Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Joehoe! tihama! (kleur en stijladvies)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rieke

Daar staat ze vast wel voor open. Ik doe alleen een kleuradvies. Wordt me veel te duur om nu in 1x allebei te doen.
Ik had echt zo'n leuk gesprek aan de telefoon. Het lijkt me een heel leuk mens. Ik had haar eerst gemaild en daar reageerde ze ook al zo leuk op. Ze zei dat ze heel veel mensen kreeg die het weer van anderen hadden gehoord. Dat zegt veel denk ik. Dan zijn velen ons voorgegaan die er ook enthousiast over zijn.

Groetjes Sjenetje

Ingridt

Voor zover ik dat gisteren in een flits kon zien heb je gewoon een superkapsel in een prima kleur! Valt niet te vergelijken met mijn grijze doorzichtige haren.
En valt je niets op aan mij?????????

Janitha

Bastet

Bastet

20-05-2009 om 07:25

Even geduld

Wilma moest naar de tandarts,en is daarvan herstellende...
sterkte meis!
Bastet

Wilma

Wilma

20-05-2009 om 09:30

Verslag van personal shopper

In mijn normale dagelijkse (dit maar zwart met roze) creatie ernaartoe, dat was m'n bedoeling. Kinderen naar school gebracht en daar ontdekte ik een vlek op m'n zwarte vestje, thuis me toch dus maar even omgekleed in een veilige jeans en een leuke bloes (lengtestrepen . Stijlboek mee, kleurenwaaier, jasje waar ik zelf moeite mee had om 't te combineren en andere zomerschoenen (donkere aan, nieuwe lichte mee).

Auto in de parkeergarage en op naar de winkel. Die was nog niet open en 't was markt. Dus ik probeerde zo nonchalant en onopvallend mogelijk bij de marktkraam met bloemen te kijken en hield zo met een schuin oog de mensen in de gaten die ook langzaamaan zich voor de winkel verzamelden. Er stonden diverse vrouwen die 't wel eens konden zijn. Heel verschillende types.

Half tien ging de winkel open en ik stapte net de roltrap op toen ik achter me 'Wilma' hoorde roepen. Daar was ze dus. Leuke vrouw om te zien en je zag meteen al aan de fuchsia schoenen met bijpassende fuchsia tas (wat dan weer qua kleur terugkwam in de grote print op haar tuniekding) dat ze zelf met kleur en stijl bezig was. Zo togen we samen vier hoog naar 't restaurant, zij allemaal mensen groetend, ik me steeds meer assepoester voelend ernaast. Onder 't genot van koffie 't stijlboek doorgenomen en de kleurenwaaier. Ook de door mij ingevulde vragenlijst samen besproken. 't Klikte leuk, leuke vrouw.

En na de koffie gingen we aan de slag. Zij allemaal dingen op een rolrekje hangend, ik ernaast lopend alsof ik de nerd van Beauty and the Nerd was die nog nooit een modewinkel van binnen had gezien. Ondertussen gaf ze wel commentaren op wat ze wel pakte of juist niet. Welke wintertypekleuren je wel moest nemen en welke herfstkleuren bijvoorbeeld juist weer niet. Tot mijn gróte geluk hoorde in háár kleurenanalyse 't lichtroze ook bij 't wintertype en donkerblauw ook. Pfiew, 'k hoefde niet m'n hele garderobe om te gooien.

M'n doel van dit was om nu even níet uit te komen op een veilig polo'tje of een bloesje.

Daarna naar een andere afdeling, met merken als Street One, Esprit en Mexx enzo, ook daar nog diverse dingen op 't rolrekje erbij. En toen naar een eigen hokjesafdeling, in 't ene hokje 't rolrek, in 't andere hokje ik. En toen maar passen. Zoals je op teevee dan wel ziet. Kreten als "Die kan beter een maatje groter" (leuk uitgedrukt vond ik, zodat je je niet meteen een dikkerdje voelt), "hm, niet wat ik ervan verwacht had", "ik voel me zo net een zeemeermin", "oh jee, dit ga ik écht nooit dragen denk ik (paars jasje en ik meen me te herinneren dat m'n oma zoiets had toen ze nog leefde)" tot "hé, dit is leuk!" en "goh ja, dit zou ik nou nooit gepakt hebben zelf!" en "ha, zo vind ik mezelf best wel leuk". En zij maar aangeven, nieuwe maten en modellen halen uit de winkel, mij peinzend aanschouwen wat ze ergens van vond, enthousiast aan me trekken of pulken als er iets niet helemaal goed zat, uitgetrokken kleding aanpakken en op hangers hangen, andere mensen vriendelijk wegsturen dat ze ergens anders konden gaan passen (daar waren heel veel pashokjes en waar wij stonden maar een paar) en dan daarna tegen mij 'deze hokjes zijn voor vip's'.

