Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Joehoe! tihama! (kleur en stijladvies)

Ik heb de knoop doorgehakt. Toen ik vorige week door een paar kledingzaken snuffelde en door de bomen het bos niet meer zag (eigenlijk vond ik niks leuk) heb ik de lokale kleur-en stijlclub gebeld die ik vorig jaar al eens op internet had opgezocht. Volgende week al kan ik terecht. Ha! Ik heb er zin in. Nooit meer een miskoop! En zonder enige twijfel dat eigenlijk-te-dure vest scoren omdat je zeker weet dat kleur en model zo precies goed zijn dat je het over 5 jaar nog steeds draagt! Jippie!!!!

Ingrid (Net gehoord dat oma om belastingtechnische redenen alle kleinkinderen verblijdt met een financieel extraatje. Dat ga ik eens fijn aan mezelf besteden ipv er iets heel verantwoords mee te doen)

PS...en voor wie mij ooit op een meeting gezien heeft...wat voor type ben ik jongens?? Lente? Zomer? Herfst? Winter? Iets anders?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

01-04-2009 om 16:56

Heeee

leuk. Ik heb geen idee wat voor type jij bent, maar ik ben wel heel benieuwd. Was jij niet dol op grijs?

Wat mij opviel was dat mijn lievelingskleuren ook precies mijn beste kleuren waren. Als ik rood aandeed, kreeg ik altijd direct de neiging een berg make-up te smeren en bij roze dacht ik: goh, eigenlijk vallen die rimpels best mee

Moet je ook een collage maken? Dat vond ik zo leuk. Ik verbaasde mezelf over wat ik steeds uitknipte.

Tihama

IngridT

IngridT

01-04-2009 om 18:42 Topicstarter

Hahaha tihama,

als ik 1 ding zeker weet dan is het dat ik van grijs een super-vaatdoek-uitstraling krijg!

Over collages heb ik geen idee, maar ik zal uitgebreid verslag doen van wat ik allemaal beleef.

Ik weet zelf ook wel van een paar kleuren dat ze me goed staan, maar merk dat ik vaak verval in dezelfde mossige groene tinten. Dat moet breder kunnen! Heb jij ook een stijladvies gedaan?? Ik ga voor de hele hap. Als ik iets doe, dan doe ik het ook gelijk goed!

Ingrid

Tihama

Tihama

01-04-2009 om 19:44

Ja, stijl en kleur

Ik heb even gezocht in het archief: hier is het verslag dat ik toen geschreven heb (speciaal op jouw vraag toen)

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=stijladvies&thread=123989&forumsel=26&forum=26&post=1961882

Ik zie trouwens dat het inmiddels 1,5 jaar geleden is. Het leuke is dat ik sinds die tijd maar heel weinig kleren gekocht heb, maar wel steeds perfect gekozen.

Bijv.: een grijs jeansrokje, net boven de knie, strak model voor de megasomma van 15 euro. Of een nachtblauw shirt met een mooi gedrapeerde V-hals. Ik was met een collega in Maastricht en daar hing dit shirt. Ik zag de kleur en herinnerde me het advies "nachtblauw is een volmaakte kleur voor jou, je ziet de kleur niet vaak, maar áls je hem ziet, probeer er dan voor te gaan mits het goede model". Dus ik móest dat shirt natuurlijk kopen

Een petrol trui voor 10 euro bij H&M, gecombineerd met een aquamarijn basic shirt met opstaand kraagje bij Street One. Daarbij een ketting met zilver en aquamarijn. En de reactie die ik kreeg: wat een schitterende combinatie en wat kleurt die je goed.

Ik durf echt te zeggen dat ik de kosten van het advies er dubbel en dwars uitheb. Kleren kopen is zoveel simpeler geworden. Ik ga naar meer winkels, maar ik hoef stukken minder te passen, want ik zie in 1 opslag of het zin heeft.

Goh, ik word alweer lyrisch

Heel veel plezier

Tihama

margje van dijk

margje van dijk

01-04-2009 om 23:10

Winter

Ik schat jou in als winter, IngridT. Dus rood, zwart, wit, ijsblauw. Tenminste, mijn zusje is 'winter' en die draagt dat soort kleuren.

