Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Joehoe! tihama! (kleur en stijladvies)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

06-04-2009 om 16:49 Topicstarter

Proest.

Ik zal een mailtje sturen naar de brancheorganisate of ik misschien een kleine marketing-bonus mag incasseren. Of een leuk bosje bloemen of zo. Inclusief een vriendin hier in 't dorp geloof ik dat ik nu met dit draadje al minstens 4 nieuwe klanten geregeld heb...

Ingrid

Ha ingrid

Ga je in Groningen of is het bij jou in het durp ? Ben ook al even wezen googlen. Heb al wel eens zoiets gehad tijdens een partnerprogramma bij een congres ergens in Noordwijk. Zat daar 1 sneue man tussen. Bij de organisatie gingen ze er blijkbaar vanuit dat partners voor het partnerprogramma per definitie vrouwen zijn. Tja Overigens weet ik niet meer welk type ik was maar ik moet zwart, spierwit, knalrood etc. dragen, heldere duidelijke kleuren dus. Ik moet ver weg blijven van pastelletjes en creme achtige kleuren. En dat klopt ook wel, daar krijg ik een zeer ongezond hoofd van

LaMama

LaMama

06-04-2009 om 17:55

Marith

Volgens mij ben je dan een wintertype. Lichte huid, donker haar (dus veel contrast). Klopt dat?
LaMama

IngridT

IngridT

06-04-2009 om 18:13 Topicstarter

Marith,

't is in een redelijk nabij durp. Bakkeveen om precies te zijn...

Ingrid (maar wel professionele dames. ze doen ook veel voor (grote) bedrijven)

Rieke

Rieke

06-04-2009 om 18:47

Marith

Nouhou, die sneue man bij je partnerprogramma is nog niet zo sneu. Op de websites die ik bekeek wordt het erg gepromoot voor mannen.
En over het algemeen kan een man ook wel een advies gebruiken ; ))

Zus

Zus

06-04-2009 om 20:54

Bij mij komt ze vrijdag!

Naar aanleiding van dit draadje kreeg ik er ook zoooo'n zin in. Ik stond op het punt op wat kleren aan te schaffen, maar had er steeds geen zin in, want tja, wat nu te kopen? Ik heb de link van Tihama gebruikt (bedankt he!) en die dame komt dus. Ben benieuwd! Oja, heb meteen (heel decadent) de complete all-in toestand geregeld, meteen goed doen dan!

rie

rie

06-04-2009 om 21:20

De allerbeste!

In Haarlem. Moest er een flink eind voor reizen, maar het was het waard!!

http://www.imageproof.nl/reacties.php

LaMama

LaMama

06-04-2009 om 23:16

Nee, dat is deze!

Echt waar, kleurenadvies, stylingadvies, alles wat je hartje begeert. En ze is nog eens erg aardig ook!
http://www.ZuiverWit.nl
Grtz,
LaMama

La mama

Nee, ik ben blond met een redelijke lichte huid!

Marith

Het gaat vooral om de 'toon' van je huid, heb je meer een rozige huid of meer olijfkleurig 'gelig'

blond haar, blauwe ogen, rozige huid resulteerde bij mij in zomertype.

In NL is bijna niemand het herfsttype, vertelde mijn kleurenconsulente (terwijl veel mensen naar oranje/bruin/rood grijpen)

qua kleur rood kan ik bijv. wel rozerood of bordeaux hebben, maar geen tomaat rood.

Petrol staat elk type, altijd handig!
(ik wil nu ook nog een style advies, wie heeft tips voor het noorden?)

Tihama

Tihama

07-04-2009 om 09:35

Bekant

Ik kom uit Brabant en daar ken ik het woord ook als dialect. In de betekenis 'bijna'.

Misschien is het gewoon een nederlands woord. Pleit ik voor opname in Van Dale

Tihama, vandaag paarse panty en gespikkeld roze/paarse rok met paars shirt

Rafelkap

Rafelkap

07-04-2009 om 10:10

Eigenwijs

Ik zie er wel het nu van in hoor, maar van het geld kan ik ook nieuwe kleren kopen. Heb wel eens in goede winkels gepast en goede adviezen gekregen en in zo'n boek gebladerd wat bij je figuur past, en kwam toen ook een heel eind van wat wel/niet staat.