Uiteindelijk een basis witte broek gekocht en een wit tshirt en twee hele leuke dingen voor daarover. Een soort haltertopje ding, bedrukt en wel met wintertypekleuren, heel leuk en heel anders. En een soort loshangend bloesjeding, lang genoeg om over zones te hangen die je niet zo graag wilt benadrukken, maar vlot genoeg om je niet in een slagersschort te voelen.

Het nog vanwege mijn huid over zomerlaarzen gehad, helaas geen schoenenafdeling in die winkel, dat zou wellicht een oplossing zijn voor als ik een rok aan wil in de zomer. Daar dus later maar een keer met een schuin oog naar kijken in de uitverkoop.

Het bewuste jasje wat ik meehad heeft ze met een paar combinaties laten zien hoe wel of hoe niet. De lichte zomerschoenen zijn de tas niet uitgeweest. Wonder boven wonder maakte wit me helemaal niet zo vreselijk als ik zelf altijd vond, met de juiste combinaties stond het heel fris. De cremewit-tinten maakten juist eerder wat flets. Roomwit kon dan weer wél, maar dat vind je niet zo vaak.

Ook bleek godzijdank dat ik toch wel veel dingen al kocht die goed bij me passen en die me leuk staan, maar 't is gewoon leuk om te zien dat heel andere dingen óók leuk kunnen zijn.

Al met al een hele leuke ochtend, heel geslaagd, éénmalig, dat beslist, en ook vreselijk vermoeiend. Maar beslist de moeite waard.

Daarna bij de wortelkanaalbehandeling bij de tandarts genoeg stof tot nadenken.

Groetjes,

Wilma (in 't echt geen assepoester of nerd, maar zo vóel je je dan wel even ... )

IngridT

IngridT

20-05-2009 om 21:37 Topicstarter

Leuk wilma!

Wat een hilarische toestand!! Had die personal shop dame een speciale deal met die winkel of zo? Dat ze een aparte pashoek had? Ha! met zo'n rolrekje de hele winkel door, net als bij 'what not to wear'! Kan me voorstellen dat je je een beetje 'bekeken' voelde!

Volgens mij heb je je qua aankopen nog aardig ingehouden trouwens! Knap hoor! Heb je nou ook dingen aangehad waarvan zij vond dat het fantastisch was, maar wat jij zelf afschuwelijk vond????

En trok zij nou ook echt dingen uit het rek die jij ondanks je nieuwe waaier en zo nooit gepakt zou hebben???

Ingrid

IngridT

IngridT

20-05-2009 om 21:38 Topicstarter

Silone...

gna. ik heb de reclame opgegoogeld. Kwam niet meer bij. Vooral wegens de naam van echtgenoot.....LOLLOL Of weet je toevallig hoe mijn ega heet???? hahahahaha!

Ingrid (nog nooit gezien trouwens, dat spotje)

IngridT

IngridT

20-05-2009 om 21:40 Topicstarter

Janitha....

Dank!!!

Enne, ik heb niks aan je gezien. Of is je bril weg of zo?? Die had je toch altijd? (ben heel slecht in zulke dingen)

Ingrid

Ingrid...

Ingrid,

't Is dat ik nu 3 x per week bij de andere sportschool, met personal trainer, sport. Anders had je me bij P. wel in sportkleding/doucheoutfit kunnen zien. Ik ben gekrompen en niet in de lengte. Maat 48/50 hangt op zolder en ik hul me nu in maat 40/42. Ik denk dan ook dat ik, zonder kleur- en stijladvies, toch degene ben die de afgelopen weken de meeste nieuwe dingen heeft gekocht.......