Ik heb het al ruim een jaar geleden cadeau gekregen, zo'n stijladvies, samen met mijn vriendin, maar we hebben het nog steeds niet gedaan! Ik denk zelf dat ik 'herfst' ben, want groen en bruin staat me goed terwijl ik van rood en zwart juist flets word.

(Mijn grootste angst is dat ik lente zou zijn of zo, en dan ineens in de pastelkleuren zou moeten. Er zijn toch grenzen?

Tihama, ik vind de kleuren die jij draagt je goed staan (die paar keer dat ik je gezien heb), dus je bent wel een wandelend bewijs dat het werkt

Margje

Neej

IngridT moet fuchsia of petrol dragen en woeste patronen of ruitjes.

Tihama

Tihama

02-04-2009 om 12:42

Haha

Ik ben heel benieuwd wat eruit komt. We kunnen er weddenschappen opzetten.
Dat fuchsia en petrol zijn echt mijn kleuren. Aquamarijn nog iets meer dan petrol trouwens.

Trouwens, Margje. Ik heb het idee dat jij idd herfst bent, maar je hoeft je geen zorgen te maken: binnen het palet dat bij je past zit echt genoeg keuze. Ik heb geel ook als kleuroptie, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan dat te dragen.

Ik ben trouwens zomer en grijs staat mij goed. Ik vermoed dat Ingrid dan geen zomer is, als grijs haar flets maakt.

Tihama

Wilma

Wilma

02-04-2009 om 13:17

Wáuw, dat wil ik ook!

Maar waar moet je dan op googlen/zoeken?? Lijkt me leuk en écht iets voor jezelf. Hoe ben jij bij die plaatselijke kleur- en stijlclub gekomen, Ingridt? (hm, bedenk me wel dat er vást weer niks in 't uiterste Zuiden van het land zal zitten). Moeten ze ook ergens bij aangesloten zijn (de Landelijke KleurAdviesVereniging ofzo).

Leuk, je brengt me helemaal op een idee. Ik lees mee!

En Ingridt, wat voor type je bent weet ik niet, heb je (nog?) niet gezien, voor mij blijf je qua (kleding)type DieMetDatGeruiteRokje .

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

02-04-2009 om 13:24

Hm ...

Net even teruggelezen bij de link van Tihama en meteen dat hele draadje even gelezen. Ik zie dat jouw berichtje van "Dat wil ik ook" van november ofzo is, Ingridt!! Dan wordt 't dus ook hoog tijd !

Helaas heeft niemand geschreven hóe of waarop ie een passend iemand gevonden heeft. Dus bij deze stel ik die vraag nog even een keer hier.

En zoals ik 't daar begreep komen ze ook je kledingkast uitpluizen?? Voor je 'm hebt opgeruimd of naderhand?? Heb gister bij toeval (kon niet slapen) Oprah gekeken en dat ging ook over opruimen, dus ik ben even gemotiveerd (ben normaal nogal wat bewaarderig), maar om 't dan meteen te combineren met zo'n kleur- en stijladvies is helemáál leuk.

Heb 't voorjaar in m'n bol !

Groetjes,
Wilma

IngridT

IngridT

02-04-2009 om 13:46 Topicstarter

Wilma,

Die van Tihama was geloof ik lid van de V.I.P (net even voor je gegoogeld), da's de vereniging voor image professionlas. dan weet je in elk geval zeker dat je geen semi-beun treft die 'er wel wat gevoel voor heeft' en 'het er voor de gezelligheid bij doet'

Ik heb volgens mij gewoon een beetje gegoogeld op dingen als kleuradvies stijladvies in combi met mijn provincie. woonplaats of grotere plaats in de buurt. Toen had ik er al snel eentje gevonden in een naburig dorp. Heb gisteren wel eerst even een kwartiertje aan de telefoon gekletst, ik wilde wel het idee hebben dat het iemand was die me een beetje lag. En dat was zo. Dus..tadaaaa! geboekt!

Ingrid (met nu dus een shopverbod. Grr. Met dit mooie weer nog wel. ik wil nieuwe kleren!!)

