Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Joehoe! tihama! (kleur en stijladvies)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ineke P.

Ineke P.

10-04-2009 om 20:19

Ja hoor

Mijn man is ook geweest. En hij was er net zo enthousiast over.Het heeft ook als voordeel dat hij mijn kleuren snapt.

Witje

Witje

10-04-2009 om 21:02

Zutphen en wijde omgeving?

Beste schrijfsters,

Ben als meelezer ook helemaal enthousiast geworden!

Wie van jullie weet een goede adviseuse in de wijde omgeving van Zutphen?

Alvast hartelijk bedankt!

Witje

Zus

Zus

10-04-2009 om 22:08

Vandaag geweest!

Ze is vandaag geweest voor een compleet kleur- en stijladvies en ik ben zo blij dat ik het gedaan heb! Ik blijk een mix van herfst en lente type te zijn, jaja, bestaat ook, ze had zelfs een speciale waaier ervoor. De make-up was echt een verrassing, want het veilige bruin wat ik erop smeerde, bleek mijn ogen huilerig te maken. Ze heeft ook mijn garderobe onder de loep genomen en waanzinnig leuke combi's erin weten te ontdekken (ze moest roeien met de riemen die ik had, want ik bleek veel 'foute' kleuren te bezitten Ze gaf ook tips voor winkels waar ik grote kans van slagen zou hebben, dit gaat allemaal zooooveel geld en tijd besparen! Dus, echte aanrader! Ingrid uit Almere!

IngridT

IngridT

11-04-2009 om 12:02 Topicstarter

Zo.

Naar de kapper geweest. Mijn zwarte spoeling van de vorige keer was al wat weggevaagd naar het donkerbruine, en ik heb het nu weer heel kort laten knippen en niks geverfd. De puntjes zijn dus nog wat donkerder dan ik van nature ben, maar rond de slapen ben ik al aardig 'puur natuur'.

En raad eens.....

Zelfs de kapper zei dat het eigenlijk hartstikke leuk stond!! (ze wist niet zeker of zij/ik nog steeds zo happy zouden zijn als alle kleur erstraks uit is, maar dat zien we dan wel weer. Ze ziet natuurlijk ook 2/3 van haar Ingrid-omzet sneuvelen zo. Ik was nu voor 17.50 klaar ipv ergens in de 40 euro)

Tralala!

Ingrid (Die erg vrolijk zou zijn als we dat poezendrama -zie lager- niet hadden gehad)

IngridT

IngridT

11-04-2009 om 12:03 Topicstarter

En zus / naamgenoot

leuk!!!!

Ingrid (ik had echt rijk kunnen worden. 'mijn' adviseuse doet aan leuke kortingsacties en cadeautjes voor nieuw aangebrachte klnaten. jammer dat jullie niet allemaal in drenthe wonen...)

IngridT

IngridT

11-04-2009 om 20:22 Topicstarter

Emma,

Ik kleur mijn haar al zo lang dat ik zo goed als vergeten ben hoe ik er verfloos uitzie (of uitzag, ik weet wel zeker dat er meer grijze haren zijn gekomen in de laatste 10 jaar). Maar als ik me goed herinner was de eerste meeting in zo'n schemerige gelegenheid dat je vast niet hebt kunnen zien of ik 'naturel' of 'gekleurd' was.

Maar voorlopig ben ik happy. We zullen zien hoe het er na nog een knipbeurt uitziet.....

Ingrid (wij zijn vast trendsetters. back to basic)

Zus

Zus

11-04-2009 om 20:25

Haha, ingrid, ik heet geen ingrid, hoor!

Zo heette de styliste! Voor degenen die haar ook zouden willen

Tihama

Tihama

11-04-2009 om 21:35

Kapsel

Ja, dat was ik bijna vergeten. Ik kreeg trouwens destijds nóg een tip (behalve dicht bij je eigen kleur blijven): de lengte.
Ze legde me uit welke kapsel me het beste zou staan. Door mijn haren iets langer te houden dan mijn kin, voorkom ik dat mijn kin (ik heb een lang gezicht) uitsteekt. Echt lang haar kan wel, maar dan moet er een berg lak in om te voorkomen dat het heel sluik hangt, waardoor mijn gezicht langer lijkt. Heel kort kan ook, maar dan moet ik extra alert zijn op de juiste kragen.