Groet, Janitha (zie je dan niet hoe ik zelfs tegenwoordig 's ochtends straal?)

IngridT

IngridT

20-05-2009 om 23:03 Topicstarter

Oeps. janitha

*schaam*

Ingrid.

PS...maar wow! wat goed! Ik zal vokgende keer als je langsflitst op de fiets eens niet naar je immer flitsende coupe kijken, maar wat lager....

Rieke

Rieke

21-05-2009 om 21:33

Wilma!

Klinkt ècht wel leuk, net zoiets als die mode programma's waarbij die stylisten een groepje vriendinnen of familie een metamorfose geven. Ik kan zo even niet op de naam komen. Weet je zeker dat je niet op tv komt : - ) ? En je hebt je inderdaad ingehouden zeg, wat kopen betreft. Ook wel fijn dat je leert combineren, alsof je dat zelf niet kunt (!) maar je leert anders te kijken.
Ja, leuk. Ik moet zeggen dat ik het best lastig vind om die waaier te gebruiken, die ene keer dat ik de mogelijkheid tot winkelen had afgelopen week, maar ik heb met behulp van de winkeljuf een hele leuke gekleurde tuniek/wikkeljurk gescoord en nog een shirtje erbij allemaal in de juiste kleuren haha. Bij het afrekenen bleek dat ik genoeg punten had gespaard en kreeg 50 euro korting, dus de kleding bijna voor niks ! Leuke start van m'n nieuwe garderobe.
Gaat het trouwens weer met je, na de tandarts behandeling ?

Wilma

Wilma

22-05-2009 om 13:55

Updateje

Morgen ga ik met een vriendin in Den Bosch shoppen, kleurenwaaier maar mee alhoewel ik 't na dat personal shoppen wel door heb nu.

M'n man vond de nieuwe aankopen ook érg leuk. Eén ding had ik zelf nooit in m'n handen gepakt, soort kort tuniekding in haltermodel. Ik dacht dus altijd dat je een behoorlijke voorgevel moest hebben voor zoiets, maar nee, zei zij met cup E, dat past er dan helemaal niet in. En inderdaad zag 't er met m'n bescheiden B-cup heel leuk uit. Over een wit tshirt en met witte broek. Dat had ik dus zelf nooit gekocht of gepakt.

Ze had dan ook dat paarse jasje en zij vond 't wél leuk, ik dus niet. Een circustentachtig tentbloesje ding vonden we allebei hélemaal niks, maar de kleuren waren allemaal wél uit m'n waaier. Zo zie je maar weer.

(Rieke, jahoor, 't zeurt nog wat na dat gefriemel bij de tandarts, maar verder gaat 't weer prima, lief dat je ernaar vroeg!).

Janitha, je bent niet toevallig een niet-wintertype hè, ik heb nu veel kleren over in maat 40. Knap hoor, petje af voor zoveel kiloverlies!!!

En nee, ik geloof niet dat ik op teevee kom, 'k heb nog wel even gespeurd naar stiekume camera's, maar kon ze nergens ontdekken.

Zo, nu op naar de konijnenfokker, zie draadje beneden.

Groetjes,

Wilma.

Ingridt (ot)

Vanwege een emailadres waarmee je ooit eens een mailtje hebt gestuurd wist ik jullie namen idd (grote lijnen ontgaan me vaak, maar details blijven hangen). Dát ik combinatie met je nieuwe passie voor haar en kleding maakte het dat het een geniaal spotje is, mat jou in het achterhoofd. (Hoewel ik niet denk dat je er ooit 'half' hebt bijgelopen).

Ingridt (ot)

Vanwege een emailadres waarmee je ooit eens een mailtje hebt gestuurd wist ik jullie namen idd (grote lijnen ontgaan me vaak, maar details blijven hangen). Dát ik combinatie met je nieuwe passie voor haar en kleding maakte het dat het een geniaal spotje is, mat jou in het achterhoofd. (Hoewel ik niet denk dat je er ooit 'half' hebt bijgelopen).