MaximeM

MaximeM

02-04-2009 om 14:53

Ook gedaan =leuk!

Hoi,

Ik heb ook ooit een kleuradvies laten doen (met kleurenpaspoort) ik ben een lente type. (blond haar blauwe ogen, maar dat zegt niet veel hoor, dan kan je ook een herfst of zomertype zijn) bij mij stonden de pastels en grijs enzo juist erg mooi. Grappig is, dat ik later met dat kleurenpaspoort voor mijn kast stond en er het leuke knalrode en leuke turkoise shirtje zo uit kon mikken. Die kleuren passen niet bij mij en inderdaad als ik ze aandeed (zelden) voelde ik me er nooit prettig in. (maar dan wel gekocht omdat het toen een modekleur was)
Ik heb inderdaad nu ook bijna geen miskopen meer, en als ik eens eigenwijs wil doen en een kleur wil aandoen die minder bij me staat, dan weet ik dat ik met wat meer make-up in de weer moet.
Het mooie is, dat als je je goede kleuren aan hebt, het je vanzelf gewoon 10keer mooier lijkt te maken

Maxime

Duur?

dat lijkt me nou leuk zo,n kleurenadvies,waar vind ik adressen en wat is de prijs?

IngridT

IngridT

02-04-2009 om 17:21 Topicstarter

Sus-anne.

een dikke 100 euro voor de kleur, idem voor de stijl. Mar in totaal zijn ze dan 4 a 5 uur met je bezig, en krijg je een kompleet boekwerk mee, met alle tips en adviezen.

Ik denk dat het zichzelf makkie terugverdient.

Ingrid

Ps...en voor adressen moet je maar eens wat googelen of de gouden gids opslaan denk ik.

toja

toja

03-04-2009 om 15:07

Leuk en lastig

Ik heb het ook gedaan (alleen kleur) en vond het heel erg leuk. Lastige vind ik dat ik een gecombineerd type ben. Ik ben dus een wintertype; maar dan alleen de heldere kleuren; niet de gedempte en kan ik heel goed pastels hebben van het het lente-type. Terwijl ik toch een hele lichte huid heb. Geel kan dan weer wel; alleen dan citroengeel en niet het harde.... Ik kan dus niet alle kleuren van de waaier gebruiken en moet dus nog steeds goed nadenken over de kleuren.
Ik heb nu een paarse bril en heb er een petrol/aqaublauwe bijgekocht.... Toch vond ik het echt heel erg leuk! Veel plezier

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 15:18

Je hebt er meerdere

Die elkaar soms tegenspreken. Ik heb er een gedaan (tadlea shades of beauty) die zeker niet met gecombineerde types werkt, alleen met de 4 seizoenen. Deze heeft bijvoorbeeld ook niet dat 'grijs' of 'blauw' je niet staan, maar dat bepaalde soorten grijs/blauw/rood etc je wel of niet staan. De indeling is lente - warm en licht, herfst - warm en zwaar, winter - koel en hard (hieronder vallen bijvoorbeeld alle standaard kostuumkleuren zoals marine, zwart, antraciet, spierwit, en alle primaire kleuren), zomer - koel en zacht. De definitie van het uiterlijk van de winter, zomer, lente en herfst zal ook wel weer anders zijn dan bij anderen.
Ik ben er overigens heel tevreden over, omdat ik de kleurdefinities (voor mezelf als winter dus: koele en harde kleuren) zo duidelijk vind dat ik het zonder waaier ook goed kan zien. En het combineert zo fijn als je je tot bepaalde kleuren beperkt!

Tihama

Tihama

03-04-2009 om 16:54

Kleurenwaaier

Ik moet bekennen dat ik die eigenlijk niet meer gebruik.
Ik heb de kleuren goed in me opgenomen en daar heb ik genoeg aan. Het combineert inderdaad ook gemakkelijker. De lichtroze polo past automatisch onder de knalroze trui, waarbij met een zwarte rok en lakroze pumps het ensemble helemaal af is. Zuurstok is optioneel.