Ik hou mijn haren dus mooi schouderlang

Weer zo'n zinvolle tip.

Ik heb trouwens nieuw blondeersel klaarstaan, maar na een hele dag kozijnen verven heb ik geen zin meer mijn haren te verven.

Tihama

Engelandvaarder

Engelandvaarder

11-04-2009 om 22:09

Nou ja, tihama!

Bij elke tip van je consulente die je hier neertypt herken ik mezelf! Van je figuur, je kleurtype tot en met het kapsel (en gezichtsvorm) aan toe. Zijn we soms een virtuele eeneiige tweeling?
Ik hou overigens niet zo van roze, maar misschien moet ik maar eens met mezelf in gesprek. Ik ben er nog steeds niet overheen dat iedere (naar ik aanneem zichzelf respecterende vrouw) hier in Engeland een babyroze vestje lijkt te hebben, gruwel!
Ik vroeg me af waar je wel slaagt als je kleren koopt? Misschien moet ik daar volgende keer als ik in NL ben ook eens winkelen.
Jose

Wilma

Wilma

12-04-2009 om 17:58

Zus, vertel eens wat meer

Wat voor combi's maak je nu met dezelfde kleren die je anders níet maakte bijvoorbeeld? En bij wat voor winkels zou je moeten shoppen (nu mógen gaan shoppen) en wat deed je voorheen ?

Kortom, vertel nog even wat uitgebreider als je wilt. Ik zit nog in de voor'pret', want ik ga zaterdag, vandaar.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

12-04-2009 om 18:01

Moesten jullie ook een vragenlijst invullen?

Daar hoor ik niemand over namelijk. Ik heb 'm net toegestuurd gekregen per mail en zit 'm dus te beantwoorden (maar volgens mij scheelt 't flink of je 'm invult als je een pesthumeur hebt (zoals ik nu of wanneer je een strálende dag hebt. Maar goed, moesten jullie dat ook ?? En een collage maken van wat voor stijlen je leuk vindt ?

En ingridt, leuk joh, een hele kapsel-ommekeer dus. Wat zei 't thuisfront?? En wat zeiden zij van je kleding/stijladvies trouwens ? Of vriendinnen, als je partner er niet zo in geinteresseerd is?
(en balen van je kat, ik heb 't gelezen).

Groetjes,

Wilma

Zus

Zus

12-04-2009 om 18:24

Graag wilma!

Ik had een heel leuk zomerjurkje in bessenpaars (blijkt een kleur te zijn die ik mag!), maar die was te kort en daarom deed ik hem niet aan. Maar ik had een tulerok in ijsblauw, niet mijn kleur, en die deed ze eronder en een ijsblauw vest erop. Stond echt geweldig! Verder een topje dat niet mijn kleur was, maar in combinatie met een shirt erover was het heel leuk en lang genoeg (ik had te korte shirts, ben ook lang namelijk) en heeft ze sjaals die ik nooooit droeg weer uit het stof gehaald en die bleken erg leuk te staan bij bepaalde shirts. Ze heeft een lijst gemaakt van topjes in bepaalde kleuren die ik aan moet schaffen en welke broeken en jasje ik echt aan moest schaffen (moest tussen aanhalingstekens natuurlijk). Maar het leuke is dat ik het ook echt 'zag' wat ze bedoelde. Alsof je met heel andere ogen naar je garderobe kijkt. En vandaag kon ik zomaar wat uit de kast rukken wat heel leuk stond bij elkaar, dankzij een paar simpele tips.
Verder moest ik een collage maken vooraf. Daar keek ze naar wat ik zelf mooie kleuren vond. Daar stonden ook kleuren op die eigenlijk niet mijn mijn lente/herfstkleuren stonden (lila-achtige kleuren), en daarvan wees ze dan de nuances aan die ik wél kon hebben. En dat vond ik ook zo leuk eraan, dat ze niet zomaar kleuren afwijst, maar kijkt hoe ik het dan wel zou kunnen dragen, omdat het een kleur was waar ik vrolijk van word.
Mijn make-up was ook een complete verrassing, want ik had alleen bruintinten, maar nu bleek juist lichtere creme en groentinten mij veeeel beter te staan. Ik leek veel frisser ineens. Mijn haartint en kapsel was wel precies goed.
Ik hoefde niet vooraf een vragenlijst in te vullen.
Verder staan roezels en kantjes en bloemen mij goed (ik bleek 'romantische stijl' te hebben) en mag ik dus blijven shoppen bij Noa Noa Verder moet ik eens gaan kijken bij Didi (nog nooit binnen geweest) en nog wat winkels die ze heeft opgeschreven. Ik heb nu wel veel dinge nodig, alhoewel als ik het goed doe, ook veel kan combineren, want binnen de waaier past veel bij elkaar. Ben benieuwd!
Nou, veel plezier alvast zaterdag, het zal hartstikke leuk worden!

