Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inspiratieloos in de keuken..wie heeft er tips?

De tip van het schriftje met huisrecepten is top!

Verder houd ik het heel simpel op drukke dagen: pasta met saus, groentjes uit de vriezer, en iets van eiwitten. De perfectie van elke avond iets nieuws bedenken is wat mensen gek maakt, denk ik.

Ja hier ook, net als Trijsje, een multomap met alle recepten die we lekker vinden. Zijn er denk ik zo’n 40, waarvan er 25 echt vaak gemaakt worden (in plastic snelhechters). Zo kan mijn zoon ook wat kiezen als hij eens voor ons kookt.
Soms komt er een recept bij, maar vaak haalt een nieuw gerecht de multomap niet omdat we het dan toch niet lekker genoeg vonden. En af en toe verdwijnen er ook weer dingen uit omdat we er gewoon een beetje klaar mee zijn.
Aardappelen groente vlees maak ik bijna nooit, vind ik gewoon saai om te koken. Maar de kinderen vinden dat hier juist het lekkerst (één is al het huis uit, dus die maakt dat helemaal niet meer). Via Pinterest zoek ik soms iets nieuws of ik sla wat op via Instagram. Maar volgens mij heeft iedereen wel eens geen inspiratie (ik bijna elke week wel), dus ik maak meestal gewoon een weekmenu en daar moet ik het mee doen. Scheelt echt veel tijd en supermarkt bezoekjes.
Ik heb een vriendin die ieder weekend de volgende pagina uit haar Ottolenghi kookboek kookt, (maar dat kan natuurlijk ook een ander kookboek zijn). Zo werkt ze het hele boek door. Ik kan dat echt niet hoor, heb niet overal zin in. Maar het heeft haar wel heel veel nieuwe inspiratie gegeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.