Ik heb maar 1 kledingstuk aangeschaft dat niet in mijn waaier zit omdat ik dat groene leren jack gewoon te geweldig vond om te laten hangen. Nu wil ik eigenlijk nog een roze, leren blazer, maar helaas ben ik die nogalleen maar tegengekomen in Laren in een prijscategorie die rechtstreeks leidt tot echtscheiding

Ik heb overigens bij elkaar 225 euro betaald voor kleuradvies, stijladvies en garderobecheck. Dat is nu 1,5 jaar geleden en het geld heb ik er echt dubbel en dwars uit. Die stijladviezen hadden overigens veel meer resultaat dan mijn lijnpogingen

Oja, ik zou juist NIET de garderobekast opruimen. Ik vond het heel leuk om te zien hoe ze (terwijl ik net aan de telefoon stond) 3 stapels maakte. De stapel: perfecte keuze. Stapel: kan gecombineerd worden. En de stapel: wegdoen, zinloos.

Op de eerste stapel lag alle kleding waar ik altijd naar greep als ik iets belangrijks had waar ik er goed uit wilde zien. Op de laatste stapel lagen al mijn miskopen. En dat terwijl ik geen woord gezegd had.

Tihama

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 20:33

Tihama heeft zeker een andere gedaan

want bijna alle kleuren die ze voor zichzelf beschrijft (fuchsia, knalroze, zwart) vallen bij 'mijn' analyse onder winterkleuren ipv zomer. Plus dat rood (althans echt rood itt. bruinige of oranje versies) er ook bij hoort.
Die van margjes zus klinkt daarentegen wel weer redelijk herkenbaar.
Ik ben dus benieuwd hoe de analyse heet die jij geboekt hebt Ingrid!

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 20:35

En wat ik me dus wel afvraag

is of je nou met wetenschappelijk onderzoek echt zou kunnen onderbouwen welke analysestroming juist is. Of dat ze er allemaal net naast zitten op sommige punten.

Tihama

Tihama

03-04-2009 om 21:23

Asa

Ik heb natuurlijk direct mijn waaier bekeken. Er zit absoluut fuchsia en petrol in en er staat ook op 'zomer'. Ik ben niet gek, dus

Maar ik ben gaan googlen en ik heb de verklaring gevonden. Er zijn inderdaad meerdere systemen. In het 4-seizoenen systeem komen de kleuren fuchsia en petrol niet voor in het zomertype. In het 6-seizoenensysteem echter wel. Zie: http://www.kleurenanalyse-workshops.nl/Zomer-Wintertype.html
Er schijnt trouwens ook een 12 seizoenen systeem te zijn.

En heel grappig: hier staat precies mijn waaier: http://www.colorcircus.com/homepage.html
Colorcircus is blijkbaar de leverancier van deze standaardwaaiers.

Tihama

IngridT

IngridT

03-04-2009 om 23:09 Topicstarter

Hahaha sini...

'Ik heb al even rongfeneusd (of is het gerondneusd?)'

Allebei fout! LOL!

Het is 'rondgeneusd'....

Ik heb trouwens geen idee met hoeveel seizoenen 'mijn' adviseuse werkt of met welk systeem. Woensdag doe ik verslag van het kleurdeel. OK??

Ingrid

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 23:36

Grappig

De beschrijvingen kloppen niet echt met hoe een winter/zomer etc er uit zien in mijn systeem. Het wordt ook veel meer op je eigen voorkeur gegooid - die doet er helemaal niet toe volgens de mij bekende theorie.
De waaiers daarentegen lijken (zo even gauw vanuit de ooghoek) best redelijk. Zeker de winter, op bruin na dan want dat zit er bij mij helemaal niet in.

Tihama

Tihama

04-04-2009 om 00:01

Oja

Asa,

Nog even over zwart: dat zit dus _niet_ in mijn waaier. Dat is idd een winterkleur.