Wilma

Wilma

12-04-2009 om 18:53

Oh, wat een snelle reactie!

Leuk, zus! Leuk zo uitgebreid beschreven en ja, ik snap een beetje hoe je 't bedoeld met je garderobe opnieuw bekijken.
Ik ga zaterdag voor 't kleuradvies en voor 't eerste deel van 't stijladvies. Dan volgt er nog een tweede keer met een soort van garderobecheck, maar dan met kledingstukken die ik mee moet nemen ofzo, dat legt ze me nog uit.

Hoe heb jij die collage gedaan, de wehkampgidsen door ofzo? Ik koop bijvoorbeeld vaak dingen van Street One enzo, maar daar zie ik zelden een reclame van staan ergens. Nou ja, ik ga maar eens zoeken vandeweek (als de kinderen naar school zijn).

Ik kan me dus écht totáál niet voorstellen welk type ik ben, met m'n asblonde haar, maar goed, daar is zij voor!

Dankjewel voor je reactie, leuk ! Moest jij ook een aankoop doen om in de mood te komen, zoals Ingridt??

Groetjes,
Wilma

Zus

Zus

12-04-2009 om 20:35

Reactie!

Ik moest vooral een collage maken van kleuren die ik mooi vond. Ik had alleen geen tijdschriften in huis, alleen de Opzij en wat vakbladen, haha. Ook geen folders, want ik heb zo'n ja-nee sticker. Maar het is goed gelukt, in de Opzij staan mooie kleuren, blijkt. Het scheelt dat ik dus geen stijlcollage hoefde te maken. Wat bedoel je met een aankopen om in de mood te komen? Van tevoren bedoel je?
Asblond haar kan van alles betekenen, ze kijken ook naar je huid, je ogen, je wimper-en wenkbrauwkleur.. Waar ga je heen?
Over een paar weken ga ik de stad maar eens in, eerst even mijn salaris afwachten eind van de maand )

Tihama

Tihama

14-04-2009 om 11:23

Combinaties

Over de combinaties: ik had een achterlijk duur zwart mantelpakje in mijn kast hangen, waarvan de roklengte echter helemaal niet klopte met mijn kuiten. Ik had die rok wel tig keer aangehad en dan geërgerd gekeken naar hoe dik mijn kuiten leken met de pumps eronder. Zij plukte mijn zwarte laarzen uit de kast en het stond. Ik voelde me een druif dat ik dat niet gezien had.
Ik had ook een heel leuk turkooize shirt, dat echter een te diep decolleté had. Dus ik droeg het nooit. Ze hield er een aquamarijn topje onder en dat paste perfect. Dat shirt had trouwens nog een nadeel dat de kraagrand steeds vreemd ging zitten. Ze legde me uit hoe ik het kon laten aanpassen en tipte me bij welke kleermaker dichtbij ik dit soort klusjes goed kon laten uitvoeren. Ook wees ze me erop dat ik bepaalde saaie bloezen op kon leuken door andere knopen. De tip was dat ik het beste opvallende knopen kon dragen omdat door mijn boezem de aandacht toch naar mijn bovenkant getrokken wordt en er dan maar beter iets leuks te zien kon zijn (mijn vrije vertaling
Ik had een tweed jasje dat ik altijd droeg met een bruine broek en een bruin truitje. Ze liet me zien dat in de voering ook paars terugkwam en dat ik dat jasje ook heel goed kon dragen met een paarse bloes. Nu hád ik nog geen paarse bloes, maar dat terzijde

Ik heb bergen sjaals, maar die droeg ik meestal als col rond mijn nek. Nu ik wist dat cols mijn kin langer doen lijken, dacht ik dat ik mijn sjaals kon afzweren, maar ze heeft me laten zien hoe ik die sjaals wel flatteus kon gebruiken.

