Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

3 kids mam

3 kids mam

01-12-2008 om 13:24

Inductiepannen op gas?

kan je inductie pannen ook goed gewoon op gas gebruiken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

01-12-2008 om 13:44

Nee

Zover ik weet niet.Mijn schoonouders hadden inductie,moesten speciale pannen kopen,die konden niet op gas.Je hebt ook pannen die op alles gebruikt kunnen worden,dan zou je ze wel kunnen gebruiken.

Irila

Irila

01-12-2008 om 14:49

Ja hoor

Voor een inductie plaat moeten de bodems van de pannen magnetisch zijn en goed plat. Het zijn dus gewone pannen, je kunt ze dus ook gewoon op gas gebruiken, nadeel is dat wel dat van gas de bodems een beetje krom kunnen trekken waardoor ze op de inductieplaat niet meer werken (de hele bodem moet nl. goed contact maken met de plaat).

Puck2

Puck2

01-12-2008 om 14:54

Ja hoor

Ik denk dat Jacoline een beetje in de war is: Klopt dat je voor inductie speciale pannen nodig hebt met een magnetische bodem, maar inductiepannen kunnen best op gas gebruikt worden met het risico dat Irila al geeft: iets krom trekken waardoor ze daarna niet meer optimaal zijn voor inductie. Dus eigenlijk: alle inductiepannen kun je op gas gebruiken maar niet alle gaspannen kun je op inductie gebruiken.

reina

reina

01-12-2008 om 18:02

Zoals Puck al zei : alle inductiepannen kun je op gas gebruiken maar niet alle gaspannen kun je op inductie gebruiken.

Jacoline29

Jacoline29

02-12-2008 om 14:12

Idd ja.

ik had het even omgedraaid idd.gas niet op ind,ind wel op gas met risico.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.