Wat mij opviel was dat er heel wat collega's gevraagd me om het adres gevraagd hebben, want ze vonden het resultaat bijzonder geslaagd. Dat was voor mij wel een aardig bewijs

Tihama

Mamba

Mamba

04-04-2009 om 09:40

Nog een tip

Er zijn kleurconsulentes die zeggen dat je bepaalde kleuren niet-nooit moet dragen. Er zijn er ook die zeggen dat je alle kleuren aan kan, mits in de juiste tint. Ikzelf ben erg geneigd om die laatste te geloven. Een tip waar ik veel aan heb gehad is om een kleur waar je niet zeker van bent naast iets te houden wat qua kleur klopt. Als het 'kan'/samenvloeit/mooi staat en niet vloekt is dit een kleur die je kunt dragen. Zo hoef je niet steeds je kleurenwaaier mee te nemen.

Mamba

Mamba

Mamba

04-04-2009 om 09:56

O en nog een leuke site:

www.vitalcolours.be
Waarschijnlijk lukt het je wel om je eigen kleurtype te bepalen.

MaximeM

MaximeM

04-04-2009 om 11:19

Kleuren wel/niet

Hoi,

Zwart zit niet in mijn kleuren palet (kwam er trouwens achter dat mijn type niet lente is maar zomer) had wel de goede kleuren in mijn hoofd hoor.
Maar om even terug te komen op kleuren die niet kunnen, zwart bijvoorbeeld zit niet in mijn palet, maar ik draag best wel eens een zwarte broek, alleen het shirt er boven is dan wel uit mijn kleuren palet. Ook heb ik wel eens een zwarte trui aan, maar dan doe ik gewoon wat meer aan mijn make-up omdat het wat minder mooi staat dan de kleuren die écht bij me passen.
Tihama, bij wie heb jij dat garderobe advies laten doen? Zoals jij het beschrijft vind ik het echt leuk klinken, en zou dan ook wel die persoon willen (en niet weer een willekeurig iemand moeten zoeken op internet) zou je haar naam/bedrijf willen noemen? (of mag dat niet van forumbeheer)

Maxime

Tihama

Tihama

04-04-2009 om 12:38

Garderobe

Ik denk dat ik best een link mag geven: www.kleur-styling.nl. Ze zit in Almere.

Het leuke van die garderobecheck was dat ze ook combinaties uit mijn kast viste, die ik nog nooit bedacht had. Hoewel er veel kleren uit mijn kast verdwenen, had ik daarna meer om aan te trekken.....

Tihama

Boeb

Boeb

04-04-2009 om 13:01

Leren jack tihama

'Ik heb maar 1 kledingstuk aangeschaft dat niet in mijn waaier zit omdat ik dat groene leren jack gewoon te geweldig vond om te laten hangen.'

Gelukkig kan die qua kleur gewoon door naar je vriendin, dat is nl haar kleur en niet de jouwe ;-P

Boeb (grijns)

Tihama

Tihama

04-04-2009 om 19:21

Wellus

Kreng

Voor degenen die dit niet volgen: ik heb samen met een vriendin dat kleuradvies gedaan. Het bleek dat zij een herfsttype was en aangezien we dezelfde maat hebben, kon zij mooie sier maken met MIJN miskopen

Het is erg leuk om haar nu te zien stralen in de kleren die mij niet stonden

Tihama

Tinus_p

Tinus_p

04-04-2009 om 21:33

Cobi

cobi:
"Soms vraag ik mij wel eens af of de economische malaise haar oorzaak niet vindt in het feit dat de ene helft van Nederland de andere helft continu aan het coachen en het adviseren is. Het communisme is ook ten onder gegaan aan verborgen werkeloosheid."
Hear hear!
*Gaat snel aan het werk*

Bastet

Bastet

05-04-2009 om 09:46

Cobi

Hé gelukkig,ik dacht al dat het aan mij lag..)
Een kerstcoach,hihihi....dat is vast een gat in de markt!
Bastet

Tihama

Tihama

05-04-2009 om 10:49

Ooooh

ik zie opeens een echt gat in de markt. Kleuradviseurs die je elke dag een mailtje sturen met 'what to wear today'. Volgzaam en dociel als ik ben zou me dat wel wat lijken. Hadden rijke vrouwen vroeger geen kamenier? Iemand die je ook hielp met je kleren áántrekken?
Dat lijkt me nu echt geweldig. Met zo'n rijgcorset pas ik ook wel in maat 38

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.