Tihama

IngridT

IngridT

14-04-2009 om 13:27 Topicstarter

Actieplan voor deze week

(ja, ik ga het gefaseerd doen)

* kleerkast uitmesten
* kijken wat er op de foute stapel ligt en in aanmerking komt om bv zwart geverfd te worden. Ik heb in ieder geval een limegroenig katoenen jasje dat zo'n leuk model heeft, maar een foute kleur. Die gaat zeker met een pakje Dylon de wasmachine is. En dan kieper ik er ook nog een paar lekkere broeken in met veel te vale kleuren.
* in ieder geval een paar shirtjes kopen, want (ongelooflijk maar waar) ik heb echt bijna niks meer (zelfs niet in foute kleuren, hahaha!)
* manlief vertellen dat ik graag oorbellen en een ketting op mijn verjaardag wil. ZILVER, natuurlijk!

Volgens mij gaat mijn kast griezelig leeg ogen na mijn opruimactie....

Ingrid

(en Zus, die aankoop om 'in the mood te komen', dat hoefde niet van mijn adviseuse hoor, dat had ik helemaal zelf bedacht! hahahaha! Zij adviseerde trouwens om uitgebreid te gaan proefwinkelen voor je echt aan het kopen slaat. de verleiding is natuurlijk groot, maar het is wel wennen, al die andere kleuren, dus die tip is zo slecht nog neit volgens mij)

Wilma

Wilma

14-04-2009 om 16:12

Ingridt

Ik vind dat wel een tip om ter harte te gaan nemen hoor, tenzij ze zaterdag aan mij gaat vertellen dat kanariegeel en knálrood me perfect staan, dan kan ik in een inrichting.

Ik heb de vragenlijst inmiddels teruggestuurd (ze zal me wel ongezien indelen in de categorie 'sneue gevallen' en 'redden wat er te redden valt'), heb haar wel geschreven dat ik 't wat raar vond dat ze met de vragenlijst er gewoon vanuit gaat dat je een kantoorbaan hebt.

Nu nog de collage, hoop dat ik wat kan vinden, heb alleen maar de wehkamp in huis geloof ik en de Libelle, maar we gaan 't proberen.
'k Heb zo'n zin om te gaan voorjaarwinkelen, want, geloof 't of niet, ik heb dus ook niet veel meer qua shirtjes. 'k Ben érg benieuwd.

Ben jij er nogsteeds blij mee, Ingridt? Enneh, wanneer ben je jarig?? Anders is moederdag (anders commerciele dag, doe ik niet aan mee, bladiebla, ook nog een optie voor ZILVEREN kettinkjes enzo, hoef je wellicht niet zo lang te wachten.

Groetjes,
Wilma

IngridT

IngridT

14-04-2009 om 16:32 Topicstarter

Wilma....

nog maar 10 nachtjes!!

Ingrid (net nog een fuchsia t shirt gescoord. Met aangerimpelde hals (da's 1 cupmaat extra!)

Wilma

Wilma

14-04-2009 om 16:49

Met een gerimpelde hals?

Ik vond "Een hele cup extra???" zo raar als titel staan. Maar méén je dat? Zo'n shirt dat een beetje wijder valt zeg maar ? Gosj, dacht ik dus altijd dat je daar juist een beetje boezem voor moest hebben (ik heb inderdaad een béétje boezem ). Dan moet ik dat dus eens proberen.

En nog maar tien nachtjes, da's te doen. Leuk ! En dúidelijk communiceren hè, over wat je wilt hebben! Leuk !

