekeningen misschien aan jouw gestuurd, dat jij ze niet retour stuurt is voor hen een bevestiging dat ze op het goede adres aankomen denk ik.je hoeft ze ook niet aan je zus door te geven. je hoeft ze ook niet wijs te maken waar je zus woont. jij bent die persoon niet, klaar. einde verhaal. en ze zoeken het maar uit....mochten ze over gaan tot verdere actie dan zou ik doen wat fladderbeestje zegt. en voor iemand aan de deur die je spullen opeist hoef je ook niet bang te zijn. jij woont daar, dat kan je aantonen en anders voegen ze zich maar bij de gemeente wie er staan ingeschreven op dat adres. dat is je zus niet.
groeten albana

Weet je het zeker?

Heb je bij de gemeente gechecked of je zuster niet toevallig toch bij jullie staat ingeschreven?
Het ligt er een beetje aan waar de incasso voor is, maar nutsbedrijven bijvoorbeeld ontvangen tegenwoordig de adresgegevens via het GBA.
Groet,
Miriam Lavell

geen naam dit keer

geen naam dit keer

01-12-2008 om 12:45

Niet ingeschreven

Ik heb het hier bij de Deelgemeente nagevraagd hoeveel personen er op mijn adres ingeschreven staan...gewoon 4(mijn vriend,ikzelf en onze 2 kinderen)dus dat is het probleem niet.
Als iemand zich hier wil inschrijven is zowiezo mijn handtekening nodig.(een verklaring)

~~esther~~

~~esther~~

02-12-2008 om 17:35

Ook zoiets gehad

Van wie zijn de rekeningen? Als het van de overheid is wil de Nationale Ombudsman nog wel eens helpen.

Wij zijn 5 jaar geleden in het huis gekomen van iemand die met schulden met de noorderzon vertrokken was. Voor vrijwel alles hielp terugsturen, maar voor eentje niet: we kregen ieder jaar in februari een brief dat onze auto niet gekeurd was (en we hebben niet eens een auto). De toon werd dan steeds dreigender tot ergens in de zomer een brief kwam met "als jullie niet NU betalen komen we het halen". Daarna hield het weer op voor dat jaar maar volgend jaar begon het vrolijk weer. Het bleek dat ze daar best wisten dat die mensen hier niet meer woonden maar ja, ze hadden geen ander adres en die brieven moesten toch ergens naartoe?

We hebben een brief naar de Nationale Ombudsman geschreven, al is het maar omdat we niet het risico wilden lopen dat het incassobureau een keer niet zo goed zou checken en wij net op vakantie zouden zijn. Brrr. Daarna niets meer van gehoord.

Ik neem aan dat er voor niet-overheid ook wel zo'n instantie is maar ik weet niet welke.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.