IngridT

IngridT

26-05-2009 om 10:58 Topicstarter

Silone (ot)

Dat dacht ik al....heb het spotje trouwens nog steeds nooit op tv gezien, maar lollig was ie wel!

Ingrid

Rieke

Rieke

30-05-2009 om 14:06

Hoe gaat het met de dames?

Ha allen,
Ik ben benieuwd hoe het gaat met jullie....
Hoeveel hebben jullie al gekocht cq uitgespaard (hahah) in het kader van De Juiste Kleuren ?
Wilma, lekker geshopt in den Bosch ? Daar hebben ze wel heel veel klasse winkels hè?
Ik heb een paar shirtjes erbij. Was ook nodig maar de kleuren zijn toch spectaculair anders dan normaal; lila, tomaatrood, zeegroen, appelgroen hemdje, zelfs een shirt met kleurenprint. Sta ik daar in die winkels te turen op die waaier. Geeft wel leuk effect bij de verkoopsters; ze gaan aktief mee zoeken en keuren.
Het zwart verdwijnt langzaam uit mijn beeld. Kun je ook niet verven, jammer genoeg, toch ?
Nou ja, voorlopig heb ik genoeg om er een zomertje mee te doen.
Groetjes maar weer en een zonnige dag !

IngridT

IngridT

07-06-2009 om 15:52 Topicstarter

Grijs maakt jong!! (proest)

Mijn steeds meer natuerelle haar levert wisselende en soms hilarische reacties op. Van voorzichtige opmerkingen 'of ik wel weet dat mijn kleur er al aardig uit is' tot spontane reacties van vage bekenden 'jeetje, wat staat je dat goed'

De allerlolligste vond ik eerlijk gezegd van de week in het dorp toen mij een paar tienerjongens voorbijcrosasten op de fiets. Ik hoorde er een tegen zijn vriendjes roepen' jeeeetje, die wordt vroeg grijs zeg'. En weten jullie, het enige wat ik dacht was 'mooi, ik zie er dus helemaal niet oud uit met grijs wordend haar'. Hahahahaha!! Heb me voorgenomen om in elk geval tot na de zomervakantie verfloos te blijven. Man vindt het trouwens prachtig. (ik heb vast een rare man, hij valt op kort grijzend haar ipv lang en blond)

Ingrid

Lol ingridt

Lachen! Ingrid met haar haar in "jeugdig grijs"
Ik heb zelf al jaren mijn eigen haarkleur en nóóit iemand die zegt hoe leuk me dat wel staat - maar toevallig vanochtend zei een klasgenootje van dochter: "Kijk eens mam, X's moeder heeft net zulk mooi haar als X, het lijkt wel goud, hè?" Yo!

Wilma

Wilma

10-06-2009 om 13:44

Joepieee, de uitverkoop begint!

Heerlijke tijd! Ik heb dus al met m'n kleurenwaaier een donkergrijze polo met roze printachtig iets gekocht en een paarse polo. Nóóit gedacht, maar stond me erg leuk. Ik ben zelf meer van de kraagjes (wel met de knoopjes open dan hè, dus met een v-hals), dus dat blijft, máár kan ik hebben met m'n ovale gezichtsvorm (LOL).

Ik zag dat Mexx ook al uitverkoop heeft en hier bij de kledingzaak waar ik met m'n personal shopper was, is 't ook al raak. Joepieeeee !! Nu nog tijd zien te vinden ...

En even over mooi grijs is niet lelijk, ikzelf word nog niet grijs (gelukkig), maar als ik vriendinnen om me heen zie, zie ik vooral geverfde kopjes. En sorry, als 't dan zo'n uitgegroeide ratjetoe is vind ik 't ook echt niet mooi hoor. Verven prima, maar hou 't dan wel een beetje bij. Mijn moeder is ook prachtig grijs geworden, dus misschien word ik dat later ook wel zo.

Groetjes weer,

Wilma

Wilma

Wilma

10-06-2009 om 13:45

En ingridt (ot)

bedankt voor 't antwoord geven op de vraag hieronder, ik was er gewoon benieuwd naar. Wij gaan dat traject volgend jaar in.

Groetjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.