Groetjes,
Wilma

Tihama

Tihama

14-04-2009 om 20:05

Dylon

Ik zou even opletten met de Dylon, Ingrid. Ik heb na mijn sessie ook e.e.a. in de Dylon gemikt, maar tot mijn schrik bleek bij 1 shirt wel de stof, maar níet het garen mee te kleuren. Ik weet niet hoe je dit uit kunt testen, maar het schijnt te zitten in polyester of nylon garen. Katoen pakt wel, maar polyester en nylon geloof ik niet.

Bij een rok ging het trouwens wel goed.

Maar leuk is dit, he?

Tihama

IngridT

IngridT

14-04-2009 om 22:24 Topicstarter

Tihama...

Beter een zwart jasje met naturellige stiksels, dan een beige jasje, toch??

We'll see...

Morgen mik ik het er gewoon in!

IngridT

IngridT

18-04-2009 om 22:22 Topicstarter

Wilma (en update!)

Jij 'was' toch vandaag????????????

Vertel!!!!!!

In het kader van de algemene update zijn mijn zwartgeverfde kledingstukken uitstekend gelukt. Mijn jas heeft nu naturellige stiksles, maar dat misstaat niet. Heb nog een uitermate chique brandweerrood topje gescoord, met een draperie-hals (mag dat bij grote en kleine borsten Tihama? Want jij mocht die toch ook??). Heel lang, met een randje smockwerk/elastiekig iets op heuplengte en dan nog een soort roezel eronder. Met een zwarte 3/4 strakke broek en wat fragielige hak-schoenen stond het helemaal top. Beetje 70-ties (ik had zo'n vage herinnering aan Olivia/Sandy uit Grease aan het eind. toen ze tot vamp getransformeerd was), maar...sprak zij geruststellend tot zichzelf, ik kan dat hebben. Bij mij staat dat NIET ordinair Inet als de over-de-knie laarzen)

Mijn citroengele t shirt is ook al ingewijd, en ik voel me er heel fris en fruitig in. Ik begin echt al te wennen. Moest vandaag naar de golfbaan en had omdat het nog fris was er een knalgroene trui over aangetrokken. Zou ik vroeger nooit gedaan hebben, maar het stond echt FRIS! Ja, precies het goede woord.

Heb ook de lingeriezaak onveilig gemaakt (ben meer van de Hema maar stijldame heeft me overgehaald om ook zonder een grote/moeilijke maat eens naar een 'echte winkel te stappen. Zeiden Trinny en Susannah dat ook niet altijd?? Een goed begin is het halve werk?? Enfin, ook daar had ze gelijk. Ik zag het zelf.....en zonder in detail te treden (wie weet leest Tinus stiekem mee), heb ik ook hier wat goede kleuren gescoord!!haha!) )

Ingrid

Kari1

Kari1

19-04-2009 om 09:44

Organisatorische vraag

Ik lees met plezier de ervaringen van de kleur-geadviseerden. Daar krijg ik zelf ook wel zin in.
Maar een vraagje: ik begrijp dat er meerdere mogelijkheden zijn. Sommigen zijn met een koffer met kleren naar de adviseuze vertrokken, bij anderen kwam de adviseuze blijkbaar thuis. Zoals bij Tihama, waardoor er daar nog een paar laarzen uit de kast kon worden getrokken.
Is dat gesleep met koffers niet vrij onhandig? Hoe krijg je de inhoud van je kast (zomer, winter, jassen, jurken, broeken, rokken, hemdjes, bloesjes, shirts, truien, schoenen, laarzen, slippers enzovoort allemaal in een koffer? Wat neem je mee en wat laat je thuis? Of krijg je daar instructies over?
Kari

Tihama

Tihama

19-04-2009 om 11:59

Lingerie en draperiehalzen

Ha,

Ja, ik zit ook te wachten op de update van Wilma.

Dat van die lingerie was wel leuk. Ik moest dus in ondergoed voor de spiegel en ze zei daar niets over. Dus ik vroeg wat later of ze daar ook nog tips over had. Maar het bleek dat mijn lingeriekeuze een heel goede was voor mijn omvang. Goede maat ook. Meer dan de helft van de vrouwen draagt namelijk de verkeerde maat: te kleine cup in combinatie met te grote omvang. Als je een kleine boezem hebt, dan valt er met een leuke pushup wat moois te maken en met een grote boezem zorgt de keuze voor een grotere voorgevormde cup voor een minimize-effect.