Ik heb er ook wel eens over nagedacht. Maar ben toch een te eigenwijze type denk ik als ik opeens in het roze moet en van die hoekige opmerkingen krijg

Bastet

Bastet

07-04-2009 om 10:33

Aha

Petrol staat iedereen?Kijk,da's makkelijk,dat draag ik heel veel,net als paars,blauw en zwart.En Rafelkap,ik herken de eigenwijzigheid..
Bastet

Tihama, roze/paars

Ook ik voel me zeer prettig in roze/paars. Mijn outfit vandaag: hardroze schoenen, paarse legging, zwart rokje, paars shirt en hardpaars kort jasje. Daarbij paars/roze oorbellen, paarse oogschaduw. Haren in zwart, roze, paars, vleugje turquoise. Grijs en bruin en beige word ik sneu van.

Mvrgr, Janitha

Wilma

Wilma

07-04-2009 om 12:15

Ze heeft teruggebeld

Vanmorgen belde die Chantal dus terug. Prettig stemgeluid. Ze vertelde oa dat een kleuradvies iets van anderhalf uur duurde, dat dat dan 39 euri kost en dat je zelf vrij bent om de kleurenwaaier van ... 85 euro erbij te nemen. Toen ik nog vroeg naar wat ze verder nog te bieden had in de zin van stijladvies, zei ze dat dat twee bezoekjes is (ik bij haar, dus ze ruimt helaas niet mijn kledingkast op), eentje om mijn maten op te meten (al typende prop ik nu een handje manna in mijn mond, kom ik vast op een rond getal uit ), dan schrijft zij een stijladviesboekding en dan een tweede afspraak om het boek te bespreken.

Toen moest ze helaas neerleggen, want ze moest naar een cursus ('Hoe leer ik terugbellen op ruimere tijden' ?? ). Vanavond belt ze me weer terug.

Klein detail, ik vroeg me gisteravond laat al af waarom ze niet terug had gebeld, zegt ze vanmorgen "had je de hoorn er niet goed opgelegd?", *schaam*.

Toen ik gisteravond in de auto trouwens mijn man inlichtte over dat ik toch zóiets leuks voor mezelf had bedacht en 't daarna vertelde wat 't inhield en dat 't kleuradvies, inclusief kleurenwaaier, iets van 120 euro kost, zei hij droog (al kijkend naar wat ik aanhad en bedenkend wat hij zo wist dat ik aan kleding heb)"Nou, zwart staat je, roze ook, marineblauw en wit. Kan ik effe vangen?". Vond ik wel een goeie ).

Maar even dus voor diegenen die al geweest zijn, duurt dat kleuradvies maar zo kort dan? En dat stijladvies kan dus ook inhouden dat ze je maten meet en eh, wat dan ??

Groetjes,
Wilma (leuk, al die mensen die reageren hier !)

Wilma

Wilma

07-04-2009 om 12:17

Mien

Dat staat goed zeg ! " ....., zei mijn kleurenconsulente". Wauw. Als 't er écht van komt, dat ik een keertje ga, dan ga ik dat naderhand ook zeggen, geweldig .

Groetjes,
Wilma (nu naar een andere bellen redelijk dicht in de buurt,kijken wat die te bieden heeft. Iemand die nog een geschikt iemand weet in 't uiterste zuiden van Limburg??)

Tihama

Tihama

07-04-2009 om 12:30

Leren

Ik ben van nature uitermate volgzaam, dociel, timide en bedeesd vandaar mijn enthousiasme over een kledingcoach

Maar serieus: ik vind het wel jammer dat een aantal mensen denken dat je iets tegen je zin opgedrukt krijgt. Of dat je iets niet meer 'mag'.

Je krijgt tips en uitleg. Niet meer dan dat.
Ik kreeg als tip dat zwart mij een hardere uitstraling geeft, maar dat ik die wetenschap wel goed kan gebruiken in mijn werk. Als ik een stevig debat met zakelijke partners in moet gaan, dan levert een zwart jasje dus een bijdrage.

