Huis, Tuin en Keuken
Annelous10
12-03-2026 om 21:27
Inspiratieloos in de keuken..wie heeft er tips?
Ik ben zo inspiratieloos in de keuken.. Ik vind het echt een gedoe om elke dag weer iets te bedenken voor het avond eten en met 4 kids is er altijd wel iemand die iets niet lust, of moet sporten, of noem maar op. Ik wissel graag af, pasta, rijst, agv, maar eindig vaak met de geijkte nasi, spaghetti, wrap enz. Ben ook geen keukenprinses en ook geen fan van de bekende dozen met maaltijden die je thuis moet bereiden (en dan bedoel ik niet de vers pakketten uit de supermarkt die vind ik wel leuk af en toe) Gewoon een simpele makkelijke gezonde lekkere maaltijd. Alle tips zijn van harte welkom!!
Anonima123
12-03-2026 om 21:41
in de app van picnic staan prima receptjes. Die gooi ik in 1x in de digitale mand. Ik eet zelden twee keer hetzelfde
Marit!
12-03-2026 om 22:18
ik maakte regelmatig een recept met bulgur, kip, ui, paprika en tomaat. De worst die ook in het recept zit (ik deed chorizo of salami) meestal weg sinds we op ons eten letten. Verder eten we ook regelmatig een keer soep (courgettesoep, goulashsoep, kippensoep, tomatensoep of linzensoep zijn de favorieten hier).
Pasta met kip, courgette en crème fraiche of tagliatelle met tonijn komt ook voorbij. Lasagne. Soms AVG. Stampot (zuurkool, andijvie, boerenkool of hutspot) mn inde winter ook. Gebakken aardappeltjes of uit de oven voor variatie op AVG. In t weekend soms een curry.
Maar ik herken t wel, ik vind t ook lastig om wat te bedenken. Ik ben ook niet zo'n makkelijke eter èn nu weer een nieuwe uitdaging met een kind met coeliakie dus dat wordt -iig in de weekenden- wel puzzelen.
Decembermamma
12-03-2026 om 22:20
Wij hebben een soort vast ritme zondag tm donderdag aardappelen, vega, groente en dan dus vaak de standaard groentes zoals sperziebonen, snijbonen, bloemkool, broccoli, spitskool, witlof en spinazie. Op vrijdag doen wij wel een pak wereldgerecht oid en of je nou een pak met kruidenmix neemt of een zogenaamd verspakket met een zakje kruidenpasta of mix erin neemt maakt mijn inziens weinig verschil. Op za meestal kipfilet /rollade/shoarma of kebab met iets van krieltjes en diepvries roerbakgroenten. Genoeg afwisseling zo.
MMcGonagall
12-03-2026 om 23:39
Wordt er nog veel AGV gegeten als in gekookte groente met gekookte aardappels? Ik ken dus bijna niemand < 50 die dat nog overwegend eet. Ik denk dat wij een keer per maand een stamppot en hooguit twee keer per week een keer aardappel gebakken of uit oven/airfryer.
Van de week hadden we toevallig aardappelpuree van zoete en gewone aardappel. Daarbij geroerbakte spruiten in een pittig sausje en gehaktballetjes erbij (Hello Fresh). Heel geslaagd.
Recepten waar we vaak op terug grijpen:
- Pastasalade met kipfiletreepjes en verschillende rauwe groenten of met tonijn, rode ui en spinazie.
- gnocchi met pesto, rucola, gegrilde tomaat en kaas of met tomatensaus.
- quesadillas
- spring rolls met zalm, komkommer, Edamame, avocado en wortel.
- Poke bowl