En draperieën: nee, die negeer ik. Het enige dat ik wel eens koop zijn shirts met lage V-hals met wat plooitjes, maar echte draperieën zien er verschrikkelijk uit bij mij. Het regeltje is heel simpel: hoe meer stof je in plooien, rimpels, zakjes en smokwerk op je borsten 'plakt' hoe groter ze lijken. En als je dat graag wílt....

Zelfs bij Oprah werd dat een keer aan de hand van spijkerbroeken uitgelegd: als je geen billen hebt, dan moet je kiezen voor flinke zakken met flappen, als je veel billen hebt, dan moet je gladde achterkanten nemen.

Ik hoef trouwens nooit tunieken te proberen. Die passen per definitie niet.

Ik heb nu overigens ein-de-lijk de haarkleur die ik wilde. Bij het advies werd me duidelijk dat ik vooral geen warme tinten moet nemen, maar na het 'gespeel' met mijn haar, durfde ik geen koele blondkleur (tip van de adviseur) er overheen te gooien. Het risico is dan namelijk dat het groen wordt. Eigenlijk door dit draadje realiseerde ik me dat het inmiddels wel kan. Dus ik ben nu weer blond. Woensdag was het heerlijk weer, dus ik heb een tijd buiten in de zon gezeten, waardoor mijn huid iets getint was. En donderdag had ik mijn tweedjasje aan (lag destijds op de stapel 'perfecte keuze', waar ik nu een paars shirt (ook een combinatieadvies) met lage ronde hals onder had. Zilveren glitterkettinkje. IJsblauwe oogschaduw (was ook een tip van de adviseur geweest) en roze lippenstift (ook tip). Al zeg ik het zelf: ik was tevreden als ik in de spiegel keek. Zelfs de rimpels rond mijn ogen leken bijna weg. Toen kwam een collega de kamer op. Haar mond zakte open en ze stamelde: jeeeee, wat zie jij er goed uit! Wat heb je gedaaaan?

Kijk: dat zijn nou leuke dingen. Dat op een dag dat ik álles adviezen combineer ik zulke leuke reacties krijg.

Tihama

Tihama

Tihama

19-04-2009 om 12:07

Kari

Mij lijkt dat gesleep ook heel onhandig. Ik vind eigenlijk dat een garderobecheck ook gewoon thuis moet gebeuren.
Bij mij was daarna mijn hele garderobekast opgeruimd. Volgens mij is het gewoon veel handiger dat die adviseur naar je toekomt. Ik bedoel: als je je halve of hele garderobekast mee moet sjouwen ben je daarna weer een berg aan het strijken dat verkreukeld is.

Ik zou echt zoeken naar iemand die bij je thuiskomt.

Tihama

IngridT

IngridT

19-04-2009 om 14:07 Topicstarter

Kari & tihama...

Kari..ik hoefde niet mijn hele keerkast mee te zeulen, maar een stuk of 10-15 dingen die in mijn ogen echte toppers dan wel missers waren (en ooooh, wat zat ik ernaast af en toe!)

Tihama...had ik denk ik fout onthouden van die draperieen. Bij mij was het effect echt suer, zeker in combi met de lange look & het smockwerk op de heup. Ik heb zelf altijd de neiging om voor strkker zittende dingen te kiezen. Maar dat lange, wat meer flodderige staat echt perfect.

En wat cool dat je je haarkleur veranderd hebt! En dat je zoveel positief commentaar krijgt! Echt kicken!

Ingrid (die gisteren overigens buitenproportioneel veel aandacht kreeg van de nieuwe jonge, hippe golf-leraar tijdens de introducee-dag. Laat ik dat ook maar toeschrijven aan mijn citroengele shirt met print.....)