Heel veel dingen deed ik al onbewust. Zo kon ik nooit slagen bij Didi, nu weet ik eindelijk waarom. Ik ga nu die winkel dus niet eens meer in.
Ik hoef nauwelijks meer iets te passen, want al op het rek kan ik scannen welke belijning mij gaat passen en welke niet. Ik ben dus dol op roze, maar ik werd altijd teleurgesteld met zalmroze. Nu laat ik die kleren meteen al hangen.

Ik wil best geloven dat er mensen zijn die dit allemaal allang konden. Ik was niet zo iemand. En nu kan ik het wel. Dat heet leren

Tihama

Tihama

Tihama

07-04-2009 om 12:40

Wilma

Ik ben destijds voor het kleuradvies samen met een vriendin geweest. We zijn daar samen ongeveer 3 á 4 uur geweest. Ik vind de prijsopbouw van jouw mevrouw wat vreemd. Ik zou een hoger tarief verwachten voor haar werk en een lager voor de waaier, maar goed, ik ben geen kleuradviesondernemer.

Wat ik vreemder vind is dat opnemen van de maten en dan met een boekwerk bij haar thuis bespreken.
Ik vond juist het bezoek thuis veel beter. Ze had een hele serie kragen bij zich om me te laten zien welke kragen om welke reden mij goed stonden. Verder kon ze aan de hand van mijn eigen kleding me heel goed laten zien waarom bepaalde kledingstukken zo favoriet waren en waarom andere kleding een miskoop was.

Het opnemen van mijn maten en het invullen van het stijlboek deden we samen. Zij legde uit aan de hand van wat ze invulde.

Op basis van jouw verhaal denk ik dat je idd nog even verder moet zoeken. Bel anders de Vereniging van Image Professials. Die kunnen je misschien wel tips geven.

Tihama

Mathilde

Mathilde

07-04-2009 om 12:58

Ook nogal sceptisch

Ik ging er ook nogal sceptisch heen. Maar toen ik eenmaal het effect van die gekleurde doeken had gezien, was ik overtuigd. Ik had samen met een vriendin en nog twee andere dames het consult. Dan zitten er dus ook andere seizoenstypes bij en kun je precies zien dat oudroze bij de een prachtig staat en bij de ander totaal niet. Je leert op een andere manier kijken, ik vond dat erg leuk. Het dramatische effect dat lentekleuren op mij hebben, vergeet ik nooit meer haha.
Als ik het me goed herinner was ik destijds 150 euro kwijt. Daarvoor dus het advies, de waaier en een make up advies met opmaken plus een lunch (totale duur 4 uur). Later heb ik met vriendinnen een heleboel kleding onderling geruild. Bergen miskopen zijn hier de deur uitgegaan. Nu luister ik nog maar zelden naar een kledingverkoopster .
Mathilde (vandaag zwarte laklaarsjes, donkerblauwe spijkerbroek en een zwart truitje, hardblauwe oorbellen en geen make up haha)

Wilma

Wilma

07-04-2009 om 13:38

Tihama

Da's een goeie tip, die vereniging ga ik eens bellen.

Ik vond 't ook wat vreemd, de verdeling van 39 euro voor het advies (incl make-up, wat ik normaal zelden draag) en 85 euro voor de waaier. Maar goed.
Ik ga even googlen op die vereniging en ze eens bellen.

En ja, ik vond 't al jammer dat ze niet met mij mijn kleren door zou lopen, was misschien net dát zetje om een heleboel dingen die ik toch niet draag, weg te doen.

Groetjes,
Wilma (vraagje, waaróm ga je bijvoorbeeld een Didi niet in dan ? Was er een uitleg bij?)