PS..tihama...hoelang heb jij het nog volgehouden om dingen aan te trekken van de niet-ok spullen die je had? Ik merk (echt!!) nu al dat ik op een of andere manier stoffiger en suffer voel in al die zachte naturellige dingen die ik natuurlij nog steeds heb hangen. Als ik alles wegmik wordt de kast wel erg leeg. Heb de neiging om veel halve wasjes te draaien zodat ik mijn 3 nieuwe shirts netjes kan blijven circuleren....

Wilma

Wilma

19-04-2009 om 17:47

Geweest

Al zat ik vantevoren er serieus over te denken om 't af te bellen, toch ben ik blij dat ik gegaan ben.

Ik ging erheen, m'n man bracht me, en onderweg hadden we nog samen dikke lol over de 'metamorfose' enzo. Eenmaal daar maakt er dus een totáál ander type de deur open dan ik voor ogen had. Ik kende d'r alleen van de telefoon. Ook totáál niet qua stijl een type waar ik ook maar íets mee zou denken te hebben en ook qua uitstraling ofzo niet. Maar goed, ik moest daar twee-en-een-half uur blijven, m'n man zou me dan pas afhalen. Ik zag de bui al hangen ...

Máár eerlijk is eerlijk, van de kleurentoestanden wist ze veel af. Zij gingen uiteraard ook van winter-,lente- enzovoortstypes uit, maar dan die nog onderverdeeld in vijf groepen. En ik kwam uit op winter/contrasterend. Ik 'moet' de basiskleuren met een fellere kleur contrasteren. De kleuren zwart of wit mogen wel, maar dan met een fel accent. En inderdaad bij een wat softer kleursjaaltje om m'n nek vond ik 't best wat, maar met een féller kleurding om m'n nek zag ik er ineens veel beter uit. Soms vond ik mezelf zelfs echt wel wat hebben .

Een wat zachter roze sjaaltje was bést leuk, maar 't fellere roze was véél leuker. Laat ik nu net gister dus een zachtroze polo aan hebben, met een zwart vestje en een zwarte broek. Voelde me op slag eigenlijk 'verkeerd' nu ik 't verschil in de spiegel had gezien. Erg apart om te zien allemaal.

Over de stijl hebben we 't wel gehad, vooral nav vragen en ik moest stukjes doorlezen en daar dan de dingen uithalen die ik leuk vond. Dus bijvoorbeeld bloemenprints (vond ik niet zo geslaagd) of lekker zittende kleding (vond ik wel prettig), hele strakke vrouwelijke kleding (leuk voor een ander, maar niet voor mij) of wat sportieve maar toch geklede kleding (ja, meer mijn stijl). En ook aan de hand van de vragenlijst die ik vantevoren had ingevuld, bleek ik mezelf wel al goed te kennen. Een casual type, neigend naar klassiek (maar dan dus niet 't mantelpakje, wél een polootje bijvoorbeeld).

Ik moet nog twee weken wachten, dan krijg ik 't op mij afgestemde kleurenwaaierding (kedéng, 85 euro) en het stijlboek. Ben érg benieuwd.

'k Werd trouwens wél opgemeten en m'n maten bleken redelijk in balans ook nog, terwijl ik mezelf nu dus best wel ietsje steviger vind omdat ik zo'n lange tijd 'dun' geweest ben (sinds een driekwart jaar ontdekt dat ik coeliakie heb en dus glutenvrij moet eten). Dat was dan wel weer prettig om te horen, da'k nog geen buitenproportioneel iemand geworden ben.

Al met al vond ik 't heel leuk, maar érgens was er geen klik zeg maar (oh jee, laat d'r dit alsjeblieft niet lezen) en dat was jammer. Ze had dingen prima bij 't rechte eind, ik zag zélf ook wel dat sommige tinten (die ik 'los' nooit zou uitkiezen) me gewoon beter stonden dan andere (die ik los van mezelf dus wél mooi vind).
Toen ik aan 't eind dus ook tien minuten moest wachten eer mijn man weer kwam, duurden die tien minuten een eeuwigheid.

Hoe was dat bij jullie trouwens???

Het typische is, inmiddels heb ik dus ook nog eentje gevonden (viavia, zul je altijd zien) die vlakbij woont en waar ik zelf op de fiets naartoe kan en op een bepaalde manier heb ik nog de neiging om daar ook nog naartoe te gaan.

Máár ik ben hoedanook blij dat ik gegaan ben, ben ook wel érg benieuwd naar 't stijlboek en de kleurenwaaier gaat ook mee in de tas als ik éindelijk mag gaan shoppen.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

19-04-2009 om 19:37

Sini

Oh leuk, ik ben érg benieuwd wat je ervan vindt én wat ze zegt van je.

Ik heb trouwens asbruin haar (ander woord voor melkboerehondehaar ) en blauwe ogen, neigend naar het grijsgroene. M'n huid was donkerder dan ik dacht, dat was wel weer grappig.

Ik ben benieuwd, wens je in elk geval veel plezier, Sinilind !

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

19-04-2009 om 19:45

Ingridt en tihama

Oh, wat kan ik me al goed voorstellen hoe je dat bedoelt met dat je je in de kleren van de niet-stapel al meteen wat suffiger ofzo voelt, ik had dat dus met m'n zachtroze (érg roze-af, bijna wit met een vleugje roze) polo gister dus ook, toen ik had gezien dat ik in een wat fellere kleur beter uitzag, voelde ik me daarna meteen zo flets en nietszeggend in dat polootje. Zonde, fijn polootje verder .

En wat leuk dat de nieuwe golfpro je helemaal zag staan in je geel/groene outfit, leuk ! Da's goed voor je ego!

En Tihama, helemaal kicken zeg, die complimenten, dat wil ik ook !! (o.t. ik vond 't in de reformwinkel al kicken dat een verkoopster zei "u bent aangekomen hè, mevrouw, want oh oh, wat was u mager, och och, u ziet er echt heel goed uit, heerlijk!", ik vlóóg op vleugels strálend de winkel uit!). Ik vind 't moeilijk om nog te wachten met iets leuks te kopen, 'k wacht nog op die kleurenwaaier. Heb wel inmiddels mijn man al gezegd dat ik voor moederdag (hij heeft iets goed te maken, want hij heeft golfcompetitie op moederdag) naar Maastricht wil kledingshoppen en dat vond ie een strak plan (wetend dat hij zelf dan ook vaak in de prijzen valt en meteen al blij dat hij zelf niks hoeft te bedenken verder). 'k Kan niet wáchten !

Morgen ga ik even teruglezen welke types jullie ook alweer waren, zouden ergens op internet ook de bijbehorende kleuren bij de types staan? Nou ja, zie ik morgen wel, leuk.

Groetjes,
Wilma

Tihama

Tihama

19-04-2009 om 21:43

Lastig

Wilma, dat je je niet helemaal op je gemak voelde. Maar wel leuk dat je het zelf zag. Ik denk dat het daar om draait: dat je zelf ziet welke kleuren wat 'voor je doen' (term van de adviseur). Daarmee wordt het je eigen verhaal. Het lijkt me vreselijk als je je zo opgelaten voelt. De adviseur waar ik was (en Zus ook geweest is) is een heel prettige toegankelijke vrouw. Ik heb daar dat gevoel totaal niet gehad.

Over die dingen blijven dragen die niet je kleur zijn: de meeste draag ik nooit meer. Dat is dan beige, rood en oranje. Die raak ik echt niet meer aan. Dat waren namelijk mijn klassieke miskoopkleuren. Het is dus ook niet moeilijk om die te vermijden. Ik heb wel een paar dingen in kleuren groen, die in herfst thuishoren. Ik weet dat het niet 'mijn' kleuren zijn, maar toch draag ik die vaak. Wel gecombineerd met dingen die wel mijn kleur zijn.
Onder andere mijn leren jack is van die 'verkeerde' groen. Van de week had ik het aan en toen kwam ik mijn vriendin tegen met wie ik samen het advies gedaan heb. Zij is herfst. Ik riep tegen haar:'Kijk, ik heb JOUW jack aan'.

Zwart was een kleur die niet in mijn palet zit (maar wel winter, en ik ben zomer), draag ik wel regelmatig. Die kleur is ook niet zo heel erg 'fout': het maakt me harder en ik vind het best leuk om die 'harde' kleur te mixen met glittertjes en roze lippenstift. Idem met wit trouwens.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.