Tihama

Tihama

07-04-2009 om 14:28

Didi

Didi is nogal van de ruches en de zakjes en de koordjes, dubbele laagjes en meerdere kleuren in 1 stof etc. Als ik dat aantrek, dan lijk ik veel dikker. De ruches, zakjes en dubbele laagjes laten óf mijn borsten nog wat groter lijken, of ze verbreden mijn taille, waardoor het geheel opeens opgeblazen lijkt. De flodderige stof dwarrelt dan om mijn lijf, waarbij alles wat overtollig vet is een compleet eigen leven lijkt te gaan leiden. Voor zover je dat dan nog kunt zien, want het drukke kleuren en lijnenspel levert nog meer optisch bedrog

De adviseuze heeft me dus niet gezegd dat ik niet naar Didi moet gaan: ik heb door haar tips ontdekt waarom ik nooit slaag bij Didi.

Het erge is dat ik de paspoppen bij Didi in de etalage er wél leuk uit vind zien. Maar goed, ik ga dus gewoon niet meer naar binnen.

Tihama

wendelien

wendelien

07-04-2009 om 14:30

Verlate duit

in het kleuradviezenzakje. Heb me jaren terug ook kleurtechnisch laten analyseren en dat is me goed bevallen (ong. 80 euro voor ruim 2 uur incl. make-up na en een boekje met kleurenstaaltjes). Het gaat eigenlijk niet zozeer om kleuren als wel om tinten en zoals herhaaldelijk beschreven: de juiste tinten maken een groot verschil. Een aantal jaren heb ik zwart genegeerd, maar tegenwoordig deins ik er niet meer voor terug. Dan maar compenseren met wat rouge (in de juiste tint, natuurlijk).
't Is dat ik een fijne winkel heb gevonden, anders zou ik ook zwichten voor een grondig stijladvies.

Yta Chalne

Yta Chalne

07-04-2009 om 14:53

Bekant (temet ot)

Nee, ik kom helemaal niet uit die regio, ik vind t gewoon een lekker woord. In het kader van immer dreigende taalverarming gebruik ik zoveel mogelijk in onbruik geraakte woorden

Tirza G.

Tirza G.

07-04-2009 om 15:27

Bekant

Is zeker geen westfreis. Westfriesen claimen wel vaker de oorsprong van woorden, niets van aantrekken. Bekant is óók gewoon Rotterdams en óók gewoon Zeeuws. Alhoewel ze hier ook wel bijkans (biekanz) zeggen.

Tirza

Jujube

Jujube

07-04-2009 om 16:00

Bekant

Mijn oma was een rasechte Amsterdamse en gebruikte ook vaak 'bekant'.
Zo'n kleuradvies lijkt me wel wat. Als ik op die sites kijk twijfel ik wat ik ben. Ik heb middenbruin haar (met een beetje kastanje gloed), groenbruine ogen en redelijk blank van huid, maar eerder met een gelige dan een roze ondertoon (kan ook wel echt bruin worden 's zomers). Het lijkt me dan dat ik een herfsttype ben, maar winter zou ook kunnen.....of misschien zomer???
Groet,
Jujube

Lys Lionne

Lys Lionne

07-04-2009 om 17:06

Bekant aan de kust

En hier aan de westkust wordt 'bekant' ook zeer regelmatig gebruikt

Cobi, ingridt

Ik zat er net over te denken om zelf een kledingcounselpraktijk te beginnen. Niks niet zomer- of lentetypes. Een gezellig gesprek tijdens een toetje die je samen van één lepel deelt is genoeg: Zo'n sprankelende persoonlijkheid moffel je niet weg in mosgroen en muisgrijs. Hup, daar gooi je knal en kleur tegenaan.
Als die consulente morgen ook maar IETS voorsteld is ze het met me eens.
O, ja, ik vraag de helft van haar tarief

Misverstand (ot)

Nee, temet is westfries voor bekant, dat bedoelde ik
Ik ken bekant dus alleen maar van een collega van mij die uit de Zaanstreek kwam, vandaar dat ik dacht dat het Zaans was. Niet dus, kennelijk.

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

07-04-2009 om 21:32

Haha temet

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het vast een indonesisch woord was!

Jujube

Jujube

08-04-2009 om 08:36

Temet

De moeder van een vroegere schoolvriendin zei altijd 'temet' (maar zij was een Leidse) en een vriendin van me (een echte Utrechtse) zegt 'temee'.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.